Aby, inderdaad op jezelf letten meid. Ik weet wat je bedoelt met niet nog meer door je mannetje willen laten doen. Ik voel me hier ook steeds zo schuldig om, al zegt hij dat dat niet nodig is, maar ja, het is de natuur he? Ik vind het heel moeilijk om dingen uit handen te geven. Maar het is inderdaad belangrijk om er snel bij te zijn met bekkenklachten om erger te voorkomen. 29 weken is een heel mooie termijn voor een echo. Het kindje past dan nog net helemaal op de echo. Errug leuk! Anoek, het is inderdaad mooie weer om te bevallen meid. Spannend hoor. En voor wanneer het zover is, wens ik je alvast een hele voorspoedige bevalling toe. Lexie, heb je nu nog steeds zo'n heerlijk tevreden meisje in haar bedje liggen?
Ja gelukkig wel, Inez! En mw is ook 120 gr aangekomen sinds maandagochtend, nog belangrijker! We hebben besloten helemaal over te gaan op kv, ik zie het niet zitten om de bv weer op peil te brengen met hangen en wurgen. En als ik zie hoe goed ze het hierop doet. Nee hoor, lang leve de kunstvoeding! Het lijkt overigens wel of ze een inhaalrace aan het doen is qua voeding. Je wilt niet weten wat ze wegslurpt en gulzig ook!
Lexie, je hebt groot gelijk meid, om over te stappen. Zeker wanneer ze het nu zo goed doet. Een tevreden meisje is toch ook wat waard!
Ja Lexie je hebt groot gelijk. Ik ben een fanatieke bv moeder,maar je hebt je uiterste best gedaan en als het niet lukt en je kleine meid het nu duidelijk beter doet dan moet je je zeker niet schuldig voelen.
Lexie, groot gelijk hoor, moest wel even lachen om je woord kv. Als je ziet dat je meid daar goed op reageert, mooi toch. Ik ga zowiso flesvoeding geven, dus ben benieuwd hoe dat dat straks gaat. Mijn buikpijnen zijn helemaal verdwenen, zo raar maar wel lekker eigenlijk. Ook best goed geslapen. Vandaag 40 weken, nooit gedacht dat ik die vol zou maken, zo zie je wel weer. Wel jammer dat ons beebje niet is gekomen deze week want mijn vriend heeft deze week de hele week vrij, zou wel heel mooi uitgekomen zijn. Liefs
PANIEK! Wordt net gebeld door de babywinkel! KAMER IS AL GELEVERD! ik ging er vanuit dat de levertijd enige tijd zou duren want we hebben de rommelkamer (toekomstige babykamer) niet eens leeg gehaald laat staan dat we zijn gaan klussen! Ze willen ook dat we het zsm komen ophalen maar ja....WAAR MOET IK HET KWIJT! Krijg ventje ook al niet te pakken pfffffffffffff
Ojee Sil, das mooi lastig dan! Anouk; ik had het ook niet verwacht maar heb ook de 40 wk volgemaakt. Maar ja binnen 2 dagen erna was ze er toen wel, dus wie weet morgen of overmorgen )) @all; het geeft hier zo veel rust in huis dat we over zijn gestapt. Echt heerlijk en Demi ziet er zo tevreden uit, het is klaar/goed zo! Meneer Lex is mn oma van de bus af aan het halen, ze komt haar 4e achterkleinkind bewonderen. Fijne dag dames!
@ haha Sil, heb jij dat. Jee kunnen ze dat niet nog ff vasthouden dan. Tja en dan maar een tijdje opslaan in de huiskamer en flink aan de klus. Zit niks anders op. hihi. Meid bij mij staat ook een slaapkamer heel maar volgepropt met zooi. Ben blij als de babykamer helemaal af is dan kan ik het een beetje in gaan richten en kan ik weer overzien wat er allemaal in de andere kamer staat. @ Oh An vind het zo spannend voor je. Ben je er nerveus voor of laat je het maar overkomen? @ Lex wat heerlijk om te horen dat het zo goed gaat met Demi (ik blijf t een leuke naam vinden). Meid ik wil ook graag borstvoeding gaan geven, maar als t niet lukt hoop ik er ook geen punt van te maken hoor. Als beeb maar eet en happy is. @Inez, ben blij dat ik niet de enige vind die het lastig vind om dingen uit handen te geven. Volgens mij hebben we daar allemaal last van. Maar ja wat moet dat moet hou ik mezelf maar steeds voor. Gister naar yoga geweest ben bijna jaloers op de meiden die eerder uitgerekend zijn. Ook al geniet ik nog zo van mijn zwanger zijn ik wordt steeds nieuwsgieriger naar ons knulletje. Begin er steeds meer zin in te krijgen. Liefs Aby
Abigail, heel eerlijk gezegd zie ik wel een beetje op tegen de bevalling, maar is meer angst voor het onbekende. ben er nog niet zo veel mee bezig, als ik er al over denk heb ik zoiets van, tja wat moet ik denken, je weet het toch allemaal niet. Nog even wachten hoor dan mag ook jij je beebje vasthouden maar die moet nog wel even bij jou blijven, is nog iets te vroeg. Sil, schrikken! Maar.........superleuk dat het kamertje er al is, nu maar flink aan de klus. Kun je het misschien niet bij familie/vrienden opslaan zolang en anders overleg met de winkel, vaak hebben ze wel een opslag.
Anouk, ik was helemaal voorbereid om me tijdens de bevalling, of zodra ik merkte dat het begonnen was, in paniek te raken. Maar werkelijk ik heb geen moment paniek gevoeld toen het begonnen is en ook niet toen ik bezig was. Op een of andere manier maakte mijn lichaam dat ik me rustig voelde... Sil; hier heeft de babykamer ook in onderdelen weken in de huiskamer gestaan hoor. Soms ist nie anders, toch.
Sil, dat was zeker wel even schrikken. De babykamer nu al gearriveerd. Lijkt Overtoom wel. Wij zijn redelijk klein behuisd en hebben toen ook overal met allerlei babyspullen door het hele huis gezeten. Had wel als voordeel dat ik even lekker vaak alles kon bekijken. Anoek, wel fijn even zonder buikpijn. Kun je nog even lekker een beetje bijkomen voor het 'echte werk'. Ik was zelf met Alyssa niet bang voor de bevalling en ben het nu ook niet. Ik vind het wel spannend en hoop heel erg dat het deze keer geen keizersnee hoeft te worden. Maar als het uiteindelijk toch zo zou zijn, dan is het niet anders. Ik laat het gewoon over me heenkomen. Meer dan dat kun je toch niet doen. Onze kleine krijgt ook de fles. Na een borstverkleining kan ik geen borstvoeding geven. Lexie, wat heerlijk nu he? Zo'n klein tevreden dametje. Lekker genieten meid! Aby, ik heb ook heel lang de instelling gehad van wat moet dat moet, ik had er alleen heel erg mezelf en daarmee uiteindelijk ook m'n gezin mee. Nu geef ik er maar gewoon aan toe en doe wat ik kan en meer niet. Alleen geeft het me zo nu en dan wel een schuldgevoel. Daarentegen voel ik me ook schuldig wanneer ik toch teveel heb gedaan en niks meer kan. Hoe dubbel kan het zijn?
@ Inez praat me niet over dubbel. Zo stom. Ik zei vanmorgen nog tegen een collega dat het zo raar is dat je geen controle meer hebt over je eigen lichaam. Alles voelt zo anders op deze manier. Normaal ben ik een doordouwer met dingen en nu vertelt mijn lichaam me zelf wel dat ik pas op de plaats moet doen. Ach nogmaals.................alles voor het goede doel. Wat betreft de bevalling, voor mij nog een eindje weg, maar ik zie er ook niet tegenop. Heb ook zo iets van laat het me maar overkomen en mezelf kennende ga ik het ook zeker redden. Ben niet zo paniekerig en denk dat ik aardig met pijn om kan gaan. Van de week hadden we op yoga een oefening waarin we in een houding moesten gaan zitten waarbij de spierspanning op een gegevenmoment pijnlijk werd, de bedoeling was dan om je ademhaling naar de pijn te sturen en zo te ontspannen. Nou............daar ben ik een kei in, ik doe dit eigenlijk altijd al wanneer ik bijvoorbeeld erge buikkramp heb en dat gaat super. Een medecursist vertelde ook dat zij bij haar eerst bevalling deze techniek had toegepast en daardoor ook nauwelijks pijn heeft gehad. Maar goed iedere bevalling is anders..............we zullen het zien tegen die tijd. Eerst wacht ik vol spanning Anouk dr bevalling af. Kus
Ha meiden, tja, mijn bevalling, daar wacht ik ook op. Vannacht welgetelt 1 uur geslapen dat is toch echt te weinig. Laast van beide schouders intussen en op de rug liggen is geen optie, kan gewoon geen pijnvrije houding vinden. Dus ik hoop op een goede nachtrust aankomende nacht. Ga dalijk nog wel even op bed liggen. Heb nu wat buikpijn en die trekt naar mijn rug, beeb is ontzettend druk. Sil, al over de schrik heen van het kamertje? Hoef je je niet te vervelen in het weekend.. Abigail, raar is dat als je lichaam bepaalt wat te doen, ik moest daar ook erg aan wennen, ik geef ook niet zo heel snel toe. Ontspannen als ik pijn heb kan ik volgens mij best goed maar zit een beetje tussen mijn oren, het komt steeds dichterbij... Lexie, is Demi nog steeds zo tevreden? Lijkt me echt heerlijk.
@ An probeer idd maar goed uit te rusten, al lig je alleen maar een beetje te suffen. Straks als t meisie er is kan je hopelijk weer wat gemakkelijker liggen en een beetje bijtanken. Oh kan me zo voorstellen dat het nu enorm spannend is. Je zit nu eigenlijk gewoon te wachten op wat komen gaat. Nog ff volhouden en ik zal duimen voor je dat het een super mooie bevalling wordt. Knuf Aby
Dank je Abigail, het rommelt hier nog steeds niet maar ja, tussen nu en 2 weken ben ik dan toch echt mama, niet te geloven.
@ idd een raar idee he? Ik kan me er voor wat me zelf betreft ook nog niets bij voorstellen. Die buik en dat getrappel erin voelt vertrouwd maar dat er straks zo'n pruttelend afhankelijk ventje in dat nu lege wiegje lig?! Ach An we zijn dr voor gemaakt, dus we wennen er vast snel aan. Kijk mama Lex eens.
F*ck heel verhaal getypt, ging er iets mis... Anyway, het lijkt raar, maar na 3 weken voelt het ook nog weleens raar kan ik jullie melden ) Demi heeft gisteravond/nacht 2 x 5 uur aaneengesloten geslapen, we hopen dat deze trend zich voortzet. LIjkt ons heerlijk Ze heeft afgelopen dagen echt een inhaalslag gedaan lijkt wel. Ze kwam om de haverklap en nu lijkt er wat rust in te komen en zit er weer wat langer tijd tussen de voedingen.. Anouk, ik ben benieuwd wanneer je bevalt, meid! Ik kijk regelmatig even om eht hoekje hier om te zien of er al nieuws is Meiden fijne avond, knuf!
Geen nieuws nog......... Heb vannacht weer eens niet geslapen, lag om 7 uur nog wakker van de pijn en een beweeglijke beeb. Ben echt helemaal brak nu dus van mij mag die bevalling nog even op zich laten wachten, geen energie voor nu. Heb ook getwijfeld of ik de huisartsenpost zou bellen voor eventueel een lichte slaappil voor aankomende nacht, heb ik niet gedaan. Lexie, klinkt goed, 5 uur achter elkaar geslapen, kun je zelf ook rusten. Jullie meid doet het volgens mij heel goed.
Ach arme Anoek, zo vervelend. Zo moe zijn en gewoon niet kunnen slapen vanwege de pijn en drukke kleine uk. Ik kan me voortellen dat je even helemaal brak bent en nu even niet op de bevalling zit te wachten. Probeer in ieder geval lekker uit te rusten, ook al slaap je niet, dan kom je in ieder geval nog wel een beetje tot rust. Heel veel sterkte meid! Hier gaat alles nog lekker. Ben wel even flink verkouden geweest de afgelopen dagen, dat gaat nu gelukkig een stuk beter. Alleen, o zo sneu, ons meisje is nu flink verkouden en een beetje zielig. Zou de verkoudheid bijna zelf weer terug willen hebben, maar helaas heeft ze ook niets aan een moeder die gammel is van een fikse verkoudheid.