taalvoutjes

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel86, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Hmmmm, dat zei je er net niet bij :p Ik voel me ook zeker niet persoonlijk aangesproken hoor :) Kan wel wat hebben!

@Saskia: klopt. Al heb ik niet zo heel veel zicht op het po, want dat is mijn doelgroep niet. Ik zie bij sommige collega's inderdaad wel eens tenenkrommende fouten tegenkomen... vind het ook geen gezicht bij mensen die in het onderwijs werken. Ik ben écht niet 100% taalfoutenvrij (meh.... 99,5% misschien ;)), maar sommigen maken er wel een potje van :)

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dus school is volgens jou de enige plek waar mensen wat zouden moeten of kunnen leren?

Bij deze, als ik je er toch niet mee heb :D: "En dan zeg ik, als je dan zo graag mensen wilt verbeteren wordt dan leraar en ga die kinderen en/of volwassenen verbeteren."

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat zeg ik niet, ik zeg dat mensen niet zoveel op elkaar moeten letten. Niet iedereen zit op dat betweterige gedrag te wachten.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mijn fout, was het vergeten ;)

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ik schreef wat de ander schreef op facebook :p dus niet mijn vout :D

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zou zeggen niet lezen en bemoei je er niet mee. Niet iedereen schrijft expres verkeerd en zolang ik het begrijp vind ik het prima. Heb zelf veel moeite met de Nederlandse taal en wordt soms wel simpel van bemoeizucht maar leer er soms ook wel van. Het kost mijn veel moeite iets goed te schrijven maar met goed nadenken en controleren heb ik nog altijd spelfouten.

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Mwahhh ik zie veel fouten hier en daar. Op FB, hier en andere sites maar stoor me er niet aan.

Maar toen ik een sms kreeg 'vroeger' van een jongen die ik had leren kennen met stappen met dat ik een leuke 'mijt' ben....toen was het toch wel snel over wat mij betreft :p

8. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaha!! Ik moest hier echt zo hard om laggen.. ;):p

9. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom ook regelmatig taal en spelfouten tegen op mijn werk. Sterker nog, het is een onderdeel van mijn werk om brieven te controleren voordat ze de deur uit gaan. Ik zie zelden een foutloze brief voorbij komen. Ik heb er zelf ook wel moeite mee om verslagen helemaal foutloos te schrijven. Het is nog niet zo simpel hoor.

10. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    ja serieus. Ik hoop niet dat ik echt op een 'mijt' lijk! Brrrr!

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mijn man is zwaar dyslectisch en toen ik jonger was kon ik me daar echt aan storen, erg hè... :) Het kwam soms zo 'dom' over, terwijl hij dat helemaal niet is. Hij vindt het zelf verschrikkelijk en nu ik zelf in het onderwijs werk, weet ik precies wat het in houdt en wat het met iemand kan doen, dus ik wijs hem er ook niet meer op. Ook bij anderen doe ik dat niet, zolang het begrijpelijk en leesbaar is, doe ik het ermee! ;)

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Best zielig voor die jongen zit ik me nu te bedenken. Hij wist vast niet beter ;) :/ Wie weet was hij wel heel erg lief??

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Weet je wat je tegenwoordig vaak ziet dat mensen de woorden maar half schrijven... Naar is na... ik ga na de winkel??? Maar is ma...ik heb een vriendin die dat altijd zo schrijft maar ook veel fbvrienden. Is dat een nieuwe 'mode' of weten ze het echt niet?

14. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, je zult het vast niet zo direct gezegd hebben tegen hem, toch?

Mijn man vindt het gewoon niet boeiend om erop te letten zeg maar. Ook erg irritant. In zijn eerste sms stonden twee fouten in mijn naam. Dat moest hij dus wel dubbel en dwars goed maken op de date. Nu kan ik me nog ergeren aan zijn schrijfstijl maar ja, je kunt niet alles hebben. :p

15. Blays

Blays Niet meer actief

Oh dat ma en na ipv maar en naar vind ik echt verschrikkelijk ;)

Mijn vriend is ook dyslectisch maar vraagt mij wel altijd hoe hij alles moet schrijven, dus ik help hem wel daarbij. Ik vind het niet erg als hij eens wat fout schrijft maar hij zelf wel. Maarja, ik weet ook dat hij er niks aan kan doen, een ander weer niet.

16. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Siren dat is nieuwe mode volgens mij. Een vriendin van mij doet het ook.

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik doe er niet aan mee dan..

En die kerel...heb hem gewoon genegeerd verder. Al heeft dat serieus nog wel 5 jaar geduurd voor hij echt niks meer liet horen.. gevalletje betonnen plaat

18. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Mijn man draait altijd die en dat om... dat fiets bv. zegt hij dan. Elke keer zeg ik...zeg het dan andersom zoals je denkt dat het moet want hij denkt het echt altijd verkeerd. Maar verder gaat het wel goed bij hem haha!

19. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Dit is geen mode, vaak weten ze niet beter en ik vind het persoonlijk heel erg 'dom' staan maar zal iemand er niet op wijzen of verbeteren. Wel jammer dat de Nederlandse taal, voor mijn gevoel, zo naar de knoppen gaat.

20. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ik erger me ook wel aan die halve woorden.. Schrijf gewoon normaal dan kan iedereen het gewoon lezen.. Net als wat ik steeds vaker ziet staan.. 'Zin an'. Pff..

Deel Deze Pagina