Shit! Echo van morgen gaat niet door! Donderdag, maar nu ziet het er naaruit dat mannetje niet mee kan! Lekker irritant! Man wat ben ik pissig!
Anouk, ik kan me wel indenken dat je je toch nog een beetje bezwaard voelt, maar lieverd, ze zijn al een beetje boos op je geweest omdat je vorige week te lang bent doorgegaan. Als ik die reactie lees, zullen ze het echt geen probleem vinden wanneer je het nu alvast wat rustiger aan gaat doen. En bovendien zal het je werkgever niks kosten, want het UWV betaalt deze afwezigheid voor je baas. Natuurlijk is het fijn om er een paar uurtjes tussenuit te kunnen naar je werk, maar jij en je kindje zijn nu gewoon even heel wat belangrijker dan die paar uurtjes werken.
Heh Sil wat balen meid, dat je nu tot donderdag moet wachten voor je echo. Kan me goed voorstellen dat je daar pissig om bent.
Tja, vandaag ben ik thuis gebleven, vannacht last van buikpijn en ik ga vandaag heel veel liggen. Morgen bel ik even de vk of ik morgen ipv donderdag terecht kan en dan overleg ik met haar. Helemaal stoppen zie ik niet echt zitten maar zo gaat het niet. Buikpijn kan ook komen van darmen ofzo maar ja, dat weet ik dus niet. jullie hebben helemaal gelijk, beeb en ik gaan voor alles alleen om dingen toe te geven valt niet mee. Sil, wat balen zeg met de echo, je kon ook niet op een andere tijd morgen? Je kijkt er al zo naar uit en dan stellen ze het maar even uit, grr. Terecht dat je kwaad bent. Ik hoop voor je dat je mannetje toch meekan. Karola, pff, 4 jongens, lijkt me erg leuk maar ook wel druk. Maar, genieten hoor met die mannen. Leuk dat ze het ook met elkaar goed kunnen vinden. Is voor hun ook heel spannend, een brusje. Willen jullie weten wat het wordt? Dus meiden, lief dat jullie ook zo bezorgd zijn, ik neem jullie advies mee en ik voel me ook niet schuldig hoor, alleen naar mezelf toe. Overigens heeft de kleine het enorm naar de zin, is erg druk, dus dat is wel eenfijn gevoel. Kennen jullie de kerststal van little people? Die ga ik kopen, vind ik zooooooooooo mooi. Zelfs mijn vriend vind hem leuk. Stond bij blokker in de folder, heb er eentje aan de kant laten zetten, moet ik morgen even halen. Liefs Anoek
Anoek, je moet echt om jezelf denken hoor en je beeb! Ik werkte al neit fulltime en volgens mij ben ik rond de 24 week ofzo al minder gaan werken. Niets is toch belangrijker dan de gezondheid van je beeb en jou? Je lichaam beoefent topsport op het moment he, realiseer je dat ook. (ik hoor meneer Lex tegen mij praten ) Sil wat balen dat de echo verzet is. Karola, leuk te lezen dat de jongens er ook zo blij mee zijn. Aby, lekker genieten meid, het is je zo gegunt! INez doe je ook lekker rustig aan? Nou en ik, tja, hele weekend ziek geweest en nog nooit zooooooo verkouden geweest, volgens mij ook wat koortsig. Vandaag kan ik af en toe wat doen, merk ik, maar ik doe nog maar niet zoveel. Fijne dag allemaal!
Ik doe het echt heerlijk rustig aan voor zover mogelijk met een dreumes van 21 maanden die nu alles wil ontdekken en een steeds sterker wordend eigen willetje aan het kweken is. Ga begin van de middag ook altijd wel even liggen om weer even bij te komen van alle vermoeienissen. En zolang onze dochter het niet erg vindt om 's middags een paar uurtjes in haar bed te spenderen, maak ik daar zolang mogelijk gepast misbruik van. Lexie, vervelend dat je ziek bent geweest de afgelopen dagen. Doe het inderdaad maar lekker rustig aan. Anoek, verstandig van je dat je vandaag thuis bent gebleven en dat je de afspraak met VK probeert te verzetten naar morgen. Wel herkenbaar hoor, dat je er voor jezelf niet aan toe wilt geven dat je nog niet helemaal wilt gaan stoppen met werken. Heb ik zelf ook last van gehad. Achteraf had ik er wel spijt van, dat ik toch niet beter naar m'n lichaam had geluisterd.
@Anoek,goed dat je er iets mee gaat doen,ben ook benieuwd van de vk zegt. 4 jongens,druk? ja soms wel,maar het is rustiger dan je zou denken hoor,of wij zijn het gewend. Moet ook wel zeggen dat we met bepaalde dingen streng zijn en dat moet wel,maar aan de andere kant zijn we weer heel relaxed en kan en mag er veel. Op deze manier hebben we een goeie weg gevonden om het zooitje in het gareel te houden. En ja,we willen heel graag weten wat het geslacht is,bij mijn jongens was het toen echt een verassing,en het van te voren weten lijkt mij ook weleens leuk. En ik moet eerlijk zeggen dat ik voorkeur heb,dus is het dan ook wel fijn om het van te voren te weten. @Inez,ik wist niet jij al een kleintje had joh,verbaasd mij des te meer dat je zoveel mk's hebt gehad. Snap je wat ik bedoel,bij mij is het al een tijd terug en bij veel vrouwen de 1e. Lekker dat je ff gaat liggen als het kan.
Het verbaast ons ook Karola, je verwacht toch niet dat het na 1 goede zwangerschap zo vaak al zo snel misgaat. We houden het samen met de gyn maar op mijn leeftijd en domme pech en blijven hopen en duimen voor een goede afloop van deze zwangerschap. We hebben nu al een aantal mijlpalen bereikt, een kloppend hartje met 6 1/2 week. Dat is al heel wat meer dan we de vorige 5x hebben gehad. En ik hou me maar een beetje vast dat daar waar er al hartactiviteit is, dat de kans dat het misgaat al een stukje kleiner is. Want eens moet het toch een keertje goedgaan. Wat zou het geweldig zijn als dat nou eens deze keer mocht zijn.
@ Nou Sil mogen we donderdag dus samen voor de echo. Ik mag s avonds voor de 20 weken echo, wel zo lekker dat mijn ventje mee kan. Zou wel balen zijn als je mannetje niet mee kan, weet je al wat meer. Kan je het anders niet naar een gunstiger tijdstip zetten zodat ie wel kan. @ Anouk hehe ze wordt verstandig hihi! Lastig he?! haha. Ik weet ook niet wat ik zou doen hoor. Maar mijn advies is idd ook, luister er nu maar naar. Ga niet voor je collega's denken, die begrijpen het wel. En overleg met je VK hierover is zeker niet verkeerd. @ Lex, tja zal je altijd zien, de rust keert en je wordt ziek. Nou meis beterschap en ook voor jou geld...........rustig aan he! De laatste loodjes wegen het zwaarst. Nog steeds nerveus voor wat komen gaat, of valt het wel mee nu? @ Karola: gezellig hoor zo'n groot gezin, maar ik begrijp dat dit dus eerste beebje van jullie samen wordt? Leuk, moet lukken dit keer meid. Je bent al een eind op weg nu! @ Inez: meid je gaat het helemaal redden, je banner springt vooruit! Vanaf hier eigenlijk verder weinig nieuws. Heb wiegje en buik van 17 weken in mijn album gezet. Dus voor de liefhebbers. Tot gauw.
Abigail, mooie buik hoor! En dat wiegje, zelf hebben we er geen maar als ik dit dan zie heb ik toch nog de neiging om naar de winkel te gaan.. Zo lief. Net terug van de vk, van de ene moet ik stoppen met werken, per direct. Zit ik daar, had dit niet verwacht (hoe naief kun je zijn) bijna aan het janken, dus zit ik daar te slikken met een rood hoofd, grr die hormonen ook maar is droog gebleven. De andere (stagiaire verloskundige, 4-e jaars) mag ik deze week ook halve dagen proberen en als dat niet gaat echt stoppen. Dus heb toch maar voor de laatste optie gekozen. En ja, als het niet gaat stop ik echt! Ik ga even naar de winkel mijn kerststal van little people halen, leuk leuk leuk. Liefs
@ An: en denk erom dat je dan ook écht stopt he! :x En in die halve dagen dan ook niet proberen voor elkaar te krijgen wat je in normaal in een hele dag stopt. Knuf
Aby, mooie buik hoor! En wat een lief wiegje. Anouk, al een grote stap door te minderen. Blijf goed naar je lichaam luisteren meid, als het niet gaat, dan gaat het niet. Ik veegde gisteren een paar keer een paar rozige vlokken weg en bij mij was dat steeds een teken dat het misging. Gisteren dus even flink paniek in de tent en met het ziekenhuis gebeld. Wat een geweldige mensen hier in het Gelre. Ik kon meteen vanochtend al terecht. De echoscopiste was heel lief en begripvol. Ik ben nog steeds niet helemaal gerustgesteld, maar we hebben in ieder geval een kloppend hartje gezien en de kleine uk is gegroeid. Gelukkig blijft m'n afspraak van volgende week nog gewoon staan, dus kunnen we dan weer loeren. En nu maar proberen om rustig te blijven tot dan. Ik weet alleen niet in hoeverre ik me zorgen moet maken om het feit dat er op de echo stond dat de kleine uk de grootte heeft van een zwangerschap van 6 weken 6 dagen. Ik denk dat ik dat maar gewoon moet vergeten en dat ik blij moet zijn met het feit dat hij gewoon gegroeid is. Nu nog op zoek naar een receptje voor rust in de kop en geen paniek in de tent.
Hi ladies! Aby, idd mooie buik en schattig wiegje An, rustig aan doen he meissie! Inez, jeetje meis wat zal jij geschrokken zijn. Maar wat fijn dat vanmorgen toch nog alles goed is. Wat betreft de grote van de kleine....ze kunnen voor de 9 wkn nog niet een exacte "lengte v/d zwangerschap" berekenen. Ik heb bijvoorbeeld op mijn echo nog geen uitgerekende datum staan. Tenminste dat werd mij verteld. Maar ik hoop dat die roze vlokken nu maar lekker wegblijven. Allemaal, Ik ben MEGA depressief! Ik vind mezelf echt niet leuk. Geniet niet van de zwangerschap. Ben ook weinig op het forum, ik denk alleen maar negatief ik vind het gewoon echt niet leuk. Mijn echo is WEER verzet, wel op dezelfe dag maar eind v/d middag en op een andere locatie (we hebben 2 ZH in H'lem)! Maar ik daardoor heb ik nu het gevoel A) Dat het gewoon niet goed zit in mijn buikje en B) ik heb gewoon heel vaak het gevoel dat ik iemand fysiek wat aan kan doen. Ik ben vandaag dus echt een lopende tijdbom. Sorry hoor dat ik zo klaag maar wil het wel ff met jullie delen en dan weten jullie ook waarom ik er niet zo vaak ben. Kusjes voor jullie allemaal!
Inez, wat een schrik. Probeer je vast te houden aan de groei en het kloppend hartje. En wat Sil ook al zei, de exacte groei kunnen ze niet echt zeggen. Je hoeft maar een mm anders te meten en er komt een hele andere zwangerschapsduur te staan. Als je het niet vertrouwd, gewoon nog een keer bellen hoor, zijn ze voor. Sil, hmm, hormonen misschien? leuke dingen zijn dat, grrr. Ik zou het wel aangeven bij de echo dat dit je heel onzeker maakt, terwijl dat niet hoeft maar dat weet je zelf ook wel. Je mag best laten merken dat je hier boos om bent. Slaat ook nergens op zeg. Ze weten toch dat iedereen het heel spannend vind om een echo te krijgen. En schrijf het maar van je af. Maar wanneer heb je je echo dan? Toch morgen? Ik ben het even kwijt. Succes ermee Dikke knuf voor iedereen Anoek
Sil, heel herkenbaar dat je niet kunt genieten van je zwangerschap. Kan ik me helemaal bij aansluiten. De allereerste keer met onze dochter twijfelde ik al steeds zo heel erg. Dat ging pas over toen we de uitslag van de VP kregen. En daarna die MK's, genieten gaat nu echt nog niet. Wat dat betreft zitten we echt in hetzelfde schuitje. En dan wordt je echo ook nog eens verschoven. Da's pas echt balen en daar wordt je ook niet echt zekerder van. Gewoon vertellen hoor, wanneer je morgen die echo hebt. Ze mogen best weten dat je onzeker bent, wie weet kunnen ze je toch een beetje opbeuren wat dat betreft. Kan je mannetje morgenmiddag wel mee? Klaag maar lekker hoor, wij zijn ervoor om naar je te luisteren. Wat jullie zeiden over het meten van de grootte van het ukkie stelt me eerlijk gezegd wel wat meer gerust. Volgende week ga ik het in ieder geval nog even navragen aan de verloskundige. En ik hoop dat die vlokken nu inderdaad wegblijven. Dat zou wel zo prettig zijn.
@ Inez wat een ellende is dat toch he, die angst voor weer een keer. Maar hou moed meid, een paar rose vlokken zegt nog niets, t is nu eenmaal meer doorbloed. T zag er per slot van rekening nog goed uit de echo dus................... blijf er in geloven meis. @ Sil ik zou dr ook depri van worden hoor, je wilt gewoon een bevestiging dat het goed is en dan dat geharrewar met dat verschuiven. Ik zou zeker uitleggen morgen wat het met je doet en waarom. Waarschijnlijk denken ze daar niet bij na. Hmm misschien toch maar bij ons naar het ZH dan hihi. Meis ook voor jou geld blijf er in geloven. Ehhhhhhhhh Sil is het erg gevaarlijk nu dat ik bij je in de buurt woon, want denk je moet ik vanavond maar binnen blijven. haha Bedoel ik zit niet op een blauw oog te wachten. @ An is t eigenlijk nog gelukt met je kerststal. @ All..........een dikke knuf voor jullie allemaal. Morgen heb ik mijn 20 weken echo, leuk om kleintje weer even te zien. Hartje gister klopte overigens goed.
@Sil, heel begrijpelijk, zeker met die steeds wisselende afspraken. Het genieten komt nog wel, een zwangerschap duurt tenslotte lang genoeg. Dikke knuf! @ Inez; jee zo blijf je onzeker worden, bah, knap irritant. Maar wat Aby ook al zegt, het zegt niets. Probeer neit teveel in je paniek mee te gaan, houdt moed hoor! Ook voor jou dikke knuf! @ Aby, wat heerlijk de 20weken echo! Lekker genieten meid! @ Anouk, ik hoop dat je gestopt bent met werken! Alles voor de gezondheid van jou en je beeb. Je té verantwoordlijk voelen is niet goed! (spreek uit ervaring) Rustig aan meis! @Karola; hoe is het met jou op het moment? Tja en ik zei de gek.... Ben dus 3 dagen goed ziek geweest, tranen biggelden continu over de wangen, snot liep me neus uit. Kan me neit heugen ooit zo verkouden geweest te zijn. Gelukkig klaart het nu wat op, nog wel wat last van kriebelhoest (erg irritant vooral snachts) en slaap ook slecht. Is de kriebel over, begint het maagzuur weer te branden... zucht. Dus een aantal nachten gezellig beneden bij d epoessebeessies doorgebracht (neit dat zij klaagden) Dinsdagochtend weer controle gehad, bloeddruk goed, maar moet verplicht smiddags minimaal een uur op bed zodat de kleine haar babyvet kan kweken. Ik moet toch wel enorm wennen aan het thuiszitten. Het idee dat je nu gewoon zit te wachten op de bevalling... Verder gister een enorm hormonaal dagje gehad, veel gejank om niets enzo, je kent het wel Gelukkig is meneer Lex echt superlief voor me. Hij stuurt me naar bed smiddags als ik eik nog druk ben, hij helpt me de praktische dingetjes klaar te maken zodat ik meer rust in mn kont krijg enz. Eindelijk hebben we de gordijnen opgehangen en de klamboe boven he t ledikant. Zodra ik weer wat meer energie heb, zullen we de huiskamer enigszins verbouwen zodat er ruimte op de juiste plaats komt voor de box. Jullie lezen het al, zachtjes aan maken wij ons gereed. Oja en de 2e proefdruk vorige week ontvangen van ons kaartje en we zijn nu helemaal tevreden. Het kaartje is op zich vrij eenvoudig, maar helemaal 'ons", zeg maar. Enerzijds een tekst waaruit blijkt hoeveel er vooraf gegaan is aan dit wonder en hoe welkom ze is en anderszijds een tekstje dat ook linkt aan de tekst op onze trouwkaart van 8 jaar terug. Onze naaste vrienden en familie zullen precies begrijpen hoe het bedoelt wordt (als het goed is LOL) Nou lieve dames, tot gauw! Knuf!
Oh Lexie wat leuk dat het geboortekaartje helemaal naar wens is. En wat leuk zo'n link naar jullie trouwkaart. Insiders zullen jullie vast wel begrijpen. Ik ga het kaartje deze keer ook weer zelf maken. Heb ik met onze dochter ook gedaan. Was erg leuk om te doen. Ik heb er al wel een idee over hoe het moet gaan worden. Fijn dat je weer wat aan het opknappen bent. Verkouden zijn is normaliter al niet leuk, maar nu je juist je slaap zo ontzettend goed kunt gebruiken is het helemaal vervelend dat dat niet echt wilde. En wat is meneer Lex lief voor je. Hier nog zo een hoor. Na een drukke dag nog allemaal klusjes hier doen omdat ik daar gewoon niet fit genoeg voor ben. Heel goed dat je 's middags even wat bedrust pakt. Kan geen kwaad. Ook al slaap je niet, je rust toch in ieder geval wat uit. Nog een paar weekjes volhouden meid, het begint nu al aardig op te schieten voor je.