Hey An, zou me niet zo ongerust maken hoor over dat platte hoofdje hoor. Pim heeft ook een platachterhoofdje. De arts van het consultatiebureau heeft hier naar gekeken en maakte er bij mij geen drama van. Het advies is nu om hem regelmatig om en om op zijn zij te leggen (ene keer links, andere keer rechts). Rolletje maken van een handoek lang gedeelte achter zijn ruggetje, tussen zijn benen door en kort gedeelte tegen zijn buikje, zo kan hij niet doorrollen naar zijn buik. Zou zeggen gewoon proberen. Tja dat krijg je tegenwoordig met dat advies dat baby's weer op hun rug moeten slapen. Wat houdt dat helmpje eigenlijk in? Nog nooit van gehoord. Succes bij de tandarts, hoop dat het meevalt voor je. Blijft ook tobben he met die schouder balen joh, ik zou als ik jou was je mannetje eens opgeven voor een cursus masseren. hihi @Lex, lekker dat Demi weer wat rustiger is. Kan je zelf ook weer even bij tanken. @ Karola het is dus gister geen waterbevalling geworden in het zwembad? hihi @ Inez zou een goede topic zijn, alhoewel ik zelf zo iets heb van laat die mk's inderdaad maar achter ons en een positieve benaming verzinnen. By the way........hoe benaderen we die moderator? Ik heb geen flauw idee Vind het wel handig om te vragen waar wij nu thuishoren met ons gebabbel. hihi Pim heeft dinsdag babymassage gehad, ik heb iemand gevonden die aan huis komt. Geweldig vond hij het. Vanochtend een echte Pim en mama ochtend gehad. Heerlijk is dat. Lekker samen uitgeslapen bij ons in bed (na zijn voeding van 7.30 uur) toen lekker gemasseerd en in bad geweest. Heb geen kind aan hem nu. hihi Knuf voor allen.
je kan een moderator pb-en, dat was dan het plan. Zal ik dat binnenkort eens even namens ons allen doen?
abigail, dat rolletje werkt hier dus niet, ze wordt me dan toch pissed. WE hebben er eerder ook niks ver gehoord en ineens kregen we een mededeling dat het wel erg plat is. Schrok er wel van. Maar we doen ons best. en babymassage, heerlijk lijkt me dat. En indeerdaad een moment samen.
Lieve Sil, wat een prachtig ventje hebben jullie gemaakt meid! En wat een !@#$% van een gyn heb je gehad bij de bevalling. Vreselijk zeg. Wat een rauwdouwer. En ik kan me best voorstellen dat het even flink schrikken was met de uitslag van de controle van Tygo. Fijn om te horen dat het allemaal achteraf blijkt mee te vallen, maar ondertussen ben je er maar wel flink mee bezig geweest in je hoofd. Neem de tijd voor je herstel en wanneer je er aan toe bent, zien we je wel weer verschijnen. Karola, nog steeds alles rustig meid. Hoop dat hij je niet lang meer laat wachten. Aby, fijn dat alles goed gaat met Pim. Babymassage vinden die kleintjes inderdaad heerljk. Lekker mee doorgaan. Anette, ik kan me voorstellen dat het wel een schrikken was, dat nieuws over het hoofdje van Sarah. Hopelijk valt het mee en is een helmpje niet nodig. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zelf zou doen in jouw geval. Je heb een moeilijke tijd met haar achter de rug, maar van zo'n helmpje schijnen die kleintjes op zich niet zo heel veel last te hebben. Moeilijk hoor. Lexi, fijn dat het allemaal weer wat rustiger is met Demi. Van die tandjes kunnen ze flink last hebben, Wij hebben daar met Alyssa echt mazzel mee gehad. Zij is er redelijk makkelijk doorheen gerold, ondanks dat ze laat begon en er soms wel 2 of 3 tanden tegelijk doorkwamen. Er zijn homeopatische korreltjes of pilletjes verkrijgbaar die de last wat moeten drukken. Sterkte ermee! Vandaag op controle geweest bij de gyn en alles was verder prima. Hoef pas over 2 weken weer terug te komen en daarna iedere week. En het eerste begin met Alyssa's nieuwe kamer is nu gemaakt. Kamer leeggehaald, behang afgehaald, gaten gevuld, gewit, bij de bouwmarkt inkopen gedaan voor de kamer. Leuk hoor! We hopen en verwachten dat het dit weekeinde nog wel zover af gaat komen en dat ze volgend weekeinde over kan. Heeft de verflucht nog een weekje om weg te trekken. Het is een kamer die goed geventileerd kan worden, dus dat zal wel goedkomen.
He INez wat raar dat je pas over 14 dg hoeft terug te komen! Tegen die tijd moet je toch altijd om de week? Maar ja fijn dat alles in orde is. Sil, wat een mooi manneke! En wat naar dat je een hork van een gyn had! Idd hechten zonder verdoving is AU, daar heb ik ook ervaring mee. Dat vond ik nog pijnlijker dan de hele bevalling zelf, achteraf. Meid nu eerst maar lekker bijkomen. Sterkte met de verwerking van deze ervaring! En ja tranen horen erbij, lekker laten vloeien, geef neits, het is niet zomaar wat wat je hebt doorstaan! Dikke knuf.
Lieverds, ik heb even een pb naar Elvira gedaan met de vraag hoe zij er over denken als wij een topic aanmaken bij de mama's als vervolg op dit topic. Ik laat jullie weten hoe of wat verder.
***********inbraak************* Heb de PB van Lexie doorgespeeld naar de andere moderators en beheer. Later kom ik er bij Lexie op terug. ***********uitbraak**************
@Silla,wat een lekker ventje! Heftig je bevallingsverhaal,maar nu alleen maar genieten hè meis! Meiden verder ben ik weer ff niet zo attent,nog steeds niks hier Begin er nu wel van te balen hoor.
Nog ff volhouden, Karola! Kom op meis! Ik kan me je gevoel zooooooooo goed voorstellen, maar het kan nooit lang meer duren. Dikke knuf!
@ Sil jammer dat je bevalling zo tegenviel. Hoop dat je het een plek kan geven. Ik moet zeggen ik kreeg ook na 3 dagen de tranen om het hele gebeuren hoor. Of het nu kraamtranen zijn of dat het nu is omdat je het een plek moet geven..............laat lekker stromen. Je hebt er in ieder geval een prachtig ventje gekregen. Doe rustig aan en ga er vooral van genieten meis want, het is cliché maar waar, het gaat ontzettend hard. @ Karola, snap dat je het nu wel zat bent hoor. Hoop echt voor je dat er dit weekend toch wel wat gaat gebeuren. @ Huh inderdaad Inez ik moest tegen die tijd ook om de week komen?! Nou ja ze zullen wel weten wat ze doen toch? @ Thnx Lex, nu maar even afwachten wat het antwoord is van Elvira en de overige. @ An, wanneer moet je beslissen over wel of niet een helmpje. Vroeg gister aan mijn schoonmoeder wat het inhield. Zij gaf aan dat het er erg onprettig uitziet maar dat de baby er zelf echt niet veel van heeft. Tja, blijft een lastige beslissing, waar doe je goed aan?
@ Lex wat een leuke foto's weer van Demi. 5 maanden alweer, wat een grote griet wordt het al zeg. Mag je trots op zijn hoor.
Sil, wat een mooi mannetje hebben jullie zeg, goed geknutseld. Jammer van je bevalling, ik hoop dat je het een plekje kunt geven, probeer het ook van je af te praten. Maar.... 1 ding is zeker, je bent mama en ga nu maar lekker genieten van je 2 mannen in huis en laat je lekker verwennen! Karola, je geduld wordt zo wel op proef gesteld hoor, laat dat mannetje maar snel komen! Abigail, over 2 weken moeten we beslisen maar de beslissing heb ik min of meer al genomen en dat is om er niks aan te doen. Tenzij de afwijking wel heel erg groot is maar iedereen waar ik het tegen vertel snapt het niet, er is zo ook echt niks te zien. Inez, ik hoefde ook pas vanaf week 38 elke week, volgens mij is dat ook overal anders. Gisteren verstandskies getrokken maar heb daarbij zo hard in mijn tong gebeten dat er een gat in zit, zeer! Tong is heel dik en kan bijna niet praten dus ben thuis gebleven vandaag, baas was er niet al te blij mee,, nou pech, ik heb al 2 weken gewerkt met een ontsteking in mijn schouder en vind het ook wel goed. heb geslapen, niet normaal meer en ben nu weer moe. Liefs Anette
ow en Anouk, hoe krijg je dat voor elkaar joh, zo hard op je tong bijten!? Lijkt me heel pijnlijk idd
Ooh Karola, ik kan me zo voorstellen dat je er nu wel een beetje genoeg van hebt. Ik hoop echt voor je, dat je binnen no time een klein mannetje in je armen mag houden. Anette, inderdaad gewoon doen wat je gevoel ingeeft, zegt je gevoel dat je het niet moet doen, dan moet je het er gewoon bij laten. In eerste instantie kreeg ik met 39 weken ook geen afspraak, het was dat ik er zelf om vroeg, toen kreeg ik hem wel. Lexie, wat gaat het toch hard he? Het wordt al een echt dametje zo. Aby, jouw kleine man gaat ook al hard zeg en wat een lief plaatje zo zeg, met z'n kleine nichtje. Leuk hoor.
Pfffffffff moet even mijn ei kwijt hoor! Sorry meiden. Als jullie het niet willen lezen.........zap gewoon door. hihi. Heb net een potje hard zitten janken boven. Heb het gevoel dat mijn leven vanaf de bevalling alleen maar bestaat uit zorgen en huishouden en kraamvisites. En dan heb ik nu nog verlof, raak nu al in paniek bij het idee dat ik er straks ook nog bij moet werken. Heb zo wat geen moment voor mezelf en ik kan het gewoon geen plek geven dat manlief zijn leventje gewoon door lijkt te draaien zoals het was. Dat is eigenlijk nog het grootste struikelblok, kijk dat ik het drukker zou krijgen wist ik van tevoren, maar ik had op iets meer samenwerking gerekend. Bedoel hij gaat zaterdagochtend lekker duiken, maandagavond lekker duiken, dinsdag en donderdag avond hardlopen. Kortom neemt dus lekker tijd voor zichzelf. Goed hij werkt ook dus ik gun hem zijn ontspanning wel, maar ik heb (ondanks mijn verlof) alleen het uurtje afther yoga voor mezelf en een spaarzaamuurtje om af en toe even te genieten van het zonnetje. Vandaag ook, eerst gaat hij duiken, dan op zijn gemak een duikblaadje lezen, vervolgens belt broer of hij mee naar de Gamma gaat om hem even te helpen (moet ook gebeuren weet ik wel) en vanmiddag wil hij de tuin opruimen (ook nodig). Morgen hebben we weer kraamvisite en moet ik hoognodig ook weer eens bij opa langs anders ziet hij zijn kleinkind ook zo weinig (opa is niet zo mobiel om steeds naar ons te komen). Affijn en dan is het weekend weer voorbij en begint alles weer van voor af aan. Geeft niet, maar dan baal ik er zo van als ik er in het weekend weer helemaal alleen voor sta, ik hoop dan wat ruimte te krijgen om bijvoorbeeld even het dorp in te kunnen zonder Pim of gewoon even gezellig te zitten en dat werkt gewoon niet. De wasmand staat alweer te brullen en bed wil ook graag verschoond worden, Pim wil eten, vaatwasser moet leeg, Pim wil aandacht, was moet gevouwen worden, Pim wil eten oh ja en de boodschappen moeten nog gehaald worden. Tja en papa is 11.30 terug van het duiken, nu alweer met zijn broer naar de Gamma en wil vanmiddag de tuin doen. Ik weet ook wel, het is nu eenmaal allemaal zo, er moet nog veel om en aan het huis gebeuren en we hebben nog kraamvisite, mannetje zit ook niet stil, heeft zijn werk, zorgt ook goed voor de kleine maar..................................heeft gewoon een andere kijk (of eigenlijke geen kijk) op dingen rondom baby en huis. Komt waarschijnlijk ook omdat ik de hele dag in huis zit. Oh ja en dan krijgen we vanmiddag ook nog 4 weken de hond van zijn ex te logeren omdat die met vakantie gaat, normaal geen probleem dat gaat al jaren zo, maar ik kan hem niet uitleggen dat nu de kleine er is en ik mijn ritme nog niet gevonden heb niet echt niet zit te wachten op een oud, lief, klein ziek loge hondje.. Heb hier met hem over gesproken, maar t komt niet aan of zo. (tja dat is toch het verschil Mars en Venus denk ik ) Zijn commentaar: "ach dat beestje heeft niet zoveel zorg nodig. Ze is nu zo oud dat ze de hele dag slaapt".........Nee tuurlijk schat, we doen hem ook een luiertje om nou goed. En als hij as dinsdag naar de dierenarts moet sturen we hem wel per post. Grrrrrrrrr Ben nu al redelijk aan huis gebonden, maar met dat beesie helemaal. Ik zal er wel een te groot punt van maken (hormonen of zo) maar zo voelt het nu. En dan bof ik nog echt met zo'n makkelijk en lief kind. Ehh wat een verhaal hé, maar t lucht wel op zo!
Hee Aby het zijn echt niet alleen hormonen hoor! Echt niet. Ik holde mezelf ook heerlijk voorbij in het begin. Toen heeft meneer Lex juist in het weekend wat zorg overgenomen zodat ik ook voor mij ontspannende dingen kon doen. Vrijdag ochtend ben ik altijd vrij en 9 vd 10 x gebruik ik een aantal uur in die ochtend om dan even zonder kind de stad in te gaan. Heerlijk! Heb je je man/vriend al eens duidelijk verteld dat je behoefte hebt aan iets meer tijd voor jezelf? Of begrijpt hij dat gewoon niet ook als je het hem uitlegt? Op zich heb ik hier in huis wel het gevoel dat we beide inleveren qua vrijheid en tijd voor ons zelf. Natuurlijk voelt het wel eens alsof ik het zwaarder heb dan hem, maar ja hij werkt meer uur en ik heb meer zorguren voor Demi, dus tja wat is zwaarder? Dat verschilt per dag. Ook als je moeder bent heb je er recht op je te ontspannen en iets voor je zelf te kunnen doen. Dan gaat ie maar een keer neit duiken hoor, hallo jij telt ook mee! Je moet er echt op staan hoor dat je een paar uurtjes meer voor jezelf krijgt, anders loop je jezelf voorbij en heb je straks helemaal een probleem. Natuurlijk is het ook een kwestie van wennen voor beide partijen, en hervinden van de balans. Maar hallo hij mag ook wel wat inleveren hoor!
Aby, meid, maak het bespreekbaar met je mannetje, misschien staat hij er wel helemaal niet bij stil dat jij ook wel eens even iets meer voor jezelf zou willen doen. Enne, het zijn echt niet de hormonen hoor!
Had het al eens bespreekbaar gemaakt, maar zette geen zoden aan de dijk. Vanmiddag weer met hem gesproken......ik in dikke tranen natuurlijk... nogmaals aangegeven dat ik ook echt af en toe tijd voor mezelf nodig heb en dat ik gewoon enorm moe ben. Hij was wel super lief en begreep het ook wel (t is ook een schat), maar hij wist gewoon niet zo goed wat hij er mee moest. Gunt mij ook echt wel mijn vrije tijd, maar ik moet wel aangeven hoe ik dat dan zie. (tja dat is weer dat Mars en Venus verhaal). Als ik iets wil moet ik het gewoon vragen. Hmm Had het idee dat ik dat ook al deed, maar goed we beginnen met schone lei. Hij heeft beloofd dat hij s avonds ook wat meer van me over zal nemen en ik moet nadenken over wat ik dan zou willen doen. We gaan aan de slag. In ieder geval wil ik lekker doorgaan met yoga straks <= goed voor de onstpanning. Oma kan overigens ook zo af en toe eens op Pim te passen zodat ik even kan shoppen. Ook daar moet ik gewoon wat meer gebruik van maken. En................vooral gaan, ik moet er ook niet zo tegenop zien om met Pim dingen te ondernemen. Ook daar moet ik gewoon wat meer aan wennen of misschien gewoon doen! Dus volgende week weer eens wat vriendinnen bellen dat we eraan komen. hihi We komen er wel uit saampies. Ik moet het gewoon aan blijven geven en af en toe weer even samen om de tafel om te kijken hoe of wat ieders plannen zijn. T is in ieder geval weer redelijk onder controle hier, bedoel bij mij. Ben nu alleen mega moe van alles. Thnx Lex en Inez, dat ik even mocht klagen. Dikke knuf Aby
Mag altijd hoor Aby. HEt was ook wel herkenbaar her en der Ik ben ook geen ster in aangeven wat ik nodig heb. En wat je net schrijft over gewoon doen, pim meenemen en dingen doen, dat is ook iets wat ik moet leren. Zie toch al gauw beren op de weg als ik nadenk over een bezoekje her ne/of der. Ik probeer dan ook heel bewust steeds meer dingen te doen met Demi erbij.