T.V.

Discussion in 'Babynamen' started by Juniper, Feb 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

Aug 23, 2007
    372
    0
    0
    Hoi allemaal,

de namen die wij voor onze zoon op komst hebben bedacht zijn Timme Valentijn. De voorlettercombinatie is dan T.V. Vinden jullie dit kunnen? Of zou het een reden zijn om ervan af te zien?

Graag jullie mening....

J.

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou het persoonlijk niet doen. Maar als het jullie niet stoort moet je er gewoon voor gaan.

3. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,523
    3,772
    113
    Zou zelf niet zo gauw doen... Gewoon omdat ik mijn kind niet zou willen belasten met iets twijfelachtigs, uit voorzorg dus.

4. Britteke

Britteke Fanatiek lid

Dec 16, 2006
    3,613
    0
    0
    Ik zou er geen probleem van maken als jullie allebei zeker zijn van deze namen. Hoe vaak zal hij beide voorletters nou gaan gebruiken in de praktijk??

5. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,523
    3,772
    113
    Je weet het dus nooit van te voren. Normaal gesproken niet zo vaak maar er zijn ook beroepen waar volledige namen wel vaak worden gebruikt...

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou er geen probleem mee hebben. T.V. is toch ook niet iets naars ofzo. Kijk, als het nou N.S.B. of K.G.B. ofzo zou zijn zou ik er zeker van afzien, maar T.V. vind ik best kunnen.

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eens met mermaid. En wc zou ik ook niet doen. Maar tv maat toch niet uit?

8. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    geen probleem hoor!

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Geen problemen mee hoor, ik ben zelf M.E. en daar heb ik ook nooit wat over gehoord...:p

10. SuzUK

SuzUK Actief lid

Nov 18, 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Ik zou bij voorlettercombinaties alleen de echt negatieve initialen vermijden, dus geen W.C. of S.S. Zelf ben ik S.M. en ik heb zelfs daar nog nooit een opmerking over gekregen.

Maar iets als T.V. doet er toch echt niet toe. Als je ergens je initialen moet zetten doe je toch voornaam-achternaam of voornaam-voornaam-achternaam. Voornaam-voornaam komt bijna nooit samen voor toch?

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Vind het prima kunnen hoor. En al associëren mensen het met een beeldbuis, lekker belangrijk! Als het nou KKK was ofzo, dan was het een ander verhaal.

12. Kovu

Kovu Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Gewoon doen!

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,207
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Als je mooie namen moet je dat gewoon doen hoor. Ik vind T.V. echt wel kunnen. Wat de andere zeggen als het maar niet iets heel negatiefs is of inderdaad W.C. haha. Maar anders vallen er wel heel veel afkortingen af toch. Suc6 met je keuze

14. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    gewoon doen. Mooie combi en wie kijkt er nou naar voorletters, zou me er niet druk om maken. Idd wel bij rare combies

15. Heel76

Heel76 Actief lid

Jul 15, 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het gewoon kunnen hoor, is geen vreemde of nare combinatie toch?

En als het voor jullie DE namen zijn, vooral doen!!!

Gr Heel

16. Pris

Pris Fanatiek lid

Lijkt mij geen probleem. Is idd geen rare afkorting ofzo!

17. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Doen!

(leuke namen trouwens!)

18. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Zou er ook echt niet naar kijken als het om deze combi gaat. Inderdaad, bij de negatieve betekenis van de eerst letters (wc, ss, ...) zou ik't wel laten maar TV is niks op zich, he!!

Gewoon doen, hoor!!

19. Juniper

Juniper Actief lid

Aug 23, 2007
    372
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Ik zat er toch een beetje over te twijfelen, maar nu doen we het gewoon.
    Hij kan trouwens altijd gewoon zijn correspondentie met alleen de eerste voorletter tekenen als hij zelf problemen heeft met T.V. Dan hoeft hij T.V. praktisch nooit te gebruiken.

20. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ik vind T.V. juist een hele mooie combinatie, mooie letters. En in combinatie met een achternaam valt het al minder op. (tenzij jullie Buis heten van achternaam :D )
    En Timme is echt een leuke, mooie naam, ik ken ook een heel mooi, leuk, slim jongetje met die naam. Dat komt helemaal goed ;)

Share This Page