Hoi allemaal, de namen die wij voor onze zoon op komst hebben bedacht zijn Timme Valentijn. De voorlettercombinatie is dan T.V. Vinden jullie dit kunnen? Of zou het een reden zijn om ervan af te zien? Graag jullie mening.... J.
Zou zelf niet zo gauw doen... Gewoon omdat ik mijn kind niet zou willen belasten met iets twijfelachtigs, uit voorzorg dus.
Ik zou er geen probleem van maken als jullie allebei zeker zijn van deze namen. Hoe vaak zal hij beide voorletters nou gaan gebruiken in de praktijk??
Je weet het dus nooit van te voren. Normaal gesproken niet zo vaak maar er zijn ook beroepen waar volledige namen wel vaak worden gebruikt...
Ik zou er geen probleem mee hebben. T.V. is toch ook niet iets naars ofzo. Kijk, als het nou N.S.B. of K.G.B. ofzo zou zijn zou ik er zeker van afzien, maar T.V. vind ik best kunnen.
Ik zou bij voorlettercombinaties alleen de echt negatieve initialen vermijden, dus geen W.C. of S.S. Zelf ben ik S.M. en ik heb zelfs daar nog nooit een opmerking over gekregen. Maar iets als T.V. doet er toch echt niet toe. Als je ergens je initialen moet zetten doe je toch voornaam-achternaam of voornaam-voornaam-achternaam. Voornaam-voornaam komt bijna nooit samen voor toch?
Vind het prima kunnen hoor. En al associëren mensen het met een beeldbuis, lekker belangrijk! Als het nou KKK was ofzo, dan was het een ander verhaal.
Als je mooie namen moet je dat gewoon doen hoor. Ik vind T.V. echt wel kunnen. Wat de andere zeggen als het maar niet iets heel negatiefs is of inderdaad W.C. haha. Maar anders vallen er wel heel veel afkortingen af toch. Suc6 met je keuze
gewoon doen. Mooie combi en wie kijkt er nou naar voorletters, zou me er niet druk om maken. Idd wel bij rare combies
Ik vind het gewoon kunnen hoor, is geen vreemde of nare combinatie toch? En als het voor jullie DE namen zijn, vooral doen!!! Gr Heel
Zou er ook echt niet naar kijken als het om deze combi gaat. Inderdaad, bij de negatieve betekenis van de eerst letters (wc, ss, ...) zou ik't wel laten maar TV is niks op zich, he!! Gewoon doen, hoor!!
Bedankt voor de reacties! Ik zat er toch een beetje over te twijfelen, maar nu doen we het gewoon. Hij kan trouwens altijd gewoon zijn correspondentie met alleen de eerste voorletter tekenen als hij zelf problemen heeft met T.V. Dan hoeft hij T.V. praktisch nooit te gebruiken.
Ik vind T.V. juist een hele mooie combinatie, mooie letters. En in combinatie met een achternaam valt het al minder op. (tenzij jullie Buis heten van achternaam ) En Timme is echt een leuke, mooie naam, ik ken ook een heel mooi, leuk, slim jongetje met die naam. Dat komt helemaal goed