Vanaf welke leeftijd in een peuterbedje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xMelissssssa, Dec 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

Jul 2, 2014
    304
    0
    16
    Vanaf welke leeftijd sliep jullie kind in een peuterbedje? :)

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oudste ging met 22 maanden naar een groot bed (ze gooide zich na een boze bui over de rand van haar ledikant)

jongste ook rond die tijd. Die ging wel naar een peuterbedje, vanwege een kleine slaapkamer.

Beiden meiden zijn overigens indertijd weleens op de grond in slaap gevallen :p - om die reden had ik overigens ook een vloerkleedje neergelegd ;) . Dat ze niet in bed blijven liggen, kan ik niet voorkomen, maar dat ze op de koude vloer gaan liggen nog een beetje ;) .

3. tuc

tuc Niet meer actief

De oudste was net 2 en de jongste bijna 2,5.
    Hier ging de oudste overigens naar een meegroeibed op de kleinste stand en de jongste naar een 1 persoonsbed.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Onze dochter is ongeveer een maand geleden overgegaan naar een peuterbedje. Dus met zo'n 28 maanden. Vrij laat volgens mij, naar onze dochter is een klein ding dus ik vond dat we nog wel even konden wachten.

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Oudste met 24 maanden en middelste met 20 maanden, maar bed stond al op de kamer en ze wilde met 19 maanden overdag zelf er in en met 20 maanden ook snachts. Beide peuterbed!

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    De oudste net voor haar 3e verjaardag en hopelijk komt de jongste voorlopig ook nog niet op het idee om er uit te klimmen...

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Iets voor ze twee jaar werd is ze naar een eenpersoonsbed gegaan. Peuterbed vond ik onnodig.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Het is de bedoeling dat ze overgaat naar een groot bed als de baby uit het wiegje gaat.
    Ze zal dan ongeveer 2 zijn.

9. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

Jun 12, 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Met ongeveer 19 maanden. Hadden het ledikant nodig voor de baby en hij kreeg zijn benen steeds vast tussen de spijlen.

10. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Oudste ging met 23 mnd naar peuterbed, om plaats te maken voor baby ;).

Middelste ging met 2,5 jaar naar peuterbed, de oudste toen naar groot bed.

Jongste ging met ruim 2 jaar naar groot bed.

Bij oudste en middelste ging het vrij vlekkeloos, de jongste is er in het begin heeeeeeel vaak uitgekropen, was een zware periode :), maar de aanhouder wint!

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,791
    493
    83
    Hier met 22 maanden, toen meneer met slaapzak en al zijn ledikant uit kwam ;)

Wij hebben toen gekozen voor een peuterbed van 1.60, ook omdat zijn kamer toen niet heel groot was, maar zoon aan de grote kant is en we het zonde vonden als hij er bij wijze van met 2 jaar uitgegroeid zou zijn.

Wat achteraf wel zonde is, want we zijn vlak daarna verhuisd en nu past er makkelijk een eenpersoonsbed in zijn kamer. Anders hadden wij dus ook voor een eenpersoonsbed gekozen, met zo'n hekje van de Ikea tegen het eruit vallen in het begin.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ruim 2,5.

13. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Als de jongste uit haar wieg gegroeid is dan gaat de oudste naar een groot bed. Ze zal dan ongeveer 27 maanden zijn

14. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hier met 2,5 ongeveer. ging zonder problemen. ze heeft een seniorenbed hihi. op vakantie heeft ze voor het eerst in een gewoon bed geslapen. 2x eruit gevallen en daarna nooit meer last gehad. sowieso is ze geen moeilijke slaper. slapen gaan vind ze vaak niet leuk, maar als ze eenmaal in bed ligt is alles ok. vanaf dag 1 gelukkig al

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier ligt hij nog even in z'n ledikant, is nu 2,5.
    Op vakantie heeft hij in een 1- persoonsbed geslapen en dat ging prima
    Maar nu de 2e op komst is, willen we eerst even dat kamertje opknappen, zodat we de meubels ook kwijt kunnen als ze uit zijn kamer gaan.
    Hij krijgt dan gelijk een 1 persoonsbed, vind een peuterbedje een beetje zonde van m'n geld. Hier gelijk een nieuwe complete stoere jongenskamer waar hij hopelijk tot z'n 18e mee kan doen. :D

16. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Hier met ruim 2,5 maar hij slaapt in een stokke meegroei bed dus ik heb de opening nu aan de muur zijde. Dus hij kan er nog steeds niet uitrollen.
    Hij doet ook geen pogingen om uit het bed te klimmen gelukkig.

Ik heb een tweede ledikant gekocht voor mijn jongste.

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    De babymeubels van de oudste heeft de jongste nu in gebruik (19 mnd verschil tussen de kids).

Voor de oudste hebben we nieuwe meubels gekocht, met een groot ledikant 140*70. Deze kunnen we ombouwen tot peuterbed.
    Ideaal :) Want voor een peuterbed of eenpersoonsbed gaat echt nog niet. Hij draait in zijn slaap alle kanten op en ligt graag dwars in bed ;)
    Maar een 2e ledikant kopen vond ik ook een beetje zonde van het geld, dus dit is een mooie tussenoplossing waar we toch nog een paar jaar mee vooruit kunnen.
    Dus voorlopig blijft zl nog wel in zijn ledikant liggen. Ik denk dat je snel genoeg door hebt zodra je kindje er aan toe is.

18. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,801
    775
    113
    Bij 19 maanden. Hij moest plaats maken voor zijn zusje geboren werd. Hebben wel een peuterbed van Ikea waar om vrijwel het hele bed nog een klein randje is (gulliver), en de kant die open is staat tegen de muur aan. Zo kan hij er niet uitrollen, want hij gaat nog zijn hele bed door!

De overgang ging trouwens prima, helemaal geen problemen mee gehad.

19. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    Net voor zijn 2e verjaardag, naar een groot 1 persoonsbed. Wel met een bedhek aan de zijkant zodat uit bed rollen niet kan.

20. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Beide keren met twee jaar precies. Wel met hekje en gewoon een groot bed. Een peuterbed vind ik zonde van het geld. Zie ik het nut niet van in, tenzij je de ruimte als reden hebt natuurlijk.

Share This Page