Hallo meiden, Sil: ik droom ook heel naar af en toe en heb ook erg lang steeds gecheckt bij het naar de wc gaan. Elke keer als ik eht hartje hoor bij de vk huil ik nog van ongeloof en blijdschap en ik denk ook niet dat dat nog over gaat voorlopig Mijn verlof gaat in op 7 dec, maar misschien meld ik me wel eerder ziek. HEb veel last van rug en harde buiken en heb laatst ook pijnlijke harde buiken gehad, dus moest alweer een stappie terug. Werk nu 4x 3 uurtjes in de week, maar eens kijken hoe lang ik dat nog volhoudt. Voel me verder goed hoor, ik geniet nog volop~! Ook ik word op bed gestuurt smiddags door meneer Lex, ik ga zo ook ff liggen weer. Soms heb ik de neiging tot hollen en te veel doen en soms juist totaal neit. Wisselt elkaar wat af. INez ik duim mee voor je deze maand. Zou super zijn als je Sil gauw mag volgen. Dikke knuf voor allemaal!
Lexie, het is goed, dat je het wat rustiger aandoet. Je merkt het zelf al wel, die kleine waarschuwt je nu al wanneer je teveel hooi op je vork neemt. Het wordt voor jou nu wel aftellen naar je verlof. Hoe lang moest je nu nog werken? Ik hoop ook van harte, dat ik Sil snel mag volgen en dat het dan ook eens een keertje mag blijven zitten. Voorlopig zit ik in ieder geval op het wachtbankje, dus nog ff afwachten.
Hey meiden,weten jullie nog wie ik ben? Na de 3e miskraam was ik er helemaal klaar mee en ben ook ff echt depri geweest,heb alles wat met zwanger zijn genegeerd,daarom ook heel lang hier niet meer geweest. Paar weken terug weer eens gelezen hier en zag tot mijn blijdschap allemaal zwangere,geweldig! GEFELICTEERD meiden! En ik zie dat Sil pas positief heeft getest en weer in de meest vreselijke onzekere periode zit,zal ik je maar gaan steunen dan.... Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje Wij hebben na de 3e miskraam bloed laten testen en in afwachting van de uitslag de vruchtbare dagen vermeden als we sex hadden,vlak voor de uitslag bekend werd toch onverwacht zwanger geworden. Tja 1 x in de hitte van de strijd "onverstandig" geweest en het was gelijk weer raak. Zwanger worden is dus niet het probleem,nu nog eens een keer zwanger blijven! De testen waren ok,er is niks verkeerd uitgekomen. Nu wachten we met spanning af en ik ben heel erg onzeker,maarja dat is ook logisch. Ik ben vandaag 5 weken en 5 dagen zwanger. Groetjes van mij!
Hi lieverds! Nogmaals Karola gefeliciteerd EN Inez...you're next Lexi, 7/12 verlof! Heerlijk, Annet wanneer mag jij met verlof? Aby hoe is het met jou meis Hier vanavond weer een beetje onzeker door alle "zeurderige krampjes" Onderbuik/onderrug maar ook heupen? Ik pies me een ongeluk, is dat wel normaal ja toch?! Maar goed door dat gevoel denk ik weer HOE KOM IK DEZE WEKEN DOOR?! Maar goed ik probeer echt positief te blijven en ik moet ook zeggen de kwaaltjes "lijken" ietwat heftiger te worden. Kep (gelukkig) nog niet hoeven spugen ofzo maar wel snel misselijk, zeker als ik een boertje laat. Pfff ik wordt gek van mezelf. Maar goed we wachten maar af...tja meer kan ik niet. Groetjes
Karola, tuurlijk kennen we je nog en wat een leuk nieuws kom je ons brengen. Gefeliciteerd. Blijft allemaal wel heel spannend, de duimen gaan ook voor jou draaien en ik hoop dat de weken snel voorbij vliegen. Heb je al een afspraak bij de gyn? En hoe voel je je? Sil, vervelend he, die kwaaltjes waar je niks mee kunt. Elk pijntje en krampje voel je nu. Pff, dat die weken ook voor jou maar heeeeeeeel snel voorbij gaan. En als je je onzeker voelt, bel gerust de gyn hoor, daar zijn die mensen voor. Ik ga per 28 december met verlof. ik stop 6 weken van tevoren want dan heb ik samen met mijn vriend nog lekker vakantie. Nog 7 weken werken dus, aaaaaah, dat is al bijna lexie, je moet jezelf niet voorbij rennen hoor, je kleine uk en jij zijn het allerbelangrijkste en als het niet gaat moet je echt stoppen. Je lichaam geeft signalen en daar moet je goed naar luisteren (zegt iemand die heel eigenwijs is) Nog een maandje werken dus. Spannend! Abigail, mijn vriend wenst je veel succes met je buik. hij dacht echt dat je net zo ver was als ik.... hier gaat alles zijn gangetje. Al 2 dagen buikpijn, dus vandaag toch maar even de vk gebeld, weet ik veel maar het blijken mijn darmen te zijn.... als ik even had gewacht met bellen was ik daar wel achter gekomen, haha. Gaat nu weer oke, dus dat is wel fijn. Dat bedoel ik met kwaaltjes waar je niks mee kunt. Weet ik veel wat ik wel en niet moet voelen. Liefs Anette
Karola; Van harte gefeliciteerd meid! Super en deze keer gaat het goed, zul je zien. Bij mij ook 4e x scheepsrecht, bij Annet en Abi ook. Dus bij jou en Sil moet dat ook gewoon zo zijn! Morgenmiddag mogen wij weer naar de vk, krijg ik de rhesusprik aiaiai Daarna intake van het kraambureau, ben benieuwd. Fijne avond meiden!
@Annet, heb je geen last van harde buiken? Mijn dinnnetje had daar ook ontzettend last van een bepaalde periode. 28/12 mooie dag, dat is 1 dg na mijn 30ste verjaardag hihihhihihi @Lexi, ga nou lekker rustig aan doen lieffie! Tja dit MOET hem gewoon zijn, over een tijd MOET gewoon die zon gaan schijnen! HET MOET HET MOET HET MOET... dit wordt mijn mantra hihihihi Waarvoor is die prik (mss beetje domme vraag hihi). Succes bij het Kraambureau. Groetjes Silla
Sil, ik weet het ook niet precies na te vertellen. Maar als ik die prik niet krijg kan ik bij een volgende zwangerschap een probleem krijgen. Dan kan eht kindje doodgaan. En ook al weten we niet of er ooit nog een zwangerschap zal zijn of komen, kleine moeite om nu al het risico uit te sluiten dat er dan problemen komen ivm mijn bloedgroep. ZO iets was het als ik eht goed heb.
Hi Silla, vorig jaar was je ook een juli mama... helaas ging het toen weer mis. Heb altijd gekeken hoe het verder met je ging en nu.... wow een nieuwe banner! super meid! spannend gevoel, beetje eng nog wel.. je weet hoe het is. .. maar geloof er in he, elke dag een beetje meer. Groetjes, Marloes sam doet mee aan de verkiezing van de maand hier
Hi Marloes! Ik doe mijn best om positief te blijven! Grappig dat je me toch nog een beetje gevolgd hebt. Vanavond een beetje negatieve avond, maar elke keer wanneer ik zo'n gedachte heb denk ik NEE Sil...DIT wordt het, NU gaat het goed, POSITIEF blijven. Maar de tijd mag wat mij betreft voorbij vliegen. Maar ja we wachten af!
ik had het ook steeds hoor... steeds weer hopen op een goede echo ... voor mij zat het pas goed toen ik Sam voelde bewegen... dan dacht ik: ja je doet het nog...
Ooh Anette en Lexie, het schiet nu echt op naar jullie verlof zeg. Nog een paar weekjes werken. Zijn jullie nog steeds lekker aan het inkopen of heb je nu wel zo'n beetje alles voor de kleine in huis. Sil, goed zo meid, blijf het positief inzien. Het zal best wel moeilijk zijn, maar helaas is het een periode waar je doorheen moet.
Inez, ik druf het bijna niet te zeggen maar ik moet zo ongeveer nog alles halen wat nodig is maar ik ben dat van plan om te gaan doen als het kamertje klaar is, kan ik alles gelijk wassen en opbergen. het ligt anders overal. Zaterdag krijgt het kamertje een kleurtje en volgende week willen we het kamertje erin zetten. Dacht dat dat vrij netjes was.. Sil, nee, geen harde buik te bekennen hier, heel af en toe een klein beetje maar doet geen pijn. Ik moet zeggen dat het ook steeds beter met me gaat. Voel me fitter, meer zin om dingen te doen dus ik hoop dat de tweede helft van de zwangerschap zonder al te veel kwaaltjes verder gaat. Ik dacht dat ik de eerste helft al genoeg kwaaltjes heb gehad maar het is wel zoals ze zeggen, je vergeet het weer, ook nog snel ook. En goed zo, een positieve instelling, houden zo hoor. De rhesusspuit wordt gegeven bij moeders die een bloedgroep hebben die negatief is (b negatief of zo) ik heb even een stukje gekopieerd: Als een zwangere vrouw rhesusnegatief bloed heeft en haar man rhesuspositief bloed dan is het mogelijk dat zij een kindje kunnen krijgen met rhesuspositief bloed. Het bloed van moeder en kind (rhesusnegatief en positief) mag niet met elkaar worden vermengd bij de bevalling. Het bloed van de moeder reageert vijandig op de rode bloedcellen van de baby. Dit kan tot rhesusziekte bij het kind leiden. Als inderdaad blijkt dat het bloed van de moeder rhesusnegatief is wordt in de 32e week van de zwangerschap gecontroleerd of er antistoffen tegen de rhesusfactor in het bloed zitten. Tegelijkertijd krijg je ook een injectie anti-D-gamma-globine. Ook wordt direct na de bevalling bloed uit de navelstreng genomen om de rhesusfactor van de baby vast te kunnen stellen. Heeft het kind rhesuspositief bloed, dan gaat het moederbloed afweerstoffen aanmaken. Dat geeft bij een volgende zwangerschap met een rhesuspositief kind problemen; rhesusziekte. Bij elke bevalling is er kans op vermenging van bloed van de moeder en het kind. Daarom krijgt een rhesusnegatieve moeder na de geboorte van een rhesuspositief kind binnen 72 uur nogmaals een injectie met antistoffen tegen de rhesusfactor; een anti D-gamma- globine injectie behalve de anti D-gamma- globine injectie krijg je ook 1000IE immunoglobuline injectie. Rhesusziekte De antistoffen van een eerdere zwangerschap komen via de placenta bij het kind en breekt rode bloedcellen af, zodat je kindje op de wereld komt met bloedarmoede. Ernstige bloedarmoede bij het kind kan leiden tot hersenafwijkingen of zelfs het overlijden van het kind. Een baby met rhesusziekte krijgt na de bevalling met een wisseltransfusie nieuw bloed. Bij een ernstige vorm van rhesusziekte kunnen al tijdens de zwangerschap wisseltransfusies aan het kind worden gegeven. Sorry voor het lange stuk maar is denk ik zo wel duidelijker. Liefs Anette
Fijn om te horen dat het beter gaat! Thanks 4 the info betreft de prik. Ff heel raar (intiem) vraagje... Ik heb zo'n "last" van mijn schaamlippen? Het voelt beurs aan herkennen jullie dit?
@ Karola Hey Girl helemaal toppie om je goede nieuws te horen zeg! Hmm Sil en Jij kunnen elkaar mooi door die spannende maanden heen helpen. Hey en vergeet ons niet......hihi..............ook wij slepen jullie er wel doorheen. @ Anette en Lex wat een mooie tijd om te stoppen zeg zo voor het nieuwe jaar. Super. Als alles goed gaat stop ik per 1 april, maar dat klinkt nog wel een eindje weg. @ Anette waar blijft die buik, ik wordt nou wel nieuwsgierig. Ach die buik van mij schijnt toch niet zo vreemd te zijn. Een collega van mij had precies hetzelfde, zette ook al zo vroeg op. We zullen zien waar het eindigt. Thnx voor de succes wensen hihi zal per maand wel proberen t bij te houden op de foto, kijken of ik tegen de 9 mnd eruit zie als een bal waar alleen t hoofdje, armpies en beentjes uitsteken. hihi zie je t voor je? @ Sil last van schaamlippen..................ehh nee niet herkenbaar. Vanacht wakker geworden omdat ik droomde dat ik beviel van een zoon . De bevalling duurde 2 minuten het glibberde er zo uit. Ik dacht nog goh zo wil ik er nog wel 10 dit stelt echt niks voor. (over raar dromen gesproken) Maar toen......................toen werd ik dus echt wakker en had ontzettende pijn in mijn buik. Aaaaaaaaaaaarg Echt heel rare pijn ter hoogte van Beeb. Ik dacht ff dat ik echt bevallen was of nog moest. Ik natuurlijk gelijk in paniek, heb een kwartier lopen ijsberen door de slaapkamer. Mijn mannetje wist ff niet wat ie moest, omdat ie ook niet wist wat ik voelde. Hij vroeg wel van alles maar het enige dat ik kon zeggen was dat ik het ijskoud had en rare buikpijn had. Liggen ging gewoon ff niet meer. Ben vervolgens maar in een warm (nee niet te heet) bad gaan zitten en toen zakte het gelukkig. Maar de hele nacht was het verder nog aanwezig en vanmorgen had ik ook een soort last van mijn maag. Vannacht dacht ik echt dat t beeb was maar vanochtend voelde het toch meer als mijn darmen en maag, net of alles opgeblazen is. Nou ga ik ook moeilijk naar t toilet voor de grote boodschap dus misschien dat het toch teveel opgehoopt is of zo. Buik is redelijk rustig nu, heb alleen bakkie yoghert gegeten en glas jus d'orange maar maag voelt nog opgeblazen. Herkenbaar of niet?
Abigail, herkenbaar die buik, ik weet niet of ik het hier ook al had geschreven. Al twee dagen buikpijn, toch maar de vk gebeld met de vraag wat ik ermee moest. Gisteren begonnen mijn darmen te rommelen, naar de wc en was meteen stuk minder. Toen bedacht ik me dat het alweer even geleden was dat ik voor de grote boodschap naar de wc was geweest (kan het niet netter omschrijven) maar je darmen moeten ook een nieuw plekje vinden en dat kan best wel eens opspelen. En als je je onzeker voelt, gewoon de vk bellen hoor, ik twijfelde ook maar ze reageerde zo lief en ze vond het goed dat ik had gebeld. Sil, schaamlippen die gevoelig zijn, jep maar heb ik pas sinds een paar weken. Schijnt erbij te horen maar ook vor jou, voor vragen gewoon de vk bellen! Ik beloof dat ik een buikfoto zal maken... Liefs ANette
Nou het blijft nu voornamelijk een beetje rond mijn maag hangen, heb net ook even 2 minuten boven de wc pot gehangen. Resultaat..........niet veel.........maar t luchte wel op. Moet vanmiddag toch VK bellen voor bloeduitslag dus vraag gelijk wel even na. Ik denk zelf dat het komt omdat alles een beetje in de verdrukking zit. Ik burp wat af ook vandaag. Ik bedoel maar...............moet je die buik eens zien in korte tijd, hoe kan het ook anders. hihihi Knuf
SIl, beurs gevoel aan mn schaamlippen heb ik ee paar keer gehad na de sex, terwijl meneer Lex toch echt niet rijger deed dan anders ofzo.... Enneh Abi dat boeren heb ik ook, veel lucht over en aan de andere kant lucht te kort, regelmatig ademnood na kleine inspanning. Duidelijk wat verdrukking aan bovenzijde Inez; kamertje is klaar, de gordijnen zijn al in huis maar moeten nog ingekort en verder is alles zo goed als in huis. Moet de box nog halen, die neem ik over van een vriendin en dan hebben we denk ik alleen nog her en der wat beddegoed halen voor het ledikant en het wiegje. Annet dank voor je opheldering over de prik, t blijft bij mij niet hangen, heel raar misschien omdat het over oa mij gaat.... Anyway het bloedprikken was zo klaar en de Rhesusprik duurde even dat moest er met beleid ingespoten worden omdat het een soort olie was. Nu een beetje een beurse stijve bil, maar dat zal wel wegtrekken op den duur, denk ik..... Verder alles oké tijdens de controle bij de vk. Fijne avond dames!
Hi ladies, Thanks voor jullie reacties omtrendt de "lippen" . Maar ik heb er eigenlijk geen last meer van hihihi. @ Aby en Annet; wat vervelend meiden de buikpijn. Ik hoop voor jullie dat het snel over is. @Lexi, goed om te horen dat het allemaal goed was bij de VK. Alles heb je dus eigenlijk klaar voor de beeb heerlijk! De laatste dingetjes kun je lekker tijdens je verlof doen toch? Maar goed jullie hebben waarschijnlijk de tijd wel gezien. IK KAN weer NIET SLAPEN! Kan niet slapen om diverse redenen; - ik kan gewoon net als de hele week, niet slapen; - door de storm; - vaag dromen; - zit te piekeren over MK. Ik houdt al sinds ik gestopt ben met de pil een dagboekje bij. Alle ongi's, eisprongkwaaltjes, zwangerschapskwaaltjes en miskraamverloop staan erin. En ik ben nu achter het patroon gekomen van mijn MK's en volgens mij betekend dat, dat ik t/m maandag in "mijn kritieke fase van de zwangerschap" zit; 1e Zwangerschap: 4 weken en 2 dgn --> Eerste bloedverlies 5 weken en 01 dg --> Vruchtje verloren 2e Zwangerschap: 4 weken en 5 dgn --> Eerste bloedverlies 5 weken en 5 dgn --> Vruchtje verloren 3e Zwangerschap: 4 weken en 4 dgn --> Eerste bloedverlies 5 weken en 3 dgn --> Vruchtjes verloren Jullie begrijpen wel dat ik me dus enigzinds zorgen maak . De kwaaltjes voor de MK's zijn er niet echt eigenlijk. Maar wat voor mij wel als een paal bovenwater staat....ik voel me wel anders dan anders ! En ik wil ook geloven dat het deze keer allemaal goed gaat. Maar ik kan gewoon niet "ontkennen" dat er dus een duidelijk "patroon" in mijn zwangerschappen zit . Vanmiddag dus een bruiloft. Ik voel me nu dus MEGA verkouden! Ik heb een licht ontstoken oog! Vrees dat de kapper mijn "feestcoupe" niet "Stormproef" kan maken. Tjeetje het wordt nog wat vandaag ik heb er eigenlijk geen zin in, maar ja tis wel afleiding en als ik deze dag weer overleef...is weer een dag verder! Maar goed het gaat allemaal goed komen. Ik doe erg mijn best om alles positief in te zien. En het gaat gewoon allemaal goedkomen...toch??