T zal toch niet waar zijn?! 3x mis?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Abigail, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    YAHOOOOOOOOOOOOOO!
    Super meis! Enne nu lekker snel en dichtbij ;)

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Abigail, super en toch zo snel aan de beurt, mooi! Lekker jullie uk bekijken, is echt heel bijzonder. Geniet ervan. Wat zul jij je opgelucht voelen zeg

Update vk: ze verwacht voorlopig geen baby. Inwendig onderzoek gehad maar alles zit nog potdicht. Dus nu heb ik vrijdag een afspraak bij de gyn, ze willen blijkbaar vanaf 41 weken damen met de vk de controle gaan doen. Is dezelfde gyn die ik met de mk had, vind ik wel fijn moet ik zeggen, een hele fijne vrouw.
    Al moet ik zeggen dat ik er nu steeds meer tegenop ga zien, ook omdat het potdicht zit en de vk eigenlijk verwacht dat ik volgende week vrijdag naar het ziekenhuis moet. Had zo gehoopt dat ik met mijn harde buiken en buikpijn al wat voorwerk had gedaan maar nee hoor.

Liefs Anoek

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Even een berichtje van mij. Ik heb vanochtend de vruchtwaterpunctie gehad en alles is goed verlopen. Ik was best wel een beetje nerveus omdat ik aan de vorige geen prettige herinneringen heb overgehouden. Dit team was geweldig. Hele vriendelijke dames die je echt op je gemak stelden, erg vriendelijk en rustig waren en niet van die haaiebaaien ik de vorige keer had. Dus dat scheelde al.
    De punctie was voorbij voor we er erg in hadden en ondertussen hebben we uitgebreid kunnen loeren naar de kleine uk, die erg druk was. Hij presteerde het nog bijna om een armpje in het prikveld van de naald te houden, maar gelukkig luisterde hij braaf toen we zeiden dat hij z'n armpje beter even ergens anders kon houden.
    Dus je ziet, opvoeden begint al in de baarmoeder, haha.

Nu ga ik weer even braaf rustig aan doen zoals geadviseerd en later reageer ik wel weer op iedereen.

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Inez, fijn dat het je meegevallen is en dat jullie uk nu al zo goed luistert, kan die van ons nog wat van leren.
    Jij gaat rustig aan doen, lekker liggen en dan horen we weer van je.
    Goed aan jezelf denken!
    Ik hoop ook voor je dat de uitslag snel zal komen.

Knuf Anoek

5. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Inez fijn dat het achter de rug is en ook nog meegevallen. Nu wachten op een goede uitslag. Maar dat moet lukken. Doe lekker rustig aan en laat je vertroetelen meid.

@ An, jee hee kan me voorstellen dat je lichtelijk teleurgesteld bent. Je kijkt er zo naar uit en dan zit er nog geen schot in. hmm Ik hoop toch voor je dat er deze week nog wat verandert. Ach en aan ieder nadeel zit weer een voordeel................je zw-verlof wordt wel langer zo! ;)

6. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    @Abi,wat een opluchting dat het toch nog goed is gekomen,kan mij voorstellen dat je het ff niet zag zitten.
    Heel veel plezier morgen!

@Anoek,wat een tegenvaller zeg.

@Inez,wat fijn dat het is meegevallen,en nu heeeel veel geduld hebben tot de uitslag.

@Lexie,wat goed dat demi zo lekker groeit!

7. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Wij zijn nog niet begonnen met de babykamer,mijn vriend gaat de commode en het bedje zelf maken,en daarna kan ik pas aan de slag om te schilderen.
    Ik heb dus al subtiel de hint gegeven dat hij niet te lang moet wachten.
    Maar hij moest eerst de badkamer afmaken :)
    Die is nu zo goed als af! :D
    Moet er even bij vertellen mijn vriend heeft een eigen klusbedrijf,kan eigenlijk alles,alleen net als de loodgieter een lekkende kraan heeft thuis,moet er hier ook nog heel veel gebeuren. :rolleyes:

An,ik heb mijn 20 weken echo volgende week,met 21 weken dus,spannend hoor,kijk er wel naar uit!

8. Nicole78

Nicole78 Lid

7 feb 2008
    25
    0
    0
    010
    Hi meiden,

Ben nieuw bij dit onderwerp, want heb vandaag mijn 2e (vroege)miskraam :cry: gehad...

Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie weer zwanger waren? En wanneer ga je de molen van onderzoeken in, als je dat wil?

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi Nicole, wat een vervelend nieuws zeg, echt balen.
    Ik heb vorig jaar op 1 maart een curretage gehad en op 6 juni had ik een positieve test in mijn handen, is dus vrij snel gegaan bij mij. Maar 2 keer ongesteld geweest tussendoor.
    Dus ik heb ook geen ervaring met onderzoeken.
    Hoe gaat het met je? Hoe ver was je?

Ik hoop dat je je verhaal kwijt kunt hier, je bent in ieder geval welkom om hier te schrijven. Zoals je ziet gaat het bij dit topic goed nu met de zwangerschappen en ik hoop dat je daar wat moed uit unt putten.

Liefs Anoek

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Karola, dat is wel erg leuk, alles zelf maken, heel speciaal ook en precies naar wens. handig zo´n man.
    Tja, en eigen werk blijft idd wel het vaakste liggen, anders opsluiten die man en beginnen!

11. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi Nicole, joh wat ontzettend vervelend dat je dit nu weer moet mee maken. Allereerst natuurlijk sterkte er mee.
    Wat betreft het zwanger worden: ik heb 3 miskramen gehad binnen een jaar. Was dus na iedere keer weer redelijk snel zwanger, zat zeker niet langer dan 3 maanden tussen. Het onderzoek traject ben ik pas ingegaan na mijn 3e mk, maar dit kan je met je gyneacoloog of huisarts wel bespreken. Wij (man en ik) hebben een chromosoomonderzoek gehad. Dan wordt er bloed afgenomen en na (schrik niet) 12 weken krijg je te horen of daar een afwijking in zit. Bij ons was dat niet zo. Verder is er bloed afgenomen om te controleren op stolsels e.d. ook daar was niet is te vinden. Helaas zijn miskramen vaak gewoon dikke pech. Maarrrrrrrrrrrrrr hou moed, want je ziet het.........hier is iedereen nu zwanger en het gaat met allemaal hartstikke goed. Dus blijf er in geloven meis.

Liefs Abbigail

12. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Karola...........hou maar op over klussende mannen. Je bent ze altijd kwijt aan anderen. :( Maar ach tussen de bedrijven door is het wel handig, al zit je zelf wat langer in de rotzooi omdat een klus thuis weer moet wijken voor een buiten de deur. Maar goed die van mij zit nu boven op het kamertje een begin te maken aan de vloer. :D Zou het dan toch nog een keer afkomen? Wel leuk dat jullie nu ook een start kunnen maken.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Nicole, allereerst heel veel sterkte.

Zelf heb ik in een jaar tijd 5x een vroege MK gehad. Mijn cyclus herstelde zich steeds snel en ik was ook steeds snel weer zwanger. Het langste wat er tussen heeft gezeten was een half jaar en voor de rest 1e of 2e ronde weer zwanger. Ik moet daar wel bijzeggen, dat mijn leeftijd een belangrijke rol hierin heeft gespeeld. Wanneer ik jonger zou zijn geweest, had ik m'n lichaam wat meer gelegenheid gegeven om weer bij te komen.
    Pas na 3x MK hebben wij onderzoeken gekregen. Hier is verder ook niks uitgekomen. En dat was ook niet echt de verwachting, aangezien we samen ook al een gezonde dochter hebben.
    Onze gyn weet het aan een combinatie van domme pech en m'n leeftijd.

Gelukkig ziet het er nu naar uit, dat we de domme pech achter ons hebben kunnen laten, want inmiddels ben ik al weer ruim 16 weken zwanger.

En zoals je in dit topic kunt zien, zijn we allemaal weer zwanger na 1 of meerdere miskramen. De eerste baby is inmiddels al weer een paar weken geleden geboren en de tweede baby kan ieder moment geboren worden, maar die heeft het nog teveel naar haar zin in de buik van haar moeder.

Nicole, neem de tijd om het te verwerken en het allemaal een plekje te geven en zoals je ziet, het kan echt. Ook na een miskraamverleden.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mijn man is ook iemand met 2 rechterhanden die graag even wordt geleend. Maar de eerstkomende maanden mag hij z'n 2 rechterhanden hier uitsteken en worden ze niet uitgeleend. Hihi.

Gelukkig zijn zowel de kleine als ik de punctie goed doorgekomen. Alleen gisterenochtend wat last gehad van buikpijn en voor de rest gaat het eigenlijk wel lekker. Ik heb de kleine nog heerlijk horen spartelen met de first sounds, dus dat ziet er allemaal goed uit. Ben wel blij dat ik vrijdag nog een afspraak heb staan bij de gyn. Hoop dan nog weer even een echo te krijgen om het met eigen ogen te kunnen zien dat alles inderdaad nog goed gaat daarbinnen.

Net als met Alyssa heb ik ook nu weer een voorliggende placenta en moest er door de moederkoek heen worden geprikt. Ze zeiden al dat ze dat liever niet deden, maar ja, wanneer hij zo 'mooi' in de wegligt als hier, dan heb je weinig andere keuze.

Nu nog een paar weekjes geduld hebben voor de uitslag. Heb het nog even nagekeken, met Alyssa hadden ze na 2 weken de uitslag al. Dat was lekker snel. Hopelijk deze keer ook. Spannend, spannend.

15. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Welkom Nicole,als eerste wil ik je ook heel veel sterkte wensen en geef jezelf de tijd om alles te verwerken dat is echt heel belangrijk.

Bij mij is het verhaal eigenlijk hetzelfde als bij de andere meiden,domme pech/leeftijd.
    Na de 3e mk onderzoek laten doen,van te voren werd er wel al gezegd dat er weinig uit zou komen en dat was ook zo.
    Het vruchtje hebben we ook laten onderzoeken en ook daar kwam niks aantoonbaars uit.
    Ook ik werd snel weer zwanger,het zwanger worden was ook niet het probleem.
    Zwanger blijven wel,maar zoals je aan mijn banner kan zien lukt dit nu ookal 20 weken.

Wij zijn hier echt een geweldig voorbeeld van dat het na veel tegenslag ook echt goed kan komen,dus ik hoop dat je hier positieve steun uit kan halen.

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nicole, ik ben uitzondering op de dames hier wat dat betreft. Na 2 jaar proberen zwanger te raken in de medische molen geweest, maar na de standaardonderzoeken er weer uitgestapt. ONbegrepen onvruchtbaarheid was de diagnose.
    Paar maanden later was ik zwanger en ging het mis. Toen ging er weer een jaar overheen, was ik weer zwanger, weer een mk. Toen weer een jaar later zwanger en weer een mk. Toen 9 mnd later weer zwanger en zie banner, nu trotse mama van Demi.

Sterkte met de verwerking van je mk, maar houdt moed, je weet nooit hoe het lopen kan...

17. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Nicole,

Heel veel sterkte meis met het verwerken van je verlies. Ik heb in 2006 in totaal 3x een miskraam gehad. In 2007 zijn de onderzoeken gestart en het duurde bij ons heel lang voordat we de uitslag kregen. Mijn vriend heeft een chromosoomafwijking "gebalanceerde translocatie" hij is gezond maar op het moment dat hij zich wil "voortplanten" ging/gaat het mis. De kans op een gezond kind is 95% maar de kans op een MK is/was bij ons verhoogd. Zoals je kunt zien zijn wij nu weer zwanger en na een vruchtwaterpunctie en vandaag een (te vroege) 20 wkn echo is nu alles officeel goed aan ons ventje!
    Ik hoop dat je uit de ervaringen van ons hoop kunt putten. Want weet dat het altijd weer goed komt en wij zijn daar toch wel een goed voorbeeld van.

Veel liefs Silla

18. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    De 20 wkn echo! Door alle hectiek vanmorgen (kat nog steeds weg en moeder van beste vriend is vannacht overleden op 53 jarige leeftijd) waren we 1 min. te laat. Komen we daar aan zegt zo'n balimuts...Oh we dachten dat je niet zou komen omdat je pas 18w & 4dgn zwanger bent en het dus te vroeg is voor een 20 wkn echo (?) Dus ik zeg (zwaar buiten adem van het rennen en vliegen) maar uw collega heeft de afspraak in December gemaakt en ik neem aan dat ze daar wel rekening mee had gehouden. Maar goed we mochten alsnog voor een echo. We hadden een hele leuke echoscopiste (vol humor en heel gezellig maar ook eerlijk type) zij gaf idd aan dat de kans groot is dat we over 2 wkn terug zouden moeten komen omdat het nu idd iets te vroeg is. Toen ze ging kijken zei ze: Tis een unicum dat we NU AL zo goed alles kunnen bijken!, dit heb ik niet vaak meegemaakt ". En met dat gezegd te hebben kunnen jullie wel nagaan dat we dus niet over 2 wkn terug hoeven want onze zoon is goed door de "APK" ;) gekomen! We hebben zelfs een PASFOTO, we waren proefkonijn voor haar (wat de pasfoto's betreft) want ze was daar gisteren PER TOEVAL achtergekomen hoe dat moest hihihi. Dus onze zoon heeft zijn 1ste pasfoto al hihihi (foto's volgen vanavond). Alles zag er heel goed uit, kindje is oke en de placental lag ook goed enz enz. Dusssssssssssss nu is het echt officeel...we hoeven ons geen (echte) zorgen meer te maken we zijn zwanger van een gezond ventje!

Vanmiddag moet ik nog ff terug naar het ziekenhuis (lekker #%$$#%$ gepland maar goed) voor de bloeddruk/bevallings- en overige zaken.

Nou spreek jullie allen latersssssssssssss

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sil, van harte gefeliciteerd met jullie APK gekeurde baby. (hihi, hoe kom je erop). En dan ook nog een mooie pasfoto meegekregen, ik ben benieuwd naar de foto's. Maar toch stiekem wel een beetje jammer dat ze alles al zo goed konden zien. Het was toch echt niet vervelend geweest wanneer je met 20 weken nog een keertje had gemogen!
    Maar wat een toestanden zeg, kat weg, moeder van vriend overleden, sterkte daarmee meid!

Aby, wat fijn dat jullie nu een praktijk gevonden hebben waar je toch nog snel terechtkunt.

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Sil, wat heerlijk zeg, een goede echo. Dat was voor mij het moment dat er rust kwam, die rust duurde tot vorige week maar ja, schijnt er ook weer bij te horen, bezorgde mama denk ik.
    Ik weet niet of je de pasfoto al geplaatst hebt maar ik heb nog niet gekeken.
    Wat naar zeg, dat de moeder van jullie beste vriend is overleden, gecondoleerd hiermee. Is ze plotseling overleden of was ze langere tijd ziek?

Inez, je kleine uk vrijdag weer even zien, moet toch kunnen, gewoon vragen. Dat apparaat staat toch aan, kwestie van een paar minuten.
    Nu wachten op de uitslag, hoop dat ie snel komt.

Lexie, is Demi nog steeds zo´n tevreden meisje?
    Hoe gaat het met jou en papa?

Abigail zie dat het voor jou ook al op begint te schieten, wanneer ga je met verlof?

Ik ga even mijn haren fohnen, weer zo´n beroerde nacht gehad, veel darmkrampen, kan nite meer zo goed naar de wc. Bedacht me vannacht dat dat alweer even geleden is.
    Uk heeft de hik, alweer, vind dat nog steeds zo zielig. Eigenlijk hoop ik dat de gyn vrijdag actie gaat ondernemen maar dat zal wel niet, zijn ze niet zo snel mee.
    en ik maak me soms toch zorgen over ons meisje, dit ivm de combinatietest, ik krijg het ook niet meer weg. Wat doe ik eraan?

Liefs Anoek

Deel Deze Pagina