Wisselend wel/niet zere borsten...bang!!!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door LadyT, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hallo dames,

Ik ben vandaag 4,6 dagen zwanger en maak me best veel zorgen of het goed zal gaan...ik weet dat ik het niet in handen heb, maar toch... Ik heb twee eerdere vmk's gehad en die ervaringen maken me zo angstig!

Alleen op de momenten dat ik veel klachten heb voel ik me rustig. Wat me veel zorgen maakt zijn de momenten dat mijn borsten niet gevoelig zijn. tot nu toe kwam het elke keer weer goed...(lees: wel weer pijnlijke borsten).
    Vanochtend merk ik dat mijn borsten eigenlijk ook nauwelijks pijn of opgezet zijn en schiet ik weer helemaal in de stress.

Mijn vraag aan julie: herkennen jullie het afwisselend wel/niet pijnlijke borsten? Is het normaal dat de borsten soms wel normaal aanvoelen? En zo ja: is het goed gekomen bij jullie?

Liefs LadyT

2. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik wordt knetter krankjorrum van mijn borsten, af en aan doen ze heel zeer waarbij het bloed ook wegtrekt uit mijn tepels:/ schijnen spierkrampen te zijn die niet erg zijn maar wel heeeeeeeeeeeeeel erg vervelend.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.138
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wisselende klachten zeggen niks over het verloop van de zwangerschap. Dat kan voorkomen bij eegoede zwangerschap, maar ook bij een zwangerschap die niet goed gaat. Vervelend hè, dat je geen nenkele zekerheid hebt! Ik heb die eerste maanden zo vaak gewild dat ik een raampje in mijn buik zou hebben. ;)

Succes de komende tijd! Ik hoop met je mee dat het deze keer allemaal goed zal gaan.

4. Maia

Maia Niet meer actief

wisselende klachtjes zegt inderdaad niet zoveel. Ik had rond die periode ook wisselend wel/geen pijnlijke borsten, eigenlijk pas sinds een week of 2 dat ze echt constant pijn doen en dat ze echt wat beginnen te groeien, maar de weken ervoor echt nog niet.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.138
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hou er rekening mee dat je borsten op een gegeven moment ook gewoon geen pijn meer doen, ook bij een goede zwangershap. Net zoals klachten zoals misselijkheid evermoeidheid op een gegeven moment ook minder worden of verdwijnen.

6. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    dit is heel herkendbaar. soms deed het zo zeer dat ik maar op mn rug moest gaan slapen, en als ik me dan in mn slaap omdraaide werd ik wakker van de pijn. en een paar dagen later voelde ik bijna niets meer. soms zijn mn borsten ook echt groter, maar een paar dagen later zijn ze weer normaal..heel vreemd allemaal.
    als je het niet vertrouwd kan je ook altijd even je vk op bellen, het is logisch dat je je zorgen maakt, misschien kan zij je zorgen een beetje weg nemen?!

7. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mij deden ze in het begin ook alleen in periodes pijn. Na week 10 ofzo heb ik zelfs nooit meer last gehad. Nou ze is inmiddels alweer 10+ maanden! ;)

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Nou hier wisselen de klachten ook continu hoor. Garantie heb je helaas nooit. Voorlopig zitten we in spanning. En na de geboorte ook continu, een manier van moeder natuur om ons aan de nieuwe situatie te laten wennen ;)

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier ook wisselende klachten in het begin de ene dag wel last de andere dag niet

10. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij doen ze helemaal geen pijn! Heb nog geen enkel moment last gehad van zere borsten.

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    toen ik net zwanger was , heb ik bloed verlies gehad en waren een aantal dagen al me klachten minder.
    ik dacht ook dat het een slecht teken was , maar kijk mijn banner.

klachten zegen niks over een goede of niet goede zwangerschap, ik zou zegen geniet er een beetje van wie weet is het volgende week , of morgen wel anders en doet alles zeer!

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Meis, ik ben nu bijna 23 weken zwanger en heb tot nu toe nog geen enkel pijntje aan mijn borsten gehad. Ze zijn niet gegroeid, doen geen pijn, niet veranderd en niet zwaarder......dus dat zegt totaal niets..Ik voel de kleine nu hele tijd schoppen en trappelen.

Geen zorgen maken hoor..

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ladyT,

ik heb regelmatig last van pijnlijke borsten, ik heb toevallig vandaag een dag weer pijnlijk borsten, het hangt bij mij samen met de activiteit en het weer, bij kou en het sporten doen ze pijn.

anders bijna niet.
    soms als ik een drukke dag heb gehad zijn ze gevoelig maar dat overleef ik wel.

ja borsten zijn geen meetapparaat voor je zwangerschap, vooral in het begin van de zwangerschap heb ik veel dagen nieteens ieder moment erbij stil gestaan dat ik zwanger ben ik had veel klachten vrije dagen, geen misselijkheid, geen buikkrampen ed. alleen maagzuur end e laatste weken rugpijn.

groetjes

Deel Deze Pagina