Door mijn werk zie ik dagelijks allelei outfitjes voorbij komen. Natuurlijk: smaken verschillen, maar sommige kids lopen echt voor l*l. wat vinden jullie echt not done qua kleding??? p.s. dit is bedoeld als luchtig topic, dus a.u.b. geen morele bezwaren dat mensen het niet kunnen betalen e.d. of dat je kinderen niet op het uiterlijk moet beoordelen, dat snap ik zelf ook wel. mijn lijstje: - trainingspakken (sowieso niet als dagelijkse kleding) - onderbroeken bij jongens en zeker niet die standaard witte slips, brrrr. Doe maar boxers - kleding die niet goed past (hoog water of vreselijk oversized) - peuter meisjes die ondergoed aan hebben wat echt op lingerie lijkt, ieuwww - alles met tijger/luipaardprintjes - grote disney figuren op zichtbare kleding (op ondergoed is het best aardig) - lubberende kleding - van die vreselijke grove teksten op kleding, kan nu even geen voorbeeld bedenken. - van die echte ouderwetse omatruien zonder model erin. Je kan ook niet zien of het voor jongens of meisjes is. Dit is wat ik zo gauw kan bedenken.
ik kan me eigenlijk maar aan 2 dingen ergeren; * te korte broek of trui * roze of paars bij jongens liefsz
Van die walgelijke 'duits' achtige schoenen, echt uit het jaar 0. Hetzelfde geld voor dat soort kleding. Verder vind ik van die markt kleding walgelijk. Blote buik truitjes Disney printjes (de enige die er nog mee door kan is hello kitty)
3-delige pakken voor Jongens ( zie ze ook nog wel incl stropdas of vlinderstrik)! vreselijk! mijn zoon krijgt nooit en te nimmer 1 aan ook niet met kerst. en wat ik ook niet mooi vind zijn spencertjes... maar ja smaken verschillen en ja "ik verwacht hoog water" broeken kunnen ook echt niet. (te korte broeken) Disneyprintjes heeft mijn zoon nog wel aan: truitjes van Cars
Oeh, Luchtig he: Van die plastic-trainingspak-achtige-stofjes.. Arme kinderen zweten in dat niet ademende spul.. Verder: te korte rokjes, hip ondergoed etc voor jonge meisjes. Wat moet een 3-jarige met een topje.. Geef dat kind gewoon een fatsoenlijk hemd aan, heeft ze ook nog een warme buik Of vreselijk nette kleding in situaties dat ze gewoon moeten spelen (bv. spencertjes naar het KDV). Broeken met te korte pijpen zijn ook bluh.. Liever een maat groter iets omslaan, dan hoog water.
Ik vind maar weinig dingen echt niet kunnen...als een kind er verzorgd uit ziet, dan vind ik het al snel oké. Natuurlijk zijn er genoeg dingen die mijn smaak niet zijn, maar dat vind ik dan weer wat anders dan dat het echt niet kan oid...
Vieze kleding ( weet van het kdv dat een moeder vrijwel geen geld had voor kleding voor haar jochie) maar jeetje, je kunt toch wel wassen?? Stonk ook gewoon naar oud spuug en zag er niet uit, vlekken enzo. Een stretch broek bij jongens (mijn schoonmoeder kwam er mee aan voor Justin) heb eerlijk gezegd dat ik dat absoluut niet mooi vind, hij heeft m met recht 2x aangehad naar hen toe
en die standaard onderbroeken voor jongens vind ik ook niet mooi, mijn zoon heeft ook Boxershortjes aan met een Hemd er boven.
Het enige wat ik echt niet vind kunnen is sexy kleding voor kleine meisjes. Brrr, daar word ik altijd een beetje eng van. Verder kan wat mij betreft alles. En luipaardprint....I love it .
haha hier ook de normale onderbroeken voor jongens bah, komen hier de deur niet in, gewoon boxer met een hemd aan
euh, hopelijk stoot ik er niemand mee voor het hoofd, maar: spencers! Veeel te serieus en te oubollig. Leuk die ruitjes, voor mijn opa ja! inderdaad naveltruitjes/luipaardprintjes en dingen met bling zoals gouden opdrukken enzo. Links en rechts een glittertje kan ik wel hebben, maar zag laatst een shirt van hello kitty met helemaal goud erdoorheen geweven... bah. Oja, en grijze kleding. Lekker vrolijk Schoenen met hakjes voor kinderen.... ongelooflijk! Maar iedereen moet vooral kopen wat ie leuk vind, wie weet wat een ander over mijn kind denkt. Ik vind skinny broekjes super leuk staan bij mn dochter (ze is erg smal en ze zitten dus nooit erg strak) maar die vinden anderen misschien wel weer vreselijk!
- schoenen met hakjes (goed voor de verkleedkist maar verder niet) - tutu achtige jurken - joggingpakken - leer - andere 'volwassen' kleding (lingerie, stropdassen, colberts etc) - niet passend - vuil - verwassen - drukke opdrukken of tekenfilmfiguren (uitzonderingen daargelaten) Verder vind ik het erg smaak afhankelijk en hoe dingen gecombineerd worden. Zo vind ik zwart niet echt geschikt voor kleintjes maar kan me voorstellen dat het in combinatie met iets anders toch heel leuk kan zijn.
Ik vond grijs en zwart ook nooit echt iets voor kleine kinderen, maar ik vind het mijn dochter zo leuk staan, dat ik het nu dus juist wel koop. Ik heb wel eens een rapportage op tv gezien van hele jonge meisjes in Amerika die model zijn en waarbij de tanden gebleekt worden, de haren gekleurd en gepermanent ed, en dan allerlei extreem sexy kleding en hoge hakken aan ed, dat is wel iets dat ik echt niet vind kunnen.
weet je wat ik ook vind: dat ouders soms ook slecht kijken naar wat hun kindje staat. Ik vind voor meisjes nl van die capuchon truien met van die baggybroeken helemaal geweldig. Zo'n stoere meid zeg maar. Alleen mijn dochter staat er helemaal niet mee. Die staat weer heel leuk met van die tuttige jurken. Dan kan ik haar wel zo'n stoere outfit aandoen, maar het staat helaas gewoon niet.
Mijn zoon heeft een paarse longsleeve, en het staat hem geweldig al zeg ik het zelf Maar het is ook een donker jongetje, daar staan zulke kleuren gewoon bij. Ik let zelf eigenlijk nooit zo op de kleding van andere kinderen, maar wat ik zelf in ieder geval niet zou kopen zijn nike air max schoentjes. Ik hoef geen mini-gabbertje. Hij heeft wel nike schoenen, maar geen air max. En waar ik ook niet van hou zijn die nikszeggende opdrukken en teksten op van die poepkleurige shirts. Bah. Zwart vind ik wel erg leuk staan bij mijn jochie... een zwart t-shirt met een stoere spijkerbroek eronder, en gympies. Hij heeft nu ook een zwart vest, met een zwart v-hals t-shirtje eronder. Hartstikke stoer! Kleding met doodskoppen...dat vind ik wel een no-no. Of van die rompers met zogenaamd grappige sexueel getinte teksten over mama's borsten etc. Vreselijk! Kleding met winnie the pooh: niet leuk. Boxpakken in maat 74: ook niet leuk. Maar als ik een ander kind in één van de dingen zie die ik hierboven noem, let ik daar verder niet op. Kind blijft even lief (of niet lief) voor mij hoor. Ik zou het alleen zelf niet kopen.
- te kleine of te grote kleren - te korte broeken - kleren met vlekken of gaten - disneyprints (ook geen hello kitty hier) - tutu-rokken - sexy ondergoed voor een 3 jarige - spencers, gilets of colbertjes voor jongetjes, zag er zondag nog 1, incl. stropdasje, hij is net 4, dat vind ik zoooooo vreselijk! - een pasgeboren baby met puma's aan zijn voetjes, ziet er echt niet uit - boxpakjes met van die vaste voetjes eraan - 'leuke' teksten zoals: ik ben net zo knap als papa - doodskoppen op een zwart shirt bij een baby/peuter/kleuter - t-shirts met kragen die helemaal uit het model zijn - schoenen met hakken - joggingpakken, trainingsbroeken, pyjama-achtige kleren enz. - kleren die totaaaaal niet op elkaar zijn afgestemd(vanmorgen een meisje van 2 op kdv gezien in een groen bloemen-rokje, een blauwe soort glimpanty en een paars pyamatruitje met ruitprint erop, ) - vast nog veel meer maar kom er even niet op