@ karola: mooie duidelijke echo's meid! @ Inez: spannend vandaag weer een echo. Neem aan dat je het ons wel weer laat weten toch? Hoe laat moet je? @ Sjannie: ja klopt ik heb een VP laten doen. Reden was vanwege mijn leeftijd. Achteraf blij, want nu weten we dat ons kereltje wat aandachtspuntjes nodig heeft, die we hem op tijd kunnen geven. Anders was het misschien zoeken geweest naar oorzaken op het moment dat het mannetje in de pubertijd zou komen of eerder. Nu kunnen we het voor zijn. Behalve onze leeftijd wilden we ook gewoon zeker weten dat we geen zwaar gehandicapt kindje zouden krijgen, eerlijk is eerlijk maar dan hadden we de zwangerschap toch afgebroken. Hoe hard dat ook is, voor onszelf. Allebei hebben we regelmatig met dit soort kindjes te maken en dan weet je ook hoe zwaar dat is, zeker als je beide ook al wat ouder bent. En het is ook niet altijd prettig voor het kind zelf. Dus tja. Maar eerlijk gezegd ben ik blij dat dat niet aan de orde is geweest. Alhoewel ik begrepen heb dat er ook mensen zijn die het om de reden, Klinefelter (wat onze kleine heeft) ook laten afbreken, maar daar zagen wij echt de noodzaak niet van in. Dat schijnt ook te gebeuren als mensen niet goed voorgelicht worden over dit syndroom. Zoals ik al zei, dat zou echt zonde zijn, want ons kereltje wordt helemaal normaal alleen heeft misschien (ook dat is niet eens zeker) wat aandachtspuntjes nodig. Ik wilde overigens geen vlokkentest omdat daar een iets hoger risico van miskraam aan vast zit en dat zagen we, gezien mijn geschiedenis, niet zitten. Liefs Aby
We hebben heerlijk mogen loeren naar een kleine uk die in een week tijd 2x zo groot is geworden. Het hartje klopte mooi en het zag er tot nog toe allemaal heel goed uit. Ik zal nog een fotootje van de echo in m'n album zetten. Maar die moet eerst nog even worden ingescand.
@Sjannie; natuurlijk van harte welkom bij ons! Wij hebben geen onderzoek laten doen (chromosoon)_ omdat onze huisarts zei dat daar vaak toch niets uitkwam en dat 3 mk nog altijd gewoon dikke pech kon zijn. Bij ons speelde onbegrijpelijke onvruchtbaarheid, er zat steeds minstens een jaar tussen voor ik weer zwanger raakte. En nu de laaste keer zat er 9 mnd tussen (11mei uitgerekend vd laatste mk en 15 mei een posi test). Je ziet het wel; mijn situatie is weer heel anders dan die van de andere dames hier. En toch zijn we allemaal nu weer zwanger en lijkt het allemaal goed te gaan! Dus meid er is absoluut hoop! @Karola, wat heerlijk die echo! Super joh. Verder ben ik het even kwijt..... De laatste loodjes wegen zwaar, heb veel buikpijn van het indalen (vermoed ik) en ben erg moe. Dus doe erg rustig aan en lig veel op bed. Ik geniet nog altijd dat wel en ben van plan dat tot op het einde te doen. Ben nu aan het aftellen naar 28 dec, vanaf dan mag ik thuis bevallen en dat wil ik graag. Liever heb ik dat ze tot begin jan iig blijft zitten, maar als ik thuis mag bevallen ben ik al heel blij. Gelukkig is meneer Lex heel behulpzaam en zelfs streng voor me op gezette tijden (als ik weer eens eigenwijs ben). Ik heb nog een hele mooie kant van hem leren kennen afgelopen maanden die ik nog niet kende. En ik ben nog altijd zo dankbaar dat ik nu in de situatie ben dat ik die naar boven kan laten komen. Ons kleintje gaat niets te kort komen wat zaken betreft die met geen geld te kopen zijn! De box staat ook sinds gister en eigenlijk is alles klaar nu. Wel geruststellend idee. Lieverds ik wens jullie allemaal een fijne avond en tot gauw. Wat zijn de volgende mijlpalen voor Sil, Aby, Karola en Inez?
Inez, ik lees het net; super meid! Heerlijk voor jullie! HEt komt helemaal goed met deze kleine, vast en zeker!
Inez, een goede echo, super! Ziet er goed uit, das erg mooi en je weet het, foto´s zijn welkom. Lexie, vervelend he, die buikpijn. Heb ik ook last van, vooral met staan en lopen maar ja. Ik moet nog 2 ochtenden werken en dan ga ik lekker niks meer doen (proberen dan) Leuk he dat je toch nog kanten van elkaar leert kennen, mijn vriend is ook zo´n lieverd. Karola, leuke foto´s zeg. Heb net gegeten en valt voor geen meter, sate moet ik toch maar even laten staan denk ik. Vriend is lekker uiteten met werk dus ik moet even voor mezelf zorgen, dus dat is in de magnetron. Morgen hetzelfde, gaat ie de kerst indrinken. Oh ja, ik heb een afspraak gemaakt bij de fotograaf om zwangerschapsfoto´s te laten maken, vind ik wel heel spannend................ Liefs
Dank jullie wel voor het delen van jullie verhalen. Ja dat beetje hoop heb ik zeker. Voelt ook heel sterk. Ik wacht nu gewoon mijn 1e ongi af. Ik verwacht deze overigens na de kerst (28dgn) aangezien ze op de echo na miskraam zagen dat ik midden in mijn cycli zat en ze zag zelfs mijn ei zitten en ik ook....best groot joh! klopte ook met mijn ovu test. Ei niet benut maar goed ....lichaam is volgens mij wel hersteld. Karola en Inez gefeliciteerd met jullie goeie echo! En wat een leuke echofoto met die vingertjes! Inez jou moet dit ook geweldig nieuws zijn! Ben heel blij voor jullie! Lexie ja gek he dat het dan zolang duurt voordat je weer zwanger wordt terwijl er kennelijk geen aanwijsbare reden voor is want kijk het is wel mogelijk.......er was alleen heeeeel veel geduld voor nodig als ik het goed begrijp. Aby. Ik vind het best dapper dat je een VP hebt gedaan en dat julllie ook over uit waren wat jullie zouden doen als jullie kindje zwaar gehandicapt zou zijn. Daar is echt moed voor nodig. Ben erg blij voor jullie dat jullie kindje slechts wat 'aandachtspuntjes' heeft wat goed op te vangen is omdat er voldoende kennis over is. Mag ik vragen hoe oud je bent? Ja Lexie en Anoek als het kindje gaat indalen doet dat wel even pijn....bij mijn dochter gebeurde dat vrij laat en ik had echt een meeeeeeeeeega toeter. Wat ik zooooo jammer vond was dat ik heel lang geen striee had tot 2,5 week voor de bevalling en ik was 9 dagen na uitgerekende datum bevallen! Heel jammer maar wel een mooi prachtige dochter voor terug! Liefs, Sjannie
Voor de liefhebber, ik heb een recente foto van ons meisje en eentje van haar brusje to be in m'n album geplaatst.
Inez,wat fijn dat de echo goed was en de kleine zo goed is gegroeid! En wat is jouw dochter een schatje! de babyfoto van haar is ook super mooi. Anoek,leuk om je dikke buik vast te leggen,blijft toch bijzonder om op terug te kijken. Lexie,rustig aan hè,laat je maar lekker verwennen door je lieve schat! En wat mijn volgende mijlpaal is? ppfff weet ik eigenlijk niet,volgende week de uitslag van de combitest en dan gebeurd er voorlopig niet zo veel. Tenminste geen echo's meer voorlopig
Dank jullie wel. Ja, we zijn erg blij dat het tot nog toe allemaal zo goed gaat. Karola. Ons meisje is inderdaad een schatje. Anoek, wat een leuk idee om je buik te laten fotograferen. Ga je hem ook laten beschilderen of komt hij 'naturel' op de foto.
@ Inez gefeliciteerd meid, weer een mijlpaal erop. Nu kan het alleen nog maar goed gaan. Wat een schat zeg je oudste dochter, t wordt al een hele meid. Om trots op te zijn hoor. Ben trouwens benieuwd wat de familie van hun kerstcadeautje vindt. @ Lex t is maar goed dat je mannetje zo lekker voor je zorgt en wat heerlijk he om iemand nog beter te leren kennen dan je hem al kon. Kan alleen maar een hele goede basis zijn voor als jullie uk straks komt. Hou je rustig meid en we horen wel van de klapper. Wij gaan nu een weekje weg met familie, dus jullie zullen waarschijnlijk pas 30 december weer iets van me horen. Mocht het voor die tijd gebeuren Lex.................heeeeeeeeel veel sterkte meid! Ben benieuwd. Mijlpaal heb ik even niet meer, tja de termijn echo dan maar dat duurt nog wel even. Verder ga ik nu gewoon genieten van buik en uk. @ Anouk, leuk buikfoto's wij willen dat ook nog laten doen. Heb een bon gekregen van een fotograaf voor een gratis sessie, waarvan we dan 1 foto mogen uitkiezen en mijn zusje kan overigens ook goed fotograferen dus die is ook de "klos' niet dat ze dat erg vind hoor het liefst zou ze de hele bevalling willen schieten. hihi. No Way! @ Sil het is zo rustig om jouw persoontje, gaat alles wel goed meis? Of overheersen de depriebuien nog? Je bent al een eind op weg, dus ook bij jou moet het nu wel goed gaan hoor. @ Karola...............ook voor jou wordt het een mooie kerst dit jaar Je hebt de 12 weken overschreden. Joepie en ook nog een mooie echo! Nou meiden, van mijn kant is het straks dus een week stil. Ik wens jullie in ieder geval al hele fijne kerstdagen en een super 2008 toe! Dikke kus Aby
Rustig hier,druk druk met kerstinkopen doen zeker Ik wil jullie hele fijne,gezellige kerstdagen wensen!
Hi ladies, Hier weer een berichtje van mij. Zit nog steeds niet op de blauw/roze wolk! Maar ondanks dat gister wel weer een mooie echo gehad alleen zonder foto grrrr, het liep allemaal nogal uit. Moet a.s. vrijdag voor een intake gesprek naar het VU in A'dam. Dit ivm met de vruchtwaterpunctie. Ik krijg tot die tijd geen echo's meer helaas dus dat wordt op de tanden bijten. Ladies fijne dagen en het gaat volgens mij met iedereen goed...Houden zo! Dikke kus Silla
Sil, fijn om weer wat van je te horen. Balen meid, dat je nog steeds niet op die roze/blauwe wolk zit. Gelukkig had je een mooie echo maandag. Ik hoop voor je, dat je er nog even een tijdje op kunt teren omdat je voorlopig geen echo meer krijgt. Alleen jammer dat je geen afdrukje hebt meegekregen. Hou je taai meid, ik blijf aan je denken en voor je duimen!
Hai dames, Pff mag ik een heel klein beetje klagen? Ik heb t ff best wel zwaar. Gisteravond na het gourmetten heel veel harde buiken en buikpijn gehad, maar natuurlijk was het niets. Gewoon voorweeen ofzo, weet ik veel.. Iig erg naar gevoeld. Inmiddels voel ik me wel wat beter maar de harde buiken komen en gaan nog steeds. Het hoort er allemaal bij, ik weet het. Maar het is niet altijd prettig. Ben wel blij dat het geen kerstkindje is geworden, lijkt me niets voor het kind. Nu de volgende mijlpaal, niet voor zaterdag, dan mag ik thuis bevallen. Morgen klossen ed halen. En dan de volgende mijlpaal, oud&nieuw doorstaan zonder te bevallen. Daarna maakt het me niet zo heel veel meer uit. Hoorde vd week dat mijn overleden schoonvader (heb ik nooit gekend)op 4 jan altijd jarig was, dus dat zou ook wel speciaal zijn als ze dan geboren werd. 12 jan was de verjaardag van mn overleden oma, zou ik ook wel speciaal vinden. Nou ja we zien het wel... Anyway ik doe ff lekker rustig aan en probeer me wat te vermaken.....spreek jullie gauw weer. [einde ego-bericht]
Lexie, geeft niks meid, klaag maar lekker. Wij zijn ervoor om het aan te horen en je gewoon weer even een hart onder de riem te steken. Hou de kleine meid inderdaad nog een paar daagjes 'binnen' want dan kun je lekker thuisblijven met de bevalling. Sil, succes morgen met je intakegesprek! Wij hebben gisteren m'n schoonfamilie verteld dat we een tweede verwachten. Dit hebben we gedaan door ons meisje een boekje te geven over een mama met een baby in haar buik. We hebben haar het boekje uit laten pakken bij oma op schoot. Het duurde een minuutje of 5 voor de boodschap doordrong bij oma en toen fluisterde ze in m'n oor. Inez, heb jij een babietje in je buik? Dat was een heel mooi moment. Nu mijn familie nog. Ik denk dat ik Alyssa ga leren zeggen dat mama een babietje in haar buik heeft en dat zij dat dan aan m'n vader en z'n vrouw mag gaan vertellen.