Sil, doe maar rustig aan, kruip lekker in bed en als het morgen niet beter gaat blijf je een dagje thuis. De griep kun je er niet bijhebben nu.
oh ja, mijn bekken. Ik heb het er met de fysio over gehad maar misschien komt het omdat mijn buik vorige week is gaan groeien (jaja, kan mijn eigen kleren nog maar met moeite aan nu) en dat de banden even uitgerekt zijn en dat het even tijd nodig heeft om weer rustig te worden. Dus ik bekijk het deze week nog en anders volgende week maar een afspraak maken.
He bah, vervelend Sil, de griep. Beterschap. Anette, ook voor jou is het even niet fijn met je bekken. Ik hoop voor je dat het inderdaad gevolg is van het groeien van je buik. Maar ik zou zeker niet te lang wachten met een afspraak maken als je last blijft houden. Aby, hoe is het vanmiddag gegaan? Karola, ik heb bij m'n eerste zwangerschap een aantal weken lang last gehad van een ongi-achtige pijn. Dat was echt niet fijn. De gyn had het er toen over, dat het bandenpijn zou zijn. Aangezien ik er 's nachts wakker van lag, gaf hij mij het advies er een paracetamolletjes tegen te nemen. Na een paar weken verdwenen de klachten.
Wat Annet, kan jij je eigen kleren nu nóg aan? * mond valt open van verbazing* Jee joh met een week of 9 a 10 droeg ik al pos.broeken! Wat een verschil kan dat toch zijn per vrouw, verbazend echt waar.Sterkte met je bekken, wel goed luisteren naar je lijf hoor! Sil, doe je kalm aan meid! Beterschap hoor Aby sterkte bij de VP, hoop dat de uitslag oké is. Karola; Ongiachtige buikpijn hoort ook bij zwangersschapskwaaltjes he! Dus ga neit meteen van het ergste uit! Ik heb het in het begin ook best veel gehad, gaat vanzelf over. Maak je niet te druk hoor! INez, spannend meid, hier draaien de duimen overuren voor je! HIer een eigenwijsje dat weer wat te veel hooi op het vorkie genomen heeft. ZO makkelijk he die goede adviezen aan een ander, maar wees maar eens zo lief voor jezelf...... Maargoed, ik zit op de blaren, maar even rustig aan doen. HEb erg last van mn rug en ben bekaf. MIjn bed is mn beste vriend de laatse tijd. Pfff ben echt aan het aftellen, wil verlof! Dikke knuf voor allemaal en fijne avond nog.
Hele middag flinke buikpijn gehad en zelfs wat gekleurde afscheiding,het was echt heel weinig maar zo is het wel heel moeilijk om positief te zijn.
karola, het is zo vervelend om in onzekerheid te zitten. Gekleurde afscheiding is niet erg, als het maar geen bloed is. Maar ook dat kan weer vanalles zijn. ik snap heel goed dat het moeilijk is om positief te blijven maar het moet goed blijven gaan. Zal heeeeeeel hard duimen voor je. Een dikke knuffel, Anette
@Lexi, Klein eigenwijsje! Hups nou ff rustig aan doen! Wanneer ging je ook alweer met verlof? @Karola, positief blijven hoor! Ik weet dat het moeilijk is. Ik voel me vandaag stukke beter. Maar de misselijkheid is weg en de gevoeligheid van mijn (.)(.) is ook aanzienelijk minder. Maar goed we wachten gewoon af. @Aby...hoe is het gegaan gister? En hoe lang duurt het voordat je je uitslag krijgt?
Daar ben ik weer. De VP viel echt mee. Ik had een poepert van een arts. Een wat oudere man, met naar mij leek al heel wat ervaring. Hij was super lief en legde werkelijk alles uit. Leuk om Beep ook weer ff te zien op de echo. Mannetje hield heel lief mijn hand was en was helemaal gefacineerd door alles. Ze/hij lag er heel rustig bij. hihi Kontje weer naar ons toegekeerd, blijkbaar net als dr/z'n moeder een zij slaper. Het deed echt geen pijn, naald in de buik voel je helemaal niet en naald in baarmoeder is een wat onprettig gevoel (pijn kan je het niet noemen) en naald eruit is ook weer wat minder. Maar joh het duurt zo kort. Verder voel ik me nu goed, dus deze fase lijkt goed te gaan. Gisteravond wel weer flinke buikkrampen gehad, maar duidelijk mijn darmen. Ik geloof dat ik gewoon op moet passen met alles wat gasvorming maakt. Vannacht wel jankend wakker geworden omdat ik droomde dat ik een MK had na de vruchtwaterpunctie. Getver wat was dat naar. Tja je bent er toch mee bezig en dat moet je dan blijkbaar s nachts kwijt. Mannetje werd ook wakker van mijn gesnotter. Gelukkig t was niet echt. @ Karola ook ik had de eerste weken een zeurend gevoel in mijn onderbuik hoor. Kan komen doordat je baarmoeder toch groeit. Kan je geen vroege echo krijgen. Ik heb trouwens voor een VP gekozen vanwege mijn leeftijd. De combitest heb ik overgeslagen omdat mij dat te onzeker leek. @ Lex de laaste loodjes zijn het zwaarst meid. Let inderdaad een beetje op jezelf. Straks heb je je energie hard nodig. (Uhhum hoort wie het zegt hoor, ik moet vandaag ook nog rustig aan doen en oooooooooooooooooohhhhhhhh wat is dat lastig. Maar omwille van Beep doe ik mijn best maar). @ Sil ik had vorige week ook een staartje griep te pakken. Last van darmen en maag en snot en snot verkouden. Tip: overdosis vitamine C helpt echt! Ik was er binnen 2 dagen al bijna van af. Ook heel goed overigens om een blaasonsteking te voorkomen als je daar heel gevoelig voor bent. Ik neem nu elke dag zo'n bruistablet. Oh ja uitslag van mijn VP laat ongeveer 3 weken op zich wachten, waarschijnlijk wordt t iets eerder. Ze schijnen namelijk geen chromosoom onderzoek meer te hoeven doen omdat dat al bij mijn onderzoeken is gedaan. T zal wel. @ Anette: hopelijk zijn het inderdaad je banden en geen bekkeninstabiliteit. We gaan gewoon van het eerste uit. Doe rustig aan. Luister naar je lichaam he? Denk dat we het zo af en toe eens tegenelkaar moeten zeggen want luisteren naar ons zelf is blijkbaar erg moeilijk. hihi. @ Inez nog een paar dagen. [-o< Zou zo gaaf zijn als je straks mee kan doen. Nou ja en zo niet dan maar een maandje verder. Maarrrrrrrr we gaan voor deze hoor. Girls Have a nice day
Hi Aby, Goed om te horen dat het mee gevallen is! Tja en die droom, dat kan ik me wel voorstellen hoor. Maar nu gaat het gewoon allemaal goed komen! Tja idd ze hoeven bij jou geen Choompies te checken dus dat scheelt wel qua tijd. Dus met 17+wkn weet je meer! Ben je trouwens in het ZH bij jou in het "dorp" geweest of in mijn "dorp". Ik krijg gelukkig weer de gyn die zo lief was....dus ik ga al met een gerust hart richting ZH. Begin nu weer wat suf en misselijkisch (dus niet echt isselijk hihi) te voelen dus ga maar weer languit. Kus P
@ Sil: beide niet, dit doen ze namelijk net bij ons. Ik ben in het AMC geweest, stukkie verder maar te doen hoor. Voor normale controles zou ik idd bij mij in t dorp gaan. Welk ZH zit jij dan? Meis doe rustig aan. knuf
Oh AMC, en jullie dorp heeft zo'n mooi/groot/modern ziekenhuis? In Haarlem hebben sinds dit jaar 2 locaties v/d Kennemer Gasthuis. Ik woon vlakbij locatie "Noord" (zeg maar 3 min. lopen) maar mijn gyn zit op de dag v/d echo in loc. Zuid (Schalkwijk) maar hoop verder gewoon in loc. Noord te kunnen blijven. Dikke knuf
Aby, ben blij te horen dat de punctie je mee is gevallen. Nu nog een hele mooie uitslag en dan zijn we helemaal superblij. Laten jullie ook bekendmaken wat het geslacht van jullie kindje is? Zou ik zelf een eventuele volgende keer zo weer doen. Vond het stiekem wel heel erg leuk om het te weten en we hebben echt iedereen voor het lapje weten te houden. Iedereen was ervan overtuigd dat we een jongetje zouden krijgen. Hihi, wij wisten wel beter. En 1 vriendin, aan wie ik per ongeluk mijn mond voorbij had gepraat. Oja, ik had de uitslag trouwens al snel. Al met 1 1/2 week. Dus, wie weet jij ook wel. Hoop het voor je, want dat wachten duurt maar al te lang. Ooh Aby, ik hoop het ook hoor, dat deze ronde onze ronde is, maar ik maak me geen enkele illusie. Wel begint de spanning toe te nemen nu. Merk, dat ik soms wat kribbiger naar ons arme meisje reageer dan zou moeten. Arm kind. Sil, hoe gaat het nu met je, al weer een beetje aan het opknappen? Lexie, ik kan me goed voorstellen, dat je uitkijkt naar je verlof, maar meid, denk wel aan jezelf. Ik weet het, goede adviezen aan anderen geven is zo makkelijk, maar om ze zelf op te volgen is een tweede. Ben daar zelf ook niet altijd even goed in. Maar het is allemaal wel voor een heel goed doel.
@ Sil in Zuid werkt mijn schoonzusje op de kraamafdeling. Schijnt echt heel mooi te zijn om daar te bevallen. Het geval wil alleen dat zij met ZW verlof gaat als ik uitgerekend ben en dan daarbij is ons eigen ZH zowat bij mij om de hoek. Scheelt weer een 10 minuten in de auto met weeen. Ik weet overigens toch niet hoor waar ik voor kies thuis of in ZH. Zien we dan wel weer. Eerst deze periode maar door. @ Inez: 1,5 week whow dat zou mooi zijn als we hem zo snel krijgen. Waar heb jij het laten doen dan, als ik vragen mag. Begrijp overigens je ongedurigheid heel goed hoor. Komt goed meis! Ja wij willen ook weten wat het wordt, wel net zo makkelijk. Of ik het geheim kan houden weet ik niet, maakt mij ook niet zoveel uit. Mijn paps wil in ieder geval niet weten wat het is, mijn zusje ook en mijn schoonmoeder ......................nouuuuuuuu die is net zo nieuwsgierig als ik. Liefs Abigail
Ik ben in Utrecht geweest voor VP. Ik had helaas geen klik met de gyn die het moest doen en ik heb het zelf wel als pijnlijk ervaren. Ik kan dan ook opzien tegen een volgende keer. Maar gezien mijn leeftijd gaat die er wel komen.
Da's jammer Inez want dat hoeft dus blijkbaar niet pijn. Nou moet ik wel zeggen dat ik zelf ook erg ontspannen was toen ik daar lag hoor. Dat zal ook een hoop gescheeld hebben.
Fijn Aby dat het je meegevallen is, nu idd nog een goede uitslag en we halen weer met zn allen gerust adem. Karola hier draaien de duimen overuren voor je hoor, natuurlijk moet het nu goed gaan! Dikke knuf voor allemaal!
Karola, ik kan me wel voorstellen, dat het zo wel heel moeilijk voor je is om optimistisch te blijven. Kun je anders niet om een vervroegde echo vragen? Al is het alleen maar om je eventueel gerust te stellen. Sterkte meid en ik zal voor je duimen.
Goeiemorgen, Gisteren de hele dag gewerkt en nergens last van gehad,dat geeft mij toch weer hoop. Gevoelsmatig merk ik dat ik toch wel positieve momenten heb en dat het meer een soort van zelfbescherming is als ik denk dat het fout gaat. Tegelijkertijd is deze gedachten doodeng Ik weet nu al dat ik woensdag mijn ogen dicht doe en niet naar het scherm durf te kijken @Abigail,goed dat je de keus hebt kunnen maken voor een vp,wij zijn er eigenlijk vanuit gegaan dat als het zover komt wij voor de combinatietest gaan,maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door jou wel aan het denken word gezet,en door de mk's heb ik ook het gevoel dat de kans groter is. Hele persoonlijke vraag en als je liever geen antwoord geeft is helemaal ok,maar stel dat de uitslag niet goed is wat hebben jullie dan met elkaar afgesproken?
Karola, dat is fijn om te horen, nu willen we geen rare afscheiding meer zien bij jou. Even over de combinatietest, ikheb hem ook laten doen maar bij mij kwam de kans van 1 op 260 eruit dus dat bracht mij veel onzekerheid. Ze meten met een kans van 200 of meer dus ik kwam niet in aanmerking voor verdere onderzoeken. Achteraf gezien denk ik dat ik het beter niet had kunnen laten doen omdat het wel een aantal weken is blijven hangen. Een vp geeft betrouwbare informatie waar je ook iets mee kunt maar is natuurlijjk voor iedereen verschillend. Succes met het maken van je keuze, het is en blijft een lastig iets. Abigail, ik had nog niet gereageerd zag ik maar ik dacht dat wel gedaan te hebben, snap er niks van. Ik hoop voor je dat je snel de uitslag krijgt maar alles is vast goed. Zo zie je dat je er toch meer mee bezig bent dan jezelf in de gaten hebt, in je droom komt het tevoorschijn. Sil, hoe is het met je? Begin je er vertrouwen in te krijgen? Gisteren kinderwagen en maxi-cosi opgehaald en woensdag een box overgekocht van iemand (lang leve marktplaats). Verder lijkt het hier beter te gaan met mijn bekken dus ik ga er maar even vanuit dat het toch een soort gewenning was omdat mijn buik gegroeid is (denk nu meteen weer aan een buikfoto). ben er wel blij mee want is niet grappig als je last hebt van je bekken. ik ga even een boterham eten en dan snel aan de poets want het ziet er echt neit meer uit hier.. Liefs Anette
@ Anette je kan wel denken aan die buikfoto maar ..........................plaats hem nou ook eens. haha Fijn trouwens dat je bekken toch wat minder pijnlijk zijn, houden zo meis. Leuk he al die dingen kopen, ik sta ook al te popelen maar wij wachten nog even tot na de uitslag. @ Karola Ik wilde wat betreft die combitest idd geen twijfel als uitslag niet gunstig zou zijn moesten we alsnog kiezen voor een VP en wel gunstig zegt in sommige gevallen ook nog niets. Wat we doen als de uitslag niet goed is. Hmmmmmmmmmm Eigenlijk wil ik daar nog maar ff niet over na denken. De afspraak is dat we het dan af laten breken, maar als het moment daar is zal dat een hele grote beslissing zijn die we niet zo makkelijk nemen. Je bent nu al zo met die kleine bezig. Maar goed we gaan maar van het positieve uit. T groeit goed en armen en benen zitten eraan. Maar aan deze beslising is al heel wat denkwerk vooraf gegaan hoor. Ik weet dat ik bij de eerste keer zwanger daar heel resoluut over was, niet goed afbreken, maar na 3 miskramen wordt het wel anders je gevoel. Ook omdat je nu een stuk verder bent in je zwangerschap. Verstandelijk vind ik (vinden we) het overigens nog steeds een goede beslissing, maar tja gevoelsmatig he............t druist toch tegen je natuur in. Maar goed we schuiven het nog lekker ff vooruit. Gaat alles verder goed nu met je? @ Sil? Alles nog onder controle? Geen nieuws is goed nieuws neem ik aan. Wanneer ga je voor een echo? Nou ik ga wat doen, mannetje is aan het duiken (brrrrrrr hij is echt niet goed ) en ik kwam laat mijn bed uit. Dus tijd voor huishouden en boodschappen nu. Meiden have a nice weekend.