Sil vergeet die kwaaltjes maar, je weet het ik had ook bijna nergens last van. Buikpijn kan idd van je darmen komen, omdat je ze niet meer zo makkelijk leegt. Water drinken Sil dat helpt, vooral veeeeeeeeeel water! Inez, Karola en Sil het is idd lekker om jullie zo vooruit te zien schieten meiden. Karola spannend ie nekplooimeting. Wat betreft mijn 20weken echo daar hebben ze ruim de tijd voor genomen. We zijn zeker een dik halfuur binnen geweest. Leuk hoor om die kleine zo te zien. Binnenkort willen we nog voor een pretecho. Ze raadde ons aan dat na 26 weken te doen, maar ook niet te lang daarmee te wachten. Geen idee wat nu echt de leukste week is om dit te doen. Dames tips? An hoe is het nu met je, komt je lichaam al een beetje tot rust. Heb je al vrede met halve dagen? Lex? Hoe staat het er bij jou voor? Gister weer een leuk ledikant van Kidsfactory gescored op Marktplaats. Woensdag gaan we het halen. Ben er echt super blij mee. Nou meiden ik spreek jullie later weer. T is op het moment erg druk hier met van alles, maar ik probeer zo af en toe toch ff tijd te maken. Knuf Aby
Leuk Aby, dat je nog een pretecho gaat laten doen. Echt een aanradertje. Bij ons hebben ze met onze dochter aangeraden om dat te doen met ongeveer 28 à 29 weken, omdat je dan de mooiste beelden zou krijgen van de kleine. We hebben er 1 gehad met 21 weken en 1 met 29 weken. Beiden waren mooi, maar op die van 29 weken kwam ze toch het mooiste uit. Later moet je het niet doen, want dan past de kleine niet meer helemaal in beeld.
Abigail Ja, bevalt erg goed halve dagen net als ik denk, pfff, mag ik naar huis. Nog 4 keer naar mijn werk en dan zit eht erop. Vind het nu wel een heel raar idee hoor, kom je terug als mama. ben ook wel onzeker, zou alles goed zijn, zou ik het goed doen enz. Leuk een pretecho, wij hebben het met 25 weken laten doen, erg mooi. Het echoburo raadde 25-26 weken aan maar een ander buro 27-29 dus ik weet het ook niet. Er staat een foto in mijn album. Maar zeker doen, is zo mooi om je kleine mannetje te zien. Liefs Anoek
Pretecho is leuk ja! Als je de kans en gelegenheid hebt, zeker doen! Ik laat me even wat minder horen, ik zit mezelf een beetje in de weg. Ik wil zo veel, maar heb er de energie niet voor. Heel irritant. Dus stapje voor stapje doe ik de dingen die ik wil doen, maar gaat neit snel genoeg naar mn zin. Frustrerend!
Rustig aan hè Lexie! Pretecho lijkt mij heel erg leuk,vind het heel bijzonder en echt mooi om te zien. Mijn vriend vind het een beetje eng maar wil het wel omdat ik het graag wil hoor Bij het echobureau hebben ze een aktie,1x met 16 weken en 1x met 28 weken,maar een 3d echo met 16 weken is wel een beetje eng,er zit nog helemaal geen vet op het kindje. Ik denk dus dat we dat dan maar niet moeten doen.
Karola, misschien wel een beetje eng maar ik dnek ook heel mooi om het verschil tussen die weken te zien, ik weet het niet, anders even navragen en kijken of ze voorbeeldfoto´s hebben. Ik zou zo weer een pretecho laten doen maar heeft nu geen zin meer, ben zo benieuwd hoe ons meisje eruit ziet enzo. Ga even kerstinkopen doen, kado´s halen, leuk! Liefs
wil ik inkopen gaan doen, nog even naar de wc zie ik weer een beetje bloed. Beebje is beweeglijk dus daar heb ik wel vertrouwen in maar het voelt niet fijn. Ga dus maar niet, kan ik het in de gaten houden. Anders de vk bellen. Grrrrrrrrrrrrrr
Anoek, wat balen toch voor je, steeds weer van die bloedingen. Goed van je om het even rustig aan te doen en inderdaad, als je het niet vertrouwt, gewoon even de VK bellen. Karola, ik denk dat het nog wel mee zal vallen op de foto's. Kijk eens rond bij echobureaus die de diverse 3Dfoto's op hun site hebben staan, dan zul je zien dat het niet eng is. Ik denk dat het inderdaad straks mooi zal zijn om het verschil tussen die weken te zien. Lexie, doe maar lekker rustig aan meid.
Lex zou iets voor mij kunnen zijn, dat mezelf in de weg zitten. Ik kan er ook helemaal niet tegen als hoofd van alles wil maar lijf en leden tegenwerken. Bah. Nou ja meid aan andere kant..........probeer toch nog maar even van de rust en energieloze dagen te genieten, straks krijg je het druk genoeg. Hou je taai en dikke knuf. Meiden thnx voor de tips, denk dat ik ca 28/29 weken aan hou. Zal binnenkort even bellen om een afspraak te maken, want de weken vliegen nu voorbij. @ An blijf maar lekker rustig aan doen ook meis, je bent nu al zo'n eind opweg dat komt wel goed. Laat je niet gek maken door een beetje bloed. Meiden verder allemaal een fijne dag. Liefs Aby
Hallo mag ik mij even bij jullie voegen? Bij mij is het nu ook 3x misgegaan in 1 jaar tijd (13,3 wk, 4,3wk en 6wk). Anoek kent mij van het Doodvruchtje topic wel. Ik zie dat jullie na meerdere miskramen weer zwanger zijn en dat geeft mij wel hoop moet ik zeggen. Inez zelfs na 5x. Wij hebben een gesprek gehad met de gyn en wij komen in aanmerking voor chromosomenonderzoek. Vaak komt hier niets specifieks uit, begrijp ik. Heeft 1 van jullie dit gedaan en kwam er wel of niets uit en waar halen jullie de kracht vandaan om er toch weer voor te gaan. Mijn vriend en ik hebben soms gesprekken gaan we ervoor of toch niet en toch......ergens heb ik nog hoop maar ja hoeveel kun je hebben he? Er zijn geen garanties I know....graag hoor ik van jullie hoe jullie hiermee zijn omgegaan als jullie dat goed vinden? Groetjes, Sjannie
Oja ter info.. ik heb net als Inez al een prachtige dochter van inmiddels 5 en daarna is het dus steeds in een MK geeindigt. Ook bij mijn 1e MK na een goeie echo met 9 weken toch fout gegaan. Je vraag je af waarom? er is dus alleen geen duidelijk antwoord!
Hallo Sjannie, gezellig dat je hier komt meekletsen. We zijn hier inderdaad allemaal na meerdere keren MK gelukkig weer zwanger. Zelf heb ik begin oktober allerlei onderzoeken gehad, maar ik werd eigenlijk al van tevoren gewaarschuwd dat ik niet te veel moest verwachten van de uitkomst, aangezien mijn man en ik samen ook al een gezonde dochter hebben. Die miskramen daarna moesten we maar zien als domme pech in combinatie met mijn leeftijd. De eerste uitslagen heb ik binnen en daar is inderdaad niks uitgekomen. Nu moet ik alleen nog de uitslag van het chromosomenonderzoek krijgen, maar ook vanwege onze dochter verwacht de gynaecoloog hier ook niks bijzonders. Hoeveel kun je hebben en hoe ver wil je gaan. Daar kunnen alleen jullie het antwoord op geven. Weet je wat het is, zelf heb ik steeds zoiets gehad van, we zitten nu welliswaar een heel verdrietige periode. (eerder een emotionele achtbaan) Maar wanneer we nu stoppen, dan weten we zeker dat er geen kindje meer gaat bijkomen. Dat is onze drijfveer geweest om het toch maar vol te blijven houden. Meid, wat jullie ook doen, doe wat goed voelt voor jullie en niet wat goed voelt voor een ander. Kunnen jullie het aan om het te blijven proberen, doe dat dan, want ermee stoppen is ook zo definitief. Vinden jullie het genoeg, dan is het genoeg.
Hey meiden! Vanmorgen weer een echo gehad,en het ziet er zo goed uit allemaal! Ons type dvd kon niet in hun apparaat en de dvd's in het ziekenhuis waren op,flink balen natuurlijk,maar als troost heeft ze een hele rits foto's gemaakt. En er zitten hele prachtige tussen,zelfs 1 waar ze 5 vingertjes kon tellen. De nekplooi was 1 mm,en dat is heel positief. Daarna bloed geprikt en de uitslag daarvan komt als het goed is volgende week,(kansberekening op down) Ik ben helemaal blij en heb daarna in de stad ook voor het eerst iets voor de baby gekocht Later kom ik terug om even op Sjannie te reageren,welkom!
@ karola, helemaal top meid! Oh heerlijk zo kan je langzamerhand steeds een beetje meer gaan genieten. Ben echt super blij voor je. @ Sjannie, onder andere er veel over praten en dit forum heeft mij op de been gehouden, maar vooral de wil om toch een keer mama te worden. We hebben het er wel over gehad hoor, ieder keer was het nog een keer en dan stoppen we ermee..............maar ja we hadden A gezegd dus B was voor ons toch meer de goeie richting op. En ik moet eerlijk zeggen, ik ben blij dat ik het volgehouden heb. Het eenmaal zwanger worden weegt zeker op tegen de keren dat het misgaat hoor, die ben je als het daarna allemaal goed gaat alweer bijna vergeten. Ik zeg bijna, want helemaal vergeten doe je het niet. Maar ik sluit me ook helemaal bij Inez haar woorden aan hoor. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Maar meis je ziet het....................het loont in de meeste gevallen toch echt om ermee door te gaan. Wij hebben wel het chromosoomonderzoek en diverse andere bloedonderzoeken laten doen, maar uit allemaal kwam niets naar voren. Was dus gewoon dikke pech. Sterkte! En dump al je vragen en onzekerheden gewoon lekker hier!
Karola, wat geweldig van je echo. Dat van de nekplooimeting klinkt in ieder geval al goed. Nu nog even goede uitslagen van het bloedonderzoek en dan kun je helemaal gaan genieten.
Hoi Sjannie, tuurlijk mag je hier meekletsen. Valt ook allemaal niet mee. Ik heb 1 ma gehad dus niet meerdere en ik kan daar niet over meepraten. Zoals al gezegd, wat jullie willen en aankunnen is belangrijk. Ik ken natuurlijk je verhalen van het andere topic. Als je je hart wilt luchten, je kunt hier altijd terecht. Dikke knuffel voor jou.
Karola, fijn zo´n echo en een goede nekplooimeting. Die grens ben je nu voorbij gelukkig. Mag je voor je 20-ste week nog een keer terug? Liefs Anoek
Dank voor jullie reacties...fijn! Allererest Karola; gefeliciteerd met je mooi echo! De meest onzekere periode ben je nu voorbij...dat geeft moed en vertrouwen. hmm over vertrouwen gesproken. Ben eigenlijk benieuwd of jullie ondanks de onzekerheid in het begin van de zwangerschap diep van binnen voelde dat het deze keer wel goed zat. Ik heb het namelijk zelf wel steeds aangevoeld...zelfs de 1e x na die goeie echo...had ik toch zoiets ...het voelt niet ok en dat bleek dus ook het geval. Ik denk dat we het chromosomenonderzoek toch gaan doen....baat het niet schaadt het niet. Het heeft geen lichamelijke inpact. Ik heb van gyn begrepen dat we pas 10 wk na MK bloed mochten gaan prikken. Ik ga er vanuit dat er niets uitkomt (blijkt bij jullie ook het geval ...en zie jullie banners!) en als blijkt dat er toch iets is hebben we in ieder geval antwoord. Ik heb wel een heel sterk positief gevoel dat als we de sprong wagen het de volgende keer wel goed gaat maar ja....het is helemaal nergens op gebaseerd of is de HOOP so powerful? In ieder geval doet het mij erg goed jullie banners te zien! Abigail.....ik heb ook ergens gelezen dat jij een VP hebt gehad en dat er uit is gekomen dat je kindje een, glukkig niet al te ernstig, syndroom heeft. Op basis waarvan heb je de VP laten doen als ik vragen mag? Anoek nog effies he...en dan lekker genieten van je verlof! Heerlijk gewoon! Groetjes, Sjannie
Goeiemorgen! In mijn album staan 2 foto's van de echo Sjannie,je bent hier wel op je plaats om lekker te kletsen over je gevoel en gedachten. Na de 3e miskraam hebben wij het ook laten onderzoeken,en er kwam niets uit,gelukkig. Na de 3e x had ik ook zoiets van hoe lang gaan we hier nog mee door,ik had zeker het gevoel dat ik nog niet wilde opgeven,maarja hoeveel kan een mens hebben. En wat is verstandig denk je ook nog Maar ik had ook ergens diep van binnen het gevoel dat het wel een x goed zou gaan,en tegelijk denk je wil ik dat voelen? Ik had voor mezelf dus ook zoiets van als het de 4e keer misgaat moeten we een beslissing nemen of we wel of niet doorgaan,maar die gedachten alleen al vond ik wel heel erg moeilijk. En dan kunnen mensen wel zeggen/denken jullie hebben beide al 2 gezonde kinderen,de wens om samen een kindje te krijgen is zo vreselijk groot om heel veel verschillende redenen. Ook ik kreeg hoop van meiden die na meerdere miskramen nu een gezonde zwangerschap hadden en wilde het ook houden op domme pech. Het blijkt inmiddels dat ook wij waarschijnlijk het geluk gaan krijgen dat het goed gaat. Ben nu 12 weken en 3 echo's verder en het voelt goed! Het enige wat ik ook kan zeggen is volg je gevoel,dat is toch voor iedereen anders. Maar als er ergens maar 1 klein sprankje hoop zit zou ik het zeker nog niet opgeven.
Karola, wat een prachtige echo met die 5 vingertjes. Al zo duidelijk te zien, geweldig hoor! Sjannie, ondanks de angsten en twijfels die ik tot nog toe heb gehad, heb ik diep van binnen niet het gevoel gehad dat het niet goed zou zitten. Terwijl de vorige 5 keren er al heel snel het gevoel was dat het niet goed zat. Vanmiddag weer een echo. Spannend spannend!