Hoe maak jij goede afspraken met vriendin, ouders, familie ? bijv : stel je zegt ga je mee naar speeltuin morgen ? nee kan niet omdat .... je vraagt nog een keertje ga je mee naar ... Nee ik kan niet omdat .... je vraagt nog een keertje ga je mee naar .. nee ik kan niet omdat ..... of vraag je dan wanneer kan je dan wel ? of zeg je hier een paar datums? of zeg je kijk maar aan het einde van het verhaal ? of zeg je waarom kan je niet ? of wil je aangeven als iemand een datum nog niet weet , dat je dan zegt , wanneer weet ik het dan wel?? of zeg je eind van deze week zou ik het wel prettig vinden als ik het wist ?? of zeg je volgende keer , ik zou het prettig vinden dat je zegt, dat je zelf zegt deze week weet je het , of maand dat ik weet wat er komen gaat . paar voorbeelden misschien heb je er zelf nog een paar ?? hoe communiceer jij met een vriendin , familie enz over een uitje?
Als ik iemand zo n vraag stelt en die zegt niet te kunnen, dan is dat prima. Ga ik niet verder op door. Als die persoon n andere datum zegt en ik kan dan wordt dat afgesproken. Ik ben niet van het pushen!
Ik snap je vraag niet helemaal. Degene die de vraagt stelt, wil die steeds op dezelfde tijd / plek afspreken en wil de vraagsteller het antwoord "Nee" niet accepteren? Of probeert iemand verschillende keren op andere tijdstippen een afspraak te maken en baalt die omdat het antwoord elke keer nee is? Als iemand jouw nee niet accepteert, zou ik gewoon aangeven: Je hebt het nu al een paar keer gevraagd en ik heb al gezegd dat ik niet kan. Volgens mij ben ik duidelijk geweest. Ik vind het vervelend dat je blijft doorzeuren. Je respecteert mij niet. Als iemand steeds nee zegt, ook al probeer je op verschillende momenten af te spreken dan vind ik het ook logisch dat de ander daar op een gegeven moment van baalt. Ik zou dan op een gegeven moment ook doorvragen. En dan niet alleen naar de reden waarom die persoon die ene keer niet kan. Maar dan zou ik toch iets zeggen van "De laatste paar keer dat ik iets met je wilde afspreken, kon je niet. Is dat toeval of is er meer aan de hand? Als er iets is, dan weet ik dat liever gewoon."
wat vindt jij prettig of normaal bij het maken van afspraken, dat diegene aan wie je het vraagt zegt: 1 van over een week hoor je het 2 je hoort niks (dus weet je die wil of kan niet ) 3 ga bespreken en je hoort van me ? 4 ik weet het nog niet..? 5 ....
Sorry, ik snap echt niet wat je bedoelt. Over wat voor afspraken gaat het? Koffie drinken met een vriendin, de uitslag van een sollicitatiegesprek? Dat maakt nogal verschil namelijk.
Ik stel een paar keer voor om iets te doen, maar als ik na een paar keer steeds hetzelfde antwoord krijg, ga ik ervan uit dat het er niet meer van komt. Die persoon is gewoon erg druk, of heeft geen zin en durft dat niet te zeggen. Ik blijf het niet vragen/pushen. Ik ga ervan uit dat als iemand er net zoveel zin in heeft als ik, die persoon zélf wel met een leuke activiteit en passende datum komt. Ik zeg dan dat de uitnodiging blijft staan en dat ik het wel hoor wanneer die persoon wat wil ondernemen. Het blijft dus bij 2/3 keer voorstellen.
Ik zeg meestal dat ik het jammer vind en hoop dat het de volgende keer wel lukt en we tegen die tijd wel weer verder kijken, of vraag of ze misschien al weten wanneer ze wel tijd hebben zodat ik er rekening mee kan houden. Komt er een 'hmmm, mwoaaah, weet nieeet' reactie vanaf, moeten ze naar mij toekomen, want daarin ga ik niet al te veel moeite steken..