Hoi allemaal, Mijn naam is Josje en ik ben 36 weken zwanger (UITEINDELIJK!). Tijdens winkelen zag ik deze ski-pak (zelfs voor m'n zwangerschap) en vond het zo leuk he! In Denemarken is het namelijk erg koud. En ik ben er verliefd op! Dus ik heb met 50% korting kunnen scoren, normaal is het heel duur maar nu wel betaalbaar. In maat 80 (voor 9-12 maanden) Volgende maand is m'n due date! En ik bereken dat m'n kleine in maand september 2014, 8 maanden wordt. Zou ze maat 80 kunnen passen? Ik heb van m'n moeder een andere mooie ski-pak gekregen maat 74 en ik denk als ik maat 86 is te groot. Maar kunnen babies van 8 maanden maat 74 hebben of maat 86? Als het een miskoop is, kan ik altijd verkopen in de volgende winter. Ik haal de prijskaartje niet eraf alleen wanneer ze de jas daadwerkelijk gaat dragen Doen jullie dat ook? Vantevoren NU babykleding kopen omdat er SALE is? Liefs
Nee. .. nooit gedaan. Dochter groeide zou hardware die zat met 2 jaar al in 98/104.... Nu had ik kleding gekregen voor zoontje. ...ligt nog in de kast 92/98/104 winter. ... kans dat hij het niet gaat dragen deze winter en aankomende ook niet. .... hij heeft nu 86 met 2 jaar!! Je kunt er dus niemand vanuit gaan dat je kind groeit zoals de maat tabellen.
Nee nooit gedaan. Met 8 maand zat mijn dochter in maat 68, pas op 12 maand is ze naar 74 gegaan en nu op 15 maand zit ze al op 86 en soms zelfs 92... Zo onvoorspelbaar.
Ja en nee. Bijv de zomerjurkjes van de H&M, daar koop ik er een boel van bij de na-zomer-sale. Omdat ik wel kan inschatten in welke maat ze dan zitten. Dame van 3 en dame van.7) Voor zoon idem dito (2,5) Maar het is wel zo dat de eerste 2 jaar het wat moeilijker te peilen.is. Dus dat blijft een afweging als het echt heel seizoensgebonden is. Een spijkerbroek kan in lente zomer en herfst. Een skipakje is wat lastiger..maar kan je idd verkopen Ik zou zeggen doen!
Nee echt niet handig Mijn dochter zat met 12 maanden in maat 68 terwijl mijn nu 6 maanden oude zoon in maat 74 zit. Je weet niet hoe ze groeien
Nee, niet handig! Mijn dochter is nu 16 mnd en heeft maat 86, de dochter van een vriendin is een week ouder, 10 cm korter, en heeft maat 74. Kan dus heel erg verschillen en ik zou nooit zo ver van tevoren kopen.
Ja hoor doe altijd kopen in sale merkkleding half(jaar) ervoor. Nog nooit misgeschoten. Maar hangt veel van je kind. Mijn is echt gemiddeld. Ze ging zo: 0-2mnd maat 50 2-4mnd maat 56 4-6mnd maat 62 6-9mnd maat 68 9-12mnd maat 74 (schat ik) Ook veel merken vallen te groot of te klein. Nu weet ik welk merken haar staan en hoe ze vallen koop ik veel meer. Ik heb al kast vol maat 74-80-86
Nooit gedaan , je kan het er gewoon niet op gokken. En maat 80 vindt ik wel aardig groot, skipakjes vallen vaak wat ruimer dus ik was voor een 74 gegaan..
Pfoe lastig. Kan me voorstellen dat je verliefd bent op dit skipakje. Als je hem echt wil kopen zou ik voor 74 gaan. Of voor een maat 80 als je hem in dec-febr wil gebruiken. Mijn dochter is iets langer dan gemiddeld, en zat met 8 maand in 74, met 12 maand in 80/86 en nu met 18 maand in 92. Zoontje van een vriendin is precies even oud, en die zit nu met 18 maand in 74/80.
Ik heb een andere skipakje gekregen van m'n moeder maat 74. Dus daarom heb ik geen maat 74 gekocht van dit merk. De strenge winter begint zo een beetje rond december-februari denk ik zo. Ik kan het altijd oprollen of verkopen. Deze skipakken gaan zelf op marktplaats (je kan checken molo pyxis), dezelfde prijs als de winkel prijs en dan 50%(met prijskaartje) als het een miskoop is. Ze zijn best gewild en meestal snel uitverkocht. Deze skipak heb ik gekocht voor 75 euro. En in de Winkel kost het 145 normale prijs. Boven de 100 euro voor een winterjas uitgeven vind ik erg duur. Molo PYXIS - Skibroek - Multicolor - Zalando.nl
Nee niet slim! Hier veel klopte er niks van de maten. Ze was veel kleiner dan de standaard maattabellen dus als ik dacht 86 in de winter dan was het pas voorjaar. ...
Precies hoe mijn dochter haar maten waren! Haha grappig zeg. Mijn dochter is mu 13 maanden en zit sommige kleren op 74 en sommige op 80.
Ik heb tijdens de zwangerschap ook wel dingen in de sale gekocht en dan met de gemiddelde maattabellen als indicatie. Voor niet echt seizoensgebonden dingen doe ik het nog steeds geen probleem. Een T shirt kan in het najaar winter ook prima met een romper lange mouw eronder. En een aantal truien/vesten kreeg dochter uiteindelijk in de zomer als jas aan ipv voor de winter te gebruiken. Echter heb ik vorig jaar ook een skipak in maat 80 gekocht, kostte gelukkig maar 10 of 15 euro, maar met 9 maand heb ik heb een keer gepast omdat ik twijfelde of hij niet al te klein werd en jawel, qua breedte kon en kan het nog prima maar lengte is veel te kort. De ervaring leert hier dus dat maten inschatten erg lastig is, maar ik blijf wel dingen kopen, ik ga nu in de sale ook echt wel broeken kopen en shirts lange mouw kunnen ook altijd wel, behalve als het echt warm is, maar in Nederland heb je nooit maanden achter elkaar warme dagen en heb je dus echt nog wel eens lange mouw nodig, en een vest ed kan in de zomer als jas aan en anders in de winter als trui. Het scheelt me gewoon echt teveel met de gewone prijzen en als het dan een keer toch maar enkele keren word gedragen ivm ander seizoen, tja pech dan heeft het vast niet veel gekost. Wij hebben tijdje terug zelfs aantal schoenen gekocht bij een opheffing/outlet, merk kinderschoenen normaal 60-80 euro per paar nu voor 5-10 euro, vond dat ik die gok wel kon wagen en anders toch maar proberen te verkopen op marktplaats.
Ik zou het je afraden. Ik heb zo een aantal dingen gekocht die m'n zoontje niet heeft kunnen dragen. Je kan niet voorspellen hoe groot je kindje wordt, hoe snel het groeit. Voor m'n zoontje koop ik nu maatje 92, ipv 80. Jammer hé, je ziet zoveel leuke dingen in solden Als ze ouder worden kan je dit wel doen denk ik. Dan komen ze langer toe met een maatje en is het makkelijker in te schatten.
Hey karnijn, woon je in belgie? Ik heb vlakbij de grends gewoon, in Antwerpen het het ook solden. hihi. Ja precies! Die skipak kan ik toch wel voor hetzelfde prijs of rond 60 euro verkopen in de Winter, als m'n kleine daadwerkelijk maat 74 rondom de strenge wintertijden heeft. En ik heb ook 50% leuke lange mouwtjes truitjesof jurkjes gekocht. Kan altijd combineren met spijker tuinjurkje en dikke maillot in de Winter. Gewoon beetje creatief zijn, zowel zomer of Winter. Ik koop iedergeval geen zwempak of dikke wintertruien of dikke fleece. Maar wel shirtjes met lange mouwen. Als ik maar 4 outfits heb, die ik leuk vind zou voldoende zijn toch? Maar een skipak is gewoonweg veels te duur om in de seizoen Winter te kopen. Daarom koop ik het nu, met vette korting
Ik vind skipak eigenlijk onnodige iets. Zelf heb ik 2 hihi 68 van noppies en 74 van benetton... Nou ik heb het tot nu toe een keer gedragen. Ze gaat nu gewoon in kleren plus jas in voetenzak. Warm genoeg. Ik ga skipak hier alleen op slee aandoen maar daarvoor moet eerst winter komen hihi ) Als ik jou was zou ik maat 80 schatten op 12 maanden leeftijd. En iets groter/kleiner kan nog altijd gedragdn worden als voetjes uit kunnen Nogmaals ik koop eigenlijk dingen alleen in sale vooruit. Heb jassen biboli maat 74 , zara maat 74 en gymp 68 gekocht toen ik nog zwanger was en was gewoon goed geschat. Maar ik probeer niet erg veel seizoen gebonden kopen of alleen stel nu heb ik veel t shirts en rokjes/jurkjes maat 80. Zal nooit mis schieten want zal ze toch maat 80 in voorjaar/zomer dragen. Ook iets te kort/lang niet erg bij rokje en jurkje. Ik koop en haal ook kaartjes pas weg als ik zeker weet dat ze het gaat dragen anders verkoop ik het via mp weer bijna zonder verlies. Ik zou zeggen koop maat 80 en als het niet goed zal zijn viamp verkopen gewoon
Als ik jou nog een advies mag geven is koop nu niet veel maar pas als ze geboren is. Ik had ook maat 56 en 62 aangekocht en veel dingen ook jurkjes etc. Vond schattig ook mooi dingetjes maar dan zeeman of hema. Achteraf is jurkjes vind ik toch niet echt handig of mooi vooral met korte mouwtje en als het over langemouw romper moet spuug lelijk. Koop ook geen schoentjes hoe schattig ze ook zijn. Jeans pas va maat 68/74 Ook had ik veel broek wijd en voor meisje staat het voor geen mtr. Ik koop nu alleen slimfit of legging Ik heb echt geld verspild vooral aan goedkope kleren ze zitten vaak niet zo mooi, snel uitvassen etc. Ik koop nu alleen iets wat haar echt staat: Jeans retour, kleding ipms&elfs, biboli, zara, xfeet, kiezeltje, noppies, z8, zelden h&m