Vraagje, Ik heb vandaag mijn dochtertje een beetje opgemeten en ik kwam op een lengte van 58 cm. Nou is ze morgen pas 3 weken. Ze lag vandaag naast een baby van 4 maanden en ze waren bijna net zo lang. Het andere kindje was 60 cm. Ze was geloof ik 2 a 3 cm kleiner dan normaal. Is dit niet veel te groot? Of zal ze gewoon vanaf nu gewoon minder snel groeien.
Hoeveel cm was ze dan met de geboorte? Justin is nu 60 en een halve cm maar ja die is ook 11 weken nu.. Ik meen me te herinneren dat ie met 9 weken 58 en een half was..
nee hoor dat trekt allemaal recht. Lars was ook zo groot in het begin, en zwaar. Hij kwam met mijn bv soms wel 500 gram per week aan! Echt kei en kei veel. Maar nu is hij bijna 2 en zit hij gewoon op gemiddeld. Ze groeit gewoon lekker op je melk. Ps ik vond het niet zo leuk als ze steeds zeiden "wat is ie groot, wat een bink, wat ene lekkere dikkert" Ik zag hem ook echt als ene reus ipv ene klein babietje
Nou ik dacht dat ze gewoon was. Ze werd geschat op 51 cm bij haar geboorte, maar dat zal wel langer zijn geweest. Totdat ik dus het andere kindje ernaast zag. Die is verder normaal, misschien net iets aan de kleine kant. Isabella is wel een poppetje, zo fijn, maar gewoon erg lang. Ze heeft ook hele lange handen. Maar ze is dus niet zwaar geen dikke billen, maar gewoon slank denk ik. Maar inky als je zegt dat het weer bijtrekt ben ik wel een beetje gerust. Wij zijn trouwens helemaal niet groot. Ik 1.58 en mijn vriend 1.85.
Ik heb even het CB boekje erbij gepakt. Bij haar geboorte was Indira 53 cm - 4160 gram bij 4 weken 55 cm - 4622 gram bij 2 maanden 59.5 cm - 5360 gram bij 3 maanden 62 cm - 5804 gram bij 4 maanden 63.5 cm - 6330 gram Best wel een verschil van groei per maand. Jouw 'kleine' groeit misschien de eerste maand(en) erg veel en daarna minder... Wij verwachten wel een grote dame. Ik ben 1.70 en mijn man 1.95.... Maar hoeft niet zo te zijn natuurlijk.
Onze Phemie was met 5 wkn ook 58 cm, maar is nu nog steeds qua lengte een stuk boven het gemiddelde. terwijl mn man en ik allebei niet bepaald lang zijn ofzo. kan allemaal nog bijtrekken, de ene periode groeien ze gewoon harder als de andere en zeker in het begin
gelukkig maar, ik maakte me wel een beetje zorgen. Maar goed dat doe al best snel. Ja het zal straks misschien minder snel gaan.
Mijn vriend was bij de geboorte 57 cm! Erg lang dus, dat is altijd zo gebleven want hij is nu 1.99m. Ik ben 1.78m en onze zoon was bij de geboorte 51 cm en bij 8 weken 62 cm, hij groeit ook snel maar wij zijn allebij natuurlijk niet klein. Ze schatten dat hij tussen 1.95 en 2.07 m komt, we zullen zien....
Gewoon even bij het CB vragen. Die hebben er het meeste verstand van. In het groeiboekje staat ook een groeicurve.
Rick was bij zijn geboorte ook 57/58 cm en is al die tijd boven de bovenste groeicurve van het CB gebleven. Hij is nu 9 maanden en was vorige week 78 cm! (hij was de laatste maand maar 1 cm of zo gegroeid, dus er lijkt nu een kleine stop te komen in zijn groeispurt) Je kunt er gewoon niets van zeggen. Ik ben dan wel 1 meter 82, maar ik was als baby qua lengte gewoon gemiddeld.
Als je op mijn website kijkt bij 28-4 kun je Sofie zien met haar vriendinnetje Elke, ze schelen ongeveer 3 maanden maar zijn bijna even lang. Elke is wel veeeeel steviger, hihi
is heel verschillend hoor. maar meestal na 6 tot 8 maanden dan stopt de snelle groei, en komt je kindje in verhouding een stuk minder aan, en qua lengte ook een stuk minder groeien dan de begin-weken en maanden. hangt uiteraard ook af van de genen. Zijn de ouders groot en lang, dan word de beeb ook groot en lang. Mijn zoontje is met 44cm lengte geboren, hij groeide in het begin 3 a 4 centimeter per maand, maar nu alweer wat minder snel. Hij is ook vrij klein voor zijn leeftijd. ferron: 23-11-06: 44cm -----2185 gram 30-12-06 47 cm-----2880 gram 16-1-07 51cm-----3670 gram 15-2-07 54,5cm--4840 gram 17-3-07 57 cm---5780 gram 16-4-07 61 cm---6470 gram 24-5-07--------------------------?