Verkeersregels chauffeur post.nl

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 26 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik had vandaag een aanvaring met een bezorger van PostNL.
    Ik reed op een éénrichtingsverkeer weg en toen stond er vanuit de anderen kant een PostNL auto. De beste man was een pakketje aan het bezorgen. Geen probleem ik wacht wel even, ik stopte voor een afslag zodat hij daar in kon en ik verder recht door.

Toen de beste meneer klaar was met het bezorgen van het pakketje seinde hij met zijn licht dat ik wel naar rechts kon afslaan. Dat was niet mij bedoeling want ik moest rechtdoor. Dus dat liet ik hem doormiddel van gebaren weten. Uiteindelijk sloeg hij er af en toeterde vervolgens als een malloot baar mij. Ik heb toen mijn auto stop gezet en netjes gevraagd waarvoor dat nodig is.
    Beste man beweerde dat hij tegen het verkeer in mag rijden op een éénrichtingsweg. Waarop ik zei, dat zal allemaal wel maar waarom moet je dan meerdere keren op je toeter drukken? Ik rij de juiste kant op, wacht netjes op je en dan is dat je reactie? Maar goed hij was nogal opgefokt dus ik heb hem een fijne dag toegewenst.

Nu ben ik toch wel even benieuwd of wat hij beweerde klopte!
    Heb PostNL al een bericht gestuurd, maar nog geen reactie en ben veel te nieuwschierig.

Hij is mijn vaste bezorger en verwacht morgen een pakketje dus hoop hem behoorlijk voor blok te kunnen zetten.:roflmao:
    Hij beweerde er namelijk papieren voor te hebben.

bosi333 en Ysabella vinden dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Lijkt mij niet. Zou mooue situaties opgeven als alles postbezorgers tegen het verkeer in mogen :rolleyes:

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  3. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

Haha wat een grap.
    Natuurlijk mag dat niet. Zou wat moois zijn.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dacht ik ook!
    Maarja je weet maar nooit!

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Al zou het zo zijn (wat ik ernstig betwijfel), dat betekent natuurlijk niet dat jij dan maar aan de kant moet of van de weg moet, terwijl jij wel goed rijdt. Zo werkt het natuurlijk sowieso nooit. Dus stel hij zou daar mogen rijden, dan mag jij dat ook nog steeds en heeft hij niet ook nog eens voorrang.
    Maar goed, ik denk dat het een broodje aap verhaal is.

Lovely83 vindt dit leuk.
  6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Haha nee natuurlijk mag dat niet.

Op welke ontheffing van de verkeersregels wilde hij zich gaan beroepen?

Lovely83 vindt dit leuk.
  7. Prikje

Prikje Actief lid

18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Wauwww wat een mooi verhaal van hem!! Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij mogen alleen hulpdiensten (ambulance, politie en brandweer) eventueel tegen het verkeer in als het niet anders kan. Maar een postbezorger?!? Lijkt me een heel sterk verhaal.
    Morgen als je je pakket in handen hebt maar eens vragen of je de papieren mag zien!!

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Daar ga ik ook zeker om vragen! :thumup::D

Prikje vindt dit leuk.
  9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Nee, natuurlijk mag dat niet.

Maar postbezorgers staan onder een zeer grote tijdsdruk. Ik kan me best voorstellen dat ooit een leidinggevende tegen hem heeft gezegd dat ie dan maar tegen het verkeer in moet rijden om zijn werkschema te kunnen halen.

Dus nogmaals, ik denk dat hij onzin verkoopt, maar gezien zijn arbeidsomstandigheden zou ik het verder laten rusten, tenzij hij er zelf op terugkomt natuurlijk.

iMoeder, Biny en JisL vinden dit leuk.
  10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ooit in Marokko in een stad auto gereden?

Hahaha gezien het gedrag wat jij omschrijft en het feit dat ik alleen Marokkaanse pakketbezorgers ik hier altijd heb zou raad ik zo dat het een bezorger van Marokkaanse afkomst is en dat hij ff in de war was met hier en daar wbt regels in het verkeerd ;)

Toet toettoet toet toeeeeetttttt!!!! ;)

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Nee dat mag niet.
    Vind de meeste post nl bezorgers sowieso asociaal in het verkeer.

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nee tuurlijk zijn er voor hem geen uitzonderingen, wat een grappenmaker.

Ik heb iets soortgelijks gehad met een bezorger van folders (een hele lading folders bezorgen bij degene die ze rond moest brengen). Hij vertikte het om aan de kant te gaan terwijl hij op mijn weghelft stond. Ik besloot toen ook geen kant uit te gaan. Zijn ze helemaal gek. Vervelend die beroerde arbeidsomstandigheden maar je hoeft jezelf niet boven je mede weggebruikers te plaatsen.

Manana en Fennec vinden dit leuk.
  13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hahaha nee geen Marrokaans, een Hollander!

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Volgens mij mag het niet maar bij mijn moeder in de straat doen ze het ook dagelijks.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Snap ik hoor, vandaar dat ik ook rustig bleef wachten tot hij klaar was met bezorgen.
    Is natuurlijk geen reden om zo opgefokt te doen.

16. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Sommige mensen zien een postbezorger ook als een hulpdienst :D

Maar goed denk niet dat hij het mag en als mijn postbezorger zo zou doen tegen me terwijl ik netjes op hem wacht zou ik hem zelfs gaan staan opwachten als hij met het pakketje kwam ;)

Lovely83 vindt dit leuk.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik moest hier zo om lachen.:roflmao:

DastyQueen en nizzie86 vinden dit leuk.
  18. Korsou

Korsou Lid

28 dec 2008
    58
    13
    8
    Julianadorp
    Haha mocht ie willen. Hier zelf een voormalig bezorger van PostNL, het zou mij een hoop ellende, tijd en rondjes rijden gescheeld hebben als dat mocht, maar ze staan echt niet boven de wet.

19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.129
    113
    Home
    Haha nou ik zou hem morgen naar zijn papieren en fatsoen vragen

20. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Dit. Door black friday gekte hebben ze het natuurlijk extra druk. Geen reden om dan zo gefrustreerd te doen, maar een pakketbezorger is ook maar een mens...

Deel Deze Pagina