Aby, fijn dat alles zo goed gaat met Pim. En inderdaad, het is niet niks, zo'n eerste week doorbrengen in het ziekenhuis. Jij ligt daar en mannetje vliegt heen en weer. Ik kan me goed voorstellen dat je daar even een traan om hebt moeten laten. Maar inderdaad, probeer tussen alle emo's door lekker te genieten meid, want het gaat allemaal vlug genoeg. En die emo's die blijven hoor! Althans, bij mij wel. Wel minder extreem. Ik denk dat dat een soort oergevoel is ofzo. Alle mijlpalen die gaan komen straks, eerste keer zelf zitten, eerste keer staan, lopen, eerste verjaardag, eerste keer naar school, enz. ... Hier hebben we de overstap van ledikant naar peuterbed net achter de rug. Verbazingwekkend hoe makkelijk dit ging. Enerzijds gloeide ik van trots, anderzijds het ietwat weemoedige gevoel van waar is mijn kleine meisje gebleven dat 2 jaar geleden amper terug te vinden was in haar bedje?
Vanochtend weer even heerlijk kunnen loeren naar de kleine uk, een echte dwarsligger. De kleine ligt al weken bij welke echo ik ook krijg gewoon helemaal overdwars in m'n buik. Mag alleen vrijdag al weer terugkomen bij de spoedpoli omdat m'n bloeddruk was gestegen van 120/80 naar 155/95 en daar waren ze niet zo over te spreken. Dus meteen m'n medicijnen verhoogd. Balen. Had het totaal niet aan zien komen en het viel me ook bijzonder rauw op m'n dank. Maar hopen dat het opvoeren van de medicijnen voldoende is en dat de bloeddruk weer snel omlaag gaat. Ook wordt de groei van de kleine nu weer extra in de gaten gehouden, daarvoor moet ik over 2 weken al weer terug komen.
Inez, doe rustig aan en probeer zo je bloeddruk lager te krijgen. Erg fijn dat alles goed is met je uk. Lekker he, even kijken. Wordt de groei in de gaten gehouden omdat je medicijnen krijgt of is er een andere reden? Succes vrijdag. Abigail, nog steeds alles oke? Heerlijk weer dus ik hoop dat je je goed genoeg voelt om even lekker een klein stukje te wandelen of anders lekker buiten zitten. Sil, alles oke met je? Nog 10 weekjes wachten, vind het allemaal zo ontzettend leuk! WAs vandaag koffie drinken bij iemand die over 2 weekjes uitgetelt is, zo raar, net of het bij mij ook nog niet zo lang geleden is, kreeg er alweer bijna zin in (hmmm, toch maar even wachten lijkt me, haha). Eerst het oefenen maar weer eens oppakken, is alweer zo lang geleden...... (schaam schaam) Liefs Anette
Alyssa is met een groeiachterstand geboren (toen had ik ook een hoge bloeddruk) en daarom willen ze het nu weer extra in de gaten houden.
@ He Inez je gaat toch niet dezelfde fratsen uithalen als ik hoor, met je hoge bloeddruk. Doe inderdaad rustig aan hoor. Ik kan je vertellen dat het een hoop gedoe geeft als dat zo blijft. @ Lex, nou dat is dan lekker. haha Ik ga me maar geestelijk voorbereiden en een paar doze tissues in huis halen. Arme man van me. haha Die kan echt zo hopeloos kijken als ik weer eens in tranen ben als hij thuis komt. @ Sil, wat betreft dat laten knuffelen door mannetje daar moet ik toch steeds mee wachten tot het 18.00 uur is. Ach zal allemaal wel goed komen. @ An wat gaat het hard he, je kleine meid alweer over de 2 maanden. Goh. Ik verbaas me er al over dat onze uk alweer bijna 2 weken is. Op zich gaat het verder goed hier, maar ik denk dat hij écht in zijn regeldagen zit. Hij melkt ma helemaal uit en is ontroostbaar. Gister zo'n dag gehad, vannacht gelukkig hele nacht doorgeslapen en vanmorgen begon hij weer Maar........................lang leve de draagdoek. Na weet ik het hoeveel keer van borst gewisseld te zijn tussen 8 en 10 uur heb ik hem in mijn doek gepropt en daar lag hij binnen een minuut lekker in te slapen. Zo had ik lekker even mijn handen vrij. Daarna in zijn wiegje gelegd en daar ligt hij nog heerlijk te dutten. Wat is hij lief zo. haha. Ben nog wel mega moe en kom niet echt aan mijn rust toe. Heb geen kraamhulp meer en manlief is deze week alweer braaf aan het werk (en dan heb ik nog niet eens andere ukkies over de vloer lopen). Kortom het is allemaal flink wennen maar daar hoef ik de mama's hier denk niets over te vertellen. Kus Aby
Aby, jullie kleine knul al weer bijna 2 weken. Tijd vliegt inderdaad. Sterkte met de regeldagen. Probeer wel zoveel mogelijk te rusten. Het is allemaal niet niks wat je rond de geboorte van Pim hebt meegemaakt. 'Gewoon' ook even een tukkie doen wanneer de kleine man slaapt en de klusjes even de klusjes laten. Dat komt wel weer. Zelf opknappen en samen een ritme zien te vinden is nu even belangrijker. Helaas heb ik ook al meer ervaring met een hoge bloeddruk gedurende de zwangerschap. Had ik met Alyssa ook al de laatste 7 weken en ik ben de dag voor haar geboorte ook opgenomen omdat ik me niet zo heel erg goed meer voelde. Voor zover mogelijk met een 2-jarige in huis doe ik het inderdaad zo rustig als maar kan. We gaan in ieder geval m'n schoonmoeder vragen of ze 2 ochtenden in de week wil komen om zich lekker met Alyssa en evt wat huishoudelijke dingen bezig te houden en mannetje (die toch echt geen ochtendmens is) wil de komende maanden vroeg beginnen zodat hij ook vroeg thuis is en zich dan met ons meisje kan bezighouden.
Hi Aby... Jeetje meis, het valt als ik het zo hoor idd niet altijd even mee. Maar idd lang leven de draagdoek, die heb ik ook al aangeschaft. Maar vergeet niet dat jij en Pim ook aan ELKAAR moeten wennen, jij moet zich aan zijn ritme wennen en hij aan die van jou...je zult zien over een tijdje voel je hem en hij jou goed aan. Dikke knufffelsssssssssssssss! Hier is de nesteldrang bij Hugh (mijn vent) ter sprake...Maar (hoe lief ook)...hij gooit alles op 1 hoop, want het is rommel en moet opegeruimd worden, maarrre wie zit alles uit te zoeken, in te ruimen e.d. MOI! En met alles wat ik vraag....doet ie het t.o. gestelde en vind ie het raar dat ik boos wordt ? Maar goed ik heb de linnenkasten uitgemest, wederom 2 zakken en 1 doos voor de kringloopwinkel, 3 zakken met troep wat weg kan en NOG is onze garderobe kamer niet op orde (kan ook niet want wandelwagen en wieg e.d. staan er nog die ik nog niet in de babykamer wil hebben). Maar goed ik houd het voor gezien voor vandaag! Mijn benen zijn mega dik, doen onwijs zeer. Ook mijn handen doen al de hele dag (rondom de knokkels) zeer? Greetz....
hm Sil, even rustig aan doen, zo te horen hou je vocht vast. WEet zo ook niet of je daar iets aan kunt doen, het zonnetje werkt ook niet echt mee. Abigail, zoals Sil al zei, jullie moeten ook aan elkaar wennen. En regeldagen? Ik weet het niet hoor, ik zie dat nooit. Maar dat ze er zijn dat is zeker. Gisteravond ook al zo raar hier. Laatste fles: 180 cc, besluit mevrouw om nog even de luier vol te maken, daarna klaarwakker natuurlijk. TOch in bed gelegd: brullen, nou, net een klein varkentje. Na een half uur uit bed gehaald (was tussendoor even stil). Zegt mijn vriend, zou ze honger hebben. Was ik ook niet aan het denken. 60 cc klaargemaakt en dat werd opgeslurpt, daarna viel ze in slaap. Had ook nog een schepje rijstebloem toegevoegd. Raar............ Ze heeft nu nieuw speentje, gaat te snel en het andere te langzaam. Ga bij het oude speentje maar een gaatje bijprikken denk ik. ZO even het kdv bellen hoe het gegaan is met drinken. Liefs
Anette, dat heb ik van m'n schoonzus ook gehoord dat een beetje rijstebloem door de laatste voeding wonderen kon doen. Hoop dat dat bij jullie ook het geval blijft. Scheelt in ieder geval een stukje nachtrust. Hoe gaat het verder met Sarah? Gelukkig was m'n bloeddruk vandaag al weer naar tevredenheid gezakt naar een zeer acceptabele 140/80. Mag volgende week nog wel een paar keer terugkomen voor extra controle om te zien of hij mooi laag blijft maar ook weer niet te ver naar onderen zal schieten. Vandaag nog weer een pretecho gehad en hij was weer erg mooi, ondanks dat de kleine wederom heel erg z'n best heeft gedaan om het snoetje te bedekken met handen en voeten. We hebben dus weer amper 3D beelden. Over 2 weken mogen we op kosten van babyview op herhaling en hopen dat we dan de meest geweldige beelden te zien zullen krijgen. (hihi, wat vervelend nou toch). Ik zal dit weekeinde eens zien of het lukt een plaatje in te scannen dat nog wel aardig gelukt is ondanks de handen en voetenparade.
Hey meiden,sorry maar als ik s'avonds eenmaal zit heb ik geen puf meer om te kletsen. Probeer wel te lezen hoe het me jullie gaat! Met mij gaat het verder wel prima,maar druk bezig en alle 4 de mannetjes hebben vakantie. We zijn dit weeken dook weg naar de camping en komen maandag terug. Ik zal volgende week weer wat beter mijn best doen. Fijn weekend en liefs van mij!
@ Inez lekker dat je bloeddruk weer wat stabiel is. Leuk bedje overigens van je meis. Poehee jij hebt ook al wat echo's zo...........heeeeeeeeeeeel vervelend. Geniet er lekker van, je kan er toch niet vaak genoeg naar kijken. Goed plan overigens om schoonma in te zetten. @ Sil inderdaad hou het rustig meid. Vooral met dit warme weer kan je meer vocht vasthouden. En nesteldrang, mijn ervaring is dat het je na de bevalling helemaal niet meer kan schelen hoe het huis eruit ziet haha. Heb ik me daar zo druk over lopen maken. @ An jeetje jij hebt ook al zo'n mini vreter. Die van mij lijkt ook wel uitgehongerd. Hij doet het overigens nu super hoor. Ik durf het je haast niet te zeggen maar die Pim van ons slaapt zelfs de hele nacht door. Ik heb weer het liefste kind van deze aardbol. Maar jeetje wat groeit dat hard zeg in 2 weken. Hij krijg nu echt al een bol koppie en spekkies aan benen en armen. Lekker hoor. @ Karola, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, ik merk dat ik ook meer tijd moet zoeken nu. Met het mooie weer ben je toch meer buiten en bij ons neemt de kleine ook veel tijd in. Geniet lekker en we zien je tussendoor wel verschijnen. Nou meiden geniet nog van het mooie weer en tot de volgende keer.
Aby, mooie plaatjes van je mannetje in je album hoor! En ja, die kleintjes groeien als kool. Niet te geloven gewoon. Alyssa is inmiddels helemaal gewend aan haar nieuwe bedje. En wat een lekker ding is het ook. Ze blijft keurig in haar bedje tot er iemand bij haar kamer komt. Daar gaat vast verandering in komen, maar ik hoop dat ze het voorlopig nog even op deze manier volhoudt. En ja Aby, we krijgen op deze manier inderdaad heel wat echo's. Errug vervelend hoor! Haha.
Aby, leuke foto's en wat "stoer" dat ie kleine al doorslaapt 'snachts hihihi. An en Lex, hoe gaat het met jullie prinsesjes? Karola, doe lekker rustig aan meis. Inez, wat een leuke kamer heeft Alyssa! En wat goed om te horen dat je bloeddruk omlaag is! Ben ook erg benieuwd of de kleine bij de volgende echo zich wel laat zien hihihi. Hier gaat alles een beetje moeizaam. Kep mega last van mijn benen (vocht en pijn), mijn handen doen onwijs zeer. Kep vanmorgen ook wat bloedverlies gehad en en daardoro vandaag praktisch de hele dag plat gelegen EN gisteravond (en soms nog steeds) een irri menstruatie gevoel. De kleine beweegt nog steeds prima al lijkt het steeds harder. Morgen gaat mannetje (met nesteldrang) weer aan het werk, aan de ene kant..HEERLIJK maar aan de andere kant...ben ik weer alleen overdag! Nou dikke kus voor jullie allemaal!
Sil, heb je je verloskundige gebeld over het bloedverlies? Ik zou het wel even melden, waarschijnlijk is het niks maar toch voor de zekerheid. Bij mij werd toen groot alarm geslagen, was niks aan de hand (gevoelige bm mond). Doe rustig aan met dit warme weer en zoek een beetje verkoeling, de regen komt eraan zeggen ze! Abigail, lekker toch, nu al doorslapen. Houden zo! Heb nog niet naar je foto´s gekeken maar ga ik zo doen. En nee, niet jij hebt het liefste kind van de aardbol want die woont hier en heet Sarah Inez, jij kunt ook fotobehang maken van al je echo´s, haha. Het is voor jou ook aftellen nu zeg. Wat gaat het toch eigenlijk snel. Karola, zoals je ziet ben ik er ook minder te vinden hier, komt ook door het weer en Sarah houdt me ook wel bezig hoor. Hier gaat het goed, Sarah slaapt nu alweer ruim een week door en is erg vrolijk. Lag net heerlijk in de box te spelen en toen werd het verdacht stil, ligt ze gewoon heerlijk te slapen, dit had ik 2 weken geleden nog niet durven hopen. Toen was het brullen omdat ze moe is. Ze zit duidelijk beter in haar vel. Kreeg gisteren ook een enorme schaterlach, zo lief, werd er gewoon emo van. WEl krijgt ze dadelijk haar prikje sen dat vind ik nu wel heel zielig, vorige keer minder want ze huilde toch al veel (klinkt heel gemeen maar toen kon ik niet zien of het huilen van de prikjes was of iets anders). Maar ja, lekker knuffelen vandaag. En vreetmonster, jep, we geven nu 5 flesjes van 180cc met 6 schepjes voeding, we denken er over om voor de nacht iets meer te geven, ze huilde gisteravond ook nog. Vind het moeilijk om dat in te schatten. Liefs Anette
An, Ik moet vrijdag naar de Gyn en tot gistermorgen heb ik er geen last meer van gehad (ff afkloppen). Tevens ga ik straks ff naar de HA om naar mijn handen te laten kijken. Wat heerlijk om te horen dat het nu zo goed gaat met Sarah! Balen dat ze nu ook een prikje krijgt maar goed het is ff niet anders. Inschatten van het eten, joh dat komt vanzelf...moet je kijken hoe ver jullie nu zijn gekomen! Geniet lekker meis! Veel liefs Silla
SMELT! Wat een mooie meid! En wat gaat het hard joh! Ik kan ook echt niet wachten totdat mijn kleine er is...kan ik ook gaan showen!