LADIES! Het hartje klopt! Volgens de meeting is het vruchtje ter grote van 7 wkn. Maar moet over 2 wkn terugkomen voor een nauwkeurigere meting! Ik durfde niet op het scherm te kijken, mijn mannetje keek mee...toen de echoscopiste zei: "ik zie wat en een kloppend hartje! Barste ik in tranen uit...van geluk uiteraard! Nou ben nog ff aan het na genieten hoor! Spreek jullie later!
Sil, Jippieeeeeeeeeeeeeeee, wat een fijn nieuws zeg. Pff, moet een grote opluchting zijn. Geniet er maar lekker van. heb je een foto meegekregen? Nou, hier net terug van de gyn, ik belde voor een afspraak en vroeg of het zo snel mogelijk kon, kon ik vanochtend nog terecht. Wel een uur moeten wachten maar dat geeft niks. Viel allemaal mee. Deze gyn verwacht er niet zo heel veel van, misschien een bacterie maar ik krijg de uitslag over 2 weken. Vind het wel spannend hoor want niks is zeker tot de uitslag er is. Dank je voor jullie lieve reacties. En Abigail, normaal gesproken is het na de 20 weken echt rustiger hoor. Dit is gewoon domme pech. Liefs Anoek
Ohw Sil wat een ontzettend fijn nieuws! Wordt 2008 écht het jaar van ons allemaal! Mooier kan het niet zijn toch? @mamameike: laten we hopen dat het bij jullie dan ook snel en goed raak is dit keer. Je leest het ...................er is hoop! Hou de moed erin! @An fijn dat het meeviel meis.
@ An, ik hoop van harte dat die gyn gelijk heeft en dat het gewoon een bacterie is, die zeer makkelijk te bestrijden is. Knuf! @Sil; Wat SUPER! Ik weet dat moment ook nog zó goed. Ik deed ook niet anders dan huilen. En nog steeds huil ik iedere keer als ik eht hartje krijg te horen tijdens controles... @ Aby en Inez; hoe gaat het bij jullie op het moment? En Karola hoe voel jij je? @Mamameike; heel veel succes gewenst. En idd wat Aby zegt er is hoop! Nou dames, ik heb zondag even foto's laten maken door meneer Lex, ze staan in mn album. Maandagmiddag op controle geweest. Bloed was goed wat ze de vorige keer hadden afgetapt. Bloeddruk was deze keer wel wat hoog, maar niet alarmerend. Ik houd veel vocht vast en dat is ook de reden dat ik inmiddels 17 kilo ben aangekomen ( je zou het niet zeggen hoor, qua dikte ofzo) Baby ligt overdwars daar heeft ze de meeste ruimte. Verwachting is dat ze met de tijd door een topzwaar hoofdje vanzelf de geode ligging zal krijgen. De vk noemde mn bm een babyvilla LOL Ik zei al "als ik het doe, doe ik het goed!" Dus eik alleen maar goede berichten. Nog 6 ochtendjes werken en dan verlof.......
Sil, ook voor jou nu weer een mijlpaal. Een mooi kloppend hartje. Geweldig meid! Nu op naar de termijnecho. An, fijn dat je al zo snel terecht kon. Een bacterie is niet fijn, maar wel behandelbaar. Hoop maar dat je snel de uitslag zult krijgen. Lexie, mooi buikie hoor! Jammer dat je bloeddruk wat aan de hoge kant is. Maar goed, dat hoeft niet zo heel erg te zijn. Probeer lekker veel rust te houden, dat komt je bloeddruk wel ten goede. Aby, voor jou wordt het nu toch wel spannend, deze week de uitslag van de VP. Hou je goede gevoel vast meid! Mamameike, veel klusplezier en maar hopen dat het ook voor jullie niet meer al te lang hoeft te duren voor zich een nieuw wondertje aandient dat deze keer gewoon lekker 9 maanden blijft zitten. Karola, hoe gaat het nu met jou? Hier gaat alles wel goed. Ik ben alleen vrij moe en behoorlijk humeurig. Maar goed, dat zal ook wel weer overgaan. Het begint allemaal aardig door te dringen. Ik heb besloten om mee te doen aan MvM. Alleen jammer, dat ze het niet hier aan huis af komen halen, maar dat ik het zelf weg moet brengen. Donderdag komen ze hier wel langs om eea door te nemen en een test te doen. Ben benieuwd.
Overigens beseft papa NU PAS dat ik ECHT zwanger ben! Hij is al de hele dag lief voor me hihihhi en streelt over mijn buikje ( lees PENS ). Hij had als 1ste het hartje gezien want ik durfde niet te kijken! En toen zag ik aan hem hoe blij ie was...ik miste dat nl. al enige tijd hihihhihi.... HEERLIJK!
Wat leuk dat lijstje Sil! Leuk idee om zo je zwangerschap straks bekend te maken. Vind t écht top voor je! @ Lex goed om te horen dat het over het algemeen goed met je gaat. Mooi buikie hoor! Ga ik niet redden, hi hi mijne is nu al bijna dat formaat. poehee dat wordt nog wat. Zal eerderaags ook weer even een foto plaatsen. Spannend hoor nog 6 ochtendjes en dan definitief met verlof. Worden de zenuwen voor de bevalling al erger, of moet ik t daar maar niet over hebben. haha Ik heb gister mijn verlof vast laten leggen. Gaat in op 1 april, dus ik moet nog ff. @ Inez ik ga zeker voor een goede Beep dit keer. Kan eigenlijk bijna niet negatief denken, maar een gezonde spanning is er wel. Ik ben blij als ik het verlossende telefoontje krijg. Pfff. Hebben we dat maar gehad. Knuf
Lexie, mooie foto´s hoor maar vraag me idd af waar die kilo´s zitten... Geeft niks, als je uk maar gezond is. Lekker vooruitzicht, bijna verlof. Kijk je er naar uit? mammameike, balen zeg, die berichten van jou maar zoals je kunt zien hier is er hoop. Gaan ze nu onderzoeken waar het aan kan liggen? Abigail, dit gezonde spanning is er altijd maar komt zeker goed! BLijft wel even spannend maar ik heb er een goed gevoel over. Karola, alles goed met jou? Hier lijkt alles weer rustiger te worden. Ben toch wel zenuwachtig voor de utslag, toch een beetje bang dat ze iets kwaadaardigs vinden. Vriend zei gisteren al dat hij echt zo blij zal zijn als de laatste 10 weken voorbij zijn, vind het maar niks zo. Hij heeft zo in spanning gezeten maandag, niet leuk. Was bang om een van ons twee te verliezen, het spookte in zijn hoofd, brr enge gedachte, was bij mij nog niet opgekomen. Hij vind het ook zo zielig voor mij om te zien dat ik in de zorgen zit en dat mijn lichaam niet echt meewerkt. En de gyn gisteren maar zeggen dat ik moest genieten, nou, doe ik ook wel tussendoor maar ik kan niet zeggen dat ik zwanger zijn zo super vind (sorry). Wel heel bijzonder, dat wel. Ga even bammetje eten, mam komt poetsen, moet me vandaag nog rustig houden. Liefs Anoek
Oh Sil, wat leuk zeg dat lijstje, vind ik echt heel mooi gevonden. Hoe kom je op dat idee? en je vriend, tuurlijk straalt ie, hij heeft ook zenuwen gehad over de echo. Trotse papa en mama!
Goeiemorgen! @Sil,wat een prachtig plaatje van jullie wonder,en wat leuk gedaan in dat lijstje. Zag verder bij je foto's ook de tattoo op je voet heel mooi!,ik heb ook sterren op mijn voet,alleen die van mij lopen over mijn enkel iets verder op mijn been. @Inez,humeurig zijn is een goed teken hier nog zo een,ppfff kan per minuut wisselen Met mij gaat het goed,nog steeds in spanning dat wel,maar verder geen buikpijn en afscheiding gehad,dus dat is wel positief. Ik vind de tijd alleen voorbij kruipen,lijkt wel 3 weken geleden de echo,en moet nog 1 week wachten voor het 5 Dec is MvM heb ik bij mijn jongens ook gedaan,jammergenoeg doen ze het niet meer bij mij in de buurt. Beetje vreemd vind ik en zie ik bij de huisarts wel de folders liggen.
@Anoek,op deze manier is zwanger zijn ook ineens niet zo leuk meer. Ik heb dat toen bij mijn jongens heel anders ervaren,tja 12 weken was een beetje spannend en daarna was het alleen maar leuk en onbezorgd. Nu sta je er direkt al heel anders in als je 1 of meerdere keren een miskraam hebt gehad,en dan ook nog eens testen en leeftijd die meespeelt. En het feit dat je door het internet veel meer weet dan goed voor je is. Maar probeer zoveel mogelijk te genieten en als je een positieve uitslag in je handen hebt gaat dat vast lukken!
Anoek, ik kan me wel voorstellen, dat zwanger zijn nu even niet meer zo heel erg leuk is. Hoop dat je desondanks toch nog een beetje kunt gaan genieten. Vanochtend is er hier een dame van MvM geweest. Ik had al wat verhalen gehoord dat mensen van hun testen in de stress schoten. Nou, dat hoefde hier gelukkig niet. Mensen kinderen, wat een vette positieve test was dat. En dat kon ik na een twijfeldagje wel weer eventjes gebruiken. Karola, ik zie m'n humeur ook maar als een goed teken. Verder heb ik de hele dag door trek, maar als ik dan wat eet, krijg ik het amper weg. En ik ben erg snel moe. Soms een beetje misselijk, maar dat trekt meestal snel weer weg. Allemaal goede tekens waardoor het allemaal stap voor stap langzaamaan doordringt. Al blijf ik wel nuchter en gereserveerd. Ik wil er zeker niet vanuit gaan dat het ook nu weer misgaat, want zo voelt het niet, ik ben alleen bang om weer keihard van die roze wolk af te stuiteren, dat ik alles rustig aan stapje voor stapje doe. Goed te horen dat het met jou goed gaat. Geen buikpijn en afscheiding meer gehad, klinkt positief. Herkenbaar dat de tijd voorbij kruipt tot de echo. Zou ook wel willen dat het al 7 december is. Lexie, al bijna verlof meid, ik denk dat je daar nu ook wel aardig aan toe bent. En Anouk ook voor jou begint de tijd wat dat betreft op te schieten. Nog maar een paar weekjes. Aby, trek je het nog een beetje? Ik kan me voorstellen dat het voor jou nu toch ook even heel spannend is. Sil, hoe is het nu met jou? Nog lekker aan het nagenieten van je echo?
Abigail, je krijgt bijna de uitslag maar eerlijk gezegd verwacht ik een goede uitslag hoor maar blijft spannend voor je. Inez, fijn zo´n vette positieve test, dat is wat we willen! En goed dat je meedoet aan mvm, heb ik zelf niet gedaan want viel midden in mijn Afrika avontuur en toen vonden ze het niet meer zo nuttig. Hier gaat het redelijk, bala wel want ik heb me toch een last van harde buiken en ben duizelig. Huisarts maar gebeld. Hij schrok een beetje van mijn bloeddruk en vond het niet gek dat ik duizelig was. Wat betreft die harde buiken moet ik even een stapje terug doen maar ik doe al niks! Ik wil morgen eigenlijk gaan werken, is maar voor een half dagje want we gaan naar Bruce Springsteen (zitplaatsen hoor) en ik voel me anders zo schuldig. Ik wil ook niet niet gaan want dat vind ik ook weer jammer, dubio dubio, wat te doen. Hoef maar een half dagje te werken. Liefs Anoek
@ Inez die onzekerheid blijft begrijpelijk, wat gaan die weken dan langzaam he? Maar goed iedere dag is er weer een! Ik zou ook het liefst iedere week wel een echo willen of op zijn minst het hartje even willen horen, want na een week ga je alweer twijfelen. Ben blij als ik beeb straks écht kan voelen. Nu zijn het af en toe wat bubbeltjes en blubjes, wat ook nog wat anders zou kunnen zijn, maar zo onherkenbaar dat je wel weet dat het beeb is. Ja ik ben het wachten nu ook wel zat hoor, ik heb nu zoiets van kom nou maar op met die uitslag, het liefst voor het weekend als het kan. Ik ben er twee weken niet mee bezig geweest maar wordt er nu toch wel een beetje hyper van. @Sil en Karola, jullie zijn al aardig op weg, nog een paar weekies meiden dan zijn jullie de 12 weken grens ook over. @ An vervelend ook voor jou dat wachten op uitslagen. Probeer zoveel mogelijk toch van het goede uit te gaan hoor, anders is het idd zonde dat je niet van je zwangerschap kan genieten. Ik ben nu in afwachting van de uitslag en verwacht hem tussen vandaag en dinsdag toch wel te krijgen. Ben licht nerveus maar probeer toch van een goede uitslag uit te gaan. T is zo zonde als ik me achteraf voor niets blijk druk gemaakt te hebben. De zwangerschap gaat als zo snel. Ik kon het trouwens toch niet laten alvast een schattig wiegje via marktplaats te kopen. Tenminste ik ga vanavond even kijken want het is hier op het dorp. Dit was precies het wiegje wat ik zocht en het stond nu echt voor een prikkie te koop, voor de rest wacht ik toch nog met spullen tot na de uitslag. Als ik hem heb, zal ik wel een foto in mijn album zetten. T voelt trouwens wel goed om naar al die spulletjes te kijken en babyzaken in te lopen. Kan niet wachten tot ik los kan! haha Zo ga nou echt weer wat aan mijn studie doen anders wordt t niks. De vermoeidheid is trouwens sinds een aantal dagen verdwenen en eerlijk gezegd voel ik me super fit. Hehe te werd tijd! Meiden tot gauw.
We hebben de uitslag! Helaas niet helemaal positief. Ons ventje (jawel t wordt een jongetje) heeft het Klinefeltersyndroom. Dat betekent dat hij ipv een XY chromosoom een XXY chromosoom heeft. Zal jullie het hele verhaal besparen voor meer info: www.erfelijkheid.nl en dan onder de K (niet het Turnersyndroom lezen dat staat er ook in, maar dat heeft ie niet). T is ff slikken maar t is niet onoverkomelijk. Tot nu toe voor ons zeker geen reden om het af te breken. Een downsyndroom of openruggetje was waarschijnlijk erger geweest. Dit kindje is geestelijk gewoon gezond, maar kan wat meer moeite hebben met praten en schrijven. Er zijn wat haken en ogen aan dit syndroom, maar heel veel mannen hebben dit zonder dat ze het weten en komen er pas achter als blijkt dat zwanger worden niet gaat. Als je hier vroeg bij bent kan je hem in deze haken en ogen goed ondersteunen. Maar poehee een jongetje, dat was ook ff slikken haha. Ik was er heilig van overtuigd dat het een meid zou worden. Was misschien beter geweest want dan had ze dit niet gehad, maar ja dan was er misschien weer wat anders geweest. Maar goed heb dr een flinke traan om gelaten, je wilt toch dat het gezond is. T krijgt langzamerhand een plekkie en "papa" gaat er ook goed mee om. In ieder geval hebben we morgen om 9.15 nog een gesprek hier over in het AMC en dan horen we meer. Ik ga vanavond gewoon dat wiegje halen. T komt wel goed met die kleine van ons, hij krijgt twee heel geduldige ouders die hem de nodige aandacht zullen geven. Misschien moeten we blij zijn dat we het nu al weten, op deze manier zullen we hem beter snappen en weten hoe er mee om te gaan. Liefs Aby