Hoi meiden! Een goede vriendin van mij gaat binnenkort trouwen en via haar familie hebben we de vraag gekregen om allemaal een A4 te maken met herinnerigen, anekdotes, wensen, etc. jullie kennen het waarschijnlijk wel. Nu heb ik voor de éne kant van het A4-tje ons eigen trouwgedicht gebruikt en wilde ik op de andere kant allemaal korte, leuke quotes over de liefde en over het huwelijk opschrijven, een soort inspiratiebron zeg maar. Hebben jullie leuke quotes? Ze mogen uiteraard ook humoristisch zijn, wel graag allemaal een beetje positief... ze moet tenslotte nog beginnen Brand los! Liefs!
Als je wilt kan ik vanavond wel een aantal overschrijven...ik heb een heel blikje vol met van die kaartjes ik hoor het wel.
'Liefde is' is idd leuk, maar ons gedicht heeft al veel liefde is... zie onderstaand: Liefde is blij zijn als de ander blij is verdrietig zijn als de ander verdrietig is samen zijn in goede tijden en samen zijn in slechte tijden Liefde is de bron van kracht altijd eerlijk zijn tegenover jezelf altijd eerlijk zijn tegenover de ander de waarheid vertellen, aanhoren en respecteren en je nooit anders voordoen Liefde is de bron van waarheid Iemand zo volledig begrijpen dat je het gevoel krijgt alsof je deel uitmaakt van de ander de ander accepteren zoals hij of zij is en niet proberen hem of haar te veranderen Liefde is de bron van eenheid de vrijheid om je verlangens te volgen terwijl je je ervaringen met de ander deelt de groei van één individu naast en samen met de groei van een ander individu Liefde is de bron van succes de opwinding van samen dingen plannen de opwinding van samen dingen doen Liefde is de bron van toekomst de razernij van de storm de rust in de regenboog Liefde is de bron van passie geven en nemen elke dag weer begrip tonen voor elkaars behoeften en verlangens Liefde is de bron van eerlijk delen weten dat de ander er altijd voor je zal zijn, ongeacht wat er gebeurt de ander missen als hij of zij weg is maar altijd in je hart blijft Liefde is de bron van geborgenheid Trouwen = houwen, vind ik wel erg leuk! Die houwen we erin
Als één regendruppel zou beteken 'ik hou van jou' wedden dat het dan de hele dag zou regenen. Liefde is niet te koop maar toch het kostbaarste dat er is