Hoi, Ik postte al twee keer over bloed in m'n ontlasting... Heb daarbij nu een week ander ontlastingpatroon. Normaal twee keer daags. Nu som wel vier keer, wat brei achting...of er bloed bij zit weet ik niet zeker. Soms hb ik het idee dat het vm buiten kom eb ik ben er dusdanig mee bezig dat ik ook altijd wel iets denk t zien. Om eerlijk te zijn.. Ik ben erg bang dat ik darmkanker heb,...sinds de geboorte van m'n dochter van twee ben ik erg vang om ziek te worden en dood te gaan. Hypochonder? dames tips, ervaringen? Het houdt met de hele dag in de greep erg naar....
Naar de dokter morgen en eventueel laten onderzoeken. Sorry maar meer kan en moet je voor nu niet doen, je maakt jezelf helemaal gek om niks waarschijnlijk.
Inderdaad naar de dokter en om een onderzoek vragen. Alleen die kan uitsluiten dat er iets ergs aan de hand is!
Ik heb dit ook gehad (2 keer erge buikgriep met bloed in ontlasting, rare ontlasting, altijd veel buikpijn......). Verschillende onderzoeken gehad en niks kunnen vinden (behalve hele luie darmen, extreem scherpe bochten in de darmen waar haast niet door te komen is). Nu heb ik ook al heel lang geen last. Ik maakte me ook helemaal gek en dacht ook meteen aan darmkanker (ben ook licht hypochonder). Ga gewoon naar de dokter en laat je doorverwijzen naar de mdl-arts voor onderzoeken. Dan ben je hopelijk snel gerustgesteld of kunnen ze ontdekken wat het is, waardoor het verholpen kan worden.
Ik had dat ook begin dit jaar. Bleek Colitis Ulcerosa te hebben. Ik heb toen een colonscopie gehad. Helemaal niet eng. Wat ik van mijn MDL arts begreep, hoef dat tegenwoordig niet eens meer. Ze kunnen het ook in je bloed zien en een kweek van je ontlasting. Niet mee blijven lopen!
Als er bloed op je ontlasting ligt, of je hebt het alleen bij het afvegen, duidt dat vaak op een wondje. Zit er bloed door de ontlasting heen, dan kan er iets anders aan de hand zijn. Succes!
Hoeft niet altijd zo te zijn, mijn zoontje heeft een darmsyndroom waardoor hij poliepen heeft. Daardoor had hij ook bloed op zijn ontlasting of alleen bij vegen en soms na het poepen nog wat bloed. Ts moet gewoon even naar de huisarts.
Hup naar de huisarts! Mijn man heeft een ernstige vorm van crohnse collitis en dat begon zo. Beterschap en sterkte
Hier ook Colitis Ulcerosa, al weer 7 jaar. Voordat ik de eerste coloscopie kreeg, was ik ook erg bang voor darmkanker, ik wist al wel dat er iets niet goed was maar niet precies wat. Laat je doorverwijzen naar een MDL en vraag om een coloscopie. Bloed in de ontlasting is een klachten die mi altijd serieus moet worden genomen als het niet gaat om zichtbare aambeien of kloofjes.
Meis, even je andere topics doorgekeken en (dit is aardig bedoeld echt!!) volgens mij mankeer jij niets behalve hypochondrie. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet naar de huisarts moet hoor, maar laat hem/haar je lekker geruststellen! En kaart gelijk je angsten aan, ze kunnen je echt helpen!! Veel sterkte, ik weet hoe lastig al die angsten zijn! xx
Je loopt hier al een half jaar mee rond lees ik bij je vorige berichten. Ga naar de HA! Wij kunnen het niet beoordelen vanaf hier.
Wat naar dat je je zo onzeker voelt hierdoor. Ik hoop dat je snel onderzoek krijgt en gerust gesteld bent.