Lexie, meid wat ontzettend spannend. Heb de hele dag aan je gedacht. Ik sluit me bij Karola aan en hoop dat je een fijne bevalling zult hebben en dat het niet lang zal duren voor je je kleine meisje in je armen mag sluiten. Anoek, geweldig leuk kamertje hoor!
Oh Lexie, ik hoop dat alles voorspoedig zal gaan, duim voor jullie. Vind het zo spannend..... Ik hoop dat je intusssen je dochter hebt mogen bewonderen. Dikke knuffel
Geboren 20 januari 2008 om 03.10 met een gewicht van 3340 gram; onze dochter Demi Aagje Gezina, roepnaam Demi. Om 20.15 (nietsvermoedend Idols aan het kijken) bemerk ik krampen die toch eik wel met golvende beweging lijkt te komen en gaan. Maar eens klokken. En idd om de 5 minuten en ze hielden gemiddeld een minuut aan. Half 9 belt meneer Lex datttie komt eten. HIj komt thuis ik zeg dat ie beter thuis kan blijven, want het is begonnen. Ik begin wat bloed te verliezen, maar niet gek veel, hoort nog bij de slijmprop waarvan ik al delen eerder verloren ben (vrijavond) Na een ruime uur wegpuffen der weeen die inmiddels ook in kracht toenemen vk gebeld en de kraam. Vk komt tegen 23:00 even kijken, tis de eerste dus zal zo'n vaart niet lopen, wordt er gedacht. Ik ga onder de douche en merk dat dit prettig is om de weeen op te vangen. De vk checkt hoe ver ik ben; hebben we ijskoud al 4 cm! :eek Ik had alles verwacht maar niet zoveel in anderhalf uur! Vk geeft aan wanneer we weer mogen bellen en gaat nog even slapen op de praktijk. Ik ga weer onder de douche, meneer Lex blijft bij me en praat met me tussen de weeen door Dan de bel de kraamhulp is meteen maar gekomen en wat is dat heerlijk. Ze coachet me meteen verder door de weeen heen en legt met meneer Lex alles klaar wat er nodig is. Dan komen de weeen langzamerhand nog sneller en krijg ik ook persdrang, steeds heftiger. INmiddels is het 0:30 uur en de kraam geeft Meneer Lex opdracht de vk te bellen. Zij is er binnen een 15 minuut (godzijdank want deze weeen waren pittig en kwamen inmiddels om de 2 min en hielden lang aan) Weer een check, hoera we hebben 7cm. Ze gaat mn vliezen breken en helpt met haar hand de laatste randen weg. Ineens voelen de weeen heel anders aan. Ik mag proberen er op te reageren zoals mijn lichaam wil, voorzichtig meepersen. Het persen blijkt bij mij wat moeilijk te gaan. Het duurt wat lang voor er echt schot in komt. Ik mag op de hurken om zwaartekracht te laten helpen, dit voelt voor de verandering ook wel prettig even. Dan weer terug op bed. Dan hoor ik de vk zegggen dat ze even gaat kijken of het wel zo gaat lukken. (met zo'n ondertoon van, anders moeten we andere maatregelen nemen) Tja toen dacht ik, nee, dit gaat lukken, ik ga niet nu alsnog naar het ZH, no way. Dus nog meer kracht gebruikt en ja we kwamen verder. Op het laatst heeft ze een knip gegeven en toen was ze er zomaar...(4 hechtinkjes) En om 03:10 uur hoorden wij onze dochter voor het eerst huilen en lag ze op mn buik.... (terwijl er iig 1 kat onwennig onder het bed rondjes liep en af en toe mauwde omdat ie er niets van snapte) VK is rond half 5 vertrokken en de kraam rond 6 uur. Nadat Demi aangelegd geweest was diverse keren ( ze is een natuurtalent op dat gebied :lach ) Ik heb geprobeert te slapen, maar wie kan dat nou als je zo'n wonder ziet liggen en af en toe hoort kreetjes uitkramen.... Kortom hier spreekt een in en in gelukkig moeder.
Lexie meid, dat heb je geweldig gedaan. Van harte gefeliciteerd met de de geboorte van jullie dochter Demi. Natuurlijk ook de felicitaties voor meneer/papa Lexie! En nu maar genieten van een heerlijke kraamtijd!
Ik breek even in, om Lexie en man te feliciteren met jullie wonder. ik heb je verhalen steeds gevolgd hier en vond dat ik je even moest feliciteren. Geniet ervan, liefs Hope
Hiep hiep hoera! GEFELICITEERD! Welkom op de wereld Demi. Wat een prachtige bevalling Lexie,en wat een luxe voor ons gelijk een verslag,helemaal super! Geniet van alles en van elkaar
En gewoon gelijk alles aan ons melden he! hahaha Geweldig! Meid onwijs gefeliciteerd en een dikke knuf voor jullie alle drie! Ga er lekker van genieten enehhhhhhhhhh...........vergeet niet de foto van jullie wonder te plaatsen he als je dr aan toe bent!!!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Demi.En ook vrij snel allemaal, nee, slapen zal wel niet kunnen. Wat zullen jullie trots zijn. Geniet van jullie meisje en ik moet zeggen dat ik het knap vind dat je al een verslag aan ons hebt uitgebracht. Dikkeknuffel Anoek
was een beetje therapeutische basis, zeg maar, proberen zelf te bevatten wat ons is gebeurt vanacht. En nog is het niet te bevatten......ons wiegje naast me is gewoon gevuld! Ze is zo rustig en lief!
Ohhhhhhhhhhhhhhh my god! Lexi en men. Lexi zijn bevallen! GEFELICITEERD! Met kleine Demi! Wauw ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen... De eerste van ons "Clubje" die bevallen is! Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig! Ga lekker van jullie meissie genieten! Liefs Silla
Ik breek ook even in (lees af en toe hier mee). Van harte gefeliciteerd Lexie en je man met jullie dochter. Ga er lekker van genieten!
Lexie, zat je verhaal gewoon met een hele grote glimlach en een traan te lezen. ZO mooi. Het is toch ook een wonder zoiets, enne wat je zei, ieder op uitgerekende datum, mag het bij mij iets eerder? Meid, geniet van jullie meisje (hoef ik niet te vertellen want de trots komt door de computer heen) en als je zin en tijd hebt een keer, ik ben in ieder geval heel nieuwsgierig naar foto´s.. Nu even niet teveel tijd hier besteden hoor, lekker naar je man en dochter! Liefs
@ Lex je maakt me wel steeds aan het janken hoor. Ik wordt er echt zo emo van als ik je verhaal lees! Vind het echt zo mooi voor jullie. Kan me bijna voorstellen hoe het voelt. Ohhhhhhw wat zal je gloeien van trots. Nogmaals .................genieten jullie met je kleine meid. Overigens ook een hele leuk naam. Knuf
Lieverds, huilen doe ik heir ook nog meerdere malen per dag, het is zo'n wonder....zelfs pappa laat zich zo nu en dan lekker gaan... Ik huil om jullie lieve woorden net zo hard als jullie om mijn bericht, geloof me... En wat zal ik huilen als jullie ook komen vertellen van de geboorte van jullie wonder. DIt is óns jaar, wij allemaal mamma, eindelijk! Demi doet het geweldig en als zou ze dat niet doen, wij vinden het allemaal super. Ze is zo mooi. Ik hoop binnenkort even een foto in mn album te plaatsen, als de rust enigszins is teruggekeert hier in huis en we onze draai wat meer hebben gevonden. Tot gauw dames, dikke knuf!
Ha Lexie, ook wakker? Ben wakker geworden van de buikpijn maar zal wel niks zijn, darmen ofzo denk ik. Doe maar lekker rustig aan, lekker genieten van je gezinnetje en de foto´s komen wel hoor. Heeft je man ook vrij of moet die gewoon werken? Liefs Anoek
Lexie, blijf maar lekker genieten van jullie nieuwe gezinnetje. Laat alles over je heenkomen en wanneer je er aan toe bent zullen we wel één of meerdere mooie plaatjes van jullie wondertje mogen bewonderen. Het belangrijkste is nu gewoon lekker jullie draai vinden, aan elkaar wennen en de rest komt later wel! Fijn trouwens om te horen dat jullie meisje het zo goed doet! Anoek, hoe is het nu met jou? Nog steeds buikpijn? Hier is na een hectisch weekje (verjaardag vieren, voorbereidingen daarvoor, begrafenis tante, de rust weer teruggekeerd. Ben nog wel aan het bijkomen van alle drukte ook al is er veel voor me gedaan. Ik heb mezelf in eerste instantie wijsgemaakt dat ik deze keer minder moe ben dan met Alyssa, maar ik moet toegeven dat het er met de energie net zo beroerd voorstaat als toen. Ik kan het alleen wat meer verbloemen omdat ik nu niet meer buiten de deur werk, veel rustpauzes inlast en wat langer op bed kan blijven liggen dan toen. In werkelijkheid heb ik het natuurlijk niet minder druk dan met m'n eerste zwangerschap. Ik werk nog wel gewoon, ik zorg voor onze dochter, probeer te doen wat ik kan in huis en de rest doet m'n schoonmoeder. Al met al is dat natuurlijk niet minder dan toen. Haha, wat kan een mens zichzelf voor de gek houden he?
Inez, heel herkenbaar, ik barst ook van de energie, dacht ik... Maar geeft niks, als je het zelf maar denkt. Wel goed naar je lichaam luisteren, heel belangrijk. Volgende week nieuwe echo, leuk om naar uit te kijken. Ik moet zo naar de vk en vanmidaag hebben we geen stroon, onderhoud dus tot de volgende keer zou ik zeggen. Ja, nog steeds buikpijn, van mij mag het doorzetten, ben er alleen bang voor dat dat niet gaat gebeuren................ Liefs
We kijken zeker uit naar de nieuwe echo. Toch wel weer erg spannend, al krijg zo langzamerhand wel een steeds beter gevoel over deze zwangerschap. Gisteren meende ik de kleine zelfs al gevoeld te hebben. Erg vroeg welliswaar, maar ik meende het gekriebel te herkennen van Alyssa. Ben benieuwd of ik het blijf voelen. Jij veel succes bij de VK. Ben erg benieuwd of met deze buikpijn jouw bevalling is ingezet. De VK zal daar waarschijnlijk wat meer uitsluitsel over kunnen geven.