Hi, Ik ben een onzekere Mama, van 2 kinderen, ik ben 20 jaar geworden en ik heb een zoontje van 2 maanden en een zoontje van bijna 2 jaar, Ik zit in een gevecht met mezelf, en voed daarbij mijn kinderen op samen met mijn partner het gaat aardig goed.. Alleen nou wil ik graag elke maand, een weekend alleen zijn, Is dat een raar idee? Wat denken de andere mama's hiervan? Het maakt mij erg onzeker, en ik heb het wel nodig voor mezelf.. Doe ik mijn kinderen dan tekort? Edit Moderator: Koptitel iets aangepast en verplaatst naar Na de Bevalling.
Elke maand een weekend lijkt me wel vrij veel. Je zou ook kunnen kijken of je elke maand een dagje alleen weg kan. Dan heb je wel lekker tijd voor jezelf. Een weekend is lastiger met kids omdat ze dan ergens anders moeten slapen of je partner staat er dan alleen voor.
Er is altijd een oppas voor de kleintjes, Maar dat is het probleem ook niet. Ik zou ook om de maand het kunnen doen of zo de week plannen dat je een dagje wat leuks kan gaan doen, en afentoe een weekendje voor jezelf kan geen kwaad, Maar elke maand is ook wel veel en zwaar voorjezelf. Dankjewel voor je reactie.
Het is zeker goed om af en toe iets voor jezelf te doen, daar moet je je ook echt niet schuldig over voelen. Wat ook heel goed is, is om juist samen met je partner iets te gaan doen, dat komt je relatie echt ten goede. Je kan dan gewoon even jezelf zijn zonder afgeleid te worden door je kids. Daar wordt je zelf alleen maar vrolijker van en dat komt uiteindelijk je kids weer ten goede..
Ik kan me hier eigenlijk heel weinig bij voorstellen eerlijk gezegd. Ik vond he tbet wel lekker om af en toe een uurtje of wat even kindloos rond te lopen, maar langer absoluut niet. Dat vonden mijn borsten trouwens ook niet goed. Een heel weekeinde zonder kind overkwam me pas toen ze al ruim 4 jaar waren.
Ik moet er niet aan denken om elke maand een weekend bij mijn meisje weg te zijn . Dat kan en wil ik echt niet . Ik zou zeker een weekend wegwillen maar dan wél met z'n 3 tjes. Een paar uurtjes in de week voor mezelf vind ik lang zat! Wat is voor jou een weekendje weg? Uitgaan en stappen of een weekend in een huisje ofzo? Wat is voor jou de reden om elke maand een weekend weg te willen? Wil je dan een weekend alleen weg of met je partner?
Ik begrijp het wel,Ik wil ook niet graag weg. Ik hou zielsveel van mijn kinderen. Maar voormezelf is het beter om er tussen uit tegaan en dat is eenmalig in de maand. Dat is of alleen, of met 1 kind f met beide of met mijn partner... Dat komt omdat ik erg hard aan mezelf moet werken, Ik heb hulpverlening voor mezelf. Ik kan wel eens depri worden en dat kan ik beter voorkomen, dus door even wegtegaan. Dat is mijn pakketje op mijn schouder zeg maar...
Als je door een weekend voor jezelf te nemen de resterende tijd een betere en leukere moeder bent dan zou ik zeggen: Ga lekker! De kids hebben er meer aan als jij goed in je vel zit en als je een vaste (en leuke) oppas voor ze hebt dan is er toch niets aan de hand?
mijn idee! Gewoon lekker doen als je dat nodig hebt en daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen!
Als je een betere, gezelligere, lievere etc. moeder wordt door dat weekendje in de maand te ontspannen, dan is dat toch juist hartstikke goed voor je kinderen? Juist dat weekendje weg, maakt van jou een ontspannender iemand, daar heeft iedereen wat aan, zeker ook je kinderen. Liever een mamma die eens in de maand een nachtje weg is, dan een overspannen mamma die er altijd is. Wij kennen jou geschiedenis niet, dus wij kunnen ook niet oordelen wat jou het gevoel geeft om dit te moeten doen....