Precies, ik snap dan niet waarom men dan niet gewoon lekker verder scrolt en reageert op het topic, nee dan moeten er weer van die azijnpissers even iemand wijzen op een foutje in de tekst Get a life zeg. Kijk doe je het het nou in een officieel document zoals bijvoorbeeld een sollicitatiebrief dan snap ik het nog, maar op het forum? Nee, echt kansloos.
ben het wederom met je eens. En dan nog: zélfs in een sollicitatiebrief (tenzij je solliciteert naar de functie van lerares Nederlands, columnschrijfster of iets anders waarbij je vaak moet schrijven) vind ik het nog steeds geen drama om eerlijk te zijn. Nederlands in één van de moeilijkste talen, niet alleen doordat eenzelfde woord verschillende betekenissen kan hebben (ik noem bijv het woord "bank", als voorbeeld), maar ook door "d, dt, doos/dozen etc is het voor sommigen gewoon wat lastig onder de knie te krijgen. Ja, ik vind het ook slordig staan wanneer er "me kind" staat, maar wanneer desbetreffende persoon gewoon in een supermarkt als vakkenvuller staat en niet voor de klas van mijn kinderen, zal dat aan mijn bibs oxideren.
En op dat restaurant naast Bataviastad staat: Nu ook s'avonds open! Ik heb ze geappt toen maar de spelfout staat er nog. In lettertype 670282 op de gevel van het restaurant . Te zien vanaf de weg...
Ik vind het in restaurants vooral altijd heel grappig als er staat 'verse' appeltaart of "overheerlijke" oliebollen
Mijn glazenwasser heeft op zijn kaartje staan "uw ramen zijn heden gewassen". Iedere keer als ik dit lees begin ik aan mezelf te twijfelen. Mag dit?
Ik heb dat dus een keer andersom gezien. De zoon vd overbuurman werd wereldkampioen Free Fight en aan de gevel hing een groot spandoek met de tekst "Remco is the champignon!"
[/QUOTE] nou, ik weet het zo net nog niet, ik maak me echt helemaal nergens druk over. In elk geval niet wb dingen die anderen doen die ongelofelijk onbelangrijk zijn.....Taalfouten van anderen valt daar in elk geval voor mij zéker onder. Ik snap die hang ook niet dat mensen dit regelmatig aanhalen in topics, ik vraag me dan echt af of ze zich dan beter, verhevener en vooral een stuk slimmer vinden dan de andere helft van Nederland.... Maar goed, misschien heeft het ook gewoon te maken dat ik nogal veel te verwerken heb gehad, de laatste jaren. Dan leer je wel om je op geen enkele manier nog druk te maken om dit soort kleinigheden.[/QUOTE] Er zal vast een klein deel van de mensen zijn die zich zo voelt (verheven boven een ander), maar ik denk dat het vooral uit een gevoel van 'irritatie' ontstaat, net als dat iemand zich zou kunnen irriteren als bijvoorbeeld een schilderij scheef hangt. Dan krijg je de behoefte om het recht te hangen en hier de spelling te corrigeren. Echter vind ik wel dat je die drang maar moet inslikken, we zitten hier niet op school. En als mijn schilderij scheef hangt, tja, dan ga je er ook niet aanzitten! (Al zou ik gek worden als mijn schilderij scheef zou hangen ) Dus ik denk eigenlijk niet dat het heel vaak ontstaat vanuit de gedachte "ik ben beter dan de rest", maar meer vanuit een bepaalde drang. En jouw tweede punt, hierin geef je aan de boel te relativeren. Jij vergelijkt jouw ervaringen met wat je hier leest en dan valt alles in het niet vergeleken met jouw problemen. Maar je kan jouw problemen en levenservaringen niet met andere vergelijken. Als ik iemand uit Syrië vraag naar jouw problemen te kijken, dan zegt zij misschien ook wel, "wat een onzin, waar maak je je druk om!" Wat ik probeer te zeggen, maak je niet druk om waar andere zich druk over maken (en ja, je maakt je druk, anders had je niet gereageerd) vergelijk jouw situatie niet met een ander, iedereen is anders en beleeft het op een andere manier. Wat voor jou als onzin klinkt, kan voor een ander als een echt probleem worden ervaren. Relativeren is goed, maar vooral voor jezelf en voor andere en alleen als ze er open voor staan!