Gezonde voorverpakte traktatie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sabagirl, 28 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    iemand een idee voor een gezonde voorverpakte traktatie? Leeftijd 6 tot 8 jaar.

Zakjes popcorn is het enige wat ik kan bedenken en rozijntjes maar dat wil ik ze niet aan doen ;) gezond is een eis van school en wordt op gecontroleerd!

2. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Hier mag ook weer getrakteerd worden, inderdaad gezond en voorverpakt....vorig schooljaar in de periode dat het nog mocht zeker 5 kinderen met popcorn....wordt er niet makkelijker op....van mij mogen ze het afschaffen...

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    , manderijn :p , knijpfruit, fruitwaterijsje, van die soepstengels met dip? Zitten toch ook in aparte bakjes? Babybel kaasje

Gewoon een cadeautje ipv iets te eten?

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Van mij mag het ook afgeschaft worden. Hier zijn waterijsjes of chips het meest getrakteerde.
    Is ook lastig deze Corona eis.

Zoon had 1 originele ouder: die had meuk gehaald bij de Action.
    Iets waar vloeistof inzat wat ze konden opdrinken en waar een waarschuwing op stond dat overmatige
    Consumptie kan lijden tot laxerende gevolgen. Je raadt het al: de hoeveelheid in dat vieze ding was genoeg voor de kids om een tijd op het toilet door te brengen met buikpijn. Mijn zoon was gelukkig verstandig genoeg om te beseffen dat het vast niet van mij zou mogen, dus hij had het maar weggegeven aan een vriendje. Hij was nog beroerder geweest dan de rest..

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Mandarijn is niet voorverpakt dus mag niet.

Maar die soepstengels of babybel is wel een idee en valt hopelijk onder gezond aldus de school :)

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.736
    113
    Vrouw
    Ik lees mee
    Moet gezond zijn en voorverpakt aangekocht.

Ik had hier al een paar dingen voorgesteld maar zo enthousiast was zoonlief niet.
    Nootjes, rozijnen, die gevriesdroogde fruit zakjes.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    #7 MadeInUSA, 29 aug 2020
    Laatst bewerkt: 29 aug 2020
    Het gezonde aspect is wat discutabel met al die smaakstoffen, maar volgens mij heb je snack a jacks (rijstwafels met smaakje) ook per twee verpakt?
    Misschien kunnen granenbiscuits (a la time out) of bepaalde noten/muesli/dadel-gebaseerde repen of balletjes er nog mee door in het schoolbeleid? (Het wordt gezonder gemarket dan het is).
    Sowieso fruitleer, bv yo-yo bear.
    En inderdaad van die snackverpakkingen nootjes. In de losse verkoop wat prijzig, maar vast ook wel per doos te koop.
    Ik zou alleszins zeggen dat bananen en mandarijnen als van nature voorverpakt gelden, maar blijkbaar niet.

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Huh mag een mandarijn niet? Een fabrieksverpakking mag wel en een natuurlijke verpakking (schil) niet?

Ik lees wel even mee. Hier binnenkort ook trakteren, maar nog geen idee wat...

Felice en Roanna vinden dit leuk.
  9. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Ik zou vragen of ze gezien de omstandigheden niet wat milder kunnen zijn met het Gezonde School beleid. Wat is nu 1 jaartje of half jaartje snoepjes trakteren? Zij een zakje gummibeertjes en ouders hoeven zich niet in allerlei bochten te wringen. Vast een onpopulaire mening:oops:

Kolibrie2, Amberxx, Kukido en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Ik weet trouwens niet of het een idee is, maar je zou kunnen kiezen voor danoontjes, breaker knijpyoghurt, bakjes fruitmix (wel prijzig), cheesestrings, cheesedippers, bakje yoghurt desnoods net een miniverpakking chocoladehagel, jam of vruchtenhagel erbij.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Hier moet het ook verpakt zijn en mag niet knutselen. Dus gewoon afgeven en de leerkracht maakt het open.

De ah heeft kwark sticks. Per 5 verpakt geloof ik. Gezonder dan popcorn met lading suiker.

sabagirl vindt dit leuk.
  12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Hier zijn ze bezig Gezonde school te worden dus er mag voorlopig even helemaal nog niet getrakteerd worden omdat ze het beleid eerst vast willen stellen en met voorverpakte dingen wordt het toch wat lastig.
    Toch had een meisje uit de groep van onze jongste (groep 3/4) wel getrakteerd.... op een kleurplaat! Vond ik eigenlijk ook wel eens leuk.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Gezond en voorverpakt gaat eigenlijk niet samen. Een doosje rozijntjes nog wel, maar dat trakteer je in de bovenbouw ook meestal niet.
    Hier ook een gezonde school, maar ze moeten dat nu even opzij zetten vanwege de maatregelen.
    (Al snap ik de logica van die maatregel totaal niet)

14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nou hier mag ook enkel “gezond” voorverpakt chips of waterijsjes, meer smaken zijn er niet. En het wordt nog leuker, volgende week mogen de kinderen komen ontbijten op school maar je moet wel je eigen ontbijt meenemen... Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik daar tegenover moet staan, het is dat het kind graag heen wilt anders had ik bedankt.

tuc vindt dit leuk.
  15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
  16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mijn dochter heeft " gewoon " chips getrakteerd. Hoewel de school er niet heel blij mee was mocht het wel aangezien het wel aan de voorverpakte eis voldeed.

17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Misschien een smoothie nog een idee? Die kun je bij de AH ook kant en klaar kopen.

Of een toetje met griekse yoghurt en fruit?

Cheesedippers zouden het hier waarschijnlijk worden :D.

Jessi79 vindt dit leuk.
  18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Zoute popcorn? ;)

Zeker nu met Corona best ingewikkeld... :(

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Blehhh lang niet zo lekker:roflmao:
    Die van ons mocht helemaal niet trakteren. Anders een zak appels of peren( kindermaatje)
    Dan is toch de kwarkstick leuker:D

Een mini yoghurt toetje kan ook dan met een zak wegwerplepels ( al dan niet van bamboe voor dat ik iemand voor het hoofd stoot met plastic):)

Deel Deze Pagina