Taakstraf, iemand ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marloes89, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Lijkt mij inderdaad ook dat hierop dezelfde regels van toepassing zijn als met 'normaal' werk. Je hebt nog steeds recht op verlof en werk dat niet geschikt is omdat je zwanger bent en misschien wel bepaalde beperkingen hebt daardoor, kun je niet doen. Moeten ze daar maar rekening mee houden. Maar het kan van alles zijn... Even bellen zodat je je van te voren niet te druk hoeft te maken is wel handig denk ik. Scheelt stress!

2. McDsee

McDsee Niet meer actief

Tijdens je zwangerschap heb je recht op passend werk, dit lijkt me ook te gelden als het om een taakstraf gaat. Het lijkt mij ook dat je niet tijdens je 16 weken verlof tijd deze straf hoeft uit te voeren. Misschien heb je het liever maar gehad voor je de kleine hebt en kun je beter even bellen om het proces te versnellen. Vind het belachelijk dat je al 3 jaar lang moet wachten, ik denk dat ik persoonlijk het eerste half jaar al gebeld had om het zo snel mogelijk maar afgerond te hebben. Succes met de job en fijne zwangerschap!

3. nono

nono Niet meer actief

'Daarnaast denk ik persoonlijk niet dat er hier veel moeders zitten die taakstraffen moeten doen.'

Gut, nee natuurlijk. Nogmaals, iedereen is heilig hier! Niemand gaat vreemd, allemaal de perfecte relatie, opvoeding en iedereen weet 't allemaal beter terwijl zulke dingen nooit bij hen gebeuren tussen haakjes. Want ja, op ZP moet iedereen heilig zijn.

Zo'n hekel aan die kortzichtigheid.

TS, hopelijk ben je er snel vanaf! :)

4. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Bedankt voor je reactie. Jij begrijpt het tenminste

5. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Haha jaa dankjewel. Zo denk ik er ook over!

6. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Kan het niet beter verwoorden

7. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik tot nu toe kan vinden op internet, is dat een vastgelegde taakstraf binnen een jaar moet worden uitgevoerd, belachelijk dat ze je drie jaar laten wachten. Niet bepaald effectief. Ik vraag me af of zoiets verjaard?

Ik kan zelf mijn werk al sinds de 6e week van mijn zwangerschap niet meer uitvoeren, vanwege verschillende zwangerschapsklachten. Ik denk dat ze daar verplicht rekening mee moeten houden. Daarnaast heb je als zwangere sowieso recht op aangepast werk. (Niet tillen, geen zware klussen enzo)

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Snap ik en ben het hier mee eens. Maar zou persoonlijk het liever in m'n zwangerschap doen dan als t kindje er is, dan ben je liever bij je kindje.

Verder sterkte ts ik hoop dat je er snel vanaf bent! En idd zoals al gezegd iedereen is heilig hier 😱

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Het gaat om een feit van 3 jaar geleden. Zitting kan best pas na 2 jaar zijn geweest. Je taakstraf dient binnen een jaar nadat hij opgelegd is te worden uitgevoerd. Deze termijn kan ook nog verlengd worden..
    Zo gek is het dus niet dat ze na drie jaar na het strafbare feit nog een taakstraf moet uitvoeren...

En ach..iedereen maakt wel eens fouten. Ze neemt in ieder geval haar verantwoordelijkheid om aan haar taakstraf te beginnen (ook dat doet nog niet eens iedereen)

10. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Pffff meid Ik heb geen ervaring maar hoop dat je er zsm vanaf bent. Voor de mensen die haar als shit behandelen. .... Ik vond het werkelijk te zielig voor woorden! Oordeel niet over waar je niks vanaf weet! !!!!

11. mounia05

mounia05 Niet meer actief

De reclassering is altijd een paar jaar later met taakstraf uitdelen :S

Maar zover ik weet is dat je na het gesprek te horen krijgt waar je je taakstraf moet gaan uitvoeren en dan krijg je ook een contact persoon om afspraken mee te maken welke dagen , hoeveel uur enzo.. Dus het kan heel goed zijn dat je volgende week al begint. En ze zullen waarschijnlijk werk voor je zoeken die dat aangepast is aan je zwangerschap dus bijvoorbeeld eten rond brengen in bejaardentehuis ofzo..

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfff, daar zijn de perfecte vrouwen van ZP weer om even te kakelen ;)

TS, geen ervaring, maar denk dat ze qua tijden/soort werk wel rekening met je houden. Succes!

13. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    +1 haha

14. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    oo wat ben jij erg ;) boefje

ze houden echt wel rekening met je hoor misschien moet je koffie rond brengen in een bejaarde huis ze laten je echt niet schoffelen hoor en is het te zwaar wat ze je geven geef het dan aan succes hopelijk ben je er zo vanaf

15. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    hopelijk ben je er snel van af.
    Gelukkig zijn t maar weinig uurtjes.

16. Tannepan

Tannepan Lid

6 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kon eigenlijk de week er op gelijk aan de slag. de reclassering is best flexibel en als je je aan je afspraken houdt is er heel veel mogelijk.

ik heb overigens in een ziekenhuis gewerkt

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Komt vast goed meid, je hebt ook beschermende rechten wanneer je een taakstraf doet neem ik aan.

Nog even en dan ben je er vanaf!

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn vriend heeft een taakstraf uit moeten voeren (40 uur) maar is beperkt vanwege een aantal gezondheidsproblemen. Hij was zeker binnen een maand na het gesprek aan de slag. Normaliter zou hij smorgens inpakwerkzaamheden moeten doen en bij goed weer gingen ze dan smiddags de plantsoenendienst in.
    Vanwege zijn "beperkingen" heeft hij twee weken halve dagen zijn taakstraf uitgevoerd, dus heeft alleen inpakwerkzaamheden hoeven doen.

Dus ja, er wordt zeker rekening gehouden met je beperkingen.
    En het kan relatief snel starten.

19. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het lijkt me dat je tijdens je verlof sowieso niet de straf hoeft uit te voeren, want ook als je werkloos bent heb je recht op 16 weken 'zwangerschapsverlof' (geen sollicitatieplicht), voor zover ik weet. Volgens mij is dat gewoon wettelijk vastgelegd, voor alle mogelijke situaties, dus ook taakstraffen.

Deel Deze Pagina