Hallo meiden, Hier ben ik weer even Aby fijne vakantie gewenst! En super van je goeie echo! Ben je al eerder zo ver gekomen, of was dit ook je eerste keer? Ik kan me het moment van het voor het eerst zien van het knipperlichtje nog zo herinneren, wat een geweldig moment! Silla; balen meid, ik had goede hoop voor je.. Dikke knuf! Annette; verder hebben ze geen afwijkingen kunnen vinden op je 20weken echo begrijp ik? Super joh! Gefeliciteerd, weer een mijlpaal behaald! Wij zijn deze week druk met het kamertje geweest, het plafond en de muren geverfd, behangen enz. Zeil komt maandag en dan kunnen we eindelijk de meubels in elkaar zetten en op hun plek zetten, kan niet wachten! De pretecho donderdag was geweldig! Er is nogmaals bevestigd dat het een meisje is. Ik heb een vd 3d/4d foto's in mn album gezet. INez wat fijn dat je zo positief kunt blijven, lijkt me wel lastig hoor. Maar idd als je al een kleine hebt lopen, moet je er ook voor haar zijn natuurlijk. En ja heerlijk om je lekker gek te kopen aan spulletjes, kleertjes enz enz! Nou meiden allemaal dikke knuf en tot gauw!
Silla; balen hoor. Heb nog wel zo hard voor je geduimd. Hoe is het nu met je broertje? Lexie, ik doe ontzettend mijn best om positief te blijven, maar eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen, dat dat niet altijd meevalt. Bovendien kost me ook vreselijk veel energie, steeds weer die onzekerheid, angst en verdriet. Maar ja, de wens voor nog zo'n wondertje erbij is nog steeds groter dan de angst voor weer een MK. Die pretecho was echt genieten he? Wij hebben er van onze dochter 2 laten doen. Zo geweldig vonden we het en we zouden het zo weer laten doen wanneer het ons gegund is. We hebben zelfs 1 van de echofoto's gebruikt voor het geboortekaartje. En daar enorm veel leuke reacties op gehad.
Vandaag bij de gynaecoloog geweest en wat dingetjes met haar doorgenomen. Daarna hebben we bloed laten prikken en over 2 1/2 week krijgen we de eerste uitslagen binnen. Ben benieuwd. Ik verwacht er weinig van, het is voor mij meer een kwestie van uitsluiten. Deze week nog even bloed laten prikken voor glucose, schildklier en nog een paar andere dingetjes en eind volgende week moet ik nog laten prikken voor een hormonenonderzoek. Wel gek hoor, binnen 1 organisatie 2 totaal verschillende adviezen. Aan de verloskundige (van het ziekenhuis) hebben we een paar keer expliciet gevraagd of het een bezwaar was om direct weer te proberen zwanger te worden, volgens haar was dat geen enkel probleem. De gynaecoloog gaf het advies mee om even een menstruatie af te wachten, omdat je wanneer je direct weer zwanger bent na een MK een verhoogd risico hebt op weer een MK. Ben nu toch wel geneigd om naar het advies van de gynaecoloog te luisteren en m'n lichaam (en geest) even een maandje rust te gunnen. Want het was de laatste tijd toch best wel vrij pittig allemaal.
(breek even in op dit topic ) Inez, na zoveel miskramen en de laatste 2 vlak achter elkaar kan ik me goed voorstellen dat je neigt naar een maandje rust. Je omschrijving van 'best pittig' is behoorlijk mild, wat jij hebt meegemaakt lijkt me eerder een aanslag op je lijf en geest. Ik heb ook beide adviezen gehoord. Als ik jou was zou ik het advies kiezen waar jij je het beste bij voelt, is dat een maandje rust dan lekker zo doen. Ben ook benieuwd naar je uitslagen!
Hoi Inez, ik moet me aansluiten bij hetgeen natas heeft geschreven. Ik weet alleen dat mijn gyn ook aanraadde om een menstruatie te wachten. Advies hierin verschilt heel erg maar ik denk dat je moet doen waar jij je het beste bij voelt, misschien even rust nemen om alles op een rijtje te zetten. Ik denk wel dat je niet zwanger wordt als je lichaam daar niet aan toe is als je begrijpt wat ik bedoel. Misschien komt er niks uit de onderzoeken maar het is denk ik ook wel fijn om te weten dat er iets is onderzocht en dat alles daar goed mee is. Sterkte ermee. Liefs Anette
Hi ladies! @Inez...goed om te horen dat er onderzoeken gedaan worden. Ik hoop voor je dat er niets ernstigs uit komt. De uitslag van de Chromosomenonderzoek zal wel ff wat maanden duren maar goed de kans dat daar wat uit komt is wel klein. Er zijn idd verschillende adviezen. Ik kreeg ook van de gyn te horen dat we gewoon door konden gaan. Maar na een "negatieve" uitslag van het chromosomenonderzoek vond ik dat wel ff schrikken. Maar de gyn gaf dus aan dat zij de ervaring heeft dat er dus bijna nooit wat uit de Chromosomenonderzoek zou komen. Maar goed doe waar je je zelf het lekkerst bij voeld meid! Ik ben nu nog ff achter de PC en ff nog wat rekeneningen betalen en dan koffers inpakken! Morgenmiddag gaan we met vakantie! Kep vanmorgen nog een zw.test er tegenaan gegooid omdat een hoge temp had maar helaas was deze negatief. Dusssvandaag bij de drogist maar maandverband en tampons gehaald want ik vrees dat de duiveltjes komen. Nou ladies spreek jullie wel weer! Dikke knuffels aan jullie allemaal! Groetjes Silla
He bah Silla, die duiveltjes daar zitten we nou net niet op te wachten. Maar toch maar een hele fijne vakantie gewenst.
Hoi Annette, in eerste instantie wilde ik eigenlijk geen onderzoeken, maar vanochtend bij de gyn. had ik toch zoiets van, laten we het toch maar wel doen. Hopelijk komt er niets geks uit de onderzoeken, maar het is inderdaad fijn om te weten dat er iets is onderzocht en dat daar alles goed mee is. Dat het advies van al dan geen menstruatie afwachten verschilde had ik al wel gemerkt, maar dat dat zelfs binnen 1 team zo sterk verschilt had ik eigenlijk niet verwacht. Deze maand volg ik het advies van de gynaecoloog toch maar op. Even een maandje rustig alles op een rijtje zetten en laten bezinken en dan vol goede moed weer verder gaan. Al is de verleiding wel erg groot om anders te handelen. Op de echo zagen we dat m'n ei er aan zat te komen. Wel grappig om dat eens een keertje te zien trouwens.
Inez, gek he dat je dat op een echo kunt zien allemaal? Ik heb nog eens nagedacht waarom het beter zou zijn maar volgens mijn vriend was het omdat dan beter de zwangerschapsduur te bepalen zou zijn. Ik weet het ook niet, vond het zelf wel fijn om te wachten maar bij mij zat ook nog het mola verhaal eraan vast. Ze dachten dat ik een mola zwangerschap had en dat moesten ze nog onderzoeken en ik moscht zowiso niet zwanger worden tot het tegendeel bewezen was. Gelukkig niet dus. Doe waar je je goed bij voelt. Ik weet dat mijn vriendin ook meteen na haar mk zwanger is geworden zonder een menstruatie af te wachten, ook na een curretage. Intussen is de uk alweer 3 jaar. Liefs Anette
Zulke verhalen ken ik meer, m'n schoonzus is er een voorbeeld van, die uk is nu 4. Maar ben nu toch een beetje voorzichtig. Niet dat ik ervan uit ga, dat het direct weer een MK wordt, maar mocht het wel misgaan, weet ik niet of ik die op dit moment wel aankan.
Inez, dat is ook waar, goed aan jezelf denken. Dus als je rust nodig hebt, ook proberen te creeeren. Succes meid, komt helemaal goed hoor! Sil, lekker vakantie, ben best een beetje jaloers hoor, lekker naar de zon, heerlijk. Jammer dat je denkt dat je ongie eraan komt, grr maar laat dat je vakantie niet verpesten hoor. Geniet ervan met je mannetje. Liefs Anette
Sil: fijne vakantie meid, geniet ervan ! KNuf! Inez, tja ik heb dat probleem nooit gehad, al wilde ik meteen weer proberen, bij mij zat er altijd een jaar tussen voor het weer lukte. Dus wij zaten meer met de vraag of het uberhaupt nog een keer zou lukken. En als het dan lukte was het de vraag of het bleef zitten..... pfff ellende hoor. En idd gewoon lekker doen waar je je het beste bij voelt, lijkt me een strak plan. Annet alles goed met je? HEb je nou al je 20-weken echo gehad? En zo ja weet je wat het wordt, of wil je het niet weten misschien? Aby hoe is het met jou? Alles nog onder controle? Ik heb vandaag een paar foto's van de babykamer in mn album geplaatst. Vanmiddag afgekomen. Gister werd het zeil gelegd en vanmiddag hebben we de meubeltjes in elkaar gezet. Begin vd avond heb ik alles uit en afgesopt en ben ik al mn spulletjes gaan inruimen. Dus nu ligt alles wat voor de baby is keurig in het daarvoor bestemde kamertje. Gordijnen moeten we nog regelen, dus die moet je er even bij denken en het bedje opmaken doe ik later pas. Fijne avond dames! Dikke knuf!
Lexie, leuk kamertje, wij moeten nog beginnen en die van ons is nog in gebruik.. Ja, de 20 weekse echo gehad, alles zag er goed uit, ze konden alleen het lipje niet zien dus vroegen ze of we het heel eerg zouden vinden om nog een keer terug te komen. Nou nee hoor, met alle plezier. Het geslacht zat achter de beentjes verstopt, dus misschien vrijdag. Abigail, ik hoop dat je een beetje goed weer hebt op vakantie want ´t is niet veel hier. Liefs Anette
Heej Annet, heb je ook al zo'n mazzel! Leuk man nog een keer de 20weken echo! Hadden wij ook. En ow wat vinden we dat erg Ben benieuwd of het geslacht dan duidelijk wordt. Oja en als je het weet, mogen wij het dan ook weten? OF houd je het stil? Inez dank voor je leuke reactie op ons kamerjte! Groejtes!
Wat is het hier rustig zonder al die vakantiegangers. Heb je nou vandaag de herkansing van je echo gehad Annet? Gedroeg de kleine zich nu beter en liet hij/zij al waar meer van zichzelf zien? Ik vind het wel grappig om de verhalen van de echo's van jou en Lexie te lezen. Geeft toch een beetje een gevoel van deja vu. Onze dochter wrong zich met de echo's ook in allerlei bochten. Ze liet bijna nooit haar snoetje zien, maar had steeds haar voetjes en handjes voor het snoetje gevouwen, erg knap en lenig.
We mogen volgende week weer voor een echo maar dan naar de gyn. De vk kon de bloedvaten die uit het hart komen niet zien en omdat de gyn er meer verstand van heeft mogen we daar naar toe. Wordt er wel een beetje gek van zo. Ze zei er wel duidelijk bij dat het niet is omdat ze ietes zag maar omdat ze het echt niet kon beoordelen. De kleur van mijn banner klopt in ieder geval wel... Dus druk aan het denken voor een naam, valt niet mee. Liefs Anette
Leuk dat de kleur van je banner klopte. En die naam, die komt nog wel. Je hebt nog wel even de tijd. Bij m'n eerste zwangerschap wist ik ook al vanwege de vruchtwaterpunctie dat het een meisje was, maar het grappige was, dat ik voor die tijd ook al met namen bezig was en alleen maar op meisjesnamen kon komen. Net of ik op de een of andere manier wist dat het een meisje was. Wel weer even spannend dat je naar de gyn moet voor nog een echo. Enerzijds leuk omdat je de kleine dan weer kunt zien, anderzijds omdat er toch weer een beetje spanning bij komt kijken. Ik kan me voorstellen dat je daar wel een beetje gek van wordt. Laten we er maar van uit gaan, dat alles goed zit en dat de vk het gewoon echt niet goed kon zien. Groetjes Inez
Hay meiden ik ben dr weer. Poeheeee moest ff heel wat bijlezen zo van jullie, ben alweer aan vakantie toe. haha. Hier gaat alles nog goed, heb geen klachten en alles voelt nog zoals voorheen. We hebben een heerlijk weekie Ameland gehad met prachtig weer. Aankomst was bewolkt, grauw en kleddernat maar daarna hebben we geloof ik alleen woensdag wat bewolking gehad, de rest van de week was schitterend. Heb zelfs een beetje een bruin toetje gekregen. Goh Lex en Anette jullie houden het wel spannend zo met al die echo's. Ik moet eerlijk zeggen ik zou wel iedere week een echo willen. @ Gaaf meid ook een meisje. Wij zijn al een tijdje bezig met namen. Maar ook wij kunnen alleen maar leuke meiden namen verzinnen en geen jongensnaam voldoet. @ Inez verwarrend he al die adviezen. Maar inderdaad doe wat je hart je ingeeft hoor. Ik vond zelf een maandje rust tussendoor wel even lekker, zoals ik al zei zijn we toen ook ff een weekie naar Mexico geweest. Even de zinnen op wat anders gezet, daarna was het gelukkig ook gelijk weer raak. Ok die ging ook mis maar toch. Wij hebben a.s. dinsdag een afspraak in het AMC voor een consult ivm de prenetale screening. Aan de hand daarvan moeten we dan beslissen wat we wel en niet gaan doen. Heb het bijgevoegde boekje weer helemaal uitgepluist (denk niet dat ik meer nieuws ga horen) en weet nog steeds niet wat ik wil. Nou ja hopelijk geeft dinsdag de doorslag. Ik vind het allemaal maar spannend. Dinsdag krijg ik ook weer een termijnecho. Heb maar niet gezegd dat ik deze al gehad heb. @ Lex bij mij is mijn ZW op verschillende tijden afgebroken. De eerste bij 8 à 9 weken de 2e ook zoiets toen had ik een echo bij 7,5 (dat was dus al korter dan het eigenlijk zou moeten zijn, ik zou op dat moment 9 weken moeten zijn) Maar goed toen zag alles er ook goed uit, maar bij de echo van 10 weken bleek het alsnog fout. Mijn laatste mk brak bij 5 weken al af. A.s. dinsdag is voor mij dus extra spannend. Alhoewel ik nu nog gewoon last heb van zere borsten en dat bij mijn vorig mk's allemaal al minder tot weg was. Nou meiden dikke knuf en fijn weekend nog.
Heej Abigail, leuk dat je er weer bent. Is moeilijk hoor zo´n beslissing over een screening (zie mijn uitslag), ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik het een eventuele volgende keer weer zou doen, of er moet na de geboorte iets zijn natuurlijk. Wij hebben dus alleen een jongensnaam, mijn vriend kwam voor een meisje met sarah, wat vinden jullie daarvan? Ik zelf kom er niet echt uit. Vandaag de kleur voor het kamertje gekocht, is dieprood geworden, we doen maar 1 wand. Ben benieuwd hoe het wordt. Deze schilder heeft in ons hele huis kleuradvies gegeven en we zijn zeer tevreden dus moet goedkomen. Liefs ANette