Wat doe je om blaasontsteking te voorkomen?

Discussion in 'Gezondheid' started by Lexie74, Jun 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Hallo dames,
    Hebben jullie tips om blaasontsteking te voorkomen?
    Ik drink meer dan anders, heb ook meer dorst dan voor mn zwangerschap. Heb thee van het Kruidvat gekocht wat goed voor blaas en nierfunctie heet te zijn, iets met cranberrysap.
    Hebben jullie nog andere tips misschien?
    Alvast dank voor de reacties!

2. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Even voorop gesteld, als je * gevoelig bent voor blaasontsteking* dan heb je botweg gezegd gewoon pech. Als je man een bepaald soort bacterie bij zich draagt, of als je een afwijkende zuurgraad hebt in de vagina heb je ook meer kans.
    Ben je vb diabeet dan heb je ook meer kans op een blaasontsteking.
    Het enige wat je preventief zou kunnen doen is 1000 mg Ascorbinezuur per dag gebruiken ( vitamine C) maar ook dat is geen garantie.

3. Fibi

Fibi Bekend lid

Mar 9, 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Veel water drinken en extra vit. C nemen maar zoals gezegd, geen garantie dat je het niet krijgt.....

4. bloempje82

bloempje82 Actief lid

Jan 12, 2007
    323
    0
    0
    ik kreeg het advies van de vk om vit. C bruistabletten te gebruiken, krijg je ook nog eens veel vitamientjes binnen!

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Bruistabletten zal ik eens naar op zoek. En water tja ik probeer veel meer te drinken, heb zowieso ook meer dorst dan voor de zwangerschap

6. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    De bacterie houdt niet van zuur... cranberry sap, vitamine C tabletten... en HEEL veel water met bijvoorbeeld een schijfje citroen (ik dronk ook water met citroenlimonade!)... Heb 51x blaasontsteking gehad, en totaal 9 maanden antibiotica... dus aardig wat ervaring :)

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    Na de gemeenschap (sex) goed uitplassen en met een washandje goed schoonmaken van onderen

8. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Owja, vergeet ik ook nog... ALTIJD goed uitplassen. Als je te vroeg 'afknijpt'... dan blijft er een restje achter dat weer een broeinest voor de bacterie kan zijn.

En van voor naar achteren 'vegen' na de boodschap ipv van achter naar voren :rolleyes: ... van die standaard tips :)

9. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo,

Kreeg van de huisarts een keer de tip om veel sinaasappelsap te drinken, schijnt ook zuur te zijn. En cranberrysap en vitamine C maar dat was al genoemd.

10. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    ik ben ook erg gevoelig voor blaasontsteking en drink cranberrysap. dit dronk ik ook in de zwangerschappen. hier heb je overigens meerdere producten van. zelfs stroop en erg lekker :)
    je kan cranberrysap ook in veel winkels gewoon krijgen.
    en de andere tips helpen ook.

11. lucie

lucie Actief lid

Mar 13, 2007
    335
    0
    0
    Geen sex hebben.... hahahahahaha! :)

Share This Page