beetje bang..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door asmama, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames ik ben 23 weken zwanger en ik heb veel pijn in mn bovenbuik en onder mn borst en mn ribben maar nu las ik dat dit ook een symptoom kan zijn van zwangerschapsvergiftiging nu maak ik me tog wel een beetje zorgen het is vooral savonds alsof er een hele druk op mijn ribben staat en het voelt dan heel beu het doet egt pijn als ik plat ga liggen geeft het wel iets verlichting maar kan me geen houding meer aannemen die pijn/druk blijft het is vooral sávonds als ik lang zit op de bank ofzo moet ik me zorgen maken of herkennen jullie dit ook?

alvast bedankt

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik herken dit wel maar bij is het ons kleintje die met het hoofdje tegen mijn ribben drukt (ligt in stuit) en soms heb ik dit gevoel ook gepaard met harde buiken.

Je baarmoeder gaat nu natuurlijk ook steeds meer omhoog dus kan druk uitoefenen op je ribben en buikspieren.

Anders misschien de vk eventjes bellen, zodat jij wat meer zekerheid hebt.

3. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Het kunnen inderdaad verschillende dingen zijn; je lijf dat merkt dat de boel nu langzaam in de verdrukking gaat komen. Bijvoorbeeld, je ribben moeten ook wat gaan uitzetten om de baby de ruimte te geven.

Bel je VK, ze kan je waarschijnlijk snel geruststellen!

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Kan inderdaad een symptoom zijn maar hoeft natuurlijk niet! Bel je vk voor de zekerheid, dan kunnen ze het even uitsluiten. Maar wss is het gewoon je beebje die alles een beetje verdrukt :)

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Heb je klachten als vocht vasthouden, sterretjes zien of hoofdpijn?

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het zo erg is, ff je bloeddruk laten meten!

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ben benieuwd of je gebeld hebt en hoe je je nu voelt??

8. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    heey dames ik heb mijn vk gister gebeld ze zei dat ik maar even af moest wachten en als ik sterretjes ging zien of duizelig werd moest ik meteen terug bellen het is nu weg maar smorgens heb ik er meestal geen last van het komt egt hoe verder we naar de middag en avond toe gaan hoe erger het word savonds kan ik er bijna niet van op de bank zitten zo pijn doet het maar we wachten af en als ik meer klachten krijg bel ik meteen op.. bedankt voor jullie reacties

9. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Laat je bloeddruk nakijken en urine!!!! Weet je direkt meer. Laat het niet te lang doorlopen. Bloeddruk en urine kan ook bij huisarts. Is gevaarlijk voor jou en kleine.

10. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou inderdaad je bloeddruk even laten meten en je urine laten controleren. Het is een kleine moeite en vergeeft het jezelf nooit anders achteraf...

Een vriendin van mij is door het niet serieus nemen van zwangerschapsvergiftiging helaas al met 24 weken bevallen.... En da's echt veel te vroeg!!! Dus neem het serieus! Beter iets te vaak aan de bel trekken bij twijfels, dan één keer te laat!

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik heb dat dus ook en ben even ver! Verloskundige zei er niks van!! Bloeddruk was op dat moment namelijk goed. Ik zie trouwens wel sterretjes/flitsen.

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb vanaf een week of 20 bij mijn laatste zwangerschap ook die pijn gehad. Smorgens nergens last van en gedurende dag werd het steeds erger totdat ik savonds niet meer wist hoe ik moest gaan zitten. Ik dacht echt dat ik het niet vol zou gaan houden tot de bevalling. Waren echt de billen van de kleine die tegen mijn ribben aan duwde.
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook Hellp gehad inclusief het bandgevoel, maar dat strakke bandgevoel trekt echt helemaal door naar de andere kant van je ribben. Weet niet zo goed hoe ik het verschil moet uitleggen.
    Idd bij twijfel even je bloeddruk laten meten tussentijds maar het zijn waarschijnlijk vervelende baby-billen...

13. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb dit ook gehad kindje was erg druk....

Deel Deze Pagina