T zal toch niet waar zijn?! 3x mis?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Abigail, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Met inkopen doen is het nog vrij rustig. Zo nu en dan koop ik eens wat kleertjes, maar voor de rest hebben we voor de baby eigenlijk alles al wel. Heb maar een klein verlanglijstje. Nieuwe klamboe, speeldoosje, nieuw dekentje voor in de nieuwe wandelwagen. Voor de rest kan ik flesjes, hydrofielluiers, e.d. gewoon weer gebruiken. En Alyssa krijgt straks een nieuwe kamer. Ben wel heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden hoor.

De garage is nu bijna geisoleerd en gegipst. Dan moet daar nog een radioator worden aangelegd, behangen, gesausd en ingericht en dan kunnen we hier binnen aan de klus.

En ja, het genieten van en met de kleine in de buik is nu wel echt begonnen. Alyssa komt steeds m'n buik aaien en knuffelen en zogenaamd insmeren met creme. Heel lief.

Lexie, fijn dat het werken meeviel en dat Demi nu wat rustiger lijkt.

Anette, hoop echt dat het bij jou nu ook wat rustiger gaat worden. En inderdaad kun je ook nog van het aanbod van de KA gebruik maken en Sarah daar een dagje heenbrengen. Kunnen ze haar daar meteen een dagje observeren. Dan kunnen ze toch meer zien dan wanneer ze alleen maar op het spreekuur komt.

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Als ik curretage wilde dan moest ik een afspraak maken voor vrijdag middag. Ik heb eergisteren gebeld om te vragen hoe dat zat. Ze doen op dinsdags geen curretage. Maandagmiddag had ik dan ingepland kunnen worden. Omdat ik vrijdag middag dan bij een verpleegkundige zou komen en niet de gyn wilde ik het niet. Ik wil het toch zolang ik droog blijf en ik de echo gehad heb tabletten proberen.

Het is denk ik beter voor mijn verwerking. Alleen dan zou ik wel een keer helemaal schoon zijn. Zo dacht ik ook weer. Onderzoeken wat ik eerste wilde gaan doen weet ik nu meer hoor. Eigenlijk hadden ze dat gelijk moeten doen. Ik heb teveel bedenktijd en dan wil het toch niet meer. Ik wil wel mijn slijm controleren of dat wel goed is omdat ik tijdens mijn zwangerschap onwijs veel afscheiding heb vanaf het begin. Nu ook trouwens.

Ik heb het gevoel dat er om mij heen zoveel druk op mij uitgeoefend word dat ik zelf niet eens meer weet wat ik nu wel of niet wil. Het liefst ga ik gewoon door totdat het lukt met alleen onderzoek slijmvlies. Ook de echo die ik zou krijgen voor ik zwanger was en eventueel kijkoperatie wil ik ook als ik weer onwijs last van mijn menstruatie heb.
    Ik wil ook eerst mijn mk afwachten omdat dit nu meer van mijn eist dan ik verwacht had. Mijn (.)(.) doen opeens sinds eergisteren meer pijn dan anders. Pfffffffff k*t hormonen dit maakt me zo onzeker. Ik heb wel krampjes in mijn buik maar niet meer als anders dus ik verwacht er niks van mits ik begin te vloeien dan.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lieve Mimi, meid, ik kan me goed voorstellen dat je je zo onzeker voelt en wanneer mensen uit je omgeving druk op je uitoefenen, maakt dat er niet beter op.

Hoewel mijn eigen voorkeur eigenlijk naar het afwachten van een MK uitgaat, zou ik toch waarschijnlijk in jouw geval kiezen voor een curretage. Inderdaad met het oogpunt op dat ze het dan meteen helemaal schoon zouden kunnen maken en dat ze meteen in je baarmoeder kunnen kijken op onregelmatigheden omdat je steeds zo'n enorme buikpijn hebt wanneer je menstrueert.

Ik weet dat je liever niet te snel aan de bel trekt en dat je het nog steeds liever even uitstelt, maar ik ben zo bang voor je dat van uitstel afstel gaat komen of dat je, in het ergste geval, misschien wel te laat bent met eventuele behandelingen.

In ieder geval sterkte nog meid, met alles wat nog komen gaat.

4. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies,

Hier weer eens een berichtje van mij...

Ik ben sinds woensdag officieel 100% in de ziektewet. Ik had een gesprek met PZ en mijn manager die erg irri verliep, ondanks dat ik mijn grenzen aangaf (en dus best wilde werken) en zei dat ik evt. ook open sta voor vervangend werk hebben ze besloten om me volledig ziek te melden.
    Eindelijk ook de ARBO gesproken, deze liet zonder al te veel woorden een beetje doorschemeren dat hij het vanuit ons bedrijf een beetje een rare gang van zaken vond gezien ik al 2 wkn bezig was om de ARBO te spreken. Maar goed hij stond erachter dat ik rustig aan deed, dat ik open sta voor (vervangend) werk maar dat ik nu aan de kleine moet denken.
    Ik baal als een stekker, vandaag echt een off-day gehad. Niet vanwege de pijn maar gewoon omdat ik me zo rot voel dat ik gewoon niets kan!

Verder had ik gister een 1 of andere creep achter me aan in de Blokker, die vroeg of hij aan mijn buik mocht voelen. Nou nee natuurlijk niet...voelde me voor het eerst "bedreigd" zeg maar. Terwijl ik dat van nature nooit heb.

Sorry voor het ego berichtje maar kep me dag gewoon niet. Hopelijk is het morgen weer over!

Kus voor jullie allen!

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hey Sil, wat een gedoe weer op je werk. Enerzijds wel een opluchting omdat ze je klachten in ieder geval wel serieus nemen, anderzijds balen dat ze niet wensen mee te denken voor vervangend werk.

En dan ook nog zo'n vreemde snuiter die even aan je buik wil zitten. Hoe verzint 'ie het? Je buik is privé. Daar heeft een ander toch echt van af te blijven.

Ik vind het zelf dus ook niet prettig wanneer anderen zo maar aan m'n buik zitten. Van man en dochter vind ik het absoluut niet erg, vind het zelfs erg lief wanneer Alyssa wil meehelpen m'n buik in te smeren met creme en er kusjes op geeft. Mensen die er beroepshalve mee te maken hebben gaat ook nog wel, maar voor de rest ... is buik verboden terrein.
    Alleen jammer dat mensen dan nog beledigd zijn ook wanneer je aangeeft dat je liever niet hebt dat ze aan je buik zitten. Moet het de vrouw van m'n vader nog vertellen en ik weet nu al dat ze hierdoor erg verontwaardigd en beledigd zal zijn.

6. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Mimi, laat je vooral niet gek maken door andere. Iedereen heeft wel zijn eigen mening, maar die hoeft voor jou niet de beste te zijn. Je kan er naar luisteren en naast elkaar leggen, maar probeer vooraal echt te luisteren naar je eigen gevoel meis. Dat is hierin zooooooooooo belangrijk. Wat betreft de onderzoeken, ik kan alleen maar zeggen dat ik er ook een aantal gehad heb, net als Sil, en het stelt niets voor. Beetje bloedprikken en wachten op een uitslag. Je sluit in iedergeval een en ander uit en dat vond ik zelf wel prettig. Maarrrrrrrrrrrrr ook dat is je eigen keuze. Je komt er wel uit. ;) Verwerk eerst dit nu maar, met wel of geen curretage. Ik heb toen der tijd alles gehad en een keer curretage en een keer via een "spontane" MK en voor beide valt wat te zeggen. De eerste keer koos ik voor een curretage omdat het wachten me te lang zou duren en ik verder wilde. Dat is me goed bevallen. De tweede keer kwam de MK vrij snel zelf op gang en ook dat vond ik ok voor de verwerking. Dus tja.

@ Sil haha heb JIJ weer..................een kreep in de Blokker! Hoi hoi. Nou heb je niet gelijk je frustraties op hem botgevierd. Wat heb je toch een rare mensen rondlopen he?! :evil: Afpoeieren zo'n vent, is ie nou gek! ( ja waarschijnlijk wel, anders doe je zoiets niet haha). Zat trouwens net nog even op je site te kijken, wat een schattig liedje. En mama's lievelingspakje heb ik ook voor de kleine! :D Gehad van een vriendinnetje. Grappig he.

Nou meis geef je er verder nou maar aan over dat je ziek gemeld bent, je kan nu eenmaal niet anders en het komt jezelf en de uk alleen maar ten goede. En daar ga je per slot van rekening toch voor! Werk komt dan toch op de tweede plaats en mensen hebben toch altijd wel een oordeel, hoe je het ook doet. Maar probeer dat te negeren.

Buikvoelen heb ik zelf overigens niet zo'n problemen mee, ik snap wel waarom mensen het doen, het ziet er ook erg aaibaair uit. hihi. Dus van bekende tolereer ik het wel. Maar hele vreemde die ineens aan je buik zitten of mensen (vooral mannen) die er misbruik van maken door ieder kwartier weer even te willen aaien die kan ik wel afschieten. Opzouten! Ga je eigen bierpens maar masseren als je die hebt, of neem een knuffelnijlpaard! GRRRR
    Tip: je hebt van die T-shirts met de tekst Don't touch erop! Misschien werkt dat? :p

Kus Aby

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ooh Aby, je bent al weer bijna 36 weken. Dat begint al lekker op te schieten zeg. Ga je straks thuis bevallen (als het kan) of ga je liever naar het ziekenhuis?

Van sommige bekenden vind ik het niet erg als ze aan m'n buik komen, maar van sommigen word ik er gewoon naar van als ze het doen. De vrouw van m'n vader wil er ook steeds aanzitten en van haar vind ik het dus absoluut niet plezierig en dat ga ik haar wel zeggen als ik haar weer zie.

Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik zelf ook nooit de neiging kon onderdrukken om bij een bekende zwangere even aan de buik te zitten, maar lette daarbij wel altijd goed op of die persoon het wel of niet leuk vond. Nu zal ik het niet meer zo zonder meer doen, omdat ik het zelf ook niet als prettig ervaar.

8. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ ik zit ook niet zomaar aan iemands buik, tenzij ik zeker weet dat ze het niet erg vinden. En idd van de een kan je het wel hebben en bij de ander denk je.........................@@($@*$(@ ga buitenspelen of zo. haha

Ja het schiet inderdaad op, t kan vanaf nu ieder moment komen. Spannend nu hoor, al zie er nog steeds niet echt tegenop. Ik laat het maar over me heen komen, of in dit geval uit me komen haha. Ik wil tot nu toe nog steeds thuis bevallen, het ziekenhuis zit 5 minuten bij mij vandaan dus mocht het nodig zijn...............zitten we er zo. Thuis lijkt me gewoon prettiger en ontspannender. Waar ben jij de eerste keer bevallen?

Liefs Aby

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Jahaha Aby, wordt spannend!
    Ik beval (hopelijk) in het ziekenhuis.
    Ondanks dat er 1 vestiging van het ziekenhuis bij mij op de hoek zit, moet ik toch naar de andere locatie grrrrrrrrrrrrr best irri.
    Een collega van mijn dinnetje zou ook in het ZH bevallen maar het ging zo snel dat ze uit eindelijk op de keukentafel bevallen is hihihhihi.

Groetjes Silla

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ben de eerste keer met spoedkeizersnede bevallen in het ZH. Was de dag ervoor al opgenomen. Voelde me niet meer zo heel erg lekker en had een te hoge bloeddruk. Inleiden gaf geen ontsluiting de hartslag van Alyssa leek weg te vallen, dus moest er snel actie worden genomen.

Na een moeizame start, paar dagen couveuse, paar dagen kinderafdeling, mocht ze uiteindelijk toch al na 8 dagen naar huis. Ben van haar bevallen met 39wk4dg.

Ben dus erg benieuwd hoe het deze keer zal gaan. In ieder geval in het ZH, maar hoop op een vaginale bevalling en dat we samen heeeeeel snel naar huis mogen.

De bevalling over je heen laten komen is het beste wat je kunt doen en ik hoop dat je inderdaad gewoon lekker thuis kunt bevallen. Het ZH is in jouw geval lekker dichtbij en je bent er zo. Lekker thuis is wel zo ontspannen lijkt mij.

11. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies,

Ff tussendoor...
    Onder de topic..juli mama's is er al 1 bevallen van een zoon.
    Ze is zwanger van een 2ling en momenteel ongeveer 27 wkn. Het eerste kindje is dus van de week geboren, hij maakt het goed ligt uiteraard in een couveuse en heet Dylan.
    Tjonge wat een nieuws he? Ik heb er helemaal kippenvel van!

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oei oei, ben meteen even gaan bijlezen bij de julimama's. 27.2 weken is erg vroeg. Hoop van harte dat het allemaal goed gaat aflopen met Dylan.

13. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Oeps Inez dat was pittig zo'n eerste keer denk. Dan komt er een hoop over je heen. Hopelijk gaat het dit keer idd beter.

@ Sil het ZH in jouw plaats is ok. Mijn schoonzusje werkt er en ik heb er een korte rondleiding gehad. Ziet er goed uit en is ook goed geregeld daar. Tenminste als dat de juiste locatie is dan waar je heen moet. KG?
    Wk 27?! :confused: Da's wel heel vroeg, zelfs voor een tweeling. Nou ehh Sil jij houdt hem nog maar evan vast hoor tot juli. ;)

14. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Hey Meiden!

Ppfff nu ben ik weer afwezig geweest door de griep,heb de hele week ziek op bed gelegen :(
    Dit was een echte griep poehé, en krabbel er nu langzaam weer bovenop.
    De kleine vond het wel een feestje denk ik,want die heb ik de hele week volop gevoelt.
    Wat natuurlijk een geruststelling was in de situatie.
    Probeer later even te reageren op wat er gebeurd is hier!

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Sil, je hebt eraan toegegeven, heel goed van je al voelt het niet zo. Probeer het van je af te zetten en zie het niet als falen maar als zorgen voor jezelf en je kleine uk. De twee allerbelangrijkste dingen op dit moment. En vergeet niet te genieten ondanks de pijn.
    Haha, die creep, geld vragen om aan je buik te zitten. Heb je zo´n speciale buik dan?
    BIj mij heeft er niemand anders dan mijn vriend en ik en dengen die moeten aan mijn buik gezeten, moet er niet aan denken zeg.
    Ik heb wel eens tegen mijn ouders gezegd, voel eens, het kindje schopt. Ze keken me zo raar aanalsof ze wilden zeggen, dat ga ik niet doen. Nou, kon ik ook wel waarderen.

Mimi, je krijgt zoveel adviezen over wat te doen en wat het beste is. Er is niet zoiets als het beste, je moet doen wat je gevoel je ingeeft en wat voor jou als het beste voelt is goed.
    Ik heb gekozen voor een curretage en de ingreep is me echt 100 procent meegevallen, dat is het enige dat ik tegen je kan zeggen. Sterkte meid.

Abigail, spannende tijden breken aan voorje. Je kleine uk kan eigenlijk elk moment komen. Ben zo nieuwsgierig (zou je niet verwachten bij mij he)
    Thuis bevallen lijkt mij ook prima maar ik moet zeggen dat ik zo blij was dat ik in het ziekenuis was, daar ging mijn voorkeur ook naar uit. Ik voel me daar gewoon het prettigste. Ook in dit geval, doen waar jij je goed bij voelt.

Sil, heb jij nu geen rare gedachten als je de keukentafel van je vriendin ziet, haha?
    En die bevalling van 1 van een tweeling, rare situatie lijkt me, gaat alles goed? Ik ga straks even op het topic spieken

Karola, die kleine dacht natuurlijk, lekker rustig hier, ik zal eens leven in de brouwerij gooien.

Sarah huilt alweer een tijdje dus ik ga even kijken. Het gaat een stuk beter al huilt ze nog veel. Ze heeft zoveel last van het poepen, het lukt haar niet. Je ziet haar persen maar er komt niks en dan is het huilen. Heb laxeermiddel gekregen maar duurt een paar dagen voordat het helpt.
    VInd het zo zielig voor mijn kleine meisje.
    Oh ja, en de mevrouw van felicitas komt dadelijk met de babydoos, eens kijken hoe snel ik haar de deur uit kan werken, Sarah even zeggen dat ze heel hard moet huilen.

Liefs

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    uhum, ga ik kijken bij Sarah komt de geur me tegemoet. De klerertje moeten verschonen en het huilen is ook over, slecht van me. Maar nu huilt ze weer. Is een temperamentvolle dame zeggen ze dan, oftwel een druk kind, haha. lijkt totaaaaaaal niet op der ouders

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anette, wat vervelend voor Sarah dat ze zo'n last heeft met poepen. Hoop voor haar (en ook voor jullie) dat het laxeermiddel haar daarmee een beetje op weg gaat helpen.

En wat fijn om te horen dat het huilen nu toch wat minder is. Hoop dat jullie ook daarmee de goede kant opgaan.

Karola, gelukkig ben je nu weer wat opgeknapt. Wel een heerlijke bevestiging inderdaad dat de kleine het de afgelopen week heel goed naar z'n zin heeft gehad.

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    volgens mij wil Sarah niet dat ik ga internetten, elke keer als ik achter de computer zit wordt ze wakker, terwijl als ik huishoudelijke dingen doe ik ze niet hoor. Raar.............. toch eens even een dochter-moeder gepsrek gaan houden.

19. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Whaahaha An, die kleine prinses van jou heeft een heerlijk temperament begrijp ik.
    Ach joh tis maar een fase.
    Wel balen dat ze zo'n last van haar ontlasting heeft.. Maar goed het huilen wordt ietwat minder...

Karola, wat balen dat je de griep hebt gehad, maar gelukkig maakt de kleine het goed.

Vandaag heb ik een @%@% dag. Alles doet zeer, kep nergen zin an. Vanavond nog naar Yoga maar kep eigenlijk zoveel pijn maar goed ik ga maar.

De 2e "Juli" baby is geboren...het broertje van de ander. Deze maakt het iets beter dan de oudste maar met beide gaat het redelijk.
    Poeh toch heavy hoor.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hihi Anette, met opvoeden kun je niet vroeg genoeg beginnen.

Sil, heftig inderdaad he? Nu al de eerste baby's. Hoop maar dat het goed blijft gaan met ze. Ze kunnen veel tegenwoordig, maar 27 weken en een paar dagen is wel erg vroeg.

Ik heb weer een paar nieuwe buikfoto's in m'n album geplaatst. Hoewel zwart normaliter aardig afkleedt, komt mijn buik juist in dit truitje erg mooi uit. En hoewel ik normaal gesproken een behoorlijk buikje van mezelf heb waar ik niet echt blij mee ben, ben ik ook deze zwangerschap weer erg trots op m'n buik.

Deel Deze Pagina