Peuter (3,5) bijt op handjes en klding

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MiaMaria, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Mijn zoon van ruim drieënhalf bijt sinds n paar weken op z'n handen en/of op z'n trui. Hij doet t de hele dag door en kom er niet achter waardoor het komt. Herkent iemand dit?
    Ik geef hem soms een bijtring of iets hards om te eten zoals wortel of appel. Dat vindt hij fijn om op te bijten.
    Hij eet en slaapt goed en lijkt verder goed in z'n vel te zitten. Weet niet of er spanning meespeelt van bv Sinterklaas, of het feit dat ik zwanger ben van de derde. Waar hij ook veel over praat is jarig zijn/vier worden/ naar school gaan. Geen idee of zoiets meespeelt hoor..
    Een andere 'tic' die hij eerder had was de hele dag aan z'n lippen likken of wrijven met z'n mouw.

Hij heeft als baby/dreumes nooit spullen in z'n mond gestopt. Ook bijt hij nooit in andere kinderen of volwassenen bij boosheid.

Iemand n idee?

2. MiaMaria

Ter aanvulling: hij bijt ook niet op andere spullen zoals speelgoed etc. Alleen dus z'n handjes en kleren.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn 3 jarige ook ineens. Logopediste gaf aan dat het bij hem een late ontdekking van z'n mond/tast is. En idd bij spanning likt hij zelfs z'n armen af.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Mijn 3, 5 jarige doet dit bij zijn jas, dan loopt hij ook de hele tijd met pluisjes in zijn mond. Ook likt hij aan zijn lippen.

5. MiaMaria

Ah dus er zijn er meer ;)
    Suusjeuh ik kan me voorstellen dat t bij F ookzo is omdat hij dat dus eerder nooit veel gedaan heeft.
    Dank v jullie reacties!

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83

Deel Deze Pagina