T zal toch niet waar zijn?! 3x mis?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Abigail, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lieve Abigail

Fijn om iets te horen. Het lijkt mij toch wel een goed teken dat het bloeden is gestopt.
    Probeer en beetje rust te vinden en wat afleiding.
    Ik wens jullie een heel fijn weekend en mijn duimen draaien overuren.

Liefs Anette

2. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He Abigail,

Misschien inderdaad slim om het nu even te laten rusten.
    Hopelijk gebeurd er in de tussentijd niks.
    Het lijkt mij ook dat het een goed teken is dat er nog niks echt uitgekomen is.
    We blijven hopen voor je!

Fijn paasweekend!

X Neia

3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    enne, mijn ongie is nu een feit. Alleen nu met buikpijn... dat kende ik nog niet

fijne paasdagen

ps niet dat je wat aan die info hebt maar ikben er toch blij mee.

4. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Jippieeeeeeeeeeee een eerste stap in de goede richting meid! Lekker gevoel denk, ok behalve die buikpijn dan. :) Maar t kan maar weer ff allemaal normaal lopen vind je niet. Toppie. Op naar de volgende ronde dus. Kan ik straks weer ff terug duimen voor je.

5. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Hoi Abigail,

Ik lees net je verhaal en wil je heel veel sterkte wensen morgen.
    Ik wil je niet blij maken maar mijn eerste echo (met 8 weken) was prut. De VK kon helemaal niks vinden (naar mijn mening was deze ook niet echt ervaren). Een week later had ik weer een echo en toen liep het een volle week achter (weer onzekerheid). Maar met 12 weken liep het op schema. 't Zegt helemaal niks over jou maar ik hoop wel voor je dat je morgen een kloppend hartje ziet met goeie maten.

Sterkte

6. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je Brussie, t geeft me wel een beetje moed. Toevallig hoorde ik van de week ook zo'n soortgelijk verhaal. Begrijp inmiddels dat het écht alle kanten nog op kan. We houden moed, alhoewel ik me wel zorgen maak over het feit dat mijn borsten niet meer opgeblazen en gespannen voelen, dat was tot vorige week namelijk wel zo. Ik heb helaas nog niemand gehoord die dát ook heeft meegemaakt of die mij kan vertellen dat dit wel vaker voorkomt. Wij vrouwen moeten wat meemaken zo, met al die onzekerheden. Konden we zelf maar even binnen kijken om te zien hoe alles verloopt. :( Pffffffff nou nog 1 dagje en dan weten we hoe we verder moeten, wel als a.s. moeder of terug bij af en weer van vooraf aan beginnen. Ik ga nog steeds van het laatste uit (alhoewel het beetje hoop blijft) dan kan het alleen maar meevallen.

7. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Abigail.

Heel veel sterkte morgen. Ik hoop dat ik morgen iets positiefs mag lezen.
    Ik zal ook voor je duimen.

Liefs Minka

8. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lieve Abigail

Hoe is het met je? Ben zo benieuwd. Als je wilt, laat je dan even iets horen?

Veel liefs Anette

9. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Anette en alle meiden ontzettend bedankt voor al jullie duimen, hopen en wensen maar helaas bleek mijn buikie helemaal leeg te zijn. De miskraam heeft toch vorige week plaatsgevonden. :cry: T positieve is dat het er niet alsnog met een hoop krampen uit hoeft. :(
    Ik ben jullie ontzettend dankbaar voor al jullie medeleven enz. Ik ga proberen het nu weer een plekje te geven. T zal weer niet meevallen, maar ja we moeten door.

Dikke knuf voor allemaal.
    Anette ik hoop niet dat je duimen al te erg gesleten zijn. ;) Thnx voor je support en een extra dikke knuf voor jou.

10. Dancer

Dancer Lid

9 apr 2007
    8
    0
    0
    Hoi Abigail.

Weet wel zo'n beetje wat je doormaakt.
    Voordat wij onze dochter in de armen mochten sluiten,moesten we ook 3 miskramen verwerken en dat doet zeer,nu 4 jaar later kan het me nog in tranen doen uitbarsten.
    Hoop dat je ondanks alles toch fijne paasdagen hebt gehad en vandaag goed bericht hebt gekrgen bij de VK.
    Duim voor je......Laat de moed niet zakken

11. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Dit geloof je toch niet :evil: :evil: . Heb je al zo'n K dag om het hele gebeuren te verwerken, wordt ik net gebeld door het VU in Amsterdam. Ze zouden vandaag inderdaad bellen. Ik dacht dus hé daar komt mijn uitslag van het chromosoomonderzoek laat alles gewoon goed zijn.......maar nee hoor.....hebben ze een achterstand van een maand! Moet ik nu tot begin mei wachten! Heb ik dat?! :( :evil:

12. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Abigail

Wat onwijs balen dat het toch mis gegaan is. Ik weet hoe je je voelt ik heb het zoals je weet ook 3x meegemaakt.

Wat betreft het VU....breek me de @$@$ niet open!
    Ik zit al vanaf begin maart om de uitslag te wachten. Vorige week kreeg ik een telefoontje dat mijn afspraak VOOR DE 3E KEER is verzet gezien zij een achterstand hebben! Ik krijg (als het ff mee zit) de 18e de uitslag.
    Maar ik zie nu zie dat jij in december een dag voor mij een MK heb gehad (ik zelf had hem dus om kerstavond). Dus als ze jou uitslag nog niet hebben dan moet ik nog langer wachten!

13. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Silla,

Ja mooi "kerstcadeautje" was dat he?! :cry: Gelukkig zijn er nog lotgenoten om je ei ff bij kwijt te kunnen.

Ik ben 9 januari naar het VU geweest om bloed te prikken en zou vandaag de uitslag krijgen. Dit is dus nu verzet naar 4 mei. Een ander lolletje is dat de gynacoloog die vandaag belde vertelde dat ik direct een afspraak moest maken voor een bloedonderzoek. Ik vroeg of ik dan gewoon de poli verloskunde kon bellen, ja dat kon. En als ik het dan vandaag deed had ik misschien gelijk de uitslag met het chromosoomonderzoek. Ik bellen...........................krijg ik, net als de vorige keer, een of andere "doos" aan de telefoon (sorry voor de bewoording), die totaal niet weet waar ik het over heb! :confused: Dus ik wéér uitleggen dat ik 3 miskramen heb gehad, na mijn 2e een chromosoomonderzoek en dat zij toch wel zouden moeten weten wat nu het vervolg was. :( Nahhhhhhhhhhhhh niet dus. Ze wilde evt wel mijn afspraak voor 4 mei vervroegen zodat ik het dan nog eens na kon vragen aan de gynacoloog (blijkbaar teveel werk dit zelf even te doen of zo) ik nog uitleggen dat dat niet kan want.....ze hebben, zoals ik al zei een achterstand. Ja maar......zegt ze..... Nou toen heb ik maar gezegd dat ik eerst mijn verloskundige maar even bel voor meer info, omdat ik hier ook niet wijzer van werd. Is toch raar dat zo'n poli verloskunde NIETS van dit soort onderzoeken weet, terwijl je daar wel de afspraak moet maken :(: Op welk onderzoek zit jij te wachten nu?

14. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Abegail,

Wonen we toevallig niet in dezelfde woonplaats, want ik heb ook alleen maar problemen met het ziekenhuis!
    Ik heb in december 3 verschillende Gyn's gehad. Elke keer moest ik mijn verhaal opnieuw vertellen gezien mijn dossier ook niet compleet was.
    Bij het laatste bezoek had ik een zeer tactloze (vrouwelijke) gyn. Ik had het idee alsof ze geen idee had wat ze met me aan moest. Ze begon het e.e.a. te brabbelen terwijl ze in mijn dossier aan het schrijven was. Vertelde me dat we een Chromosomen onderzoek moesten doen, Methaboline (als ik het goed geschreven heb) en nog een aantal (waaronder suiker i.v.m. erfelijkheid). Ik moest een vervolg afspraak maken voor 6 wkn later. Bij de afspraken balie aangekomen werd mij verteld dat ik vrijwel direct alle onderzoeken kon doen, maar gezien het al een emo ochtend was wilde ik nog een dag wachten. De afspraak werd gemaakt en daar gingen we.
    De volg. ochtend naar het lab. wordt ik daar met grote ogen aangekeken...ach mevrouw door wie bent u doorgestuurd want u kunt niet alle onderzoeken op 1 dag doen?
    Ik dacht dat de grond onder mijn voeten vandaan viel. Het chromosomen onderzoek kon alleen op bepaalde dagen in de middag (gezien het naar het VU gestuurd moest worden) de Methaboline onderzoek moesten medicijnen besteld worden en moest ik op 1 dag 2x terug komen daar moest dus een spec. afspraak gemaakt worden. Voor mijn suiker moest ik meerdere keren per dag terug komen. De overige bloedonderzoeken (vraag me niet welke) kon ik wel doen. Dus we hebben het ff laten bezinken, klacht ingediend bij onze plaatselijke ziekenhuis. Afspraak verzet gezien de onderzoeken ook later hadden plaatsgevonden. Kreeg ik nog een discussie, de Gyn had gezegd dat het ong 6 wkn zou duren voordat de uitslag van de Chrom.test bekend was, de assistente had het over 8 a 10 wkn en de afdelingshoofd (ja zo ver is het gegaan) had het over 10 - 12 weken....Hoe bedoel je we werken langs elkaar heen?

Het werd Januari alle onderzoeken laten doen (totaal 14 buisjes bloed) en gezien ik niet zo best te prikken ben moest het allemaal in 1 arm (aders liggen diep en draaien weg) dus ik had ook nog es een lamme arm.
    Maart kwam, ik belde voor de zekerheid ff met de afd. Gyn om na te gaan of mijn dossier reeds compleet was. Gelukkig was dat het geval maar ....DE UITSLAGEN WAREN NOG NIET BINNEN?! Als ik dus niet zelf gebeld had was ik de dag daarna voor Jan met de korte achternaam gekomen. Wat denk je dat de ass. zegt..."Mss dat u even het VU kan bellen?". PARDON! Nou ik heb de dame vriendelijk DOCH dringend verzocht om dat zelf te doen en ik EISTE dat ze me diezelfde dag nog terug zou bellen. Dus afspraak verzet naar 10 april! Kreeg ik vorige week een telefoontje van mijn ziekenhuis dat het VU nog steeds een achterstand had en dat ze het op 18/4 hoogstwaarschijnlijk hebben?! Dus had de ass. (op eigen houtje) mijn afspraak van 10/4 naar 18/4 geplaatst? Toevallig was ik die dag vrij maar ik was WOEST!

Ik heb zelf eigenlijk geen contacten met een Poli Vlos. maar alleen met de Poli. Gyn...niet dat dat dus veel beter is want ook daar hebben ze blijkbaar geen idee.
    1 van de opmerkingen die ik in mijn klacht verwerkt heb is dat deze afdeling "onmenselijk is", niet begrijpen wat het is om een MK te hebben. Niet goed naar je verhaal luisteren en dat je na een echo gewoon weer in de wachtkamer gedumpt wordt met allemaal zwangeren om je heen. Daar zijn ze erg van geschrokken maar ik merk er nog NIETS van dat ze ervan geleerd hebben.

15. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Whaaaaaaaaaah Sila, wat een verhaal zeg! Het is bij jou allemaal wel heeeeeeeeeel slordig gegaan zeg. Als ik dit zo hoor krijg spontaan tegenzin in al die onderzoeken (ik heb er al niet zoveel trek in), ik zou bijna denken we proberen het nog een keer en zien wel waar het schip gaat stranden. Nou contact via het plaatselijk ziekenhuis of niet haalt niet uit (met het plaatselijke ziekenhuis heb ik overigens betere ervaringen), want ik heb, wat betreft de onderzoeken, rechtstreeks contact gehad met het VU en je ziet dat is geen haar beter. Gelukkig zijn de afspraken voor de uitslagen telefonisch en hoef ik er niet langs. Ik heb wel zoiets als ze nu een achterstand van een maand hebben, geloof ik nooit dat ik de overige onderzoeken ook op tijd krijg. Wat betreft die wachtkamers............daar kan ik over meepraten. Dat is een pijnlijk gebeuren, maar volgens mij houden ze daar in geen enkel ziekenhuis rekening mee zowel VU of ziekenhuis in de plaats/ buurt. Ik snap dat ook niet hoor, je zit er toch niet op te wachten om geconfronteerd te worden met allerlei zwanger buiken en kids die aan moeder vragen "wordt die mevrouw ook mama?" Terwijl jij daar zit voor een gesprek over een curretage of een echo omdat je bloedingen hebt. :confused:

Nou ja nu maar hopen voor je dat je de 18e inderdaad de uitslag krijgt en daar dan ook nog een waar je wat mee kan. Toen we besloten hadden voor de kids te gaan had ik nooit verwacht in zo'n malle molen van echo's, miskramen en onderzoeken terrecht te komen. Maar ja wie van ons wel, denk dat je daar wel over mee kunt praten.
    Nog even wat anders, ik zat trouwens net nog even in het foldermateriaal van het VU te kijken, is er onder de kop Verloskunde/gynecalogie gewoon een folder over te vinden. Dit is toch echt van de gekken, t wordt toch tijd dat medewerkers hun eigen folders eens lezen om te weten wat er allemaal op hun afdeling speelt.

Kortom frustratie alom. Hihi maar goed dat we hier even ons ei kwijt kunnen. Ben bang dat als dat niet zo zou zijn er een hoop relaties/huwelijken aan onderdoorgaan. Arme mannen. ;)

16. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Idd ik ben blij dat ik hier soms ff lekker mijn hart kan luchten.
    Overigens ook het forum was tijdens de MK ook een punt van discussie.
    Iedereen (vriend, mams en beste vriendin) vond het maar belachelijk zo'n forum. Maar allen weten niet hoe het is om een MK te krijgen! Dussssss
    nu vind mijn vriend het niet erg maar om het aan mijn moeder en vriendinnetje uit te leggen? neeehhh heb ik nou echt de kracht niet voor.

Maar goed geduld is een schone zaak (zeggen ze) dussss we wachten maar af....

17. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Silla
    He bahhh, dat is wel jammer, maar ach als JIJ er maar baat bij hebt toch, dan hoeft een ander het niet te snappen. Nee dat begrijpen ze hier gelukkig wel, mensen om mij heen vinden het gelukkig alleen maar positief dat het forum een goede uitlaatklep is. Ik moest er eerlijk gezegd zélf juist aan wennen in het begin. Inmiddels heb ik er vanaf de eerste miskraam al heel veel aan gehad. Manlief is een schat, maar heeft toch blijkbaar een hele andere belevingswereld rond het hele gebeuren dan ik. Hoe zat dat ook alweer.............Mannen van Mars en vrouwen van Venus toch??? :idea: haha Nou het is écht waar. En op zich ook wel logisch want ik en mijn lichaam hebben alles gevoeld en moeten nu helemaal weer ontzwangeren enz. Maar ik mag niet klagen hoor, ik kan het tegen hem zeggen (al land niet alles altijd op de juiste plek :) )en op zijn manier is ie er en daarnaast heb ik ook best een groot aantal échte goede vriendinnen die iedere minuut met me meeleven, me vaak bellen en me zo af en toe ook weer lekker aan het lachen krijgen (net nog even gedaan). :) Heerlijk is dat, dat heeft een mens ook af en toe ff nodig. Maarrrrrrrrrrrrrr het lekkere van het forum is inderdaad dat je je ervaringen kan delen, iets wat niet met alle vriendinnen kan en ook niet met mannetje en het geeft je moed dat je er wat betreft dit onderwerp er niet alleen voor staat en evt vragen toch beantwoord worden.

Wat betreft dat geduld.....................nou dat is inmiddels wel gebleken dat we dat hebben toch?! ;) 3 miskramen en steeds weer opnieuw beginnen..............daar heb je een berg geduld voor nodig.

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lieve Abigail

Sjonge, balen zeg. Het moet toch echt een keeertje goed gaan. Sterkte ermee.
    En wat een gedoe zeg daar in het VU. Ziekenhuizen zijn ook echt niet alles. Ik werk zelf ook in het ziekenhuis en ik moet zeggen dat het bij ons goed is geregeld (op onze afdeling dan). Maar het is af en toe bar en boos. net of het niks is... Dat het intussen ook nog over mensen gaat wordt soms even vergeten.
    Bij mijn mola onderzoek ook, degene die dat onderzocht was op vakantie dus lieten ze het maar liggen tot diegene terug was. Gelukkig heeft de gynaecoloog (niks dan goeds over haar) er achteraan gezetten anders wist ik het nu nog niet.
    Het ergste is dat je geen kant op kunt.
    En wat betreft die wachtkamers, raar he. Gelukkig lag ik bij mijn curretage op de afdeling kort verblijf o peen eenpersoonskamertje. Ik hoor ook verhalen dat vrouwen op de afdeling verloskunde komen te liggen...
    Wel goed dat er klachtenbrieven geschreven worden. Ik weet ook niet of ze eer iets mee doen maar als je niks laat horen dan gebeurd er ook helemaal niks.

Silla, als jij je er goed bij voelt om hier je hart te luchten, vooral doen. Laat andere mensen maar lullen.

Ik vond het eerst ook raar om hier iets te schrijven maar mijn vriend vond het juist een goed idee. Daar weten ze tenminste wat jij mee hebt gemaakt. Hij vraagt er ook regelmatig naar.

Abigail, veel sterkte en laat je woede maar gaan. Zo oneerlijk allemaal. 3 keer is genoeg dus we spreken af dat dit jaar een goed en vruchtbaar jaar wordt en dat we hier dan nog eens zitten te zeuren over onze misselijkheid...
    Ook voor je mannetje veel sterkte.
    Dikke knuffel Anette

19. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Anette,

We gaan uiteraard weer voor het goede. Lijkt me een goede deal zo snel mogelijk ervoor zorgen dat we op een ander forum komen. Uiteraard dit jaar nog. Ik ga ervoor als jullie meedoen............super gezellig straks daar op dat forum. Vandaag de verloskundige gesproken, zij maken nu een afpraak voor me in mijn plaatselijke ziekenhuis. Hier heb ik gelukkig wel goede ervaring mee. Ok behalve die wachtkamer dan. Ik ga nu volgens mij een heel traject in waarin ze me onder hun hoede houden daar, dus we zullen zien wat er allemaal gaat gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte. Ik ga nu langzamerhand maar weer eens vooruit kijken. Bedoel met zijn allen komen we er wel toch. ;)

Meiden slaap lekker voor straks (ben doodmoe van alle emoties)en we spreken elkaar weer.

20. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Verloskundige heeft nu voor mij afspraak gemaakt in het plaatselijke ziekenhuis. Volgende week donderdag gaan we voor het eerste gesprek over hoe en wat verder betreft allerlei onderzoeken. Ik laat het me maar overkomen. :rolleyes: Wat ik van haar begreep is dat ik dan bij hun (het ziekenhuis) onder hun hoede blijf totdat ik 3 maanden zwanger ben en dan kan ik weer kiezen om terug te gaan naar de verloskundige praktijk. Dit heeft ook wel mijn voorkeur want het zijn zulke schatten daar, ben dr dik tevreden over een ziekenhuis lijkt me toch wat onpersoonlijker. En pffffffff wat ben ik blij dat ik ff niet meer naar dat masale VU ziekenhuis hoef.

Deel Deze Pagina