Mijn zoon van ruim drieënhalf bijt sinds n paar weken op z'n handen en/of op z'n trui. Hij doet t de hele dag door en kom er niet achter waardoor het komt. Herkent iemand dit? Ik geef hem soms een bijtring of iets hards om te eten zoals wortel of appel. Dat vindt hij fijn om op te bijten. Hij eet en slaapt goed en lijkt verder goed in z'n vel te zitten. Weet niet of er spanning meespeelt van bv Sinterklaas, of het feit dat ik zwanger ben van de derde. Waar hij ook veel over praat is jarig zijn/vier worden/ naar school gaan. Geen idee of zoiets meespeelt hoor.. Een andere 'tic' die hij eerder had was de hele dag aan z'n lippen likken of wrijven met z'n mouw. Hij heeft als baby/dreumes nooit spullen in z'n mond gestopt. Ook bijt hij nooit in andere kinderen of volwassenen bij boosheid. Iemand n idee?
Ter aanvulling: hij bijt ook niet op andere spullen zoals speelgoed etc. Alleen dus z'n handjes en kleren.
Mijn 3 jarige ook ineens. Logopediste gaf aan dat het bij hem een late ontdekking van z'n mond/tast is. En idd bij spanning likt hij zelfs z'n armen af.
Mijn 3, 5 jarige doet dit bij zijn jas, dan loopt hij ook de hele tijd met pluisjes in zijn mond. Ook likt hij aan zijn lippen.
Ah dus er zijn er meer Suusjeuh ik kan me voorstellen dat t bij F ookzo is omdat hij dat dus eerder nooit veel gedaan heeft. Dank v jullie reacties!
Er zijn bijtkettingen: Siliconen Bijtketting, cirkel | Kauw- bijtproducten | Leerhulpmiddelen.nl bijvoorbeeld. Dat is veel steviger dan een bijtring en daar kan hij echt lekker op tekeer gaan.