Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'De lounge' started by BeingMommy, Sep 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Hallo meiden,

Wat zouden jullie doen als je ziet dat een kind mishandeld word op straat? In de winkel hoorde je al hoe de moeder het kind afkatte maar deed je alsof je het niet hoorde om het kindje niet in verlegenheid te brengen.

Vervolgens loop je naar buiten, en zie je dezelfde moeder haar kind mishandelen. Vooruit duwen (hard handig), kind in der nek beet pakken (hard handig), en vervolgens der in der vlechten te pakken en aan der haren te trekken.

Wat zouden jullie doen? Politie bellen gaat zo moeilijk in dit soort gevallen aangezien mevrouw dan allang weg is. Maar zeker niet een reden om het niet te doen. Maar naast dat, wat zouden jullie doen?

Groetjes BeingMommy

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Poeh, daar vraag je wat....

De politie bellen heeft weinig zin denk ik, want als die komt, dan is die vrouw allang foetsjie.

Het enige wat je dan zou kunnen doen is wel haar erop aanspreken denk ik. Weet alleen niet of ik daar zelf zo'n held in zou zijn....

3. MissT

MissT Niet meer actief

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik zou op haar afstappen.. hoe angsthaas ik ook ben!
    ik heb het zelf als kind mee gemaakt, dus ik zou er wat van zeggen..

5. Brielle

Brielle Actief lid

Aug 25, 2010
    248
    0
    0
    Ik zou haar erop aanspreken en misschien evt. wel volgen zodat ik een adres zou weten en dan idd even op de site van No Kidding kijken...

6. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    @ Waardevol,idd politie bellen heeft denk ik weinig zin. Omdat mevouw dan idd allang weg is.

@MissT bedankt voor de website, ga het eens ff goed doorlezen!

@ Renate & Brielle, ik ben er dus op afgestapt en ze wist niet wat ze moest doen. In eerste instantie vroeg ze me wat ik kwam doen en wie ik was. Heb toen geantwoord dat ze maar heel goed moet kijken naar wie ik ben, en dat het wel duidelijk is wat ik kwam doen. Heb der gevraagd of ze gek geworden is, en dat het maar een kind is. En als ze zo stoer is om mensen klappen te geven ze iemand moet nemen die haar gelijke is.

Helaas dat er mensen zijn die dit soort dingen doen.

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Uiteindelijk vraag ik me wel af wat ik ermee bereikt heb. Haar volgen kon niet, stond zelf met mijn kinderen en boodschappenkarren (mijn moeder was mee winkelen).

Ik ben bang dat het meisje nu thuis nog meer klappen zal ontvangen. Maar ja helemaals niets zeggen en doen, zal ik helemaal verschrikkelijk vinden van mezelf.

Wat me best dwars zit, is dat er zoveel mensen zijn die toekijken maar niets doen. Ondertussen wel allemaal blijven staan en kijken hoe dat kind letterlijk en figuurlijk met de grond gelijk gemaakt word. Zit er nog van te trillen. Hoop echt dat deze vrouw, en elke ouder gaat nadenken over wat het met een kind doet, en hulpt zoekt als dit nodig is.

8. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik stap onmiddelijk op haar af, kan me niet schelen wat ze zegt of doet, van een kind blijf je af.

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Idd suikerboon zo denk ik er ook over.

10. miffy11

miffy11 Niet meer actief

kenteken noteren als ze met de auto is, anders evt achtervolgen om adres te achterhalen..

11. Brielle

Brielle Actief lid

Aug 25, 2010
    248
    0
    0
    Ik zou het nu zeker in de gaten houden en kijken of je haar vaker ziet...

Evt. eens haar en het kind omschrijven en navraag doen... Misschien kent iemand haar?

Ik denk dat het goed is dat je haar er op aangesproken hebt. Niets doen, helpt ook niet! Misschien gaat ze er nu toch wel over nadenken... Laten we het hopen...

12. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    ik vind dat je altijd moet opletten met dat soort dingen. Ik kan me voorstellen dat als een kind je het bloed onder de nagels vandaan haalt je soms je gedult verliest.
    Je weet niet hoe vaak het gebeurt (misschien is dit wel de eerste keer) en als je melding maakt heeft dat ook inpact op het gezin, want dat krijgen ze dus wel te horen. Denk je dat dat het beter maakt?

13. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Goede tips meiden, een les voor ons allen mochten we ermee geconfronteerd worden.

@ Bonnie, daar dacht ik ook nog aan. Maar dit was duidelijk geen kwestie van een kind dat je irriteerd. Dan nog keur ik het niet goed, maar dit ging veel verder. Ik geloofde mijn ogen gewoon niet, ze werd aan der haren gesleurd en vervolgens een hoekje ingedreven tegen de muur aan.

14. celeste777

celeste777 Niet meer actief

Ik vind dit echt te ver gaan. Je hebt geen idee wie die mensen zijn of wat er voorgevallen is. Ik ben ook echt weleens aan mijn haren meegesleurd de winkel uit omdat ik al de hele dag strondvervelend was, en heb ook weleens een pak slaag gehad thuis omdat ik het (waarschijnlijk ) zelf uitlokte. Ik ben er echt niet slecht van geworden en hou hartstikke veel van mijn ouders !!!!!

Wanneer ik in de supermarkt mijn kind een zet zou geven omdat ie vervelend is en er zou een moeder op me afstappen........
    die kan dan echt lachen want waar haal je het lef vandaan zeg !!

Bij herhaaldelijke werkelijke mishandeling vind ik het een ander verhaal, daar mag niemand zijn ogen voor sluiten.
    Maar dit vind ik echt overtrokken.

Mijn kind heeft heel erg last van driftbuien, slaat en schopt me rustig in een winkel als hij zijn zin niet krijgt. Moet je dan maar niks doen, dan weten we zeker dat we er over 18 jaar weer een crimineel bij hebben. :(

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen voorstander van slaan of wat dan ook maar je kan toch ook niet voor elke moeder die een keer boos op zijn of haar kind is de politie bellen of een melding maken.

15. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

May 2, 2010
    3,831
    17
    38
    Female
    Moeilijk onderwerp meiden...
    Vind het ook echt een discussie punt....
    Ben ook ABSOLUUT NIET VOOR fysiek geweld... maar kan me ook best voorstellen dat als een kind echt zoooo aan het drammen is dat je iets doet waar je later onwijs spijt van hebt... (zou het zelf echt niet willen hoor!! Echt niet, maar kan me er btje van indenken)..

Werk zelf op een kdv en zelfs daar halen ze af en toe met hun gedrag het bloed onder je nagels vandaan!! Dat je even moet weglopen... en tot 10 tellen!!

Maar vindt het echt moeilijk want ben er niet bij geweest dus vind het ook heel moeilijk om erover te oordelen..

Vind het ook wel weer heel knap dat je erop gereageerd hebt.. maar zomaar een melding maken heeft idd heel veel gevolgen!!!

16. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Zooo lastig! Ik vind het knap dat je er wat van hebt gezegd!

Ik heb twee jaar geleden gezien dat een moeder haar zoon van een jaar of 5 op straat in het gezicht sloeg. Ik was zó vol adrenaline ineens maar omdat ik in een andere plaats was en die moeder met nog vier andere volwassenen samenschoolden durfde ik er niets van te zeggen en daar heb ik tot op de dag van vandaag spijt van.:x

17. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    #17 BeingMommy, Sep 3, 2010
    Last edited: Sep 3, 2010
    Maar Celeste, waarom is dat een reden dan? Om kinderen aan hun haren te trekken of een zet te geven? Is dat goed te keuren? Wat een kind ook gedaan heeft? Verdient het dan om zo vernederd te worden? Zo gekleineerd? Zo bang gemaakt te worden? Omdat het vervelend zou geweest zijn?

Dit was geen duwtje uit frustratie meer, dit waren rake 'klappen'. Dat kind was doodsbang voor der moeder. Had ik mij moeten omdraaien en weg moeten lopen?

Laat het duidelijk zijn, dat ik geen persoon ben die zich bemoeid met andere. Maar dit kind was weerloos, en werd mishandeld.

Ze hoort zich veilig te voelen bij haar moeder, dat is haar opvoeder degene die haar begeleidt in dit leven. En ik zag angst bij dit meisje een grote angst.

Ik heb er niets mee te maken dat weet ik. Maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen er niets van te zeggen. Ik handelde ook in een impuls want ik schrok me rot. Maar dit zijn situaties, daar horen wij niet toe te kijken. Wat we dan wel horen te doen weet ik niet. Want het is niet altijd het beste een melding oid te maken. Want ik weet niet meer, dan dat ik daar zie gebeuren.

Wordt er nog boos van als ik eraan terugdenk.

18. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

ik zou een film of foto maken met mijn telefoon, dan erop afstappen dat je dat gedaan hebt en ermee naar de politie gaat. Dat vervolgens dan ook doen.

Geen kind verdient dat.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Precies wat ik dacht! Als ze met de auto zou zijn, kun je het AMK bellen en het nummerbord en signalement van moeder en kind doorgeven.

Die link van het AMK geeft volgens mij geen tips voor deze situatie....

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Nee, niet op iedere moeder die boos is op haar kind. Maar boos zijn of aan de haren meetrekken en in een hoekje drijven en de huid vol schelden is wat anders.
    Moeders die dat doen, hebben op z'n minst wat tips nodig over hoe je je kind moet straffen.

Share This Page