Niets te zien bij echo 4+5...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Hotseflots32, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hotseflots32

    25 nov 2015
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

    Ik heb vorige week een eerste inwendige echo gehad. Nu was het nog heel vroeg (4 weken en 5 dagen), maar er was dus nog niets te zien in mijn baarmoeder, behalve een kleine, vage schaduw.

    Heeft iemand heir ervaring mee? Is het normaal dat je zo vroeg nog niets ziet, of zou dit een aanwijzing kunnen zijn voor een bbz? Ik had de dag ervoor bloed laten prikken, en mijn HCG waarde was op dat moment 461.

    Ik heb over 2 weken weer een nieuwe echo, maar nu heeft mijn brein zich natuurlijk vastgebeten in de mogelijkheid dat het niet goed zit :|
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Volgens mij kan je dan ook nog helemaal niets zien, dus niet vreemd.
    Vanwaar deze extreem vroege echo? De meeste echoscopisten zullen het ook helemaal niet doen op dat termijn namelijk.
     
    Hotseflots32 vindt dit leuk.
  3. Hotseflots32

    25 nov 2015
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    De reden van de vroege echo was omdat ik toevallig een afspraak had bij de gynaecoloog in verband met het ICSI traject waarin we lopen. We zouden die dag de afgelopen ronde bespreken, maar toen bleek ik dus op de valreep zwanger van de laatste terugplaatsing. Aangezien we er toch waren deed ze maar meteen een echo.

    Maar het is dus normaal dat er dan nog niks te zien is? Dat stelt mij wel gerust. Ik zie ook wel eens berichten hier dat mensen in de 5e week al wel wat zien op een echo dus dat zette mij aan het denken. maar waarschijnlijk gaat het gewoon heel hard rond die periode.

    Na een heel lang traject van fertiliteitsbehandelingen ben ik nu voor het eerst pril zwanger en ik heb werkelijk geen idee! Ik weet alles van IVF en ICSI, maar echt NIKS over zwangerschappen, dus dit is compleet nieuw voor mij.
     
  4. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Had ik bij mn vorige zwangerschap ook. Toen was ik precies 4,6weken. Anderhalve week later was er al duidelijk een kloppend hartje te zien.
     
    Hotseflots32 vindt dit leuk.
  5. Hotseflots32

    25 nov 2015
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    ha, thanks! Dit helpt mij echt enorm.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  6. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Sterkte met t wachten. Twee weken duren ineens een eeuwigheid als je op goed nieuws wacht.
     
    Hotseflots32 vindt dit leuk.
  7. Hotseflots32

    25 nov 2015
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    Dank je, en inderdaad, de uren en dagen kruipen voorbij. Denk je na het hele fertiliteitscircus er te zijn, begint het pas echt! Ik maak me overal zorgen om, echt om elk ongemakje (pijnlijke borsten! Ineens geen pijnlijke borsten! krampje!).

    Ook wel een van de nadelen van het zo vroeg weten denk ik, er kan gewoon veel misgaan en het duurt ook nog eens langer.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  8. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Vreemd... als ze dan toch een echo doet had ze je dan wel wat beter kunnen inlichten dat niks zien volstrekt normaal is. Of heeft ze dat gedaan maar ben je er zelf toch niet gerust op?

    Hoe dan ook, het begin gaat heel snel. Zo zie je niks en zo zie je een ring met een vruchtje en een klein knipperlichtje.
     
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Het is normaler om met deze termijn niets te zien dan wel. Maar slopend is dat wachten he!
    Heb je klachten verder?
     
  10. Hotseflots32

    25 nov 2015
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    @MammaZijnIsDeBom ik geloof dat de gyn het eerst vreemd vond maar daarna zei dat het misschien wel kon. Ze was wel in de war met wanneer ik voor het laatst bloed had geprikt, ze dacht dat dat al weer een paar dagen eerder was, maar dat was de dag ervoor. Misschien dacht ze dus dat ik verder was dan ik was.

    @sarah28 ik had de eerste date meer klachten dan nu. Rommelende darmen en pijnlijke en harde borsten vooral, maar ook wat lichte kramp, meer speeksel en een beetje dizzy. Nu zijn min borsten al een paar dagen minder gespannen en heb ik alleen 's nachts vaak last van wat milde ongesteldheidsachtige kramp. Ik wilde haast dat ik meer klachten had, ik voel me namelijk niet echt zwanger zo!
     
  11. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    In dit stadium kan bij wijze van 3 dagen al een enorm verschil maken. Nog niet gek hoor dat er niks is te zien.
    Succes met het lange wachten en hopelijk straks een prachtige echo!
     
  12. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Ik vraag me af of je bij terugplaatsing wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan hebben. Het vruchtje wordt toch in de baarmoeder geplaatst? Bij een natuurlijke bevruchting kan het vruchtje toch blijven steken in de eileiders? En zo komt toch een bbz? Of maak ik nu echt een hele domme opmerking?
    Ik hoop dat er snel wel wat te zien is.
     
  13. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Ik heb een echo gehad met 5 weken, 2 dagen waarop alleen n vruchtzakje te zien was zonder inhoud. 2 weken in de stress gezeten en daarna mooi vruchtje met hartslag gezien. Je leest dit heel vaak, dus zou me proberen niet te druk te maken. Sterkte!!!
     
    Hotseflots32 vindt dit leuk.
  14. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Is heel normaal. Bij mij zag je ook niet veel. Hadden ze wel even kunnen zeggen maar na zo'n traject richten ze zich meer op de eierstokken dan de zwangerschap merkte ik.
    En zo gek is het ook niet dat je al een echo had na zo'n traject. Had ik ook. Jammer dat je je daarvoor moet verantwoorden.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan ondanks deze onzekere en spannende tijd
     
    Hotseflots32 vindt dit leuk.
  15. Hotseflots32

    25 nov 2015
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    Ja, dat kan blijkbaar! Ik begrijp ook niet helemaal hoe, maar op de site van Freya staat dat vooral bij IVF zwangerschappen waarbij de eileiders niet goed doorgankelijk zijn er verhoogde kans is op een bbz. Dat verbaasde mij eigenlijk ook wel.
     
    heidiane vindt dit leuk.
  16. Hotseflots32

    25 nov 2015
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    Ja, alles g
    Ja, alles gaat een beetje anders dan normaal in zo'n traject. Ze keek bij de echo inderdaad of mij eierstokken alweer rustig waren. Bij jou is het dus ook gelukt, gefeliciteerd! Ben jij er een beetje zeker over? Ik vind het nog heel onwerkelijk, en kan eigenlijk niet geloven dat het raak is. Nog 2 weken afwachten tot de volgende echo!
     
    skiwi vindt dit leuk.
  17. Nochti

    Nochti Actief lid

    24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    Ik had de eerste echo met 5+0 (hcg was dezelfde dag 1060) en daarop was ook helemaal niets te zien, alleen verdikt baarmoederslijmvlies.

    Met 6+4 weer een echo en toen een kloppend hartje.
     
  18. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    En die echo was nog belangrijk ook. Ik had overstimulatie bleek toen
    Ik ben er nog steeds niet zeker. Het traject maakt me erg nederig. En het ongeloof overheerst. Pas nu ik een buikje begin te krijgen geloof ik het een beetje.
    Wat een spannende tijd he. Maar ik zal voor je duimen
     

Deel Deze Pagina