Hoihoi, Mijn kleine meid van 8 weken is vaak wakker snachts alleen weet ik niet precies wat ze wilt of wat er aan de hand is. Ze gaat altijd een beetje zachtjes zitten snikken maar niet echt hard huilen. Vaak als ik dan haar speen erin doe slaapt ze wel eventjes door om vervolgens haar speen weer d'r uit te gooien en weer te gaan snikken. Ik denk niet dat het echt honger is want dan laat ze zich echt horen.. en als ik haar dan wel een flesje geef is ze daarna helemaal onrustig.. mijn voedingschema is ongeveer dit: (Fles) 7:00 - 150 cc 11:00- 150 cc 15:00 - 150 cc 19:00 - 150 cc 23;00- 150 cc Na de fles van 19;00 gaat ze rond 19:30 naar bed en maak ik haar om 23:00 met heel veel moeite wakker voor een fles. Die ze uiteindelijk maar half drinkt omdat ze zo diep slaapt. Vervolgens begint ze dan altijd rond 3en te spoken.. zat al te denken om die fles van 23;00 te laten omdat die d'r uit d'r diepe slaap haalt volgens mij.. maar cb zegt dit beter niet te doen.. Lang verhaal geworden ... iemand tips?
Ja dat dacht ik ook al, het is wel koud in huis snachts maar heb d'r wel warm aangekleed en ze voelt ook niet koud. Behalve d'r handjes. Ze ligt in een lange mouwen romper met broek in d'r slaapzak met een katoenen dekentje erover heen. Vind t lastig want meestal als k d'r een flesje geef slaapt ze helemaal niet meer en loopt ze alleen maar te kreunen en te doen..
Beetje hetzelfde hier: zoontje is bijna 4 maanden en is soms (zoals vannacht) dik een uur wakker. Niet huilen hoor maar Kraaien lachen bewegen druk doen. Flesje geprobeerd die hoeft hij niet(sliep tot 2 weken terig überhaupt al door) Het is niet dat hij lastig is maar ook van dat vrolijke gedoe slapen wij allerminst haha. Geen idee wat het is en wat we er aan kunnen doen... Ik lees dus mee..
Klinkt als krampjes. Helaas doe je er niks aan de eerste weken. Ze gaan wel weer over een aantal weekjes over. Probeer haar goed te laten boeren na haar flesjes van 23.00 en kijk of ze niet teveel lucht binnenkrijgt tijdens het drinken
Ik zou de fles van 23:00 niet meer geven, maar haar zelf laten komen in de nacht. Goede kans dat ze tussen 1u en 3u komt, haar fles drinkt en weer verder slaapt. Toen onze uk zo oud was, was haar wakker maken voor een fles het recept voor heibel in de nacht. Zolang we haar volgden, ging het stukken beter. Dus dat is mijn tip
Ja misschien dat ik dit toch ga proberen.. ging jou kleine uiteindelijk zelf de nacht door slapen of heb je het afgebouwd?
Ik zou ook de fles van 23.00 laten staan tot ze zelf komt. Na een paar nachten weet je of dat werkt. Cb kan zoveel zeggen maar elk kind is anders en geen 1 is er precies volgens 'het boekje"
Dat ging vanzelf. Duurde wel even. Rond de zes maanden kwam ze ineens 2x per nacht en met 7,5 maand sliep ze ineens het klokje rond. Dat was toen ze kon kruipen. Maar zoals hierboven al gezegd werd, ieder kindje is anders. Tot de leeftijd van een half jaar zou ik haar ritme volgen; ze geven het zelf aan. Daarna kun je altijd nog bekijken of je het wat wil bijsturen.
Haha mijn dochtertje is zaterdag 4 maanden en doet dit ook sinds 2 nachten. Dikke schik met zichzelf, ik vind het alleen wat minder leuk, zeker toen vanmorgen de wekker om 5.15 ging. TS: Ik zou ook de fles van 23.00 laten zitten als ze daar zelf niet wakker voor wordt. Hier voed ik volledig op verzoek, meestal tussen 5.30-6.00 de 1e fles en daarna slaapt ze nog even verder. Verder gaan alle flessen op verzoek. Ze is bijna 4 maanden en drinkt 4 of 5 flessen van 180+6 op een dag. Behalve de laatste 2 nachten komt ze dus opeens om 3.00, maar vannacht een flesje geprobeerd en dat had ook niet zoveel nut.
Hier helemaal mee eens! We hebben haar 1x wakker gemaakt en t was feest 's nachts. Verder laten slapen toen kwam ze een paar weken rond 3u en toen een paar weken rond 5 en dat verschoof automatisch naar iets van 7u.
Ik heb hier ook als eerste de avond les er afgehaald Mijn schema was eerst. 7 11 15 19 23 Nacht. Toen ben ik naar 9 13 17 21 Nacht gegaan. Zo geef je hem de kans zelf wakker te worden s nachts. Ik had het zelfde probleem dat als ik hem wakker maakte s avonds laat voor een fles dat de nacht onrustig verliep. Na dat andere schema was het probleem opgelost. En toen hij door gong slapen ben ik de flessen steeds met 10 minuten gaan vervroegen. Zijn laatste is nu 19.15 en de eerste om 8.00 maar hij is nu ook 6 maanden