Wat dat flesje betreft, gister kwam het even zo uit dat ze later een fles kreeg voor het naar bed gaan. Dus daar nutrix ingedaan. Maar ze redt het dus nog niet, want ze kwam mooi om 3 uur om voeding vragen. Dus voorlopig laten we het wel zo, ik hoor wel wat het cb zegt 21 juli.
Hihi Aby, het is hier nu weer even rustig. Het komt en gaat. Ik vond het vanochtend alleen jammer voor Alyssa dat ik geen puf had om met haar te gaan zwemmen. Wie weet volgende week, dan is het de laatste les voor de vakantie. We zien wel. Lexie, groot gelijk meid, gewoon zo laten. Demy geeft zelf wel aan of ze eraan toe is om het met een flesje minder te doen.
lexie, het kwam zo omdat ze sliep tot 8.15, dus om 8.45 eerste flesje en ze meldde zich pas weer om 13.30, toen, 17.30 en 21.30, dat bleef zo, heel raar maar ik heb wel de indruk dat het iets te weinig is maar we zien wel, als ze honger heeft krijgt ze de fles.
Hi meiden! Ik heb verdorrie geen berichtjes gehad! Maarre Karola! gefelicteerd met DAMO! Inez...en en en...rommelt het al! Lee...titel en overstap is oke hoor, al vind ik het ook prima als we nog even op Inez wachten. Anoek, gaat steeds beter he met Sarah Aby, wat jij beschrijft over de "drukte/tijd voor jezelf/samenwerking" is wel een angst van mij. Hugh vind alles nog een beetje eng...als Tygo maar ff jammert of "tegenstribbelt" moet ik het overnemen. Tevens slaapt Hugh door ALLES heen (ondanks dat Tygo in de nacht bij ons op de kamer slaapt) dus dat baart mij ook zorgen. Maar goed we vinden wel een weg enne het komt allemaal wel goed. Hier gaat alles goed! Ben alweer flink op de been, voel me heerlijk en Tygo doet het ook goed! Vandaag nog ff nieuwe Pic;s geplaatst dusss. Tis zo'n tevreden en zoet ventje...ik heb wel het boek "Oei ik groei" aangeschaft hihhihi want tja nu is ie zoet maar wie weet wat er komen gaat hihi Groetjes
haha ja je kan beter voorbereid zijn, Sil Mooie foto's weer, wat een mooi menneke en wat fijn om te lezen dat hij eht zo goed doet en dat jij je ook zo goed voelt! Geef je BV of FV? En als je BV geeft, lukt dat een beetje?
Hi Lex! Ik geeft FV.... Hij zoog als een tierelier aan mijn tepel en het was mega pijnlijk, helemaal omdat er ook gewoon 1 druppel uit kwam grrrr. Ook met BERTHA (kolfapparaat), wat overigens veel prettiger was, wilde het niet baten. Dus ik vond dat ik genoeg had aangeklooit en voor Tygo vond ik het belangrijk dat ie ontspannen kon eten ben ik overgaan op fles. Wel verlies ik nu wat vocht uit de tepels maar héél minimaal...(kan het inprinciepe zonder Senseopads ~zoogcompressen ~ af)
lexie, ik kijk nu gewoon wat Sarah aangeeft als ze behoefte heeft aan 5 flesjes, ook prima hoor, het ging gewoon ineens zo, komt misschien ook omdat ze nu meer slaapt. Datis dus wel fijn voor mama die dan ook even op de bank kan liggen
Sil, je hebt groot gelijk hoor. BV is leuk maar het moet wel willen natuulk. Leuke foto Anouk! haha! In mn album staat een knuffelhond, die kwam vandaag in een doos aan Demi gericht. Ik had in febr ofzo een geb.kaart gestuurt naar waterstad fm en dan kon je uitgeloot worden, maar nooit wat gehoord. Dus ging er vanuti dat het niets geworden was. Mis stiekum toch gewonnen hahaha . Hij is zo leuk en megazacht!
leuk hondje zeg, knuffelen maar. Ik zie trouwens ook dat ik al lang niet meer in je album heb gekeken..... geweldig zwembadje moet ik zeggen. En die zwemluier, super!
Lexie, leuke knuffelhond! Anette, kostelijk, die foto met het perenhapje. Sil, jammer dat het niet lukt met BV, maar inderdaad met FV worden ze evengoed groot en wanneer dat voor jullie goed is, gewoon doen. Fijn dat verder alles goed gaat en wat is de kleine man al weer veranderd in een paar daagjes tijd. Karola, hoop dat alles goed gaat bij julile. Zal wel lekker druk zijn nu met de kleine erbij, maar ik ben wel erg benieuwd naar nieuwe plaatjes van je kleine man. Sil, zo nu en dan rommelt het hier al wel. Ken ik niet van m'n eerste zwangerschapl Heb zo nu en dan wat pijnlijke harde buiken en soms met lopen is het net of de kleine zich een weg naar buiten aan het duwen is. Hihi, loopt ook zo lekker makkelijk dan. Wandelen met de honden doe ik dus nu niet meer uitgebreid, wordt te pijnlijk met die harde buiken. Maar van mij mag de kleine best nog wel even blijven zitten hoor. Dan zijn we tenminste klaar straks met de kamer van Alyssa. Haha. En hoezo zwangerschapsverlof. Ik lijk wel drukker dan ooit. Ben een beetje aan het voorfreubelen met de geboortekaartjes, hang zo nu en dan nog wat kleding netjes weg in de showroom en ik probeer me zo goed en kwaad als het kan bezig te houden met ons meisje. (Die inmiddels wel heel goed aanvoelt dat er wat aan zit te komen. Het lijkt wel of ze wat meer aan me hangt dan anders). Maar geen zorgen hoor, alles gaat op z'n elfendertigste. Lekker rustig aan. Gaat het dan gaat het, gaat het niet, dan ook goed, stoppen we er lekker mee.
Lexie, de bedoeling is om na m'n zwangerschapsverlof inderdaad klanten aan huis te ontvangen. Mensen uit de buurt komen sowieso de kleding afhalen ipv te laten opsturen en aangezien hier in de buurt geen babykleding wordt verkocht, leek het me wel leuk om dat dan maar voor hier in de buurt en omliggende dorpen te gaan doen. En het is in ieder geval prettig om de kleding netjes weg te kunnen hangen (en veel op weinig ruimte), zodat ik bij bestellingen de kleding sneller kan pakken. Wanneer alles daar netjes is, zal ik er een fotootje van maken en in m'n album zetten.
En ik hoef niet iedere keer het hele huis schoon te maken en op te ruimen wanneer ik klanten aan huis krijg, want het hing eerst allemaal in een rommelige garage, waar je echt geen klanten kon ontvangen, dus liet ik de mensen maar gewoon hier binnen. En buiten kun je toch ook geen spulletjes verkopen.
#@*&%^*@! Heel verhaal getikt,plots alles weg! Maar daar ben ik weer even meiden en met ons gaat het heel erg goed! Mijn kraamhulp was vandaag voor het laatst,dus mijn kraamweek is officieel over,en was heel fijn,maar vloog voorbij,niet normaal! Damo had een vreselijk gestuwd koppie dus die zag je met de dag bijtrekken en mooier worden. Hij was de 1e paar nachten ook echt van slag,maar nu gaat het al 3 nachten heel goed,hij komt netjes om de 3 uur en is slaapt na de voeding weer snel verder. Overdag is die ook tevreden,maar wel een precies mannetje van de klok. Ik voel mij ook prima,wel vermoeid en de genezing van mijn knip gaat natuurlijk niet snel genoeg Zal zo ook wat foto's van mijn knapperd in mijn album zetten. De grote broers zijn ook zo blij en trots en ze vinden hem ook echt leuk. @Inez,wat word het spannend nu hè,heerlijk vooruitzicht! @Silla,wat goed dat het zo lekker met jullie gaat en wat heb jij een heerlijk ventje,wel jammer van de bv,maar meer dan je best doen kan je niet,het moet wel goed voelen. @Gevorderde mama's,Anette,Lex en Abi,met jullie gaat het toch ook lekker hè. Overgaan naar een ander topic,helemaal ok,de naam ook,als we maar een eigen plekje hebben. Ik zal van het weekend mijn bevallingsverhaaltje op "papier" zetten.
Tjee Karola, is je kraamweek nu al weer voorbij? Wat vliegt de tijd. Wat een lekker ventje zeg. En inderdaad, geweldig, die foto met 4 grote, trotse broers. Daar mogen jullie als papa en mama ook erg trots op zijn!
De bevalling van Damo,04-07-2008 Vrijdag 4 Juli,het is nog steeds heel rustig,maar het begint vreselijk te kriebelen in mijn hoofd omdat morgen mijn jongste jarig is. Zal je toch net zien,van alle dagen in het jaar,word mijn 3e kind geboren op dezelfde dag als zijn broer! Ik voel mij verder heel goed die dag dus naarmate de dag vorderd begin ik meer te denken dat het misschien wel goed komt en het pas volgende week gaat beginnen. Om half 5 loop ik in de supermarkt en spreek verschillende mensen over dat het elk moment kan gebeuren,het nog heel rustig is in de buik en hoe spannend het is nu met Dante zijn verjaardag bla bla Om 5 uur drinken Frank en ik samen koffie in de tuin en heb ik harde buiken,maar die heb je wel meer dus besteed ik er geen aandacht aan. De buurman komt even helpen om het konijnenhok te verplaatsten,dus zitten we om 19.00 nog met hem in de tuin wat te kletsen,ik voel nog steeds wat harde buiken maar als de buurvrouw vraagt of het nog rustig is zeg ik gelijk ja. Het is de hoogste tijd om te gaan koken en tijdens het koken vind ik de harde buiken best een beetje pijnlijk, aan tafel zeg ik ook tegen Frank dat ze nu toch wel heel erg aanwezig zijn. Om 20.00 stuur ik een vriendin een mailtje met de info dat ik wel heel veel harde buiken heb. Om 21.00 ben ik even bij de andere buurvrouw om te vragen hoe de operatie aan haar voet is gegaan,daar heb ik al geen zin om te zitten en zeg ook dat het wel lijkt te rommelen. (Achteraf zegt ze dat ik stond te wiebelen) Thuis gekomen ga ik maar even douchen om te kijken wat er met de harde buiken gebeurt,deze blijven onder de douche ook komen en best vaak. Ik stuur mijn vriendin nog dit mailtje Op 4 jul 2008, om 22:02 heeft Natascha het volgende geschreven: Harde buiken zijn pijnlijk en komen vrij snel achter elkaar,ik denk dat het begonnen is Vanaf dat moment ga ik eens kijken op de klok en je mag bellen als de weeën om de 5 minuten komen,ppffff de harde buiken komen lijkt wel om de minuut? Misschien toch maar even bellen? Maar omdat ik mij zo goed voel ben ik bang om voor niks te bellen dus twijfel ik nog steeds,eigenlijk direkt daarna komt er weer 1 dus gaat Frank maar bellen. De verloskundige zegt dat ze er direkt aan komt. Om 22.30 is ze er heb ik 3 cm ontsluiting,wat zullen we doen? Ze laat het aan ons over. Op het moment dat wij bedenken wat we willen volgen de weeën erg snel op elkaar en zijn ze erg krachtig. We besluiten naar het ziekenhuis te gaan. De mannen zijn boven een film aan het kijken en de buuf weet dat we gaan zodat de kids bij haar terecht kunnen. We worden uitgezwaaid door 4 mannetjes die het heel leuk en spannend vinden dat het eindelijk is begonnen! Met gedag zeggen word ik en mijn buik ook krachtig gezoend door de mannen,echt heel lief. Onderweg in de auto flinke weeën en zitten vind ik het vreselijk om op te vangen,ik moet staan/lopen/bewegen/wiegen,stil zitten of liggen kan ik niet. (Grappig,precies dezelfde reaktie op weeën als bij mijn andere 2.) Aangekomen in het ziekenhuis wil ik ook niet in een rolstoel maar loop ik naar de afdeling,tussendoor even stil staan om een wee op te vangen. Aangekomen om 23.30 kijkt ze hoe ver ik ben,5 cm,ze zegt ik breek je vliezen en kan je daarna even lekker onder de douche gaan staan. De baby heeft in het vruchtwater gepoept! Ik dacht altijd dat dit wat bruine vlokjes zouden zijn,maar nee hoor volledig bruine derrie! 23.40 overdracht ziekenhuis,mijn vk mag de bevalling niet afmaken,dat zijn de regels. Ik wil zo snel mogelijk van dat bed af want de weeënstorm die nu losbreekt moet ik weer staand opvangen. Ik sta ne en voel de druk al een pers een klein beetje mee. De vk hoort het natuurlijk ook al aan mij en de vk van het ziekenhuis die binnenkomt hoort het ook direkt. Sorry je moet echt weer even gaan liggen want ze moet zo een dingetje op de baby zijn hoofd doen om zijn hartslag te volgen. Nou zegt de vk misschien lukt het nog wel voor 12 uur,pfff ja dat wil ik want mijn zoon is morgen jarig! Maar tegelijk denk ik dat kan niet want ik begin net,maar 23.51 mag ik persen en denkt de vk echt dat het gaat lukken. Dus pers ik direkt met al mijn kracht en daarna duurt het voor mijn gevoel zelfs lang voor de 2e perwee komt,als deze er eenmaal is word de knip gezet en voel ik het hoofdje geboren worden. Tijdens dezelfde wee voel ik zijn schouders om de beurt komen en jahoor ik trek snel mijn hemdje omhoog want daar word mijn ventje op mijn buik gelegd,23.56! Wat een wonder,geweldig zo super weer allemaal! Om 0.07 word de placenta geboren. Daarna is ze heel lang bezig geweest om te hechten,maar ik had nergens last van met mijn warme,toen nog blauwe, ventje op mijn buik. Ik had nooit kunnen denken zo een snelle bevalling mee te maken,waar ik heel blij om ben is dat ik alles zo bewust heb mee gemaakt. Ik heb het echt heel bewust en goed kunnen voelen zoals hij naar buiten kwam,vond dat heel bijzonder om mee te maken. Last van bepaalde dingen door een snelle bevalling zoals je dat wel eens hoort heb ik gelukkig niet gehad. Damo heeft er jammergenoeg wel wat last van gehad de 1e dagen,maar eigenlijk ging dat snel over en viel het reuze mee. Mijn vorige 2 bevallingen waren achteraf gezien,niet echt makkelijk,maar heb ik ook als heel positief ervaren en vond ik geweldig! Maar deze spant de kroon,wat een super bevalling,dit wens ik iedereen toe!