Hi Karola, ja dat moe zzijn, heb ik eik de hele 9mnd wel gehad af en aan... Verschilt enorm per persoon en zwangerschap.. Kan wel irritant zijn af en toe, weet ik nog. Wij zijn hier enorm in afwachtmodus, wat kun je verder doen op dit moment. Ik kan zowiezo weinig in huis, zitten liggen en staan doen me op den duur zeer, dus maar wat afwisselen. Hebmezelf maar getracteerd op een nieuw seizoen ER op dvd en kijk daar dan maar naar als er verder neits op de buis is... Je moet wat.... Nou fijne dag dames
Yes, inderdaad weer een mijlpaal bereikt, 12 weken en tot nog toe lijkt alles nog steeds goed te gaan. Dat belooft heel veel goeds. Karola, ik hoopte bij m'n eerste zwangerschap ook dat de vermoeidheid na een week of 14 zou afnemen. Helaas is dat zo gebleven tot aan de bevalling. Ondanks de bijwerkingen van de pijnstillers van de keizersnee was de extreme vermoeidheid na de bevalling meteen weer over. Ik hou er rekening mee dat dat ook nu weer zo zal zijn. Ik kan de vermoeidheid binnen de perken houden omdat ik vanuit huis werk en m'n eigen werk- en rusttijden in kan delen en onze dochter is erg makkelijk wat slapen betreft. Ze laat zich 's ochtends vroeg niet horen, kan haar zo tot 9 uur laten liggen, tussen de middag slaapt ze nog een paar uur en 's avonds ligt ze er bijtijds weer in. Het lastigste is voor mij het laatste uurtje overbruggen tot mijn man weer thuis is. En verder komt m'n schoonmoeder me nu weer helpen met klusjes in de huishouding. Dat scheelt echt enorm voor mij en m'n man. Dat scheelt voor hem ook weer extra klusjes. Lexie, hoe is het nu met je? Nemen de hormonen nog steeds een loopje met je? Dat is ook niet zo gek zo in dit laatste stadium van je zwangerschap. Nog even volhouden meid, je wachten zal worden beloond met een prachtig meisje.
Hoi Inez, sorry helemaal overheengekeken dat je weer een geweldige mijlpaal hebt bereikt! Wat heerlijk voor je! Voelt goed! En ja die hormonen, hou op schei uit.... En meneer Lex maar vragen, wat is er dan, waarom huil je dan? Tja 9 vd 10 keer weet ik dat zelf niet eens.... Van mij mag het gebeuren, mag ze komen, ik ben er klaar voor. Het wordt met de dag zwaarder lijkt wel voor mn bekken, mn buik mn alles. Ik heb enorm genoten van mn zwangerschap, zeker nadat we er zolang op hebben moeten wachten, maar ik ben er nu echt klaar mee. Ik weet dat ik gerust ga missen als ik eenmaal bevallen ben, maar nu heb ik echt zoiets van stop maar... Merk ook dat ik heel erg op mezelf gericht ben op het moment. HEel weinig oog voor wat er om me heen gebeurt met andere mensen, alles lijkt om mij te draaien. Heel raar. Volgens meneer Lex is dat normaal en mag dat ook, dit is mijn maand roept ie steeds, de lieverd...
Jaaa Lexie dat is echt heel normaal,ik las het toevallig gisteren terug in mijn zwangerschapsdagboekje van 11 jaar terug. Dat hoort er echt bij en voel je er niet schuldig om hoor. Ik was bij de zwangerschap van mijn 2 jongens 9 mnd moe,en echt extreem. Ik had het gevoel dat het nu anders was,omdat ik de afgelopen weken niet echt extreem moe was,tenminste het was goed te doen en ik heb momenten van energie. Ik hoop ook echt dat het niet op dezelfde manier gaat als toen.
Hi Inez...MIJLPAAL! Enne Lexi...Eigenlijk heb jij binnenkort ook een soort van MIJLPAAL . Spannend hoor! De eerste van ons die gaat bevallen! Helemaal super!
Lexie, etiketten is inderdaad ook erg handig maar dan moest ik nog best wel een aantal adressen invoeren. Hoe is het met je hormonen nu? Oh ik lees het al... je kunt er echt niks aan doen, ik moest laatst ook al huilen bij de lion king (vriend helemaal in een deuk). En een keer ben je het zwanger zijn gewoon moe, je wilt je kindje en bent daar ook heel nieuwsgierig naar. Kan toch ook niet anders? Je wilt wel eens zien waar je al zo lang voor hebt gezorgd. Inez, 12 weken, Jippie! Goed gevoel denk ik? En niet alles lijkt goed te gaan, alles gaat goed! Oh, vermoeidheid, ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel vanaf ben gekomen al was het maar een paar weken, ineens meer energie. Dus wie weet.. Fijn dat je hulp hebt met huishoudelijke dingen, die vond ik (vind ik nog steeds) het zwaarste. Karola, leuk dat je een dagboek bij hebt gehouden. Ik had dat goede voornemen ook maar er is echt helemaal niks van terecht gekomen. Lijkt mij heel bijzonder om dingen terug te lezen. Hou je nu ook een boekje bij? Abigail, nog alles onder controle? Of ben je flink aan het shoppen geslapen? hier alles goed, vannacht best goed geslapen, de pijnaanval gisteravond gehad. Eigenlijk moet ik de fysio bellen maar heb echt geen zin om er naar toe te gaan, erg he. Ben zo lui de laatste tijd (dat is echt iets anders dan moe). Verder lijkt beeb gezakt te zijn ineens. Geen maagzuur meer. JIPPIE.......... En ik heb er zo´n zin in, kan niet wachten tot ik ons kindje in mijn handen heb al zie ik wel een beetje op tegen de bevalling.. Liefs Anoek
Lexie, het is echt niet meer dan normaal dat je nu volledig op jezelf gericht bent. Zie het maar als medevoorbereiding op de bevalling. Ik had het ook hoor, de laatste weken voor de bevalling. Voelde me niet echt lekker vanwege een te hoge bloeddruk en was er ook wel aardig klaar mee. Heb echt diverse keren geroepen dat ze haar er maar uit moesten halen. En meid, wat heb ik naderhand die buik gemist. Echt ongelofelijk. Ik heb echt last gehad van het lege-buik-syndroom. Vooral omdat onze kleine meid de eerste dagen de couveuse in moest. Lig je daar, net bevallen, zonder kleine bij je en een lege buik. Ik hoop echt dat het deze keer anders mag gaan. En Anoek, je hebt gelijk hoor, tot nog toe gaat alles ook goed. Ik denk alleen dat ik toch uit een soort van zelfbescherming zeg dat het goed lijkt te gaan. Al ben ik van mezelf al behoorlijk emo, ik moet zeggen dat ik er nu helemaal wat van kan. De stiefdochter van m'n schoonzus had afgelopen vrijdag haar eerste galabal van school. Ze liet foto's zien van hoe ze eruit zag. Prachtig gewoon. Ik vroeg toen aan haar vader of hij niet even een flinke brok uit z'n keel weg moest slikken. Nou, dat moest hij inderdaad. Ik vertelde toen dat ik hetzelfde had toen onze dochter 1 jaar werd, dat ik echt even wat tranen weg moest slikken toen ik met haar verjaardagstaart de kamer binnenkwam. Toen ik het vertelde voelde ik de tranen al weer opkomen. En moet je nagaan. Volgende maand wordt ze al weer 2. Tijd vliegt. Het klinkt allemaal zo ontzettend cliché wanneer mensen je vertellen dat je vooral moet genieten van je kleine meid of kleine knul. Maar het is zo ontzettend waar. Het gaat allemaal zo vreselijk snel. Maar het is o zo mooi om ze op te zien groeien.
@ Inez helemaal top die 12 weken. Langzamerhand weer een beetje genieten. @ Sil morgen de punctie toch? Whoew spannend meid. Heel veel sterkte en denk erom....................relax girl @ An hoop dat je schouder na de bevalling weer wat minder wordt, dat een en ander toch met elkaar te maken heeft. Verder is alles goed hier en idd..................................giga aan het shoppen. hihi. @ Lex ohhhhhhhhw wat duurt dat wachten lang he. Ook hier gieren de hormonen er momenteel op los hoor. @ Karola, ook ik ben nog met regelmaat moe hoor. De ene dag volop energie en de andere dag niet vooruit te branden. Ach hoe moelijk ook ik begin er langzamerhand maar aan toe te geven. And Big news mijn zusje is ook weer zwanger. Dit wordt een gezellig en druk jaar zo. Ik uitgerekend begin mei, schoonzus uitgerekend in juni en nu zus ook nog is sept. Hoop dat het bij haar nu ook allemaal goed blijft gaan. En dat ze niet dr grote zus achterna gaat. 1 mk is wel genoeg. Verder hier geen nieuws van t front. Big kis
Sil, veel succes morgen, was je helemaal vergeten (schaam) Abigail, leuk dat je zus ook weer zwanger is, hoe ver is ze nu? Moet goed gaan deze keer. Enne shop ze, wij zijn uitgeshopt..
Zus is nog maar heel pril zwanger, heeft net van het weekend getest. Dus spannend. Opa zal wel blij verast zijn als hij van allebei zijn meiden dit jaar een kleinkind krijgt. Hij is nog maar net gewend aan de mijne. hihi. Oh ja vanavond eindelijk een start gemaakt aan de kinderkamer. Tenminste we zijn begonnen met hem leeg te ruimen en op zolder ook alvast plek te maken. We hebben al een hele hoek met spullen die naar de kringloopwinkel mogen. Hopelijk kunnen we hem dit weekend helemaal leeg krijgen en kunnen we volgende week aan de slag met kwast en roller. Meiden trusten voor strak, spreek jullie later weer.
Abigail, leuk he, die kinderkamer, vond het eerst wel gek hoor om er aan te beginnen. Kon me er niks bij voorstellen. Nu ook nog steeds niet echt maar dat komt wel (neem ik aan) Veel plezier met het kamertje. Ik zal wat foto´s plaatsen als de gordijnen hangen. Die zijn klaar maar ze waren de rail vergeten.... Liefs
@ Nou An zodra de kamer bij ons af is zet ik ook een foto in mijn album, maar t is nog wel ff werk. Idd ontzettend leuk om wel mee bezig te zijn. Kleur staat inmiddels vast het wordt toch Oranje, met bruin en metalic (ivm het bedrje) met een stoere houte vloer. De eerste oranje spullen zijn van het weekend dus al aangeschaft. Heb inmiddels ook al zijn eerste pakje gekocht. Zoooooooo leuk. @ Sil hoe'st gegaan meid : Heb veel aan je gedacht vanmorgen. Verder slaap ik echt waardeloos. Hadden/hebben jullie daar ook zo'n last van? Behalve Lex en An dan, want ik begrijp maar al te goed dat slapen s nachts voor jullie niet al te relaxed meer is zo op het einde. Ik slaap wel maar zooooooooooooo onrustig. Merk s ochtends echt aan al mijn spieren dat ik krampachtig (lees gespannen) heb geslapen. Lig ook alleen maar te dromen over van alles en nog wat, hele verhalen. Pffffffff Gelukkig ben ik er steeds aan toe om vroeg naar bed te gaan zodat ik denk wel aan voldoende slaap kom. En als ik vrij ben doe ik overdag vaak ook nog even een tukkie. Zoals ik al zei: zit nu in de fase dat ik me er maar aanovergeef, heb ontdekt dat dat toch wel lekkerder voelt. Ben blij als ik morgen weer naar Yoga mag, kan ik tenminste weer een beetje ontspannen. Vorige week woensdag ook heerlijk geslapen daarna. Donderdag gaan we op bezoek bij 2 kinderdagverblijven even kijken of dat wat is voor ons ukkie. Maar goed oma heeft nu aangegeven dat ze toch wél op wil passen dus misschien is het straks wel niet nodig. Groetjes.
Hi ladies, Hier een berichtje van mij. Vanmorgen (na een nacht niet slapen maar ja..WHAT ELSE IS NEW) om 7:30 uur de auto in gestapt om naar A'dam te rijden, alle shortcuts genomen die konden verzinnen en we waren gewoon PRECIES om 8:30 uur binnen. We zaten nog niet "koud" in de wachtkamer of we werden geroepen. Een kort gesprekje en er werd nog ff een echo gemaakt. Man wat was de kleine druk...hij/zij was nogal aan het "Jumpstylen" geloof ik en we waren even bang dat hij/zij niet stil zou liggen. Vervolgens een mega klodder jodium op mijn buik (tis nog al een oppervlakte dus daar waren ze wel ff mee bezig ). En toen ging ik in "zware meditatie" om mijn lichaam zo stil mogelijk te houden en onderzocht aandachtig het plafond van de behandelkamer. Hugh's hand had het zwaar te verduren toen de prik gezet werd en was ijverig bezig om zijn hand in een andere houding te doen gezien het voor hem ook erg pijnlijk werd, het was wel een pittige prik en na een paar minuten was het klaar(?). Ik moest rustig opstaan en ik moest vertellen hoe ik me voelde, uiteraard moest ik janken want alle spanning kwam eruit. We kregen nog een foto van de echo mee (zeer slechte kwaliteit) en de kleine heeft nu al kapsones want we zien alleen een deel van 't gezichtje en de rest zie je alleen maar rug . Kreeg instructies dat ik maar een "luie" dag ervan moest gaan maken (nou daar zeg ik geen nee tegen) en ik kreeg een formulier mee die ik NA DE BEVALLING moest terugsturen. Naaah ik weet niet hoor maarre dat ga ik GEHEID vergeten maar goed what ever wat zij willen. Over 2 á 3 wkn verwachen we de uitslag. En om 8:45 uur liepen we weer naar buiten! IS HET NIET BIZAR?! Ben nog langer onderweg geweest, incl. file en parkeerplaats heen en weer lopen, dan de ingreep zelf?! Lopen vond ik wel ff pijnlijk het voelt net of ik in mijn buik gestompt ben ofzo, niet fijn. Maar goed ik ga vandaag dan ook echt niet doen... Dikke kusss
Pppff Silla,dat heb je gehad en gelukkig viel het dus mee. Heel goed rustig aan doen hè! En moeilijk nu geduld hebben,uitslag duurt echt wel lang. Dat formulier voor na de bevalling kregen wij ook mee,nadat we de combitest hadden gedaan,heel maf word hier ook geheid vergeten.
Sil lekker luisteren naar die man, lekker lui vandaag, laat je maar lekker verwennen. En idd duurt wel lang zeg voor je wat hoort. Nou het zal vast allemaal dik in orde zijn. Edit: Sil, ik zie net je vraag aan de vk hier; vruchtwater schijnt best zoet te ruiken en je afscheiding doet dat niet als het goed is. HEt schijnt te doen denken aan de geur van sperma. Misschien heb je daar wat aan. Zo ik kruip ook weer terug op de bank, ben bekaf, wat buikpijntjes her en der,...pff duurtlang!
Sil, blij voor je dat het erop zit. Doe idd rustig aan en eventueel morgen ook nog, laat alles even bezinken. Wel fijn om jullie uk even te zien. Nu is het wachten, ik tel met je mee af (rare zin zo). Wij hebben ook formulieren gekregen ivm de combinatietest, ooit zal ik ze wel vinden denk ik. Stuur ik ze dan alsnog op.
Sil, hè gelukkig meid, dat heb je ook weer gehad. Nu 'nog even' een goede uitslag van de VP en dan kan het genieten beginnen. Heb je het inderdaad lekker rustig aangedaan vandaag? Ik kreeg toen zelf het advies om het een dag of 2 rustig aan te doen. Ik heb de VP ook zeker niet als prettig ervaren, maar probeer er toch maar 'open' naar toe te gaan over een week of 4. Ik heb vandaag de oproep gekregen voor de VP. Deze valt op dezelfde dag als een afspraak met de gyn. VP is 's ochtends en gyn is 's middags. De vorige keer heb ik flink last van m'n buik gehad naderhand en alleen liggen voelde prettig aan. Ik ga er gemakshalve maar vanuit, dat dat ook nu weer het geval zal zijn. Mocht dat niet zo zijn, kan het alleen maar meevallen. Ik ga daarom proberen om hetzij de VP een dagje eerder te krijgen of om de gyn met een paar daagjes te verzetten, omdat het me niet echt prettig lijkt om na een paar uurtjes en een vervelende en lange autorit naar huis meteen 's middags al een uur te moeten wachten op bijzonder oncomfortabele wachtstoelen. Lexie, sterkte met je buikpijn. Aby, leuk he? Om met het babykamertje bezig te kunnen. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
@Sil lekker dat is achter de rug meid. Ik hoop dat je gister idd lekker rustig aan hebt gedaan. Voor mij was de reis ook langer dan de prik. Tja dat heb je he als je s ochtends in de spits naar A'dam moet. Ben je bij het AMC of Vu geweest? Ook mijn echo was niet van beste kwaliteit hoor en ons kind keerde gewoon zijn kont naar ons toe. hihi Ik zal voor je duimen dat je snel een goede uitslag hebt meis. Ehhhhhh formulier na de punctie? Heb ik dat ook gehad? Zal wel, kan me vaag iets herinneren, zal te nof ff checken. Nou girl t wordt nog ff spannend, maar ga van het goede uit en daarna is het alleen nog maar genieten hoor. @ Inez, Gyn smiddags uitstellen lijkt me een goed plan. Rust is het beste medicijn en dan moet je idd niet daar in een wachtkamer zitten en daarna onderzocht worden. @ Lex is er al nieuw bericht.............bedoel zijn de buikpijntjes al buikpijnen geworden, lek je al water hih enz?
helaas hier verder nog geen nieuws...het rommelt wat, maar niet iets wat zoden aan de dijk zet ofzo...helaas.. Fijne dag dames!