Hi Aby, Poeh het is idd ff schrikken, maar het kan gewoon een gelukkig kind worden! Het gaat zeker allemaal lukken meissie ennne... ik heb een Pedagogische achtergrond dus je kunt altijd voor advies vragen oid! Maarre een VENTJE! gezellig hoor! En als ik het zo lees herken ik wat zaken hierin die overeenkomen met mijn broertje (Gedragsproblemen, geslachtverhaaltje, lichaamsbeharing, kleine motoriek)...hmmmm Maar ik kan je berichten dat broertje van mij is nu een lange gezonde intiliegente jongen van 18 die volgendjaar Feb. een militaire opleiding gaat volgen dusss komt allemaal goed hihihhi. Veel liefs Silla
Lieve Aby, meid, dat is toch wel even schrikken. In je achterhoofd hou je er altijd wel rekening mee dat er iets aan de hand zou kunnen zijn, maar niet dat het daadwerkelijk ook het geval is. Ik denk dat jullie knulletje een fijn stel ouders heeft uitgezocht om bij op te groeien en zich bij te ontwikkelen. Heel goed van jullie om al weer vooruit te gaan denken. Natuurlijk is het even slikken, maar ik denk net als Anouk, dat jullie knulletje een heel gelukkig mens kan gaan worden.
Lieve Abigail Ten eerste gefeliciteerd met jullie knul. Al is de uitslag niet helemaal als verwacht, ik denk dat het wel heel fijn is om dit van tevoren al te weten, nu kunnen jullie jullie erin verdiepen en kijken hoe en wat. Anders kom je er misschien niet of pas heel laat achter, nu kunnen jullie jullie zoontje goed begeleiden hierin en ik weet zeker dat ie vreselijk lieve en goede ouders krijgt. En zoals je zelf al schrijft, veel mannen hebben dit zonde rhet te weten, dat zegt toch ook al veel. En tuurlijk ga je dat wiegje halen, als het goed is heb je het al thuis staan.... Dus de koopwoede slaat nu ook bij jou toe! Geniet ervan hoor (al is ene knul ook even wennen maar volgens mij denk je zelf vaak het verkeerde geslacht) en schrijf al je vragen op, anders vergeet je ze snel weer. knuf Anoek
Wat fijn dat de uitslag binnen is,zeker zo voor het weekend,idd ff slikken,want jullie zullen vast geschrokken zijn. Ik sluit mij verder bij de andere meiden aan,die hebben al pra htige woorden gezegd. Enne...lekker gaan shoppen nu voor jullie ventje!
Tja daar heb ik ook weinig aan toe te voegen. HEt komt allemaal best goed met jullie knul, daar heb ik de volste vertrouwen in! Dikke knuf. En lekker genieten van het babyshoppen ) Andere dames ook een knuf, ik heb ff weinig puf om te reageren. Nog 1 week en idd ik kijk enorm uit naar mn verlof, kan niet wachten! Liefs, Lex
Lexie, doe rustig aan hoor en als je puf hebt schrijf maar raak hier. Nog een weekje, heerlijk! Liefs
Ha meiden............thnx voor de bemoeidigende woorden, maar ik merk dat het toch allemaal ff een plekkie moet krijgen hoor. De zwangerschap is nu wel wat meer beladen, het moet ff goed tot me doordringen dat er in principe niets met het mannetje aan de hand is, althans niets ernstig. Wat dat betref zou je het liever niet nu al willen weten, want je bent nu al met dingen bezig waar een ander pas mee bezig is als het kind wat ouder is, omdat het dan misschien pas naar voren komt. Aan de andere kant is het zoals ik al eerder zei een mooie kans om dingen te voorkomen of tijdig te ondersteunen nu we het al weten. Dat is dan weer het voordeel. Maar goed we hebben het ook pas eergister te horen gekregen dus het moet ook allemaal even landen. Straks kunnen we wel weer écht gaan genieten. Het gesprek in het AMC was heel prettig, nadat de arts alles uitgelegd had en we onze vragen hebben kunnen stellen hebben we ook nog even met een maatschappelijk werkster gesproken. Ik had dat even nodig, er ging zoveel door mijn hoofd heen, ik wil het kind geen stempel geven en toch laat het je niet los dat het niet gezond is terwijl hij dat eigenlijk wel is ( snappen jullie het nog?). Daar kwamen ook de dikke tranen omdat ik mijn moedertje nu zo ontzettend mis. Paps is een schat maar qua gesprek toch anders. Gelukkig heb ik nog een schat van een zus. Maar goed ik ben wat gerustgesteld want in principe is ons knulltje gewoon gezond alleen er zijn wat aandachtspunten die KUNNEN voorkomen, het hoeft dus niet te zijn dat hij ze krijgt. Zoals ik al in het vorige stukje zei er zijn idd heel veel mannen die niet weten dat ze het hebben totdat ze vader willen worden en dat niet lukt. Zelfs dat is nu te ondervangen, want als het mannetje vroegtijdig wel levende zaadcellen heeft zouden deze ingevroren kunnen worden, zodat hij later via IVF toch de kans heeft kinderen te krijgen, mocht hij dat willen. Over het hele testeron gebeuren krijgen we nog een gesprek met een kinoloog (heet dat zo?). We mochten kiezen om daar nu al een informatief gesprek over te krijgen of gewoon afwachten wanneer hij ons wil zien en dat kan over een jaar of 8 pas zijn. Dan kan hij ons kereltje in de gaten gaan houden. Kijken of hij wel of niet extra testeron toevoeging nodig heeft. Wij hebben er voor gekozen niet tijdens de zwangerschap dat gesprek al aan te gaan, we willen nu eerst gewoon toch gaan genieten, dat is allemaal zorg voor later. Wat betref de arts en de maatschappelijk werkster, mochten we het nodig vinden dan kunnen we beide altijd even bellen of mailen. Wel zo prettig om dat achter de hand te hebben. Oh ja dat wiegje, ik heb het gehaald! Zoooooooooooo schattig! Er ligt nu een mega grote teddybeer in die ik van mijn zus heb gehad. Gister met haar ook even naar de babydump geweest en proefgereden met kinderwagens. hihi. Morgen gaan we kijken voor een kinderwagen, die we ook weer via Markplaats gevonden hebben. Dat is echt verslavend, shoppen via Marktplaats. Affijn het virus heeft dus nu ook bij mij toegeslagen. En ach kijken naar jongenskleertjes is ook heel stoer! Nu weet ik weer waarom ik vroeger graag een ventje wilde. Sorry voor het lange verhaal, maar ik merk dat ik erg de behoefte heb om er over te praten of te schrijven. Voor mij altijd een goede manier om het weer even te relativeren en een goede plek te krijgen. Tnhx voor jullie aandacht in ieder geval. Nou verder heb ik een druk weekend dus jullie zullen weinig van me horen. Maar ik spreek jullie zeker weer. Dikke kus
heej Abigail Niks te sorry voor je lange verhaal, schrijf maar van je af. Tuurlijk moet alles een plekje geven, het enige dat blijft hangen is dat er iets is maar alle positieve dingen die er gezegd zijn nemen op dit moment het negatieve nu nog niet weg maar dat komt zeker. Je schrijft zelf al dat jullie uk er niets van hoeft te merken en dat als er iets is jullie er op tijd bij zijn om hem te ondersteunen. Dat maakt jullie alleen maar hele goede ouders die nu al bezig zijn met de opvoeding waar dus ook zorgen bij horen, helaas. Meid, komt goed, heeft even een paar daagjes nodig dat is logisch. En in deze tijd zou je idd willen kletsen met je moeder, hoe zij alles heeft ervaren en de gebruikelijke tips die je er gratis bij krijgt. Mag je ook om huilen want het is een gemis, dat merk je bij elke bijzondere gebeurtenis. Ik weet zeker dat je moeder je steun geeft en dat ze heel trots op haar dochter is! En ga lekker shoppen, leuke spulletjes kopen, jezelf ook verwennen en als je je verhaal kwijt wilt, we zijn er voor je Dikke Knuf, Anoek
Aby, je hoeft je echt niet te verontschuldigen meid. Natuurlijk moet het allemaal nog een plekje krijgen en bezinken. Wel fijn overigens dat jullie er al zo'n goed gesprek over hebben gehad in het ziekenhuis. Verslavend he? Shoppen via internet/marktplaats. Wij hebben ook bijna alles via Marktplaats gekocht. Niks mis mee.
goeiemorgen, Hoe is het met jullie? gisteren naar Bruce Springsteen geweest, erg leuk maar wel vermoeiend ondanks dat we zitplaatsen hadden. Merk wel dat ik sinds vorige week meer klachten heb, vooral bij langer staan en lopen, last van buik. Morgen weer werken, eens kijken hoe dat gaat. Ben eigenlijk wel van plan om het nog 4 weken vol te houden. Groetjesssssssss
Aby, daar zijn we toch voor, om elkaar aan te horen en te troosten en evt van raad te voorzien? Ik vind niet dat je daar sorry voor hoeft te zeggen. Als iemand het een te lang stuk vind, leest ie het maar lekker niet hoor, net zo makkelijk. Ja Anouk, je gaat het wel merken he I Know the feeling. Zo morgen de laatste werkmaandag. Pfff wat zal dit een lange week worden (laatste loodjes enzo) Knuf voor allemaal!
Jemig ik lees net dat er al een 2e jan.mama is bevallen! IK schrik er gewoon van. Het komt wel erg dichtbij ineens lijkt wel. Ik ben nog helemaal niet klaar! Ik moet nog alles wassen, ik ehb nog niet eens verlof, heelluppie!
haha, Lexie, niet schrikken hoor maar ook baby´s komen wel eens te vroeg.............. jouw uk blijft nog even lekker zitten hoor. Succes morgen en daarna lekker genieten en zo tet lezen de laatste dingetjes doen. Groetjes Anoek
@ Lex Tja de waarheid nadert meid haha. Meid t komt vast allemaal goed hoor. Een wasje is zo gedraaid en niet ieder baby komt te vroeg.
even klagen, vannacht niet geslapen, 7 keer naar de wc geweest nu ochtendhumeur waar ik van denk dat ie pas volgende week weer weg is en slaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap. Kleine is de hele nacht wakker geweest en gisteravond weer een heel klein beetje bloed, grr. Sorry, vanavond hoop ik weer vrolijk te zijn. Liefs Anoek
Hi ladies! Hier alles goed...energielevel is ver beneden pijl maar ja als dat het enige is heb ik niets te klagen! Aby, ik begrijp je verhaal volkomen. Tuurlijk is het ff slikken maar het is toch wel "fijn" dat je NU al rekening kan houden met zaken e.d.. Jullie zijn straks op "alles" voorbereid! Het gaat goed komen moppie! Groetjes Silla
Lexie, je laatste werkweek meid, sterkte met de laatste loodjes hiervan. Ik kan me voorstellen dat je even schrikt dat er al 2 januarimama's zijn bevallen, maar gelukkig komen niet alle kindjes te vroeg. Die van jullie blijft gewoon nog even een paar weekjes zitten. Afgesproken? Anoek, klaag maar lekker meid, geen probleem. Hoop wel voor jou en je mannetje dat je ochtendhumeur wat sneller weg is dan volgende week pas. Anders loop je jezelf wel heel erg in de weg. Wel balen dat er weer een klein beetje bloed is gesignaleerd. Meid, doe het lekker rustig aan, lekker nog even een dutje doen zodat je weer een beetje bij kunt komen. Sil, doe je het lekker rustig aan? Meestal gaat die vermoeidheid na het eerste trimester wel weer over. Tot dan, wel in beweging blijven, maar ook ervoor zorgen dat je op tijd rust pakt. Aby, nog lekker aan het shoppen geweest? Ik heb toen met m'n dochter ook veel kleertjes via Martkplaats en webwinkels gekocht. Nu hoef ik niet ver te zoeken, want inmiddels verkoop ik zelf baby- en kinderkleding. Karola, hoe is het nu met jou? Hier gaat alles nog steeds wel lekker. Nu 6 weken en hoewel ik vastbesloten was om niet meer te testen kon ik het toch weer niet laten. Eerst kwam er een hele duidelijke teststreep toen pas de controlestreep. Daar kan ik mooi weer even mee voort tot de echo van vrijdag. Spannend hoor. Hoewel ik al vaak een echo heb gehad met onze dochter, ben ik heel benieuwd wat we gaan zien. Zou het hartje al kloppen of nog net niet? Zou het qua grootte kloppen met de tijd die ik zwanger ben? Zooo spannend.
Hi Inez... Leuk om te horen dat het goed met je gaat! Over 4 dgn je echo! Super ik ben benieuwd. Ik doe ook rustig aan alleen vandaag weer zo'n onzekere dag. Ik heb sinds vanmorgen iedere keer een steek(je) in mijn linker onderbuik! Telkens op dezelfde plek. En het komt nu steeds frequenter! En als ik sta voelt het ook zwaar! Het zal nu toch niet alsnog mis gaan he? Aan de ene kant weet ik dat mijn BM groeit maar toch...ik wordt hier zooo onzeker van. Ik wil ook niet gelijk aan de phone hangen bij de gyn maar blehhhh ik ben hierdoor ook helemaal mezelf niet vandaag! BLEHHHHH Van mij mag ik nu al 9 mnd zwanger zijn en last hebben van de laatste loodjes....de rest sla ik gewoon wel over. Groetjes
Silla en Inez,zooo herkenbaar weer allemaal. Ik had van het weekend ook weer buikpijn,een vreemd soortige ook,en word dan zo onzeker en down. Ik denk ook al een paar dagen zal ik nog eens testen,want de weinige symptomen die ik had lijken ook wel weer minder te worden en dat maakt je ook weer onzeker. Normaal ben ik niet zo een zeur en al helemaal geen panieksmuis,dus is dit gedrag ook zo vreemd voor me. Maar het is ook heel logisch na wat we hebben mee gemaakt. Ik nog 2 nachtjes slapen en dan hoop ik weer ik moois te zien op de echo. Anoek,sterkte en doe rustig aan! Lexie,heel veel sterkte deze laatste week,wat een heerlijk vooruitzicht moet het zijn voor je.
Zelfs mijn collega kwam net naar me toe wat er in godsnaam aan de hand is want ze herkent me niet! Erg he Karola die onzekerheid. Wat voor pijntjes had jij dan? Groetjes