haha ik zit alweer te janken haha emomuts die ik ben. Fijn dat je het zo hebt ervaren en dat alles goed is gegaan
Tjee Karola, dat was inderdaad een turbobevalling. Fijn dat je met een zo positief gevoel aan je bevalling kunt terugdenken. Voor zo'n bevalling teken ik direkt. Nou ja, nog uiterlijk 4 weekjes, dan zal ik het weten hoe het allemaal is verlopen. Maarre, ff klagen hoor. Ik hoop alleen niet dat het de komende dagen gaat gebeuren, want schoonmama, die Alyssa zou gaan opvangen gedurende de bevalling, heeft ineens besloten om deze week nog even midweekje van 3 dagen met haar zus weg te gaan. (Dat was een verjaardagscadeautje voor haar zus, die vorig jaar aug. jarig was en die het cadeautje tot nog toe steeds niet heeft willen verzilveren). En nu wil schoonmama persé deze week weg of helemaal niet. Ik heb al gevraagd of het niet verstandiger was om het reisje niet nog maar minstens een week of 6 uit te stellen omdat ik dan in ieder geval bevallen ben. Vroeg ze me, of ik dan van plan was om deze week al te bevallen, omdat ik eerder had gezegd dat 8-8-8 me een hele mooie bevaldag leek en dat ik daarvoor wel overtijd wilde lopen. Nou, van plan ben ik niks, maar een bevalling is nou net zo'n ding die zich niet laat plannen. En het maakt me bloednerveus dat ik voor volgende week ineens iemand anders moet gaan regelen om Alyssa in eerste instantie op te vangen. (en ik snap niet dat schoonmama, die zelf ook regelneef is van hier tot Tokio en erg nerveus wordt wanneer iets anders loopt dan door haar gepland) dat niet snapt. Zo, uitgeklaagd.
"ben je dan van plan..,." tsssk alsof ze dat zelf neit weet dat dat zich niet laat plannen. Wat een belachelijke opmerking zeg! Nou kan me voorstellen dat je er van baalt.
Karola, wat een verhaal! Maarre wat gaat het idd snel, dat je kraamhulp alweer weg is hihihi. Inez, ik kan me voorstellen dat je baalt. Hoe is het nu? Hier gaat alles goed alleen blijf ik onzeker over het feit of ie wel genoeg binnenkrijgt qua voeding. 120cc gaat er niet in maar zit vaak rond de 90 a 100cc maar de laatste dgn spuugt ie ook wel eens na de fles. Verder slaapt ie meer dan dat ie wakker is hihihi. Dinsdag krijg ik een intake van het CB die komen aan huis. Ik hoop dat Tygo dan over zijn geboorte gewicht heen is en moet ik het ff over de voeding hebben. Papa Hugh heeft deze week vakantie enne ik hoop dat ie wat meer gaat doen want tot nu toe valt het vies tegen hihihi. Groetjes
Hoi Sil, Demi dronk ook niet zo veel toen hoor. Gewoon even afwachten wat het cb zegt en kijken hoeveel hij weegt, dan komt het vast goed. Misschien papaHugh even aan zn staart trekken en zeggen wat je van em zou willen? Mannen zien die dingen doorgaans niet hoor, is mijn ervaring. Soms moet je het heeeeeel duidelijk zeggen mars venus, je weet wel.
Mars Venus idd hihihi. Ik heb dat boek nog ergens op zolder hihihi, zal ik het op z'n nachtkastje leggen als hint Jah probeer het wel, maar als je ziet hoe hij Tygo vast houd...helemaal gespannen. Tis ook allemaal eng ik snap het wel. Moet wel zeggen dat ik ondanks mijn irritaties naar hem wel heel veel geknuffeld door hem wordt, maar goed we kijken de week ff aan we zien wel.
Sil, zolang de kleine man nog tevreden is en veel slaapt zou ik me er geen zorgen om maken hoor, dat hij z'n fles niet leegmaakt. En inderdaad, zet mannetje ook maar eens even lekker aan het werk. Flesje klaarmaken en geven, luier verschonen, beetje opruimen, schoonmaken. Krijgt hij (net als wij) niks van. Hier gaat het verder goed hoor. De grootste ergenis over het gewilde uitje van schoonmama is al wel weer weg hoor, maar ik snap het gewoon niet. En verder, ach ik hou er voor mezelf gewoon rekening mee dat ik over tijd ga lopen (dat bevallen op 8-8-8 was zeker geen grapje, dat lijkt me echt bijzonder), maar ik merk wel heel goed dat ik op z'n laatst loop. De alledaagse dingen worden nu toch wel wat zwaarder, maar goed, dat hoort er allemaal bij. Ik probeer zoveel mogelijk te blijven genieten van het zwanger zijn aangezien dit voor mij de laatste keer is.
Karola, wat een mooie foto´s zeg en wat een trotse mannen. Wel allemaal heel verschilend of niet? En dan je bevalling, wat ging dat snel zeg. Goed dat je dat als positief hebt ervaren. Geniet lekker en een dikke knuffel. Sil, wat dat drinken betreft, Tygo drinkt denk ik wat ie nodig heeft, maar als je hetniet vertrouwd moet je even het cb bellen, niet dat je daar veel aan hebt maar toch. En mannen moet je aan het werk zetten. Hier zou het ook wel eens goed zijn als er een vader-dochter weekje zou zijn. Ik lag gisteren op bed met giga koppijn, dus mijn vriend gaat op zolder darten en neemt Sarah mee met haar speelkleed en gaat gezellig spelen. Ik hoor p gegeven moment sarah miepen, ze was duidelijk moe. Duurde even maar toen heb ik gezegd dat ze naar bed moest. Dus ik weer het bed uit. Vraagt ie wat ik uit bed doe? Vond mijn vriend het zielig voor mij dat ik waarschijnlijk wakker zou worden van Sarah (ze huilt altijd even als ze naar bed moet). Op zich natuurlijk erg lief maar heb toch even gezegd dat Sarah voor gaat. Het lijkjkt soms wel klagen wat ik hier doe maar voor mannen lijkt het me ook erg lastig allemaal. Inez, die schoonmoeders ook, probeer het van je af te zetten. En prik alvast even een datum en zet het maar op de kalender wanner je bevalling plaats gaat vinden, wel zo handig Ik ga even aan de poets, geen zin in maar moet toch gebeuren. Liefs
Anette wat irritant zeg, dat je niet eens zelf mag bepalen wie wat met je kind doet. Als jij toch weeet dat ze moe is en met rust gelaten moet worden, dan hebben ze daar maar naar te luisteren. Vreselijk zeg dat ze zo reageren. Hebben ze zelf kids? weet je schoonzus wel hoe het werkt met een baby?
@ Karola, wat een mooi verhaal je bevalling en idd wat een kanjers van jongens hebben jullie zeg, jullie moeten je wel heel rijk voelen! En de laatste aanwinst is ook zeker een plaatje, wat een lekker jong. @ Inez, oh ik kan daar ook helemaal niet tegen als dingen anders lopen. Wel een beetje bijzonder van je schoonma. Die van mij kreeg aangeboden om met iemand mee te gaan naar Egypte, maar heeft het afgewezen. Ze wilde niet dat ze er niet als eerste bij kon zijn. Jammer dat het bij julie zo moet lopen. Maar t komt vast allemaal goed hoor. @ Sil inderdaad, blijft het aangeven. Bij mij gaat het langzaam werken. Je hoort dit soort verhalen overal als je erover praat. Zal wel een combi van hormonen zijn die nog in je lijf zitten en idd het verschil Mars Venus. Er komt ook gewoon even wat meer op onze nek terecht, daar zijn we blijkbaar mama voor, maar dat is wel enorm wennen. Geef het de tijd meis en joh in zijn vakantie heeft ie ook wat meer tijd om aan het papa zijn te wennen. Laat hem maar gewoon veel doen. Geniet van jullie pracht vent. @ Oh Annnnnnnnnnnn, wat herkenbaar. Mijn eigen zus heeft 2 weken niet met me gesproken, ook om zo'n zelfde akkefietje. We hadden een drukke ochtend met kraamvisite gehad en Pim (toen 4 weken) was een beetje van zijn kook toen we 's middags naar mijn zus gingen. Dus daar aangekomen wil ze gelijk de maxicosi uit mijn handen rukken, waarop ik zeg "Laat hem maar even, hij moet even tot rust komen". Vervolgens doet ze nog een poging, dus ik zeg weer "Goh zus, laat hem nu maar even. Straks mag je knuffelen zo veel als je wilt, maar nu moet hij even bijkomen". Gevolg...............kwaaie kop!. Ik naar de keuken om hem te voeden, zodat hij toch nog de kans krijgt tot rust te komen. Zus achter me aan............ik zeg weer "hij heeft even rust nodig, vandaar dat ik hier zit, want vanmorgen waren de meiden van mijn vriendin mee en dat was gewoon even te druk". Antwoord van haar: 'Nou dan zeg je toch nee tegen ze, doe je bij mij ook". Juist waar gaat het over?! Ik heb op dat moment dan toch maar duidelijk gemaakt, dat ze gewoon geduld moet hebben dat dit echt niet hielp zoals ze zich gedroeg en dat ik per slot van rekening de mama ben en bepaal wat er gebeurd met mijn kind. Nou ja, we hebben de dag volgmaakt ( ik met hele kromme tenen) en daarna was het dus twee weken stil. Ik heb het ook maar lekker even zo gelaten en inmiddels zijn we weer on speaking terms met elkaar en gaat het weer goed. Ik weet niet wat dat is hoor met zussen, die denken gelijk dat ze ook al het recht hebben om de kleine op te eisen. Blijkbaar snappen ze niet dat je zelf ook nog aan alles moet wennen. Nogmaals ze mag hem knuffelen, verschonen, aankleden zo veel als ze wil, maarrrrrrrrrrrrr wel alleen als het bij mij goed voelt. Maar blijf duidelijk hoor, als ze boos worden is dat hun probleem. Kus voor allen. @
Gelukkig heb ik dat gedoe met oppakken e.d. nog niet mee gemaakt! Maar ik zou het ook super irri vinden! Maar goed blijkbaar denken mensen het altijd beter te weten terwijl ouders zelf goed aanvoelen hoe je met je kleintje om moet gaan. Groetjes
Haha, een datum prikken. Goed, ik zal een mooie dag uitzoeken, als het zover is, hoor je het wel. haha. Enne, over schoonmama, daar maak ik me nu verder ook niet meer druk, want of ze heeft zichzelf bedacht, of ze heeft haar zus niet zover gekregen om mee te gaan, want zoals ik het nu heb begrepen heeft ze al weer andere plannen voor deze week. In ieder geval komt ze morgen hier om met Alyssa te wandelen. Ook zo herkenbaar, dat mensen maar even voor jou willen bepalen wat je met je kind moet doen. Met Alyssa hebben we dat ook wel gehad, maar we waren daar gewoon heel duidelijk in naar mensen en ze hadden het verder maar te accepteren. Alyssa liet meteen toen ze geboren was al merken dat het voor haar teveel was wanneer er teveel mensen om haar heen waren. Ze at dan gewoon veel slechter dan wanneer het lekker rustig was. Daarop hebben wij besloten dat we haar de eerstkomende tijd niet uit handen zouden geven (en nee, zelfs niet aan de wederzijdse ouders) omdat dat voor haar veel te onrustig was. M'n schoonmoeder heeft dit zonder mopperen direct geaccepteerd, m'n vader ook, maar z'n vrouw was iedere keer wel nukkig als ze hier was of wij daar waren. Nou, jammer dan. Na een maand of 2 begonnen we haar heel langzaam wat uit handen te geven, maar hooguit maar bij 1 iemand, omdat we daarna zelf met een huilend kind zaten. Dat werd dus niet geaccepteerd door de vrouw van m'n vader, die na 3 maanden m'n vader 'op me af stuurde' om te vertellen dat zij toch ook wel heel erg graag de kleine wilde vasthouden. Want de kleine meid was nu 3 maanden en ze kon zo geen band opbouwen. Tja, eigenlijk was de kleine meid er net aan toe om meer uit handen te worden gegeven, maar zij heeft toch nog een maandje mogen wachten voor het zover was. Een heel verhaal, maar de moraal van dit verhaal is wat jullie zelf ook al merken, zelf weet je het best hoe je kleine uk reageert op allerlei omstandigheden en jij hebt daarom de regie in handen over wat er met hem/haar gebeurt. Komt het zo uit dat niemand de kleine mag vasthouden, dan zij dat maar zo en dan zit de ander maar even met de bokkepruik op. Het enige wat op dat moment telt is het belang van de kleine en niet dat van opa, oma, oom, tante of wie dan ook.
Inez........helemaal mee eens! Manlief heeft ook nog wel eens de neiging om Pim van hand tot hand te geven. Ook aan hem heb ik uitgelegd, dat ik het niet altijd prettig vind. Nu laat hij het aan mij over om dat te bekijken. T is waar............soms voelt het gewoon niet goed, je weet dan gewoon dat de kleine daar onrustig van wordt. En zoals ik al zei...........ook mijn zus is alweer bijgedraaid, ze heeft nu in de gaten dat ze Pim heus wel mag vasthouden als het uitkomt. Aby
Toch vind ik het elke keer weer heel vervelend om dat met iemand te zitten meet een kwade kop. Gisteravond belde ze nog even op om te vragen waarom zij haar niet vast mocht houden. Dus nog maar een keer uitgelegd. Later begreep ze het wel. Ik ben me toch kwaad geworden, jee, was echt zo pissed. Mijn vriend blijft er vrij rustig onder, zegt ie ook nog eens tegen mij dat ik er geen probleem van moest maken, nou ja en toen was ik zelf even niet te genieten. We hebben er even over gepraat en we zijn tot de conclusie gekomen dat het toch niet helpt wat we zeggen................... Ik kan er toch zo vervelend van worden. Maar ja het zij zo. Het zijn echt hele lieve mensen daar niet van. Liefs
Dat kan ik me best voorstellen Anette, dat je het vervelend vindt Bij ons is het er toen ook eigenlijk vrij makkelijk en vrij snel ingeslopen omdat wij waar dan ook zelf de kleine meid altijd vasthielden en nooit aan iemand hebben gevraagd of hij/zij haar uit de box/maxi-cosi wilde halen. En als ze het al wilden doen dan gaven we aan dat we dat zelf wel deden. Gelukkig stond en sta ik daar nog steeds niet alleen in voor wat mijn man betreft. We denken er beiden hetzelfde over. Dat maakt het ook wel een stuk makkelijker. Gisteren trouwens nog weer bij de gyn geweest. Bloeddruk was weer iets hoger dan anders en de groei van de kleine leek nu wat stil te staan. Kwam nu weer wat lager in de curve, maar nog niet zorgwekkend. Maar uit voorzorg neem ik nu toch maar wel weer zoveel mogelijk wat gas terug, is voor de kleine wel beter.
Lijkt mij heel vervelend,vooral om je tegenover andere te moeten verantwoorden als het over jouw kind gaat. En je voelt je toch lullig als ze ook nog eens gekwetst reageren. Hier gelukkig nog niet mee gemaakt,er word echt netjes gewacht tot ik vraag wil je hem ff vasthouden. En van bepaalde mensen weet je gewoon dat ze het heel graag willen. Wat mij toch verbaasde is dat er dus ook vrouwen zijn die het niet willen. @Inez,lekker luieren hoor,zodat de kleine vetjes kan kweken En heb je al een mooie datum uitgezocht,weten wij ook waar we aantoe zijn hè,is wel zo prettig @An,je zegt verschillende mannen hier om te zien,klopt maar ze komen niet allemaal uit mijn buik,dat had je wel begrepen toch? Hier gaat het lekker,Damo had gister een echte regeldag,ik kwam er alleen pas in de avond achter. Kans is groot dat hij er vandaag nog mee doorgaat,maar de nacht ging gelukkig redelijk.
Inez, moet je nu nog een keer xtra langs bij de VK om het toch in de gate te houden... Karola...Regeldag? Hmmmm ik vraag me af of Tygo dat al heeft hihihi. Vandaag intake van het CB bij ons thuis. Ik dacht nou dat duurt kort maar ze is toch ruim een uur geweest. Daarna nog ff bij het CB langs omdat ik had aangegeven dat ie zo sukkelt met zijn eten...en ik was bang dat ie na vorige week maar weinig was aangekomen (hij woog toen 4060), dus daar aangekomen zij nog ff een controle gedaan, zag er allemaal goed uit. Toen wegen.... RAAD ES! Meneer weeg nu ....4440! whahahaha en ik me maar zorgen maken dat ie niet is aangekomen afgelopen week! Groetjes
Haha, zo zie je maar Sil, het valt allemaal best mee meid! Nee, ik hoef niet extra terug te komen. Er staat voor volgende week sowieso een afspraak bij de gyn en tussen groeiecho's hebben ze toch liever minimaal een weekje zitten. Alleen wanneer ik het zelf niet vertrouwde en de kleine niet of minder voelde moest ik wel even bellen. Maar dat spreekt natuurlijk voor zich. En ik beperk me nu tot rustiger hobby's die ik gewoon lekker vanuit een luie stoel kan doen. Ik ben 3 jaar geleden begonnen met een wandkleedje die toen eigenlijk al voor de babykamer was bedoeld, maar die toen nooit is afgekomen. Dus nu maar een poging om hem dan in ieder geval voor deze kleine uk af te maken. Dan is er in ieder geval toch nog wat nieuws op de babykamer. Het is een geknoopt/geborduurd wandkleedje/schilderij met een afbeelding van Dombo. Zelf aan de hand van een plaatje mbv een computerprogramma uitgewerkt tot een telpatroontje. Wanneer hij klaar is, maak ik er een foto van voor in m'n album. Karola, fijn dat alles goed gaat met de kleine man.