T zal toch niet waar zijn?! 3x mis?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Abigail, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Aby, wat heerlijk meid, zwangerschapsverlof. Lekker uitrusten en lekker genieten van die kleine man. En nog even en dan kunnen jullie hem in je armen nemen. Dat komt nu toch ook steeds dichterbij.

Anette, meid, ik sluit me helemaal bij Sil aan. Pas goed op jezelf. Laat inderdaad voor de zekerheid je bloeddruk even checken.
    Wat fijn dat jullie al zo snel bij de kinderarts terechtkonden met Sarah. En als het goed voelt om haar inderdaad 24 uur op te laten nemen zodat jullie zelf even op adem kunnen komen, dan moet je dat zeker doen. Ze kunnen haar dan ook meteen observeren. Hoop dat de medicijnen snel aanslaan. Maar heeft ze nu inderdaad een reflux?

Dat zwemmen vond ik toen met Alyssa echt heerlijk. Vond het alleen een crime om na het zwemmen het zwembad uit te moeten klimmen. Van gewichtsloos naar 10-tonner. Hahah.

Sil, wat goed, volgende week een gesprek. Neem anders eventueel iemand mee naar dit gesprek. En heel goed hoor, dat je alsnog een gesprek met de ARBO hebt. Want zo als het nu gaat met je rug, dat kan echt niet meid. En voor je werkgever is het financieel gezien helemaal geen ramp, want wanneer je zwangerschapsgerelateerd moet verzuimen, dan krijgen ze dit gewoon van het UWV vergoed.

Succes bij de fysio!

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    @Sil wat balen dat het nog zo kl*te gaat met je rug! Hopenlijk gaan ze eens wat meer begrip tonen bij jou op het werk. Dit is geen doen natuurlijk.

@Aby wat lekker joh, verlof! Ik moet dinsdag weer aan de slag helaas. Ik ga nu 4x 4 uurtjes werken sochtends. Vrijdags vrij.
    Geniet lekker meid en idd pak je rust, straks kan het niet meer. Cliché maar ow zo waar!

@An, ik had niet begrepen dat ze ook veel spuugde joh. Want dat is oa een teken dat ze reflux kan hebben. Ik meende dat het voornamelijk veel huilen was. (niet dat dat minder erg is, maar daardoor dacht ik niet zo gauw aan reflux)
    En idd als je er voor voelt, gewoon die 24 uur aanpakken. Kun je even lekker bij tanken.

@Angel, logisch dat je nog steeds onzeker bent na je miskramen. Dat duurt gewoon even voor je vertrouwen krijgt. En dan nog. HEt blijft gewoon 1 groot wonder! Ik hoop dat je gauw ook durft te gaan genieten.

Op zich vind ik ook dat Demi veel huilt. Nou had ze duidelijk veel last van krampjes, maar de laatste weken trekt ze niet meer zo met haar beentjes, dus had ik de neiging verder te zoeken.
    Op het cb heb ik dat laten vallen onbewust denk ik.
    Want vandaag werd ik ineens gebeld door de wijkverpleegkundige waar we waren geweest voor Demi's prikjes. Ze vroeg hoe het ging, of er al verbetering was ed. Dus ik heb aangegeven dat ik de indruk had dat Demi wwel eens oprispingen heeft, je hoort haar dan best hard slikken. En ze ruikt ook weleens wat zurig uit haar mondje. Maar goed zolang ze niet spugen geen reden om van reflux oid uit te gaan. En voor koemelkallergie zou ze meer klachten moeten hebben zoals bv exceem. Endat is niet het geval.
    Ook zei zij dat baby's niet persé hoeven te trekken met de beentjes als ze buikpijn/krampjes hebben.

Anyway ik vond het fijn even mijn zorgen bij haar neer te leggen en om gerustgesteld te worden. Maar......ik had neergelegd en ik vraag me ineens af waarom ze belde. Maakte ze zich zorgen, dacht ze ergens aan of was het puur omdat in de gaten had dat ik bezorgd was en wilde ze mij geruststellen? Domme muts die ik ben, ga dan daar weer aan twijfelen...

Het stomme is dat Demi zich vandaag voorbeeldig gedraagd. Ze heeft alleen vanochtend echt tot krijsen toe gehuild en daarna niet meer. Normaal gesproken huilt ze toch wel gemiddeld een 3 uur op de dag. Volgens de wijkverpl. is dat de grens vanhuilbaby's. Dus dan zou Demi bijna eenhuilbaby zijn.... Ik dacht dat huilbabys dus echt de hele dag door huilden? Maar dat hoeft dus nog niet eens.
    Tja weet ik veel hoeveel huilen normaal is en wat abnormaal is.
    Ik heb alleen maar zoiets van als ze veel huilt dat ik er wat aan wil doen en zou willen weten wat er aan de hand is. Maar ja je moet je er bij neer leggen denk ik dat dat gewoon niet altijd lukt. Ze kunnen het je nou eenmaal niet vertellen....

Zo weer genoeg gekletst voor vandaag dacht ik zo lol
    Goed weekend dames!

3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    lexie, ze spuugt niet, ze geeft voeding op maar slikt het weer in of blijft ermee spelen. Dat noemen ze verborgen reflux. Het hoeft niet altijd gepaard te gaan met spugen. Daarom blijft het vaak gissen wat ze hebben, bij ons is het ook uitproberen of het dat is. Ze geven eerst een middeltje en als dathelpt dan is het goed maar als het niet helpt gaan ze onderzoeken doen.

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik wil me hier tussenvoegen. Gisteren heb ik een echo gahad en daar bleek uit dat ons hummeltje dinsdag gestopt is met leven met 7 weken. Ik had graag anders gezien maar begin nu toch aan mezelf te twijfelen. Ik haal de 7 weken niet meer elke keer stopt het voor de 7 weken. Ik moet nog wachten tot het zelf afstoot. Ik heb alle klachten nog heel vervelend. 8 april terug komen en dan kijken ze of het weg is en anders pillen of curiteren. Ik zie er nu al tegen op. Ik hoop dat mijn lichaam zelf begint met bloeden en afstoten.

Ik heb gelukkig mijn grote flinke meid nog van 8 maar het maakt me wel moederloos waarom het nu niet gaat. Ik kan wel zwanger worden maar het houden is even moeilijk. we gaan nu allemaal onderzoeken krijgen waar ik eigenlijk niet aan moet denken. Wilde even mijn verhaal kwijt.

dankjewel

5. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Mimi,

Jeetje meis, heel veel sterkte met je verlies.
    Ik weet PRECIES hoe je je voelt.
    Ik werd ook telkens vrij snel zwanger, maar telkens ging het in week 6 of 7 fout.
    Wij hebben ook onderzoeken laten doen en in die gehele tijd werd ik niet zwanger. Uit de chromosomentest bleek dat mijn vriend een afwijking heeft ,zelf is ie erg gezond, maar voor ons betekende dat onze kans op een MK verdubbeld was en we hadden een kans op een zwaar gehandicapt kindje.
    Ong. 10 maanden na mijn laatste MK was ik weer zwanger, maar gezien de geschiedenis waren we niet echt happy. Maar om een lang verhaal kort te maken...ik ben nog steeds zwanger (zoals je kunt zien) en het kindje is gezond.

En zoals je ook hebt kunnen lezen hebben de meiden hier in deze topic allen meerdere MK's gehad en zie nu...2 van ons zijn er bevallen van prachtige meiden EN de rest is zwanger!
    Dus meis hoe moeilijk ook geef de moed niet op.
    En als het even niet gaat en je moet weer ff je "ei" kwijt...(en ik denk dat ik voor alle meiden spreek) zijn we er voor je!

Groetjes Silla

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mimi, met gemengde gevoelens begroet ik je ook bij dit topic. (we kennen elkaar al van een ander topic). Gezellig dat je hier komt meekletsen, maar ik vind het zo verdrietig voor je dat je dit nu weer moet meemaken. Neem de tijd om ook dit verlies te verwerken en het een plekje te geven en hopelijk komt de MK snel spontaan op gang en hoef je niet te worden gecurreteerd.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier even flink moedeloos van wordt, maar lieve Mimi, ik sluit me bij Sil aan, geef de moed niet op. Na een verdrietige voorgeschiedenis zijn we hier allemaal weer zwanger en de eersten zijn dit jaar al mama geworden. Dus je ziet, er is hoop.

7. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ mimi, je bent altijd welkom hier om even je verhaal neer te leggen. En voor vragen kun je inmiddels ook wel bij ons als ervaringsdeskundige terrecht. Voor de rest sluit ik me helemaal bij Sil aan. In ieder geval heel veel sterkte.

@ An idd let goed op jezelf meis.

@ Lex jee ik ben als ik de verhalen van An en jou zo hoor echt benieuwd hoe onze uk het straks zal gaan doen. Pff wat onwennig is het dan allemaal he. Ze kunnen nog niet zeggen waar het aan ligt en als kersverse moeder weet je ook niet waar je het moet zoeken. Maar goed huilen schijnt ook normaal te zijn en na 3 maanden moet het minder worden toch? Jee wat gaat zo'n verlof snel zeg. Zie je er tegenop om weer te beginnen?

Meiden fijn weekend.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jeetje Lexie, volgende week al weer aan de slag. Dar had ik helemaal overheen gelezen. Wat vliegt de tijd dan toch weer he?
    Heb je er wel zin aan om weer te beginnen?

Huilen hoort er inderdaad bij, maar wanneer je kindje uren per dag huilt en niet alleen eventjes vlak voor een voeding kun je daar behoorlijk moedeloos van worden.

Wat lekker dat je het even van je af hebt kunnen praten bij de wijkverpleegkundige Lex en ik denk dat erinderdaad even een belletje is gedaan omdat ze hebben gemerkt, dat je er bezorgd om was.
    Ik meen ook inderdaad eens te hebben gelezen dat de grens voor huilbaby's ergens rond de 3 uur lag. En dat dan minimaal 2 weken achtereen.

Het kan nooit kwaad om het bespreekbaar te maken bij het CB. Zij hebben vaker met dit bijltje gehakt en hebben vaak nuttige adviezen. Al vindt men wel vaak, dat je het in eerste instantie maar even moet aankijken.

De eerst paar weken dat ik alleen met haar thuis was heeft Alyssa ook veel van zich laten horen, maar dat was achteraf gezien meer alleen maar jengelen en ineens wat het weer over. Maar ik heb het toen ook wel kunnen bespreken op het CB en het luchtte in ieder geval weer op.

Anette, wanneer moet je nu weer terugkomen met Sarah?

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mimi, uiteraard welkom. Ik sluit me bij vorogaande sprekers aan; wij weten allemaal hoe het voelt en houd moed.... Knuf en sterkte!

INez en Aby; aan het werk gaan, sja dubbel gevoel. Enerzijds wil ik wel weer, anderszijds wil ik ook graga bij mn meissie blijven. Maarja financieel niet haalbaar helaas. Gelukkig is mijn man sochtends thuis dus die is dan bij haar. Zo wisselen we elkaar af straks.

Wat het huilen betreft; Demi heeft echt wel een week of 4 minstens gemiddels 3 uur op een dag gehuild, dus wat dat betreft zou je zeggen huilbaby.
    Maar voor mijn gevoel huilen ze dan echt de hele dag en dat doet ze gzd niet. Maar goed gister en vandaag heeft ze een hele goede dag. Totaal misschien net een uur gehuild per dag. Dus het lijkt beter te worden. Ik hoop dat het doorzet en dat het echt te maken heeft met de 3 mnd-grens.

Meiden goed weekend!

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lexie, ik help het je meehopen meid!

11. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lexie, dat ken ik. Voor mijn gevoel huilt een huilbabay inderdaad de hele dag en nacht maar heit is dat niet zo. TOch een huilbaby.
    Maar de nachten gaan hier al beter. Vannacht schrok ik om 5 uur wakker. Heerlijk, bijna 6 uur achter elkaar geslapen.
    Maar hoe gaat het met Demi? Huilt ze nog steeds minder? Ik hoop het zo voor je.

Ik ga Sarah de fles geven, ze meldde zich veel te vroeg dus heb haar even laten huilen (slecht van me, weet ik maar anders klopt er helemaal niks meer van)

Liefs

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    dankjullie wel meiden. Een beetje late reactie van mij maar weet ook niet wat ik moet schrijven. Ik vloei nog niet en dat maakt me onzeker. Heb wel meer last van mijn buik dus eigenlijk hoop ik dat het snel op gang komt omdat ik niet tot dinsdag kan wachten. Dit is ech een k*tweek zo. Ik hoop dat mijn hormonen snel weg zijn.

Ik weet niet of iemand dit herkent hoor. Ik droom nu heel vaak dat ik gecuriteerd moet worden en dat dan toch het hartje klopt en zonder dat ze dat weten halen ze het weg. pffff. Ik vraag zoiezo een extra echo nog hoor. Ik weet wel waarom ik het droom. Als ik geen symptomen had en aan het vloeien was zoals de vorige keren dan was het voor mij denk ik makkelijker geweest.

13. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @Mimi heb je al een afspraak voor een curretage? T is heel gewoon denk dat je dit soort dromen hebt. Onbewust houden dat soort dingen je toch bezig. Maar volgens mij maken ze standaard nog een echo hoor voordat ze curriteren en zo niet idd gewoon vragen.

@ Lex hoe was je eerste werkdag?

@ An even doorlaten huilen lijkt me geen kwaad te kunnen hoor. Maar fijn dat het iets beter gaat.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mimi, inderdaad gewoon om vragen hoor, of je voor de zekerheid nog een echo kunt krijgen. Maar ik kan me je twijfels wel voorstellen hoor.

Lexie, ben ook benieuwd naar je eerste werkdag.

Anette, het kan inderdaad geen kwaad om Sarah even te laten huilen hoor. Daar hoef je je echt niet slecht om te voelen hoor. Men adviseert in de regel ook om het 10 minuten tot een kwartiertje even aan te zien en om pas dan even te kijken bij de kleine.

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    uh, bij ons is dat al een half uur en dan gaan we kijken.....
    huilt zich nog steeds suf en ligt nu op mijn arm te slapen. Morgen de kinderarts bellen.
    merk ook dat ik het steeds moeilijker krijg met mijn nachten van 5 uurtjes en de hele dag met sarah in de weer maar ja..

Lexie, hoe ging het op je werk? moest je erg wennen of vond je het juist lekker om weer te beginnen?

Mimi, ik lees het nu pas, zo balen zeg. Hoe gaat het nu met je?
    en een echo vragen, dat geeft je zekerheid.
    ook die droom is heel normaal. Is niet niks allemaal.
    dikke knuffel.

Abigail, hoe zit het met de foto´s? anders kom ik persoonlijk een keer het kamertje bewonderen hoor ;)

ik ga beginnen met een digitaal kado-album.
    van alle kado´s heb ik een foto gemaakt en ik wil dat nu in een album zetten met daarbij van wie ze wat heeft gekregen.

liefs

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    We hebben een paar rustige dagen gehad met Demi en afgelopen dagen weet ik neit. HEt lijkt veel minder, maar dat komt omdat ik sochtends neit thuis was ws.

Op zich viel eht werken me wel mee. Ik kon het nog ;) moest wel ff op gang komen dat wel.
    Maar opzich niet echt super het gevoel gehad snel weer naar huis te willen ofzo. Wel blij dat ik maar tot 12 uur hoef. Gelukkig zijn 4 uurtjes zo om.
    Meneer Lex redt zich ook prima met die kleine sochtends, eht valt em tot nog toe mee het vroege opstaan na laat op bed gekomen te zijn. Dus so far, so good.
    Nog 1 ochtendje en dan heb ik weekend.

Ann logisch dat je het moeilijker krijgt, dat gaat je gewoon opbreken, kan niet anders!
    Ik merk ook dat mn energielevel nog niet de oude is. Ik slaap nu smiddags weer als Demi het toelaat. Laat staan als je nog meer in de weer bent met een verdrietige beeb. Dat is gewoon slopend.
    En die 24 uur haar wegbrengen? Hebben jullie daar nog over nagedacht? KUn je iig ff bijtanken!
    Ben benieuwd wat de ka zegt!

Dames bedankt voor de belangstelling over mijn werk * knuf*

Fijne avond allemaal!

17. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ lex lekker dat je eerste werkdagen zo goed zijn bevallen. Ideeaal dat je s middag de mogelijkheid hebt om even bij te tanken.

@ An Ja ja die foto's........haha...........Vind het leuker om foto's te nemen als het bedje er ook in staat dus nog even geduld. Als het goed is gaat dit weekend de laatste laklaag erover en kan het neergezet worden. Dan nog wat little details.............en......................ja dan komen de foto's

@ Inez hoest met inkopen doen en klussen? Dik aan het genieten? ;)

@ Zeg Karola en Sil? T is stil, alles nog goed?

Liefs Aby

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    lexie, zag je vraag bij stel een vraag aan de verpleegkundige en ik vroeg me even af hoe het nu gaat?

abigail, sorry, ben nu eenmaal heel nieuwsgierig

gisteravond heeft sarah de hele avond op haar buik in de box geslapen. vannacht moest ze veel niezen en na de fles lag ze ook nog veel wakker (ook vanwege het niezen mijn vraag aan jou lexie, vanwege kma)

19. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ow díe vraag bedoel je.
    Is niets uitgekomen, te weinig klachten voor kma. Spugen doet ze neit, exceem heeft ze niet.
    Dus ws toch gewoon krampjes en huilbaby.

HEb even teruggelezen over die vraag maar ze is gewoon wee rovergegaan op normaal 1x daags ontlasting en spugen nauwelijks tot neit.
    Dus ws wel een griepje geweest ofzo.

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    oh ja, niet zo duidelijk van me gelukkig geen kma.

Deel Deze Pagina