't zal je maar gebeuren

Discussie in 'De lounge' gestart door Carmen11, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ook ik zapte er vanochtend op en ben er naar blijven kijken. En met verbazing.... Vind ook dat er door de instanties veels te laks is gereageerd. Tuurlijk heeft zij ook een verleden en een slechte start gemaakt maar zoals zij met die kleine omging vond ik écht niet kunnen, ze hadden veel harder voor haar moeten zijn. Nú verbetering en anders uit huis plaatsing, duidelijkheid dus!

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    bah zeg....in wat voor wereld leven we eigenlijk dat dit zo kan.
    ik heb nog niet eens de helft gezien en ik was het al zat!
    Kon me tranen al niet bedwingen...had dat kind letterlijk uit haar handen gerukt!

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Idd de realiteit, dit is geen op zichzelf staande situatie. Helaas zijn er zo duizenden in nederland! Het amk en jeugdzorg heeft zo echt hun handen vol. Het gaat namelijk niet alleen om kleine kinderen maar kids tot 18 jaar waar dingen mee gebeuren waar je kippenvel van krijgt

Ik heb in mn werk te maken gehad met dit soort gezinnen en de hulpverlening. De hulpverlening starten is al een heel gedoe. Voor dat ze iets mogen doen moet er eerst een procedure gevolgt worden voor vrijwillge hulp pas als dat stagneert dan mag er ingegrepen worden.

We zeggen vaak dat in nederland alles zo goed geregelt is maar de nederlandse overheid sluit vaak hiervoor de ogen.
    Als we het hebben over het zelf beschikkingsrecht bijv.

Ik heb echt met kippenvel zitten kijken, ook al ben ik heel wat gewend, dit blijft heel erg.
    Ik hoop dat de overheid eens gaat nadenken over deze situaties en toch andere regelingen gaat treffen.

Ik ben geen voorstander van het uit huis plaatsen, maar soms is het noodzakelijk. Mss als we eerder kunnen ingrijpen bespaart t kind en ouder een hoop leed

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    vreselijk ik heb het net zitten kijken zo aangrijpend!

5. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wij hebben t ook met afschuw bekeken...
    Inderdaad dat dit in Nederland gebeurt,ik trok steeds de vergelijking met ons eigen kindje en man wat gaat t je dan aan t hart..heel verdrietig allemaal zowel voor t kindje, als voor de moeder.

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Vreselijk, ik heb gewoon huilend zitten kijken op een gegeven moment. Vooral het laatste stukje vond ik zo erg, ik kan er echt niet tegen. Tuurlijk is ze zelf ook slachtoffer, maar laat je in ...naam dan helpen en doen niet zo focking eigenwijs.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb vanmorgen de herhaling gekeken..Vreselijk dat leven van die moeder en dat kindje.. Ik vind hen beide slachtoffer, want jee wat een hulpverlening zeg! PFFFFFFFFFF geen woorden voor verder...

8. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Net stukjes gezien via internet.

Zielig hoor.. voor beide
    Er was ook niet genoeg hulp, maar ik moet ook zeggen, dat wat voor een hulp ze kreeg ze ook niet wou hebben en dat ze het verpest heeft.
    Ik hoop dat ze alles op de rit krijgt, maar dit nog meer voor haar zoontje..

9. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

maar hoe is het afgelopen?
    is t kind uit huis geplaatst? (waarom 2x?)
    en hoe reageerde miranda daar op dan?

ik heb t laatste stukje niet kunnen zien.. :(

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dat was een erg klein stukje.
    hij was uit huis geplaatst en zij was overstuur.
    Hij zat inmiddels al bij zijn 2de gezin.

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    heb het net gezien, vind het vreselijk!

12. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

0oh oke..

:(

13. Ik zapte er gisteren toevallig ook langs, maar was zo onder de indruk dat ik aan de buis gekluisterd zat. Wat was dat een nijpende situatie en zo triest dat men zo lang wacht tot er actie wordt ondernomen!

Groetjes Jelske

14. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    heb het gezien (stukje) sneu hoor ..

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tja, wat moet ik er van zeggen.....

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dat arme kleine mannetje dat zo hulpeloos op de grond ligt of in de wagen zit... ik ben er helemaal verdrietig van als ik ernaar kijk :(

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    arm mannetje zeg en het doet haar ook helemaal niets zo te zien.
    en dan dat ze bij de ouders zit met dat kindje terwijl alle 4 haar kids uithuis zijn geplaatst pfff.
    dat vind ik echt erg :(

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

maar komt hij dan niet in dezelfde spiraal terecht als de moeder?

want hij krijgt exact dezelfde "opvoeding".....

19. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Net via internet gekeken. Ongelooflijk, dat het kan in Nederland.
    Ik heb medelijden met het kind maar ook met de moeder, ook zij is slachtoffer, vooral van haar verleden, ze weet niet beter.In en in triest.
    En de tijd die het duurt voordat er ingegrepen wordt, kind was absoluut in gevaar!

Ik snap er niets van, als misdadiger met TBS heb je van een op andere dag 24 uur zorgverlening, en begeleiding, en dit meisje krijgt 2 uur per week!?

Ik ben er toch van overtuigd, dat als Miranda ook elke dag begeleiding krijgt en ook begeleiding in de finaciele situatie dat ze kans van slagen had.In zo'n kamer in de opvang zonder uitzicht op iets, daar zou ik ook gek van worden. Geen geld? Natuurlijk vallen zo'n meisjes in het verkeerde milieu.

20. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ook ik heb erbij zitten huilen. ben toen het afgelopen was met mijn vriend naar het kamertje van Thijs gelopen en hebben naar ons lieve mannetje staan kijken. Wat heeft hij het goed bij ons en wat hebben sommige kinderen ongelofelijke pech. Ik werk op een school in Amsterdam Osdorp en heb soms ook te maken met "losgeslagen" kinderen die al een hoop hebben meegemaakt. Zou het met dit jongetje ooit nog goed komen? Ik heb er een hard hoofd in. En het was zo'n schatje. Ik vond het ook zo zielig dat hij steeds maar lag te huilen. Ik vond ook dat de moeder (hoe zwakbegaafd ook) er met meer liefde voor zorgde dan Miranda (die scene met die liga, dat die moeder er hoofdschuddend bijstond en nog probeerde te vertellen dat het nog te hard was en zij het met sinaasappelsap zacht maakte, het arme kind stikte er bijna in). Maar aan de andere kant, alle kinderen van de moeder waren ook uit huis geplaatst en er waren daar 8 (!) hulpverleners actief.

Lies

Deel Deze Pagina