iemand een idee voor een gezonde voorverpakte traktatie? Leeftijd 6 tot 8 jaar. Zakjes popcorn is het enige wat ik kan bedenken en rozijntjes maar dat wil ik ze niet aan doen gezond is een eis van school en wordt op gecontroleerd!
Hier mag ook weer getrakteerd worden, inderdaad gezond en voorverpakt....vorig schooljaar in de periode dat het nog mocht zeker 5 kinderen met popcorn....wordt er niet makkelijker op....van mij mogen ze het afschaffen...
, manderijn , knijpfruit, fruitwaterijsje, van die soepstengels met dip? Zitten toch ook in aparte bakjes? Babybel kaasje Gewoon een cadeautje ipv iets te eten?
Van mij mag het ook afgeschaft worden. Hier zijn waterijsjes of chips het meest getrakteerde. Is ook lastig deze Corona eis. Zoon had 1 originele ouder: die had meuk gehaald bij de Action. Iets waar vloeistof inzat wat ze konden opdrinken en waar een waarschuwing op stond dat overmatige Consumptie kan lijden tot laxerende gevolgen. Je raadt het al: de hoeveelheid in dat vieze ding was genoeg voor de kids om een tijd op het toilet door te brengen met buikpijn. Mijn zoon was gelukkig verstandig genoeg om te beseffen dat het vast niet van mij zou mogen, dus hij had het maar weggegeven aan een vriendje. Hij was nog beroerder geweest dan de rest..
Mandarijn is niet voorverpakt dus mag niet. Maar die soepstengels of babybel is wel een idee en valt hopelijk onder gezond aldus de school
Ik lees mee Moet gezond zijn en voorverpakt aangekocht. Ik had hier al een paar dingen voorgesteld maar zo enthousiast was zoonlief niet. Nootjes, rozijnen, die gevriesdroogde fruit zakjes.
Het gezonde aspect is wat discutabel met al die smaakstoffen, maar volgens mij heb je snack a jacks (rijstwafels met smaakje) ook per twee verpakt? Misschien kunnen granenbiscuits (a la time out) of bepaalde noten/muesli/dadel-gebaseerde repen of balletjes er nog mee door in het schoolbeleid? (Het wordt gezonder gemarket dan het is). Sowieso fruitleer, bv yo-yo bear. En inderdaad van die snackverpakkingen nootjes. In de losse verkoop wat prijzig, maar vast ook wel per doos te koop. Ik zou alleszins zeggen dat bananen en mandarijnen als van nature voorverpakt gelden, maar blijkbaar niet.
Huh mag een mandarijn niet? Een fabrieksverpakking mag wel en een natuurlijke verpakking (schil) niet? Ik lees wel even mee. Hier binnenkort ook trakteren, maar nog geen idee wat...
Ik zou vragen of ze gezien de omstandigheden niet wat milder kunnen zijn met het Gezonde School beleid. Wat is nu 1 jaartje of half jaartje snoepjes trakteren? Zij een zakje gummibeertjes en ouders hoeven zich niet in allerlei bochten te wringen. Vast een onpopulaire mening
Ik weet trouwens niet of het een idee is, maar je zou kunnen kiezen voor danoontjes, breaker knijpyoghurt, bakjes fruitmix (wel prijzig), cheesestrings, cheesedippers, bakje yoghurt desnoods net een miniverpakking chocoladehagel, jam of vruchtenhagel erbij.
Hier moet het ook verpakt zijn en mag niet knutselen. Dus gewoon afgeven en de leerkracht maakt het open. De ah heeft kwark sticks. Per 5 verpakt geloof ik. Gezonder dan popcorn met lading suiker.
Hier zijn ze bezig Gezonde school te worden dus er mag voorlopig even helemaal nog niet getrakteerd worden omdat ze het beleid eerst vast willen stellen en met voorverpakte dingen wordt het toch wat lastig. Toch had een meisje uit de groep van onze jongste (groep 3/4) wel getrakteerd.... op een kleurplaat! Vond ik eigenlijk ook wel eens leuk.
Gezond en voorverpakt gaat eigenlijk niet samen. Een doosje rozijntjes nog wel, maar dat trakteer je in de bovenbouw ook meestal niet. Hier ook een gezonde school, maar ze moeten dat nu even opzij zetten vanwege de maatregelen. (Al snap ik de logica van die maatregel totaal niet)
Nou hier mag ook enkel “gezond” voorverpakt chips of waterijsjes, meer smaken zijn er niet. En het wordt nog leuker, volgende week mogen de kinderen komen ontbijten op school maar je moet wel je eigen ontbijt meenemen... Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik daar tegenover moet staan, het is dat het kind graag heen wilt anders had ik bedankt.
De Albert Heijn heeft deze: https://www.ah.nl/zoeken?query=Snoepfruit Is alleen wel best prijzig als je dat voor een hele klas moet kopen... En anders misschien van die zakjes knijpfruit oid.
Mijn dochter heeft " gewoon " chips getrakteerd. Hoewel de school er niet heel blij mee was mocht het wel aangezien het wel aan de voorverpakte eis voldeed.
Misschien een smoothie nog een idee? Die kun je bij de AH ook kant en klaar kopen. Of een toetje met griekse yoghurt en fruit? Cheesedippers zouden het hier waarschijnlijk worden .
Mijn dochter heeft zakjes popcorn getrakteerd, in een glazen jar met rietje van Action. https://www.action.com/nl-nl/p/drinkbeker-met-rietje/
Blehhh lang niet zo lekker Die van ons mocht helemaal niet trakteren. Anders een zak appels of peren( kindermaatje) Dan is toch de kwarkstick leuker Een mini yoghurt toetje kan ook dan met een zak wegwerplepels ( al dan niet van bamboe voor dat ik iemand voor het hoofd stoot met plastic)