Wij zijn 1,5 week terug verhuisd. Veel geklust waaronder hoop geverfd. Nu zie ik dat er nog best wat lelijke paarse grote verfresten (helemaal opgedroogd en 'oud') op de witte kozijnen zitten die ik dus weg wil hebben. Iemand een ideetje hoe je dat eraf krijgt ?
goed opschuren met een redelijk grof schuurpapier (korrel 60/80) Daarna 2x in de grondverf en dan opnieuw aflakken.
Bedankt voor de reacties ! Heb even gegoogled en gemarktplaatst naar een verfbrander (ook wel verfstripper) en zijn nog redelijk qua prijs (rond 20-40 euro). Kan je ze ook nieuw bij een Karwei ofzo kopen ? Gaat toch wat sneller dan 2ehands via MP en dan nog op laten sturen.
Verfbranders zijn niet zo duur en zijn er idd ook gewoon nieuw. Niet schrikken dat het de eerste keren flink 'rookt' uit het machien, mn man dacht meteen dat het ding kapot was, in de winkel zeiden ze "Meneer, het is een verfbrander wat dacht U dan?" haha... Daarna moet je trouwens toch altijd nog even opschuren met een fijne korrel dan hecht je verf het mooiste. Succes, het is een rot karwei vind ik! Wij moeten namelijk de buitenboel ook nog doen.
klinkt raar maar ik heb oude verf er per ongeluk afgekregen nadat er een flesje geur olie was omgevallen .. zo klesjes waarvan je de druppels in het water moet doen en dan kaarsje eronder,. haha ik denk meld het maar ff
Ha, die (waxinelichtjesding waarop je boven water kan indoen met wat druppels geurolie) staan bij ons nét op dezelfde vensterbank als waar onze bevlekte kozijnen zitten Met Musk geur... Zal eens gaan kijken naar zo'n verfbrander en afbijt... Jammer dat het verder niet 'simpel' kan met huis, tuin en keukenspul