Karola, ja, die onzekerheid echt herkenbaar. Voel je je kwaaltjes niet meer, meteen al weer het gevoel hebben dat het mis is. Wel fijn dat je over 2 dagen al weer een echo hebt. Sil, zou je niet toch voor je eigen gemoedsrust beter even contact op kunnen nemen met je gyn? Ze zullen het echt niet als zeuren zien, gewoon bellen meid! Want die onzekerheid die je nu ervaart is ook niet fijn.
Sil, je verloskundige ziet het echt niet als zeuren als je belt. Waarschijnlijk zijn het de banden of zo maar ik kan het me heel goed voorstellen. Als je twijfelt, gewoon bellen! Inez, als extra testen voor jou helpt, waarom niet? Nog even en dan heb je echo, kun je je kleintje zien, dan is het ook echter (vond ik dan) Nog een paar daagjes meid. Karola, bijna een sinterklaasecho, moet een mooi kado worden. Spannend en erg leuk om je kleine uk te zien. Nou, hier weer betere zin, viel wel erg tegen op het werk vandaag, last van harde buiken en dat is toch niet echt fijn. Wel heb ik de uitslag van het uistrijkje, alles was goed, ze hebben niks kunnen vinden dus is waarschijnlijk hormonaal. WEl fijn om te weten en als ik nog eens een beetje bloed zie hoef ik niet meer zo te schrikken. Morgen eerst uitslapen, jippieeeeeeeeeeeeeee Liefs Anoek
Fijn hoor Anoek,dat je gerustgesteld bent,je moet nu lekker genieten en niet steeds spanning hebben. Heb je lekker uitgeslapen? Wij kunnen dat niet meer uitslapen,en dat ligt niet aan de kids,want die gaan wel lief spelen op zondagochtend,zijn we toch gewoon om 8 uur wakker hoor,en klaarwakker!
@ An fijn dat alles toch goed blijkt te zijn meid. @ Inez en Karola ik ben zo benieuwd naar jullie echo's. Karola voor jou morgen al. Laat het ons zo snel mogelijk weten hoor wat voor moot sinterklaas cadeau je hebt gehad! @ Sil idd gewoon even bellen. Steekjes horen erbij, ik had ze ook, maar het is ook heel begrijpelijk dat je je ongerust voelt en dat begrijpt de verloskundige of gyneacoloog echt wel hoor. Zij weten ook wat je hebt meegemaakt. Gewoon doen dus. @ All, nee ik heb niet meer geshopt. T lijkt wel of ik in een soort rouw fase zit. Het ene moment denk ik fijn ik ben zwanger en het andere moment (zijn er wel heel veel) weet ik niet meer of ik er nu blij mee moet zijn. Dan heb ik geen zin om er mee bezig te zijn of er maar iets over te lezen. Manlief blijft zelf super enthousiast en positief en geeft ook aan dat ie blij is dat we samen een kindje krijgen. T is éch zo'n schat! 100x per dag zegt ie wel dat ie van me houd en hoe mooi ie me vind. SMELT ! Vandaag voel ik me wel iets positiever maar dat kan zo weer de andere kant op slaan. ARRRRRRRRGGGGGGHHHHHH heb ik dat weer. Ik weet ook wel van mezelf dat ik hier ook weer doorheen kom en ik probeer maar positief te blijven, maar snap niet dat het me dit keer gewoon niet lukt. Dit is niet de aard van het beesie. Nou ja t zal wel goed komen hoop ik, ik hoop alleen niet dat het ventje mijn stemming nu al kan aanvoelen en het gevoel krijgt dat ie niet gewenst is. Want dat is ook niet zo. Gister heeft trouwens de arts nog even gebeld en dat was erg fijn, ze had nog wat aanvullingen en ik kon nog wat vragen stellen. Dat luchte al iets op. Maar ja, eigenlijk wil je hier gewoon nog niet mee bezig zijn. Knuf aan al!
Aby, ik denk dat het niet meer dan normaal is dat je in een soort van rouwfase zit. Je weet pas net sinds een paar dagen wat er met je knulletje aan de hand is. Natuurlijk had je liever gehad dat alles 'normaal' is. Meid, het moet allemaal gewoon nog een plekje krijgen, maar het heeft gewoon nog even wat tijd nodig. Het komt echt wel goed.
Ja Aby,je moet je ook vooral niet schuldig voelen,want dit lijkt mij een hele menselijke normale reaktie. En wat heerlijk dat je mannetje zo lief is! Morgen om 10.45 de echo,maar we moeten daarna direkt de stad in om kadootjes voor Sint te kopen. Zal dus pas in de namiddag zijn dat ik iets kan laten weten.
Thnx Inez en Karola. Inmiddels ben ik weer flink aan het lezen geslagen over deze "afwijking". Tja ik kan het niet laten. Maar het is wel fijn om ervaringen van mannen te lezen die dit hebben. Het stelt me in ieder geval gerust dat men vaak niets merkt aan iemand met dit syndroom. De ervaringen die ik lees zijn vooral van mannen die het later hebben ontdekt en dus niet de testeron behandeling op tijd hebben gehad. Daar komt WEER het voordeel dat wij het nu weten en er mee aan de slag kunnen. Pfffffffffff ik kan er niet genoeg over lezen en horen om maar te weten dat ons knulletje gewoon normaal is, maar alleen wat ondersteuning nodig heeft. @ Karola succes morgen we zullen op je uitslag wachten hoor.
Abigail, een hele normalen reactie, ook dit moet even een plekje krijgen. Je weet nog van mijn uitslag van de combinatietest, 1 op 260? Daar heb ik me ook een paar weken kl.te over gevoeld, en ook menig traan om gelaten. Je merkt dat je er op gegeven moment minder aan denkt en dan denk je er ineens maar hele af en toe aan. hoort erbij denk ik, is toch hetmoedergevoel, je wilt het allerbeste voor je kindje! en zoals je zelf al zei, julie uk is normaal en jullie weten dat ie misschien onersteuning nodig heeft, omdat jullie dat nu al weten kunnen jullie dat ook. Maar we snappen je wel, denk dat wij precies hetzelfde zouden hebben. Ik heb net de vk gebeld, heb echt veel last van harde buiken, even gevraagd wat ik ermee moest, nou niks dus want kan geen kwaad. Huh, ik hoor om me heen hele andere dingen. Is toch ook raar? Daarbij heb ik nog steeds heel af en toe een beetje bloed maar dat was ook niet erg. Van mijn vriend moet ik thuis blijven zitten want hij vind het maar niks zo. Liefs
@ An heerlijk zo'n meelevende en bezorgde man toch? Teken dat ie vast een goede paps gaat worden. Wat betreft die harde buiken ik heb wel eens ergens gelezen dat het een soort oefen weeen zijn en dus heel normaal. Nou vertrouw maar op de verloskundige die heeft er meer ervaring mee dan alle omstanders. Wat betreft het bloedverlies ook dat hoor je veel hoor, je baarmoedermond is nu eenmaal meer doorbloed en ik kan me voorstellen dat er ook steeds meer druk op komt te staan nu beep zo groeit. Lekker he al die dingen waar we ons zo druk om kunnen maken hihi. Zou dat al een opstart zijn naar het mama worden? Kusssssss
jep, is een opstart naar mama worden, heb het er een keer met mijn huisarts over gehad (toen ik zo over moest geven, net voor mijn vakantie) en die begon te lachen en zei; en het gaat nooit meer over, die zorgen beginnen nu al. Moet er nog wel eens aan denken aan die uitspraak en het is ook zo. Mijn ha heeft 4 of 5 kinderen dus hij zal het wel weten denk ik. En dat mijn vriend een goede papa zal worden, zeker weten, geen twijfel over mogelijk. Vind het nu al zo lief, hij blijft woensdagmiddag thuis om voor onze uk te zorgen. VInd ik zo super! Zag net in een boekje het boekje 'pap vertel eens' staan, daar kan hij gebeurtenissen in opschrijven. Denk dat ik het ga halen voor de kerst. Ik vind het ook zo zileig dat hij er buiten staat. Ik ben zwanger en heb van die rare kwaaltjes en hij is super lief maar kan er verder ook niks aan doen. Liefs Anoek
De echo was helemaal goed,in 2 weken is het verdubbeld wat grote betreft en "ut" bewoog. De gyn was erg positief en ze zei dat het nu 1 tot 2 % kans was dta het nog fout zou gaan. Hier een hele blije vrouw!
Ooh Karola, wat super meid en wat leuk dat het al bewoog. Wat een heerlijk avondje is deze pakjesavond voor jou.
Karola, gefeliciteerd met je mooie echo. Een mooier kado kun je bijna niet krijgen denk ik. Genieten maar. Inez, jij voor morgen alvast veel succes, komt goed hoor Liefs Anoek
Karola, wachten duurt inderdaad erg lang. En ik ben al nooit zo'n ster geweest in wachten. Heb er altijd al een hekel aan gehad. Maar goed, ik ga mezelf vandaag maar eens goed bezighouden, dan gaat de tijd ook lekker snel. En ach, nog 1 nachtje slapen, dan is het bijna zover. De wachttijd in het ziekenhuis zal gevoelsmatig langer duren dan dit.
@ Karola helemaal top meis! Deze sinterklaas vergeet je niet snel meer. @ Inez trek je t nog. Hoe laat moet je ook alweer morgen? T komt bij jou ook helemaal goed meid! Ik vertrouw erop. Liefs Aby