Bij ons juist andersom: degene die jarig is, doet het minst. Eigenlijk doet de jarige bijna niks, behalve als die even ziet dat het een beetje teveel tegelijk is voor de 'ober'. Als er geen sprake is van een verjaardag, doet mijn man het meest.
Heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan.. Nu hebben wij ook geen "zitverjaardagen". Vaak in de namiddag rond borreltijd tot zo laat als we zin hebben. Hapjes etc. wordt eigenlijk door iedereen gedaan. M'n zussen, ik, vriend, schoonzus, vriendinnen, vrienden. Drinken doe ik vaak 1x in bij binnenkomst en dan zeg ik, jullie kennen de koelkast. Ik zet altijd statafels neer en op een gegeven ogenblik is het een gezellig zooitje. Met eten steken we vaak de BBQ aan, zelfbediening. Of ik maak een pan soep, zelfbediening. Het enige wat ik altijd vreselijk vind is het opruimen. Maar ja dat hoort er bij :-S
Bii binnenkomst doen wij hrt samen maar daarna is hij te druk met zijn vrienden dat ik alleen in de keuken sta... praten erover en belooft Beterschap maar elke keer weer hetzelfde liedje. Leg me er nu maar bii neer
ik de vrouwen .. man de mannen, zowel de koffie het gebak en het fris hapjes, hapjes gaat redelijk om en om
Wij hebben geen taken. Zorgen samen dat een dag van te voren de hapjes klaar zijn en visitie pakt hier drinken eigenlijk altijd zelf.
Wij vieren hier alle drie onze verjaardag 2x, de ene dag voor de familie en de andere dag voor onze vriendengroep. We hebben een goede verdeling, ik heb het idee dat we net zoveel doen. Man zorgt voor het drinken en ik voor het eten. En nadat al het bezoek weg is laat mijn man de hond altijd uit en ik ruim op en als hij weer thuis dan zet hij bijvoorbeeld de stoelen en tafeltje terug op zolder. Gaat altijd goed, ik heb niets te klagen.
ik bereid alles voor. Hij maakt koffie, schenkt koffie in. Ik doe thee en gebak. En hij doet een rondje drinken. Na afloop ruimen we samen op. Hij neemt meestal de vaatwasser voor zijn rekening en tafels en stoelen terug op plek zetten. Ik doe de rest. Maar meestal zijn we tegelijk klaar. Mijn man helpt eigenlijk gewoon goed mee.
Hier doen we meestal samen de koffie/thee. Gebak doe ik doorgaans. Daarna is het zelfbediening hier . Zetten van te voren glazen en drinken klaar, zorgen dat hapjes of eten klaar staat, en dan kunnen mensen het gewoon zelf pakken. Vaak zijn mijn ouders al eerder, die helpen dan ook even snel mee. En naderhand opruimen ook vaak met z'n 4en. Vieren onze verjaardagen in 1 keer, zijn alle 4 binnen 6 weken jarig. Zal waarschijnlijk wel veranderen als de kids ouder zijn, maar dat zien we dan wel weer (tussen verjaardag zoon en dochter zit precies 6 weken).
Eigenlijk doe ik alles op de verjaardag maar scheeld dat we onze vejaardag samen vieren. Het opruimen doet man vaak
Geen vaste taakverdeling hier. We lopen allebei, de ene keer hij iets meer, de andere keer ik iets meer... Gaat prima zo.
Manlief doet de koffie. Voor de rest qua drinken pakt iedereen zelf maar, alles staat op tafel. Qua hapjes maak ik meestal vooraf al dingen klaar of maak het ter plekke in de keuken.
Mijn man doet de alcohol en ik de frisdranken. Vantevoren zorgen we samen dat al het lekkers qua eten en drinken klaarstaat. Gebak doen wij niet aan.an zorgt voor de muziek.
Hier is de eerste ronde bediend worden en de rest zelfservice. Mijn man rent dan als een dolle stier rond en iedereen kan aan hem zien dat hij het maar amper aan kan. Ik erger mij daar dan weer rot aan en slis stiekem tegen hem in de keuken dat hij is niet zo moet stressen omdat de nervositeit van hem afdruipt. Ik heb dan altijd een gevoel van tja..............moeilijk hè meerdere dingen tegelijk doen! Stel je niet aan, als vrouw doe je dat de hele dag door.
geen taakverdeling hier, ik doe eigenlijk alles van te voren al klaar maken dus hoeven we het alleen op tafel te zetten of langs te gaan, drinken doen we allebei als we zien dat het op is. Taak verdeling vind ik zo vreemd klinken. Onze eigen verjaardag vieren we nooit zo uitbundig als dat we wel doen bij de kids, voor ons is het gewoon een bakkie koffie en gebakje en thats it.
Wij vieren onze verjaardag elk jaar samen. Mijn vriend doet dan alles maar dat vind hij ook prettig. Hij zegt blijf jij maar gezellig kletsen en dan doe ik die dingen wel. Maar dat komt ook dat hij niet zo van de verjaardagen is. Als het aan hem lag dan vieren we onze verjaardagen niet.
Toevallig vandaag mn verjaardag vieren. Wij zetten nu meestal gebak of hapjes op de eettafel, zelfbediening. Ik doe de thee en hij de koffie. En het fris/drank zetten we ook gewoon op tafel, dan mag iedereen zelf pakken. Eerste ronde doen we wel zelf in meestal. En hapjes klaarzetten en opruimen moet ikmeestal wel even een opdracht voor geven, doet hij niet zo gauw. Maar nu mag ik niet teveel bukken en zo (bekkenklachten), dus zal hij wel moeten