Taalontwikkeling; zo grappig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

We werden vannacht wakker van een 'mama,papa wouw, oma gaan' daarbij wijzend op haar gelakte teennageltjes.. Lief dat ze dat wilde showen om 2 uur s'nachts..

Verder dat geklets, heerlijk. In de auto verteld dat we naar huis gaan om te eten en dat we patat en sperziebonen eten.
    Krijg je dus te horen, mama, papa, huis, eten, tat eten, bonen eten.
    En dat alles achter elkaar door gerateld haha.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Elke keer als er iets afgelopen is moet ik nieuwe kopen. Ze is grote fan van spongebob. Gister keek ze dus spongebob. Sponsjebob afelopen mama nieuwe kopen.

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Heel leuk om mee te maken inderdaad die taalontwikkeling. Hebben jullie dat ook dat de manier waarop je kindje dingen uitspreekt zo schattig is dat je het eigenlijk stiekem niet eens zou willen 'verbeteren'? Ik blijf het wel juist zeggen tegen haar hoor. ;)

Zo zijn de L en de D nog een beetje moeilijk.
    Onze kat heet Paddy en dat wordt Pejjie. Een 'lepel' is jeepoh en een olifant wordt 'overfant'. Vooral die laatste vind ik zo schattig. :)

4. EDMJ

EDMJ Lid

17 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik en andere om mij heen, vinden het ook geweldig. Niemand snapt wat ze zegt, maar als mama weet je al snel waar ze het over heeft!

5. fafa

fafa Niet meer actief

Heerlijk om te lezen, dit topic :)

Dochter lag vandaag helemaal in een deuk om haar eigen verspreking. In de supermarkt zei ze per ongeluk "knelsolderij".

Uren later kon ze er nog om lachen: "weet je nog mama, in de supermarkt... toen ik knelsolderij zei in plaats van knolselderij? hahahaha"

Deel Deze Pagina