Taakverdeling in huis? Wie doet wat?...

Discussie in 'De lounge' gestart door tweemeisjes, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Mijn man doet alles buiten en ik doe alles binnen. Dus 1 keer in de week gaat hij buiten in de tuin of andere klussen en doe ik alles dweilen en schoonmaken(wc, douche, keuken enz,)
    We ruimen beide onze eigen rotzooi op. En ik haal doordeweeks heel vaak ff een doekje door de wc's, badcel, wasbak, keuken enz. 5 minuutjes werk als ik toch aan het opruimen of douchen ofzo ben.
    Stofzuigen doet hij wel als ik erg geen tijd voor heb, maar dan moet ik hem wel de stofzuiger in de handen drukken.
    Ramen wassen aan de binnenkant doe ik en hij neemt buiten de ramen mee als hij de auto gaat wassen. (iig beneden, boven hoeft niet zo vaak van mij) Boodschappen doe ik, anders krijgen we veel te veel 'slechte' dingen te eten. En geen fruit....

En als we allebei eens echt geen tijd hebben, bellen we mijn lieve pap en mam en dan komen die ff de tuin doen en helpen ze ff schoonmaken:D

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Wij hebben niet echt een taakverdeling. We hebben een eigen zaak en ik ben grotendeels thuis bij de kinderen dus ik neem ook alle huishoudelijke taken op mij. Vaak in het weekend doen we het samen, als er nog klusjes liggen.
    Nu ben ik zwanger en heb erg veel last van mijn bekken en buik en nu neemt hij eigenlijk een heleboel zware taken over van mij en ik doe nu de taakjes op sta hoogte.
    Boodschappen, was, vaatwasser (als hij vrij is en tijd heeft) doet hij. De rest doe ik op mijn eigen tempo ;)

Soms sta ik wel eens te klagen dat ik zoveel moet doen, maar eigenlijk is dat niet echt eerlijk want hij doet wel ontzettend zijn best en veel!

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ben snel klaar met antwoorden.

Man doet alleen de tuin,en de auto

Rest moet ik allemaal zelf doen.
    Hele discussie's over gehad,maar het heeft gewoon geen zin meer.....

Ik heb wat dat betreft een hele ouderwetse man:x
    Hij werkt(wel lange dagen van soms 10 a 12 uur ) en ik verzorg de 4 kinderen,huishouding,eten en de rest.

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

mijn vriend werkt
    en ik doe alles in de huishouden ik kook en ik doe de vaat ik was droog en strijk en doe de kinderen echt alles maar ook alles doe ik
    komt op mijn dakje terecht
    ik werk niet
    ik ben thuis voor de kinderen en de huishouden
    vind dit meer dan normaal
    ik verwacht wel daar in tegen van hem dat hij iets met de kinderne doet en de dingen die gehangen of gedaan moeten wordn wat ik niet kan dat hij dat ook zonder pardon zal doen...

5. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Mijn man doet meer in het hh dan ik doe.
    Hij werkt 4 dgn en ik 3 maar hij vindt het leuk om te doen dus wie ben ik om het te verbieden?
    Hij doet de ramen zemen, badkamer, wc schoonmaken, keuken soppen. Ik stofzuig, was en strijk. Ook het konijnenhok maakt hij schoon.

Daarnaast doet hij de boodschappen en kookt 5 x per week.

6. Dyja

Dyja Actief lid

2 sep 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Mijn man doet helemaal niks, zelf geen vuilniszak vernieuwen. Hij werkt (eigen zaak) en ik doe de administratie en zorg voor de kinderen en het huishouden. Als hij thuis komt ploft hij achter de computer en gaat lekker spelletjes zitten doen:x. Terwijl ik het op dat moment druk zat heb met eten koken en de kids in de gaten houden, zelfs dat doet hij niet eens als hij thuis is.Om half 9 's-avonds heb ik eens een keer tijd voor mezelf:( Heb er wel eens wat van gezegd maar dat helpt dus niet. Ik vind dat mannen over het algemeen heel makkelijk denken over het huishouden, het komt allemaal vanzelf schoon en opgeruimt denken ze vaak.

Liefs Dyja

7. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Mijn man werkt hele dagen en ik blijf thuis. Ik doe alles, heel vervelend af en toe. Want ook toen ik nog werkte deed hij niks, als ik een dagje weg ben en hij heeft vrij doet hij ook niks. Dan ziet het huis er precies hetzelfde uit als dat ik wegging. Ook met onze dochter doet hij niks dat vervelend is. Ze is nu 6 maanden en hij heeft misschien 4 keer haar luier verschoont (zegt dat hij er misselijk van wordt) en misschien 5 keer met haar gaan douchen. Als ze huilt moet ik haar beethouden. Ik sta soms zelfs te koken met haar op mijn arm.
    We hebben er heel vaak ruzie over gehad, maar ik ben bang dat hij nooit gaat veranderen.

8. Mamavan

Mamavan Actief lid

27 mrt 2009
    137
    0
    0
    Nu ik op t laatste loop helpt hij wat meer mee, maar normaal moet ik het ook 100 keer vragen.
    Nu ziet het er als volgt uit.

Ik: was, strijk, kook, stof,wc schoon houden, badkamer schoon houden,ramen wassen, dweillen, schrobben.beneden zuigen.

hij: zuigt de boven verdieping, verzorgd de tuin, het konijnenhok, laat de hond uit,verschoond de bedden, neemt grotendeels de verzorging zoals t douchen van de oudste voor zijn rekening, verzorged de vaatwasser.

mamavan

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    In principe die ik t huishouden, kliko's e.d. , ik ben thuis en hij werkt (eigen zaak).
    Maar t valt niet mee met 2 kleintjes dus als ik t vraag springt hij wel bij.
    Koken doet hij af en toe, zondag=frietdag en dat regelt hij.
    tafel afruimen en vaatwasser inruimen doen de kinderen, wat ze "vergeten" doe ik meestal.
    Tuin doen we samen, hij n beetje meer dan ik.
    Wassen mag hij niet, doe ik liever, wel vouwt hij regelmatig de was samen met mij.
    Boodschappen doe ik (als hij mee gaat kost t nog meer geld...:D) terwijl hij bij de kinderen is. Tis geen doen zoveel boodschappen met kids te halen.
    Hij ruimt een paar x per week t speelgoed op wat overal ligt.
    Douchet of baddert vaak de kinderen, of de 1 douchet met 1 kind en de ander neemt dan t kind over na t douchen, en dan andersom met ons andere kindje. Brengen vaak samen de kids naar bed.
    Ik heb niks te klagen eigenlijk. Maar doe t soms toch :D meestal als ik loop te stressen.
    Overigens is dit pas zo geworden sinds de kids er zijn, daarvoor was t net zo'n man zoals zovelen, ook gepamperd door moeders, de rest raad zich wel..

10. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Leuk onderwerp :)

hier doe ik vernamelijk alles omdat me man werkt 5 dagen en ik maar 2 dus vind ik het wel zo eerlijk dat ik alles in huis doe maar als ik hem wat vraag dan vind hij het niet erg om wat in huis te doen maar zoals de badkamer of de wc heeft hij nog nooit gedaan.

liefs starry

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mijn vriend wertk 5 dagen en ik 2... en ik doe alles in huis!
    Hebben er eergister nog een flinke bonje over gehad... op dinsdag en woensdag werk ik, en op dinsdag is hij thuis, zijn vaste vrije dag.
    kom ik thuis na een dag hard werken... is hij niet thuis, alle reclame folders liggen over de hele tafel heen, de bierflesjes van de avond ervoor staan nog op tafel, alle lampen aan, en boven op de kamer van de kleine, liggen overal kleertjes!
    Dus ik was flink boos! want ik maandag het héle huis van boven en onder opgeruimd, gesopt en gedweild!
    ik zorg ervoor dat hij ook in een opgeruimd en schoon huis thuis komt na zijn werk, en ik verwacht ook dat ik dat ook zo aantref!
    Maar dat is allemaal veel te veel gevraagd!
    Hij zegt dat het nou eenmaal zo is, omdat ik meer thuis ben dan hem... Ik kan daar zo kwaad om worden!
    Voor mijn gevoel onderschat hij de zwaarte van het verzorgen/opvoeden van een kind, het huishouden en werken!

Is mijn gevoel goed of stel ik me aan?!

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Mijn vriend werkt fulltime en ik ben thuisblijfmama.

Ik neem dan ook de hele huishouden op me, ik vind dat ook normaal. Poetsen, koken, strijken, dweilen noem het maar op en ik doe het.

Wel ben ik een whiplashpatient en zijn er dagen dat ik het echt niet kan, en kan ik alleen maar voor ons meisje zorgen. Dan doet vriendlief zonder te klagen en te vragen het hoognodige opruimen (vaatwasser, koken e.d) als hij thuiskomt van werk. Maar over het algemeen doe ik alles. En als er iets groots gedaan moet worden (ramen wassen of een rommelhok opruimen), dan doen we dat samen.

O ja, vriendlief doet 1x per week na het werk de grote boodschappen.

Dus hier is alles super geregeld.

Deel Deze Pagina