Inez, ik denk wel dat het verstandig is om de afspraak bij de gyn te verzetten, rustig aan hoor na die vp. Lexie, spannendddddddddddddddddddd En ik ben me toch moe, krijg zo bezoek en de verwarmingsmonteur komt zo. We krijgen af en toe geen warm water. Was gisteren ook al geweest maar niks aan de hand natuurlijk.. Vanmorgen kreeg vriend geen warm water en ik wel?!?!?!?! Zo raar, probeer dat maar eens op te lossen.
Ik sluit mij bij de andere meiden aan en denk ook dat het beter is Inez,denk ook dat ze het daar in het ziekenhuis mee eens zijn. @Anoek is toch logisch dat jij wel warm water kreeg en je vriend niet,jij bent zwanger! Nee,ik hoop dat het snel is opgelost is echt vervelend,je verwarming doet het wel? Ik heb gister ons kleine gevoeld! zat een beetje met mijn vinger in mijn buik te prikken omdat ik het niet uit kon staan dat ik nog niks voelde,en jahoor zo een plopje tegen mijn vinger aan! Ikke helemaal blij natuurlijk
Karola, heerlijk gevoel, die kleine moet ook gedacht hebben, ik zal eens laten voelen dat ik er ben dan is dat geprik ook afgelopen.. Is toch ook vrij snel of niet? Heerlijk, vooral in het begin, ik ben er nu wel aan gewent. Moet straks weer afkicken (behalve ´s nachts, dat lijkt me dan weer lekker zonder geschop). Vanaf gisteravond is ons meisje erg druk, beweegt alle kanten op lijkt. ZOu het een waarschuwing zijn? Tja en dat warme water, monteur komt, brand bijna zijn vingers aan het water, haha. Dus ik al zeggen dat hij in de ochtend de kraan maar aan moet komen zetten. Zag hij niet zo zitten. Hij heeft wel een idee waar het aan kan liggen maar moeten we de komende dagen even afwachten. En dat prikken, ik mag dat niet van vriend, hij vind dat zielig. Ja, werkelijk hoor maar als ik in mijn rib getrapt word is dat niet zielig.
Oh Karola, wat geweldig dat je de kleine hebt gevoeld. 16 weken is inderdaad wel vroeg, maar men zegt dat je bij een tweede of volgende zwangerschap de kleine eerder voelt dan de eerste. Ik kan ook niet wachten tot ik het hier voel. Alyssa voelde ik ook al met 16 weken. Dan zou deze zich eerder moeten melden lijkt me. Spannend hoor. Lexie, wat is het nu ongelooflijk spannend bij jullie. Gewoon alles lekker in je eigen tempo blijven doen en je niet gek laten maken door iedereen die vraagt of het al zover is. Ik werd de laatste 2 weken ineens gebeld door iedereen die benieuwd was hoe het allemaal ging. Goed bedoeld, maar ik werd er gewoon niet goed van. Ik ga inderdaad proberen de gyn te verzetten. Het is alleen vervelend dat het zo lang duurt voor je daar weer terecht kunt. Deze afspraak is al in december gemaakt, eerder dan deze datum konden we gewoon niet terecht. Wellicht dat ze voor deze keer ergens een gaatje kunnen vinden. Ik hoop het maar.
Inez, ze hebben vast spoedplaatsen, ze begrijpen daar wel dat je het met een reden verzet. Zou wel snel bellen als ik jou was. Succes
Ik mag het ook niet meer doen van mijn vriend,hij vond het niet zo leuk van me,straks prik je in haar oog ofzo zei die! Voor een 3e kindje is het niet echt heel vroeg,ik hoorde van iemand die net zo ver is als mij dat zij 2 weken terug al iets voelde. Dat is 1 van de redenen dat ik een beetje ongeduldig werd en dus heel alert ben als ik rustig zit s'avonds,en tja als er dan nog niks te voelen is dan ga je een beetje prikken hè...
Nou, m'n afspraak met de gyn is een met een paar daagjes verzet. Gelukkig waren hier nog mogelijkheden voor. Kunnen we een paar dagen na de VP nog even loeren of alles nog goed is met de kleine uk. Sil, hoe is het nu met jou? Al weer wat minder last van je buik? Karola, eigenlijk best wel lief bedoeld van je vriend dat je niet meer mag prikken, maar ik kan me niet voorstellen dat het kwaad zou kunnen. Ze worden daarbinnen goed beschermd door het vruchtwater. En Anoek, die mannen snappen er af en toe ook niks van hoor. Niet mogen prikken in je buik, maar zelf wel 'bont en blauw' mogen worden geschopt door de kleine. Het is niet eerlijk, haha.
@ Inez dat is fijn, dat je dan zo snel weer kan. @ ohh Karola babypesten, nu al?! @ An hoe'st nu met de kraan? @ Sil ben heel benieuwd naar je. @Lex hou vol! Ik zit ook regelmatig te duwen hoor, als ik denk even niet gevoeld te hebben, waarop papa roept "LAAT NOU SLAPEN! " haha Ach de verloskundige duwt er ook op los, dat kan echt geen kwaad hoor. Ook ik voelde de kleine al vrij vroeg en dat voor mijn eerste kindje? Maar ik wist waar ik op moest letten, ook al is het in het begin onzeker je weet dat het niet je darmen of wat dan ook zijn. Vanmiddag kinderdagverblijven kijken. Ben benieuwd of ik het wat vind.
Karola, dat wist ik niet, maar wel erg leuk dat je de kleine al voelt en af en toe duwen mag best en die mannen worden toch ineens een klein beetje watjes hoor. Voorzichtig hier en daar, vind het wel erg leuk en lief. Als ons meisje wel eens flink trapt zeg ik wel eens truttekop tegen haar, nou dan moet je mijn vriend horen. Mag ik niet zeggen, stel je voor dat ze het hoort... Abigail, leuk kinderdagverblijven kijken, doe je verslagje hier? Succes ermee. Inez, mooi dat de afspraak verzet kon worden, en dan ook nog maar een paar daagjes later. Prima toch, kun je nog even kijken hoe alles gaat, lijkt me ook wel heel fijn. Lexie, al wakker of andere bezigheden? Sil, alles goed met jou? Oh, de kraan, lekker gedouched vandaag dus prima maar even afwachten nog, heb er niet zo´n vertrouwen in. net bezoek gehad van vriendin, dadelijk naar de kapper en dan lekker op de bank, weinig geslapen vannacht. Druk kindje, wel gezellig.
Ik was inderdaad erg blij dat de afsrpaak met maar een paar daagjes verschoven is. Ze vonden ook dat het anders veel te lang zou duren voor ik bij de gyn terechtkon en dachten heel fijn mee over controle vlak na de VP. An, lekker uitrusten meid. Lukt het slapen 's nachts niet, dan maar overdag. Doe ik ook. Da's het voordeel van werken vanuit huis. Hahah. Hoop dat jullie kraan snel weer goed werkt, zodat jullie niet al te lang hoeven te 'genieten' van de wisselbaden. Abigail, veel plezier met de zoektocht naar kinderdagverblijven.
jaja ben al wakker Moest naar de vk vanochtend, half uur in de wachtkamer gewacht en toen we eindelijk aan de beurt waren, begin ik me toch te janken. Schaamteloos werkelijk en denk je dat ik wist waarom....mooi niet dus he LOL (achteraf kan ik er wel om lachen ja) HOrmonen zijn rare dingen hoor. Bloeddruk meteen tegen het plafond natuulk. Bij de 2ed meting was ie alweer wat lager gelukkig. Verder alles oké volgende week terugkomen met een potje urine (ook voor het eerst tijdens mn zwschap) Voor de 2e keer tijdens deze zwangerschap durf ik te zeggen dat ik het zat ben boehoe, wil mn lijf terug, wil mn baby zien, ruiken, voelen enz. Tot overmaat van ramp moet ik ook nog met 40 weken zwangerschap op de tandartsstoel omdat ik een vulling heb gebroken gister. En tja tijdens je kraamdagen zit je ook niet op tandartsbezoek te wachten, dus denk dat het beter is dat ik het meteen laat doen. Gleukkig kan ik morgenvroeg direct terecht, maar leuk is natuulk anders.... Sorry lieverds ik kan ff neit de energie vinden om ook op jullie verhalen te reageren, sorry. Ik leef absoluut mee en denk aan jullie. Dikke knuf!
Ah jesses Lexie, wat balen van je vulling. Kan me voorstellen dat je tijdens je kraamdagen ook niet zit te wachten op een tandartsbezoek. Wel prettig dat je meteen morgen al terechtkunt. Geeft niks hoor meid, dat je het weer even helemaal zat bent. Het is ook allemaal niet niks, die invloed van onze zwangerhormomen. Nog even doorbijten lieverd en dan komt je wens in vervulling. Krijg je je lijf weer terug, maar nog belangrijker, kun je je meisje verwelkomen, voelen, ruiken en knuffelen.
Oh Lexie, je bent het moe, mag toch ook, je hebt al zo lang voor jullie beeb gezorgt en nu wil je resultaten zien! Die buik zit in de weg, hormonen gaan met je op de loop.... Meid, nog even volhouden. Misschien komt je kleintje wel al heel snel. Wel balen van de tandarts maar gelukkig kun je morgen terecht. Knuffel
Lieve lieverds, Kep niet alles gelezen want ik heb gehele bedrust gekregen. Dus hier ff snel een berichtje van mij. Had gister sterk het vermoeden dat ik vruchtwater aan het verliezen was. Moest dan ook direct naar het ZH, daar aangekomen kreeg ik een echo, daarop was te zien dat alles oke was tot op heden dus nog genoeg vruchtwater. Daarna een inwendig onderzoek MAN IK DACHT DAT IK DOOD GING mijn "onderkant" kan geen eendenbek verdragen dus ik hing met mijn nagels aan het plafond. Ik mocht daarna gewoon weer naar huis en proberen wat vocht op te vangen, ik moest een boterhamzakje rond mijn vagina plakken en hopen dat er daarin dan wat vocht zou komen en ik moest toch plat. Vandaag moest ik weer terug komen, weer een echo. Ik heb geen vocht kunnen opvangen maar het blijft vochtig daaronder. Volgens de echo was alles goed en al had ik een "lekkage" gehad van de punctie zou het nu al gesloten moeten zijn. Maar nu moet ik nog tot het weekend rustig aan doen en zo weinig mogelijk druk op mijn buik voorkomen. Veel liefs Silla
Lex, balen van die vulling en net nu je op hele andere dingen zit te wachten. Nogmaals hou vol meis, lang zal t allemaal niet meer duren. En janken...................ach dat doen we allemaal regelmatig. Wij hebben vandaag 2 kinderdagverblijven bekeken. Ik vind het moeilijk hoor de een heeft dit en de ander dat. Maar denk dat onze voorkeur langzaam begint te vormen. In principe zou hij niet naar een KDverblijf hoeven blijkt nu. Oma wil toch heel graag oppassen en een vriendin staat ook al te popelen. En dat laatste stond al. Maar voor de (sociale) ontwikkeling van onze kleine en straks misschien de overgang naar school lijkt het ons niet verkeerd hem ook een dag naar een KD verblijf te doen. Dus dat wordt dan maandag vriending, wo-dag KD verblijf en vrijdagochtend oma. In eerste instantie wilde ik niet zoveel adressen, maar manlief is van mening dat dat voor de kleine echt niet erg is en dat hij er alleen maar makkelijker van wordt. Tja zit wat in. In ieder geval mijn moeder instinct begint al aardig te werken door bezig te zijn wat nu wel en niet goed voor hem is...............en weet je...................dat weet je helemaal niet van tevoren. hihi. Wat doen jullie eigenlijk? Stoppen jullie met werken, gaan jullie minder werken, gaat beeb naar KD of naar Opa's en Oma's. Ben benieuwd hoe jullie dit oplossen. Kussss
Ik ga minder werken en mijn ouders passen op. En mss als het wat ouder is en het te zwaar voor mijn ouders wordt dan mss toch een KDV ik heb er gelukkig wel 7 in de buurt. Na mijn zwangerschapverlof ga ik in mndn oktober t/m december 3 dgn werken (contract 32 uur maar neem in die periode 1 ouderschapsverlofdag op) en in 2009 ga ik of echt 24 uur werken of 32 uur. Maar tis voor ons financieel voordeliger om minder te werken dan een KDV. En idd voor de soc. ontwikkeling is het niet gek. Maar ik en mijn vriend zijn ook door onze opa's en oma's opgevangen en weten gewoon nog hoe fijn dat was. Maar gezien mijn moeder wel ziek is houden we wel in ons achterhoofd dat we later mss toch moeten uitwijken naar een KDV of Peuterspeelzaal. Groetjes p.s. mijn moeder dacht vandaag gezien te hebben dat we een zoon krijgen...nou ik neem het voor nu ff met een korrel zout gezien ik me niet kan voorstellen dat ze dat gezien kan hebben gezien ze niet eens haar bril op had.
@Sil, maar even rustig aan dan meid! Hier is het altijd vochtig geweest van onderen, heb de hele zwangerschap door veel afscheiding gehad, dus ik weet eik niet beter.... Maar wel goed dat ze het in de gaten houden. @Abi, wij kunnen het ws samen oplossen. Ik werk een 4tal ochtenden en de rest thuis (eigen webshop) meneer Lex werkt vanaf halverwege de middag+ de avond. Soms alleen savonds. Dus het is de bedoeling dat we elkaar aflossen en dan lekker de weekenden samen hebben en de woensdagochtend. Hij is ook altijd roostervrij op maandag, dus dan is hij er ook de hele dag. En mocht het anders moeten dan is er bij ons op het werk altijd wat te regelen. Mijn werk is niet tijdgebonden, dus ik kan altijd nog smiddags gaan werken als het zo uitkomt of juist sochtends. Gelukkig kan er flexibel mee omgegaan worden. En natuulk heb ik ook wel een opa en oma en een paar tantes achter de hand. Ook een aantal gewillige nichtjes die graag een avondje oppassen zo nu en dan, dus dat komt helemaal goed. Maar wat een ellende ook met die KDV-en! Wachtlijsten waar je eng van wordt en noem maar op, als ik eht zo om me heen hoor. Vreselijk, denk je het mooi te kunnen regelen, kom je eerst op een wachtlijst!. MOet er neit aan denken. @All; dank voor de lieve woorden, na een uitgebreide douche (doe ik tegenwoordig al zittend, staand gaat niet meer), een middagdut en een heerlijke pizza (lees vrij van koken) voel ik me wel wat beter. Schouders dr onder en weer door. Een dag per keer. Weet je dat ik het meest frustrerende vindt dat je gewoon zo weinig kunt, omdat je lichaam bijna niets meer kan? Als je je fit voelt, dan ga je wel de hort op, hier een bakkie, daar een bakkie, shoppen of lekker het huis schoonmaken enzo. Maar ja dat zit er gewoon niet in. Dus je bent min of meer veroordeelt tot de bank en je tv en/of pc. Gelukkig komt mn beste vriendin elke week een avond en belt mn moeder ook wel regelmatig. Maar ja verder.... dat eeuwige gezeur van iedereen of er nou nog niets is, wordt je wel flauw van hoor. Nou ja wie weet duurt het nog maar een paar daagjes, we wachten weer af... Fijne avond dames! KNuf!
Sil , doe rustig aan hoor, beeb is het belangrijkste. Hier ook veel last van afscheiding de hele zwangerschap al. Maar goed dat je in de gaten wordt gehouden. En hoe dacht je moeder dat te kunnen zien? Lexie, lekker he, pizza, hebben wij ook gehad. Knap je van op. Ik had echt geen zin om te koken, heb vanmiddag ook veel geslapen, heerlijk. Kijk dag voor dag hoe het gaat, trakteer jezelf op iets lekkers of zo. Komt goed. Abigail, ik blijf 3 dagen werken, vriend gaat een halve dag minder werken en de rest kdv. Ik wil eigenlijk geen opa´s en oma´s voor oppas want ik denk dat we ze nog vaak genoeg nodig hebben. Daarbij zijn het ook vrij lange dagen. Maar dat is ieders eigen keuze. Ik vind het wel een fijn idee zo´n kdv. Ik ga weer op de bank hangen, weet ook niet wat ik heb vandaag, gaat niet zo soepel. Liefs
Jeetje Sil, dat was wel even schrikken denk ik. Goed om het even flink rustig aan te doen. Zelf heb ik ook wel veel last van vochtverlies, maar dat is meer de normale afscheiding die wat erger is dan anders. Lexie, ik kan me goed voorstellen dat je gek wordt van al die mensen die vragen of de kleine er nou nog niet is. Het is goed bedoeld van ze, maar het maakt je wel onrustig. Tenminste, dat was mijn ervaring daarmee. Ik ben een eigen bedrijfje (webwinkels) gestart en hoop daar m'n geld mee te gaan verdienen. Ik werk vanuit huis, kan m'n eigen uren indelen en heb eigenlijk geen oppas nodig. Wanneer het wel nodig is, past m'n schoonmoeder op.