ik zit helaas al bijna een week thuis ivm BI en waarschijnlijk een longembolie. ben ik nou verplicht om naar een vergadering te gaan terwijl ik in de ziektewet zit???
nee dat mag niet, ziek is ziek! ik zou een afspraak vragen met je bedrijfsarts, hij kan medisch beoordelen of je moet gaan maar laat je niet zomaar verplichten door je werkgever, mag je wel langer dan een uur zitten met BI?
ik ben blij met jullie snelle reacties mijn man zei ook gelijk ziek is ziek en dat ben ik met hem eens en idd het hoort bij me werk. ik zit niet voor niks thuis slaap erg veel en ben uitgeput van de benauwdheid door me longen. toen ze dat vroeg zei ik al tegen dr ik weet niet of ik er toe in staat ben ja zegt ze is maar voor 2 uurtjes. mijn man is meestal om 5 uur thuis dan eten we en ga ik naar bed ben gewoon kapot en zit niet voor niks thuis. mijn werk doet zo moeilijk met dit soort dingen zo kom ik niet aan de rust die ik moet nemen. donderdag moet ik naar de bedrijfsarts
Nee zeker niet. En een longembolie: dat weten ze toch wel zeker of je dat wel of niet hebt? Kan heel gevaarlijk zijn als je dat verwaarloosd, vind het een beetje vreemd hoe je het beschrijft eerlijk gezegd... Maar je hoeft zeker niet naar de vergadering, ziek is ziek en vergadering is werk.
ze mogen geen ctscan doen ivm de zwangerschap dus ze durven het niet met zekerheid te zeggen morgen heb ik overleg met de arts en gyno wat ze voor onderzoeken kunnen doen wat voor de baby geen kwaad kan.ze hebben wel longfoto's gemaakt en speciale vloeistof uit een ander ziekenhuis laten komen die wel gebruikt mag worden bij zwangeren maar die vloeistof is zo minimaal dat ze wel iets zagen op de foto's maar het niet duidelijk genoeg was. en ze mogen niet zomaar wat doen zonder overleg met de gyno en vanwege de zwangerschap.zo een betere uitleg en ik weet hoe gevaarlijk het is maak me al genoeg zorgen daarover en dan komt me werk er ook nog eens bovenop.
Je gaat toch niet werken met een longembolie.Je kan het zo veel erger maken en het herstel duurt dan veel langer.Heb het zelf gehad en de nasleep ervan duurde best lang.Lekker rustig aan doen en ziek is ziek hoor. Hoop dat je snel opknapt.Sterkte !!! xxx
ligt eraan. Als je het kan dan ben je natuurlijk gewoon verplicht te gaan. Is er onduidelijkheid over of je het wel of niet kan dan kan je advies van de bedrijfsarts vragen hierin.