Taalachterstand!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama20121, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Mijn oudste heeft een mkd bezocht. Een van de meest zinvolle beslissingen tot nu toe.
    Hij heeft ASS en heeft een TOS. Al weet ik nog steeds niet of dat los staat van zijn ASS of onderdeel is van. Maar dat doet er eigenlijk niet toe.
    Voorheen bezocht hij de pzs met VVE en kreeg een jaar lang logopedie in het dorp. Dat heeft hem echt geen steek verder geholpen.
    Eenmaal op het MKD kreeg hij op een andere manier logopedie, wat veel beter bij hem aansloot.
    Hij is toen meer gaan praten, wij hebben toen zelf de Hanencursus voor ouders gevolgd. Briljant (in onze situatie).
    Maar op het MKD was het hard werken. Zijn gebrek aan motivatie voor heel veel dingen (zelf aankleden e.d.), zijn rigide gedrag, zijn 'driftbuien', onze rol als ouders, samen spelen, doen wat een volwassene vraagt (was echt een groot doel, want hij deed vooral waar hij zelf zin in had, en ik was bang dat hij op school ook niet zou gaan doen wat de juf van hem zou vragen. Dat liet hij op het MKD ook zien)
    Hij is op het MKD getest omdat wij hem echt nog niet naar school zagen gaan en daar kwam een cluster 2 advies uit, vanwege de enorme kloof tussen zijn perfomale kunnen en zijn actieve woordenschat.
    Hij is met ruim 3,5 begonnen op het MKD en met 4,5 uitgestroomd naar een cluster 2 school van Kentalis.
    Hij zit nu in groep 3 van een reguliere basisschool. Ik heb er nog niet zo'n goed gevoel bij, maar onze ervaringen met Kentalis waren zo positief, dat ik niet denk dat er een school is die daar aan kan tippen.

2. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Gemeente is denk ik betrokken omdat zij de jeugdzorg moeten regelen en financieren. Zorgpan doe je samen met mkd. Zoontje heeft ook op mkd gezeten ivm eetproblemen. Dit bedr behandeld door seys centa. Mkd heeft wel echter ook geobserveerd op eventuele andere problematiek.

Het valt misschien koud op je dak maar mkd is echt wel goed in aanpak achterstanden, structuur en brede grondige observaties met eventueel een daaruit volgend schooladvies.

Deel Deze Pagina