weet het ff niet meer hoor!

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1984, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Pfffffff even van me afschrijven.
    We hebben namelijk zoals zovelen denk ik GELDPROBLEMEN!

Dit komt doordat we veel rekeningen in 1 keer moesten betalen:
    - unive eigen risico 300 euro
    - belasting (141e, 238e, en 81 euro) hoogste bedrag mogen we in termijnen betalen.
    - en nog aantal dingen waar we een achterstand mee hadden.

Nu is het ook nog een zo dat mijn man een flexcontract heeft en nu het rustig is op het werk heeft hij maar 96 uur per maand, dus echt veel te weinig , dus krijgen we ook te weinig geld binnen.

Ik zie het nu echt even niet meer zitten!
    WE hebben een kleine van 9 maanden en ben zwanger van de 2e.
    Op zich wil ik dan wel gaan werken, maar weet niet of ze me willen en ik woon in een dorpje, dus als je ergens wilt werken moet je al met de bus en met de trein.

Sorry hoor, maar ik moest echt even mijn ei kwijt.
    Ik zie het echt niet meer zitten hoor!

2. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    He gatsie, dat is ook allemaal niet leuk.
    Ik kan je geen tips geven, maar wil je even sterkte wensen.

3. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    moeilijk....helaas kan ik je niet helpen, maar
    ik wil jullie heel veel succes en sterkte wensen...lijkt me erg vervelend!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

oh meis dat is vervelend! als je echt schulden hebt (weet niet of dat zo is?) kun je altijd contact opnemen met schuldhulpverlening. voor kleinere dingen of tips hoe je hiermee om kunt gaan is maatschappelijk werk een optie.

wat je ook doet, sluit geen lening/krediet af om dit af te betalen, dat is het begin van het einde!

en wat werk betreft, je kunt heel veel mazzel hebben, ik werk ook pas net en ben zwanger, en mijn baas heeft er geen enkel probleem van gemaakt!

5. sinada

sinada Niet meer actief

ook ik kan je niet helpen. Geld is zo vaak het probleem. sterkte hoor

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Echt niet leuk, heb een paar dagen terug ook een topic over financiële moeilijkheden geopend.

Veel sterkte meis!

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik weet hoe het is om schulden te hebben,hebben zelf 3 jaar in sanering gezeten,zijn er nu een jaar uit.

Wij hebben hulp gezocht bij maatschappelijk werk,die verwezen ons door naar Budgetbureau Lelystad(daar woonden we destijds),wij zijn zeer goed geholpen.Het is geen pretje maar we zijn nu wel schuldenvrij.
    Zoek hulp als je er niet meer uitkomt!
    Het bracht ons een hoop rust.Veel sterkte.

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    kan je man geen aanvullende bijstand krijgen in jullie gemeente?

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Misschien kun je voor de andere achterstanden ook een maandelijkse regeling treffen, waardoor je niet maandelijks hoeft te betalen.
    Bedrijven schrijven altijd dat het in een keer moet omdat zij het graag in een keer betaald willen hebben. Maar als jij de situatie uitleg, zijn ze vaak wel bereid om een maandelijkse regeling te treffen.

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bel de instanties waar je een achterstand heb op en vraag of je in maandelijkse termijnen mag betalen omdat je het geld niet hebt om het in 1 keer te doen.
    Het is beter om op tijd het probleem bespreekbaar te maken dan te wachten op aanmaningen enzo.
    Kun jij eventueel niet een baantje voor de avonduren vinden. Bijvoorbeeld schoonmaakwerk bij bedrijven? Dan kun je werken wanneer je man thuis is en hoef je geen oppas te betalen en verdien je toch een beetje extra. Hoewel dat natuurlijk wel lastig is nu je zwanger bent van een tweede kindje.
    Of verkoop wat oude, niet gebruikte spullen en kleding op marktplaats dan kun je daar je rekeningen van betalen.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd en gefeliciteerd met je zwangerschap.

11. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Geldproblemen hebben is echt niet leuk, hopelijk komt er snel een oplossing voor je!
    Sterkte!

12. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

wat ik me nou afvraag die schuldhulpverlening, word dan ook je salaris ingehouden want dat is bij een schuldsanering och wel zo?

wie ken mij ff een pbtje sturen daarover?

13. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    je hebt een pb! ;)

14. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

wil je mij daarover misschien ook een pb sturen?

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    ok.

16. Wil iemand mij dan misschien uitleggen hoe schuldhulpverlening werkt en wat het verschil is tussen schuldhulpverlening en schuldsanering?

17. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    eigenlijk zijn beide hetzelfde.In eerste instantie wordt geprobeerd om op de vrijwillige manier te proberen of je schuldeisers kan afbetalen,maar als 1 weigert,kun je het vergeten.
    Schulsanering kun je bij de rechtbank aanvragen.
    Indien het toegewezen wordt,wordt je 3 jaar gecontroleerd door een bewindvoerder,je post wordt gecontroleerd,je moet full time werken om geld te sparen op de boedelrekening(je spaart dus voor de schuldeisers),het inkomen dat je mag houden is iets onder bijstand niveau.
    Wij moesten bv ook de auto verkopen en vakantiegeld moesten we ook inleveren.
    Je mag me altijd vragen erover,heb er zelf 3 jaar ingezeten.

Oja,ook niet onbelangrijk;als je je niet aan de regels houdt,kun je failliet verklaard worden,maar als je het goed doet,krijg je een schone lei.

18. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    wij moeten wel andere auto hebben.
    mn auto's betalen die eerst voor ons en elke maand moeten we deel terug betalen.
    wij gaan ook in de schuldhulpverlening.
    dinsdag hebben we een afspraak met maatschappelijk werk

Deel Deze Pagina